13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:35

Ze baalt natuurlijk dat haar moeder roet in het eten dreigt te gooien. Ik vind het wel goed dat de moeder haar mening in de media gegeven heeft.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 19:35

Zou papa de scheiding zo nog even extra uitvechten over de rug van zijn, jonge beinvloedbare, dochter? Niet zo netjes!
Mama krijgt zo wel erg de zwarte piet toegespeeld, dat verdient ze niet, ze is gewoon een normale moeder die zich (terecht) zorgen maakt om haar dochter!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 09:44

ik vind het zeer onverantwoordelijk!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:07

Bij ons in de krant stond dat Laura tegen haar moeder had gezegd dat 'zij haar leven verziekte en als ze niet mocht gaan zeilen dan wou ze haar nooit meer zien' Waarop die moeder zegt dat ze liever een levende dochter heeft die haar niet meer wil zien dan een dode dochter

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 10:12

Had ik ook gehoord inderdaad. Lijkt me wel vreselijk voor die moeder. Ik heb zo het vermoeden dat de dochter ook wat opgestookt wordt door de vader, maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen. Lekker zit het in ieder geval niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:39

Ik vond het artikel in de krant (Volkskrant van afgelopen zaterdag) echt hartverscheurend! Ik hoop echt niet dat Laura die uitspraken idd gedaan heeft richting haar moeder, ik krijg steeds minder sympathie voor Laura/vader merk ik.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 11:52

Laura schijnt nu uit te zoeken of er schepen in de buurt mogen varen ter ondersteuning.
(je kunt iets ook te graag willen in mijn ogen...)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:55

En naar het schijnt wil Oprah haar ook uitnodigen...
Volgens mij kunnen ze het beste er geen aandacht meer aan schenken vanuit de media. Het lijkt wel koren op de spreekwoordelijke molen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 21:59

Helemaal mee eens Alet!

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:41

Inderdaad zeg, in het AD zag ik een oproep staan: Stel je vraag aan Laura. Zij zal volgende week uitgebreid antwoord geven op uw vragen.

Wat een trieste bedoeling zeg, laat dat kind toch voor wat het is. Ze gaat zich alleen maar meer 'belangrijk' voelen. Echt te triest voor woorden. Ik ben er echt klaar mee. Dan gaat ze toch.. Ik heb mijn mening gegeven, zoals een hoop andere mensen. Als zij zich daar niks van aan wilt trekken, no problem... dan gaat ze maar... jammer dan, niet mijn probleem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:43

Alet74 schreef:
Laura schijnt nu uit te zoeken of er schepen in de buurt mogen varen ter ondersteuning.
(je kunt iets ook te graag willen in mijn ogen...)

Je kan niets te graag willen. Ze jaagt haar dromen na met ontzettend veel moed en lef...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:46

Hoe noem je dat, hoogmoed komt voor de val? Je kunt het ook dom, onrealistisch en onverantwoordelijk vinden om op je dertiende een rondje rond de wereld te gaan varen.
Ik krijg het gevoel (maar dat kan me bedriegen) dat Laura goed gedijt op alle media-aandacht. Het wordt steeds weer gevoed met nieuwtjes, het vuur blijft branden, krijg er een beetje een nare smaak van.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:47

En weer ben ik het helemaal met je eens ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:19

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:20

jaaaa mar zoiets kan laura natuurlijk niet overkomen he ;) :+

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:28

Waar gaat dit over? Ik vind het veel te gevaarlijk. Ze is gewoon veels te jong voor zoiets. Ik snap die moeder en rechter heel goed hoor. Op die leeftijd hoor je op school te zitten. Laat ze maar wachtten tot ze volwassen is, maar 13 nee veel te jong.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:57

WIJK BIJ DUURSTEDE - De moeder van de 13-jarige Laura Dekker wil niet dat haar dochter op deze leeftijd solo rond de wereld zeilt.

Dat stelt zij zaterdag in een interview in de Volkskrant. Het is de eerste keer dat de moeder van Laura zich in de media uitlaat over de voornemens van haar dochter.
''Als het aan mij ligt, zou ik Laura niet laten gaan. Klaar'', zegt Babs Müller in de Volkskrant. ''Het breekt mijn hart dat ik hierdoor misschien het contact met mijn dochter verlies.
Ik heb nog nooit in mijn leven zo'n moeilijk besluit moeten nemen. Maar ik moet de gevolgen van mijn beslissing accepteren. Ik heb liever een levende dochter die ik nooit meer zie, dan een dode dochter.''
Müller denkt dat haar dochter de reis technisch aankan. ''Ze kan zeilen als de duivel. Dat is het probleem niet.''
Maar ze ziet wel problemen in de derdewereldhavens en in de psychische druk van het alleen zijn op zee. ''Het belangrijkste van alles is: in mijn ogen is ze gewoon nog niet volwassen.''

Ook vraagt ze zich af of de reis wel Laura's eigen plan is en niet dat van haar vader, waar Müller inmiddels van gescheiden is. ''Ik heb het idee dat hij al jaren bezig is haar dit in te prenten.'' Laura woont sinds haar zesde niet meer bij haar moeder.

