Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:04

Tallie_Ho schreef:
Cassidy schreef:
De grens tussen oprecht medeleven, nieuwsgierigheid en ramptoerisme is heel dun Lovely, en voor een ander heel moeilijk in te schatten om welke versie het nu gaat...

Daar ben ik het mee eens, op mij komt een groot gedeelte van de topic lezers als ramptoerist over ( ik zeg niet per definitie dat iedereen het ook is! ).. Ik heb het gisteren zitten volgen hier op bokt en heb 's avonds 5 minuten nieuws gekeken, mede omdat de pers er ook een groot circus van maakt en alles 100.000x herhaald word.

Ik zit zelf nog uit te zoeken of degene die ik in de passagierslijst heb herkend ook daadwerkelijk de persoon is waar ik een paar jaar geleden goed mee heb samengewerkt. Daarom trek ik me dat gespeculeer ook wel wat aan en probeer ik nu maar weg te blijven uit dit topic. :)

Dat doet iedereen niet zomaar. Alle foto's en beelden van het ongeluk zijn voor de nabestaanden en slachtoffers vaak van groot belang voor het verwerken. En uiteraard wil ook iedereen die er niet direct bij betrokken was het nieuws volgen. Vandaar alle herhalingen etc. Dat is gewoon een manier van het tot je door laten dringen en verwerken voor veel mensen. Daar hoef je nog geen ramptoerist voor te zijn. Zelfde als met dit topic. Iedereen praat er graag over met elkaar om het te 'verwerken' en ermee om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:06

Juul, dat ben ik met je eens. Dit moet een complexe aanleiding zijn en niet iets "simpels" als vogels in de turbine of een windvlaag.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:06

Ik heb het gister de hele dag gevolgd!

Maandag heb ik mijn reis geboekt naar turkije.
Mijn moeder roept altijd ga niet met buitenlandse maatschappijen vliegen gewoon lekker nederlands.

Ze vroegen toen dus heb je bezwaar om met een turkse maatschappij te vliegen. Mijn gevoel zei niet doen. Mijn vriend had dat zelfde gevoel. Dus gekozen voor een nederlandse.
Nu 2 dagen later stort een turkse maatschappij neer.
Dat is toch wel een beetje een vreemd idee nu.

Ookal ligt het niet aan de maatschappij ben toch blij dat ik met nederland vlieg.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:08

__Nathalie__ schreef:

Mijn moeder roept altijd ga niet met buitenlandse maatschappijen vliegen gewoon lekker nederlands.

Ze vroegen toen dus heb je bezwaar om met een turkse maatschappij te vliegen. Mijn gevoel zei niet doen. Mijn vriend had dat zelfde gevoel. Dus gekozen voor een nederlandse.

Ookal ligt het niet aan de maatschappij ben toch blij dat ik met nederland vlieg.

En als het nou van gister wel een nerderlandse maatschappij was??????????????????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:08

Lovely schreef:
[naam], dat ben ik met je eens. Dit moet een complexe aanleiding zijn en niet iets "simpels" als vogels in de turbine of een windvlaag.

Kan er door vogels in de turbine of een windvlaag alleen ook al een crash komen? Door alleen zoiets? Eng idee. :=

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:10

Wel netjes hoe ze met de mensen opgaan, bijeenkomsten e.d.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:11

Juul schreef:
Dat doet iedereen niet zomaar. Alle foto's en beelden van het ongeluk zijn voor de nabestaanden en slachtoffers vaak van groot belang voor het verwerken. En uiteraard wil ook iedereen die er niet direct bij betrokken was het nieuws volgen. Vandaar alle herhalingen etc. Dat is gewoon een manier van het tot je door laten dringen en verwerken voor veel mensen. Daar hoef je nog geen ramptoerist voor te zijn. Zelfde als met dit topic. Iedereen praat er graag over met elkaar om het te 'verwerken' en ermee om te gaan.

Ik snap wat je bedoelt. Maar wij met zijn allen verwerken? Wat moeten bokkers nou verwerken? Alleen betrokkenen hebben iets te verwerken!

Gaat iedereen hier ook finaal uit zijn panty als er een kettingbotsing plaats vind waar 9 doden bij vallen? :) Ik heb dat soort topics echt niet voorbij zien komen in mijn jaren op bokt. Dit is een stukje sensatie voor velen, je zou trouwens de eerste zijn die eerlijk toegeeft dat het je gaat om ramptoerisme, veel mensen weten het niet eens van zichzelf.. ;)

En nou hoepel ik echt op.. :+
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 26-02-09 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:12

LiSSy schreef:
in die woonwijk zit ik dus op kamers :\ schrok dus wel ff, ben wel blij dat ik deze week vakantie heb en ik Almelo zit

waar zit je dan? Wij zijn gisteren bij een huisje in de amestelle geweest om te kijken :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:13

Eyecatcher schreef:
__Nathalie__ schreef:

En als het nou van gister wel een nerderlandse maatschappij was??????????????????????

Die zijn over het algemeen toch wel veiliger en beter gecheckt ;) (lees: minder ongelukken gebeurd dan bij Turkije)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:13

hoeveel Nederlanders zei hij nou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:14

Tallie_Ho schreef:
[naam] schreef:

Ik snap wat je bedoelt. Maar wij met zijn allen verwerken? Wat moeten bokkers nou verwerken?

