Tallie_Ho schreef:Cassidy schreef:De grens tussen oprecht medeleven, nieuwsgierigheid en ramptoerisme is heel dun Lovely, en voor een ander heel moeilijk in te schatten om welke versie het nu gaat...
Daar ben ik het mee eens, op mij komt een groot gedeelte van de topic lezers als ramptoerist over ( ik zeg niet per definitie dat iedereen het ook is! ).. Ik heb het gisteren zitten volgen hier op bokt en heb 's avonds 5 minuten nieuws gekeken, mede omdat de pers er ook een groot circus van maakt en alles 100.000x herhaald word.
Ik zit zelf nog uit te zoeken of degene die ik in de passagierslijst heb herkend ook daadwerkelijk de persoon is waar ik een paar jaar geleden goed mee heb samengewerkt. Daarom trek ik me dat gespeculeer ook wel wat aan en probeer ik nu maar weg te blijven uit dit topic.
Dat doet iedereen niet zomaar. Alle foto's en beelden van het ongeluk zijn voor de nabestaanden en slachtoffers vaak van groot belang voor het verwerken. En uiteraard wil ook iedereen die er niet direct bij betrokken was het nieuws volgen. Vandaar alle herhalingen etc. Dat is gewoon een manier van het tot je door laten dringen en verwerken voor veel mensen. Daar hoef je nog geen ramptoerist voor te zijn. Zelfde als met dit topic. Iedereen praat er graag over met elkaar om het te 'verwerken' en ermee om te gaan.