Als je als 13 jarige twee jaar rond de wereld wilt zeilen ben je denk ik niet echt sociaal ingestelt en hecht je niet veel waarde aan mensen en familie om je heen. Een 13 jarige komt namelijk niet op het idee om de wereld rond te zeilen,

En ik wil weleens aan Laura vragen:
- Wat ga je doen als je piraten tegenkomt?
- Als er iets kapot gaat in de boot wat van belang is bij het varen, kun jij dit dan maken en heb je de kennis ervan (denk aan de motor etc)?
- Hoe wil je dat s'nachts gaan doen als je wilt gaat slapen?
- Als jij iets niet begrijpt en vastzit in je schoolwerk, wie gaat jou dan helpen en hoe?
- Ga je je niet alleen voelen als je twee jaar lang alleen zit op zee en geen face tot face contact meer hebt met vriendinnen/familie?
- Wat wil je gaan doen als je terug komt van de wereld reis?
- Heb je er ooit aangedacht dat je soms in criminele havens moet aanleggen, hoe ben je hier op bedacht? Wat wil je doen als je mensen tegen het lijf loopt die foute bedoelingen hebben (verkrachters, gijzelaars, pedofielen etc)?

Laura kom nu maar op met jou wijze antwoorden. :Y)
Wie dit idee steunt, is gek.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:04

Veel 13-jarigen zijn erg gericht op zichzelf, ik denk dat ze er niet eens bij stilstaat wat het voor anderen betekent dat ze die plannen heeft. Vooral als papa haar ook nog eens aanpraat dat ze dit kan en moet doen (weet niet of dit zo is, maar dat stel ik me voor), dan is dit voor haar gewoon de realiteit. Mensen die roepen dat het onverantwoord etcetera is, die hebben in haar ogen geen gelijk en weten niet waar ze het over hebben, want ze kan het heus wel...

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:12

ik hoorde vandaag volgens mij met een half oor dat ze een ongelukje heeft gehad met haar boot??
pin me dr niet op vast hoor! ik meende zoiets te horen maar goed luisteren deed ik niet, verstond het ook niet goed, iemand hier ook iets over gehoord?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:13

Misschien even lezen newmom, paar posts terug ;)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:57

Alet74 schreef:
Veel 13-jarigen zijn erg gericht op zichzelf, ik denk dat ze er niet eens bij stilstaat wat het voor anderen betekent dat ze die plannen heeft. Vooral als papa haar ook nog eens aanpraat dat ze dit kan en moet doen (weet niet of dit zo is, maar dat stel ik me voor), dan is dit voor haar gewoon de realiteit. Mensen die roepen dat het onverantwoord etcetera is, die hebben in haar ogen geen gelijk en weten niet waar ze het over hebben, want ze kan het heus wel...

Ja inderdaad en daarom zouden haar ouders haar moeten tegenhouden, maarja het is natuurlijk allemaal het idee van vader... en die gaat haar dus niet tegenhouden... Wat een asociale rotzak. En dat kind moet eens op haar plaats gezet worden en respect krijgen voor haar moeder.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:26

Ach, vroeg of laat gebeurt dat ook wel.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:35

ik heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord als dit idee, mijn vader en zijn vrouw, zijn al ruim 1,5 jaar bezig met de voorbereidingen om ook om de wereld te zeilen, as 22 november vertrekken ze vanuit convooi in Grand Cananria met nog 208 andere schepen, dit tot aan de caribic en dan zeilen ze alleen verder, ze hebben dit een jaar of 10 geleden ook al eens geprobeerd en toen al veel tegenslagen gehad, pirateij, kapot schip, slecht weer etc etc, het is geen idillisch verhaal om zo maar even te laten doen, ze stellen in de grote open zee niks voor op hun boot van ruim 21 meter, laura met haar Guppy van 8 meter dan nog minder, ik sluit me volledig aan bij haar moeder, ik zie mijn vader ook liever niet gaan, maar dit is zijn droomwens, die heeft hij zelf genomen, heeft geen ideaal beeld om in het wereld record boek te komen en is al 66...................

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:45

Oh, dat lijkt me heel spannend Carolinef. Ik kan me voorstellen dat je ze liever aan de vaste wal houdt.
Maar voor volwassenen die dit gaan ondernemen kan ik wel bewondering opbrengen, zij weten (ook omdat ze het eerder geprobeerd hebben) waar ze aan beginnen en kunnen de risico's beter inschatten dan een kind van 13.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:58

ja en dan nog is het heel spanend en afmattend, niks samen gezellig eten oid, de een slaapt paar uur, de ander houdt de wacht, dat gaat 24/7 door, ze zijn ruim n jaar bezig geweest met tandarts (implnataten laten plaatsen) omdat ze t zich niet kunenn permiteren midden op zee om eevn iets te krijgen en een tandarts oid zit ook niet in de buurt, ehbo, hechten al dat soort dingen zijn ze cursussen voro aan het doen, voor degeen die wel benieuwd zijn naar hun vorige verslagje; www.sy-rasmus.de het is wel in het duits.

ze hebebn vorige keer al gehad dat ze in de caribic voor anker lagen , ze ineens omringd waren doro kleien bootjes met plaatselijke bevolking met geweesr en al om hun heen, die boden hun aan om tegen (veel) geld hun schip te bewaken, hebben ze maar gedaan want anders zijn t dezelfde mensen waarschijnlijk die hun schip berover, vader heeft ook nodige qua geweern etc aan boord maar raakt die liever niet aan, maarja als t moet, dan moet t .

weet nog dat n jaar of 8 geelden t ook in het nieuws was dat n nederlands gezin, met 2 tiener zonen dezelfde droom aan het verwezenlijken waren, werden overvallen, oudste zoon is beschoten in zijn rug, zit nu levenslang in rolstoel.

Laura red dit never nooit niet in r uppie

denk dat laura de ernst er niet van inziet