Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Over Sinterklaas gesproken, willen sommigen de zwarte pieten niet afschaffen? En er gekleurde pieten van maken?
Nou, volgens mij was het al eerder in dit topic, de blanke vla en de jodenkoeken dan?
Ik vind het jammer dat alles gelijk op discriminatie gegooid wordt. Ik denk dat sommigen dat discrimeneren ook ter hun voordeel uitbuiten.
Ik was vroeger op school met 2 andere studenten aan een project bezig. Een nederlander en een noord afrikaans type, de laatste had niets aan het project gedaan en we kregen allen een onvoldoende. Toen heb ik hem een kl**tzak genoemd. Kon ik op het matje komen bij de directie, vanwege discriminatieWedden als ik het tegen de blanke had gezegd dat dat niet was gebeurd? De jongen heeft nooit ergens verantwoording voor af hoeven leggen.
Mindim schreef:Marokkaanse kleuters lopen om half elf ook nog op straat hoor. Bij mijn ouders althans wel. Dat snap ik echt niet, wel alleen de jongetjes welteverstaan.
Ik ben ook tegen de islam scholen, het is al een afgezonderd volk hier in nederland, dit bevorderd de jongeren ook om dit te doen.
Verder vind ik dat je als familie van een neefje dat het verkeerde pad op gaat, je je niet af moet wenden, maar je juist in moet grijpen. Nu zadel je een ander met het crimineeltje op.
Ik woon in nederland en wil me best wat aanpassen aan buitenlandse culturen. Maar ik woon wel in nederland, als men de tradities en cultuur hier in nederland niet kan accepteren, dan mag je om mij verhuizen naar een ander land.
Wie schreeuwden enkele jaren geleden eigenlijk door de dodenherdenking op de dam? Waren dat ook geen Marokkanen? Zo ja, mogen ze om mijn part lekker naar marokko.
Net als al die bruiden die uit Marokko gehaald moeten worden, eerst n**ken ze zich hier suf, maar de maagd moet uit Marokko komen. Tja en wie gaat daar weer voor betalen.
Bij recidivisme moeten ze de dubbele nationaliteit weghalen. Ik snap uberhaupt niet dat ze die hebben. Mijn man had ook een dubbele nationaliteit, maar moest 1 inleveren, omdat hij daar niet in dienst ging.
Heino schreef:Ik geef het op hier. Ik heb blijkbaar een compleet andere levensinstelling. Van mij mag iedereen hier komen wonen, zolang ze zich aan de wet houden en voor iedereen moet dezelfde straf/regels gelden. Maar hey, Nederland is niet meer dan een stukje prikkeldraad aan de grens, waarom zou je zodra je dat prikkeldraad over bent ineens veel meer recht op een eigen cultuur hebben dan de mensen aan de andere kant van het prikkeldraad. Waarom niet sámenleven, het goede uit alle culturen halen en van elkaar proberen te leren?
melaniepk schreef:Sorry hoor, we moeten is in "het buitenland" proberen om daar te gaan wonen en onze religie of wat dan ook uit te voeren en onze levenswijze door proberen te drukken...
Denk je nou echt dat wij dan zoveel vrijheid krijgen als dat de buitenlanders/medelanders hier krijgen ??? dont think sow
Ik denk dat ze niet moeten vergeten dat ze hier zijn komen wonen en daar dus zelf voor gekozen hebben, ze zullen zich dan ook aan moeten passen, tuurlijk hoeven ze niet meteen heel hun religie etc over boord te gooien, maar de helft zou al een mooi begin zijn
Heino schreef:Ik geef het op hier. Ik heb blijkbaar een compleet andere levensinstelling. Van mij mag iedereen hier komen wonen, zolang ze zich aan de wet houden en voor iedereen moet dezelfde straf/regels gelden. Maar hey, Nederland is niet meer dan een stukje prikkeldraad aan de grens, waarom zou je zodra je dat prikkeldraad over bent ineens veel meer recht op een eigen cultuur hebben dan de mensen aan de andere kant van het prikkeldraad. Waarom niet sámenleven, het goede uit alle culturen halen en van elkaar proberen te leren?
sarabande schreef:Heino schreef:Ik geef het op hier. Ik heb blijkbaar een compleet andere levensinstelling. Van mij mag iedereen hier komen wonen, zolang ze zich aan de wet houden en voor iedereen moet dezelfde straf/regels gelden. Maar hey, Nederland is niet meer dan een stukje prikkeldraad aan de grens, waarom zou je zodra je dat prikkeldraad over bent ineens veel meer recht op een eigen cultuur hebben dan de mensen aan de andere kant van het prikkeldraad. Waarom niet sámenleven, het goede uit alle culturen halen en van elkaar proberen te leren?
Ik ga met je mee, als de bekrompen meningen gaan overheersen in Nederland, zie ik de toekomst heel somber in.
Heino schreef:Ik vind het bizar dat een land zo ver komt dat het dergelijke in mijn ogen onschuldige religieuze uitingen gaat verbieden. Maar ik vind het wel goed dat áls ze het invoeren, ze het voor iedereen invoeren. Van mij mag iedereen dragen wat hij wil, zolang de communicatie maar niet belemmerd wordt.
sarabande schreef:KiWiKo schreef:maar het ging niet over Antwerpen, het ging over consequent zijn
Nee het ging wel degelijk over Antwerpen dat geconfronteerd wordt met de door hen ingestelde regel, die dus veel te ver gaat.