Gaat iedereen hier ook finaal uit zijn panty als er een kettingbotsing plaats vind waar 9 doden bij vallen? :) Ik heb dat soort topics echt niet voorbij zien komen in mijn jaren op bokt. Dit is een stukje sensatie voor velen, je zou trouwens de eerste zijn die eerlijk toegeeft dat het je gaat om ramptoerisme, veel mensen weten het niet eens van zichzelf ;)

Voor mij is dit geen sensatie. Dit soort dingen grijpen me nou eenmaal serieus aan. Zwak persoontje misschien, maar denk dat wel meer mensen dat hebben. Anders zou dit topic ook niet zo overvol zitten. Zijn heus niet alleen ramptoeristen hoor..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:15

Joto schreef:

53

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:15

Anoniem schreef:
Lovely schreef:
Juul, dat ben ik met je eens. Dit moet een complexe aanleiding zijn en niet iets "simpels" als vogels in de turbine of een windvlaag.

Kan er door vogels in de turbine of een windvlaag alleen ook al een crash komen? Door alleen zoiets? Eng idee. :=

Ja dat kan. Het ongeluk in Faro (Portugal) met het Transavia toestel kwam door windsheer, Vogels in de Motoren zijn de oorzaak geweest voor de noodlanding in New York op de Hudson rivier een aantal weken geleden.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:16

Joto schreef:

tot nu toe bekend is 53 nederlanders

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:16

Eyecatcher schreef:

geen idee, maar wat ik er van gevolgd heb gebeurd het met de buitenlandse vaker en met de nederlandse dus geef me dan toch maar nederlandse

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:17

IJsafzetting in Buffalo twee weken geleden

Nathalie, in 1994 nog een ongeluk met de KLM Cityhopper, ongeluk met Transavia in Faro; enorm ongeluk in Tenerife met KLM jaren geleden. Kwestie van perceptie ;)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:17

Oke had ik het wel goed verstaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:18

Cassidy schreef:
[naam] schreef:

Ja dat kan. Het ongeluk in Faro (Portugal) met het Transavia toestel kwam door windsheer, Vogels in de Motoren zijn de oorzaak geweest voor de noodlanding in New York op de Hudson rivier een aantal weken geleden.

Gadverdamme.. Ik heb nog nooit gevlogen, trekt me ook totaal niet.. Ik vond het al behoorlijk heftig om op een bergtop te staan in Zwitserland zo hoog, en dan sta je nog met je voeten aan de grond. Heb dan echt zo'n ontheemd gevoel. Heb het trouwens ook niet op boten hoor.. Maar als het zo 'makkelijk' al mis kan gaan, bah. :=

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:18

__Nathalie__ schreef:
Eyecatcher schreef:

geen idee, maar wat ik er van gevolgd heb gebeurd het met de buitenlandse vaker en met de nederlandse dus geef me dan toch maar nederlandse

ik heb 2 jaar terug ook met een turkse maatschappij gevlogen en ik had geen enkele aanmerkingen, het was een prima vlucht :j

Joto

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:19

De vergelijking met buitenlandse maatschappijen en Nl kun je niet maken.. Nl is maar 1 land, en buitenland meer dus daar kun je geen conclusie uit maken lijkt me?

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:19

Heb het ook wel gevolgd. :j

Vriendin van mijn zus vloog eerst een x met een Turkse Maatschappij en toen bleek de motor ofzoiets eigenlijk niet goed te werken.
Ik vlieg zelf ook het liefst met Nederlands vliegmaatschappijen, heb ik goede ervaringen mee gehad. :)
Dit jaar weer naar Turkije en mijn vader kon kiezen tussen een Turkse maatschappij en een Nederlandse, toch maar gewoon voor de Nederlandse gekozen.

Met dit verhaal wil ik trouwens niet zeggen dat alle Turkse vliegtuigmaatschappijen slecht zijn. ;)
En dit trouwens ook een Nederlandse maatschappij had kunnen zijn, toch?

Heel veel sterkte passagiers en familie en vrienden etc. ;)

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:20

Joto schreef:
De vergelijking met buitenlandse maatschappijen en Nl kun je niet maken.. Nl is maar 1 land, en buitenland meer dus daar kun je geen conclusie uit maken lijkt me?

Precies zo denk ik er ook over

__Nathalie__

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:22

denk dat het een gevoels kwestie is. Het idee dat nederlandse beter/veiliger zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:22

Je kunt wel kijken dat als je een vlucht boekt hoe de maatschappij bekend staat :-)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:23

Juul schreef:
Gadverdamme.. Ik heb nog nooit gevlogen, trekt me ook totaal niet.. Ik vond het al behoorlijk heftig om op een bergtop te staan in Zwitserland zo hoog, en dan sta je nog met je voeten aan de grond. Heb dan echt zo'n ontheemd gevoel. Heb het trouwens ook niet op boten hoor.. Maar als het zo 'makkelijk' al mis kan gaan, bah. :=

Een vliegtuig kan veel hebben hoor, maar als je de filmpjes op youtube bekijkt waar vliegtuigen moeten landen met serieuze zijwind, hoeft er maar een flinke rukwind te komen en hij raakt de grond met een tip van de vleugel en heb je de poppen aan het dansen. Piloten doorlopen niet voor niets een dergelijke intensieve training zoals ze dat nu doen, en vliegtuigen worden niet voor niets zo goed onderhouden als dat wordt gedaan. Gezien de aantallen vliegbewegingen per jaar valt het aantal ongelukken met vliegtuigen best wel mee.

http://www.youtube.com/watch?v=5X_7Xt2ga-s

Bij landingen wordt altijd doorgegeven hoe bijv. de windsituatie is ter plekke. Schiphol heeft meerdere landingsbanen, en kan bij serieuze zijwind uitwijken naar een andere landingsbaan. Maar niet ieder vliegveld heeft dat.