En burka verbieden, ok, maar een hoofddoekje voor iedere moslima, dat is onzin en dan vraag je dus om tegenreactie
En die is er nu.
Wellicht dat door dat kruis op die mijter wat meer mensen dat ook inzien.
Heino schreef:Waarom toch de vergelijking met andere landen maken? We leven toch in Nederland? Interesseert mij het wat wat andere landen aan normen en waarden hebben, ik leef hier.
Mambobeach: het een sluit het ander niet uit.
Goed, daar ga ik weer, ik hou er mee op mezelf te verdedigen. Veel plezier hier nog
Cayenne schreef:http://www.nieuws.nl
Een paard in de berm zorgt zaterdag langs de A2 van Amsterdam naar Utrecht voor een behoorlijke file. Hulpdiensten besloten rond 16.00 uur twee rijstroken af te sluiten en een file te creëren om gevaarlijke situaties te voorkomen, aangezien het paard de rijbaan op zou kunnen lopen, meldt de VerkeersInformatieDienst (VID).
Door de afsluiting staat er omstreeks 16.45 uur zes kilometer file tussen Vinkeveen en Maarssen. De vertraging bedraagt ongeveer een half uur. Rond 16.15 uur werd een van de twee afgesloten rijstroken weer vrijgegeven.
Een weggebruiker meldde dat het paard in de berm stond, waarna medewerkers van de dierenambulance samen met een medewerker van Rijkswaterstaat op onderzoek uit zijn gegaan. Volgens de VID vonden zij het paard niet veel later.
Ze hebben het paard laten inslapen. Het dier was al ziek.
Hoe het paard in de berm langs de A2 terechtkwam, is onduidelijk. Vermoedelijk is hij ergens doorheen gebroken.
rampstamp schreef:Aller eerst wil ik even zeggen dat dit echt te triest voor woorden is wat er allemaal wordt gespeculeerd!! Niet te geloven... Zo komen dus de broodje aap verhalen in de wereld! Wij betreuren dit enorm en vinden dit respectloos....
Het betreft hier om het paard van mijn beste vriendin... Ik zal met jullie het daad werkelijke verhaal delen namens haar, want zij is hierdoor wederom compleet van overstuur geraakt, dat mensen dit over hun schrijven of denken!
Haar paard, Primeur genaamd, stond gister ochtend nog vrolijk in zijn box en er leek geen vuil wolkje aan de blauwe lucht te zijn. S'middags kwam zij op stal en vond dat hij een beetje sloom uit zijn ogen keek en besloot even met hem te gaan wandelen, aangezien hij al de hele dag binnen stond ivm het slecht weer s'morgens. Hij kwam erg langzaam z'n box uit wat hij normaal niet deed en hij was buiten ook erg rustig en keek eigenlijk nergens van op. S'avonds toen zij samen met haar moeder op stal kwam bleek het niet goed te gaan met Primeur, hij stond hevig te trillen en bleek 41 graden koorts te hebben.... de DA werd direct gebeld en het paard kreeg koorts remmers en darmontspanners toe gedient, de DA dacht aan een soort griepvirus en zij moesten het in de gaten houden!
Vanmorgen is haar moeder erg vroeg richting stal gegaan, Primeur had inmiddels 38 graden koorts dus dat was erg positief. Zij heeft hem eten gegeven zijn box gedaan en is weer richting huis gegaan. Ik kwam rond kwart voor 12 op stal en ging even bij hem kijken... Zijn hoofd hing naar beneden zijn lippen hingen, hij dronk af en toe water en stond nog te trillen maar niet meer zo erg als gister. Ik heb m'n vriendin gelijk gebeld en zij kwamen gelijk naar stal, hebben z'n temperatuur opgemeten en deze was iets gestegen naar 38,1 graden en hebben gelijk weer de dierenarts gebeld.
Deze kwam weer naar Primeur kijken en adviseerde hun per direct richting de kliniek in Utrecht te rijden en dit hebben zij gadaan. 20 min voordat zij er waren hoorde ze ineens een klap vanuit de trailer, ze zijn langs de snelweg gestopt en gingen kijken, Primeur bleek te zijn gevallen en hebben het tussenschot eruit gehaald om hem de ruimte te geven, inmiddels was Primeur in shock geraakt. Gelukkig kwam er toevallig een dierenarts voorbij gereden en stopte om polshoogte te nemen. Zij hebben samen Primeur uit te trailer gehaald en stonden met hem in de berm voor onderzoek, helaas kwam al de hulp voor Primeur te laat want de DA adviseerde om hem ter plekken te laten inslapen...
Inmiddels is Primeur overgebracht naar de kliniek in Utrecht waar zij na alle waarschijnlijkheid nog gaan onderzoeken waaraan hij is overleden en zal mijn vriendin voor de moeilijke beslissing komen te staan wat zij uiteindelijk met hem wil laten doen.
Dit is het enige en echte verhaal... Dus nu geen speculaties meer over dat hij gedumpt zou zijn of uitgebroken AUB!!
Groetjes,
Antoinette
Goede vriendin van de Familie.
Heino schreef:Ach ga toch weg, ik heb ook zat nare ervaringen met buitenlanders (ja ook ernstig) maar dat maakt nog niet direct dat ik het recht heb zo te generaliseren. Heel vervelend dat die dingen je overkomen zijn, maar nog vervelender dat je daardoor zo generaliserend geworden bent. Je doet nu net alsof je een slachtoffer van je omgeving bent ("ik ben door hun zo gemaakt").