Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ushi

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:13

De film niet de waarheid? Hoe dom kunnen mensen zijn, de beelden zijn niet in scene gezet hoor! Over de vergelijking Bijbel koran, dominee's preken op een geheel andere manier dan een imam. Er zijn wel degelijk imams die, die dingen verkondigen en het willen verspreiden. Een dominee niet, bij veel kerk gaan ze met cathegesatie(hoe je het ook schrijft) naar een moskee, en vinden het belangrijk dat je positief over andere geloven denkt en ze accepteerd. Die onthoofding gewoon.... die man.... Laten we daar eens wat meer bij stil staan...

Iinge_

Patriess schreef:
Mystica schreef:
Wie van jullie zouden werkelijk het verschil tussen B en de rapper gezien hebben als het niet zo voorgekauwd was in het nieuws? Nagelbijten / Gniffelen Ik niet.

Oh ik wel, maar dat komt omdat ik wel weg ben van Salah Edin en zijn muziek.
En omdat ie al een keer eerder verward was met Mohammed B in een nieuwsblad. Daar heb ik toen ook slap om gelegen Tong uitsteken .

Ik zou het niet zien Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik denk dat ik bij geen van beide in de buurt zou willen komen.

@Merrietje: Wat heb je tegen zijn haar, 't is toch prachtig. Huilen van het lachen

Unfaithful

pansor schreef:
Patriess schreef:
Nee, bij de Islam zeker niet. Al dat geweld gebruiken is helemaal niet de boodschap die de Koran uitdragen wil Lachen .
Van de Bijbel weet ik het niet, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Ja volgens mij ook,
maar in die film ook, daar zie je die moslims alleen maar over geweld praten in de toespraken.
Dat kan toch niet.

Ik vind dat Wilders wel goed is dat hij gewoon heeft doorgezet met die film. Ondanks alles.
Ik vind echt dat die man gelijk heeft. Want zoals al die boerka's over straat gaan, dan voel je
je echt ongemakkelijk als je buiten loopt. Je weet niet eens met wie je te maken hebt.

Als er buitenlanders achter je lopen die gezellig allemaal buitenlands gaan praten, voel je je ook niet prettig.
Als ik langs een moskee moet lopen en ik zie al die mannen staan krijg ik echt een angstig gevoel.
Dan moet ik ook zeggen dat ik niet veel goede ervaringen heb met turken en marrokanen.

Hier sluit ik me wel bij aan. Ja

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:14

ROFL Salah Edin is misschien wel een aparte, maar komt op mij over als een rustige en best verstandige jongen waar je volgens mij beter bij in de buurt kan komen dan bij Wilders Nagelbijten / Gniffelen .

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:15

pansor schreef:
Patriess schreef:
Oh ik wel, maar dat komt omdat ik wel weg ben van Salah Edin en zijn muziek.
En omdat ie al een keer eerder verward was met Mohammed B in een nieuwsblad. Daar heb ik toen ook slap om gelegen Tong uitsteken .

Ik zou het niet zien Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik denk dat ik bij geen van beide in de buurt zou willen komen.

@Merrietje: Wat heb je tegen zijn haar, 't is toch prachtig. Huilen van het lachen

Mijn vader vergeleek hem met Mozart, die had net zulk haar Clown En ik zo van: maar mozart was toch een dronkelap? Schijnheilig Huilen van het lachen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:15

Patriess schreef:
ROFL Salah Edin is misschien wel een aparte, maar komt op mij over als een rustige en best verstandige jongen waar je volgens mij beter bij in de buurt kan komen dan bij Wilders Nagelbijten / Gniffelen .

Ik zou liever bij Wilders in de buurt willen komen.
Behalve dat je dan elk moment neergeschoten kunt worden door een of andere terrorist die tegen
hem is

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:16

Zijn haar is gewoon een culinair hoogstandje ROFL

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:16

Ushi, speciaal voor jou nog even een quote van wat ik eerder heb geschreven:

Karl66 schreef:
MissBenthe, de meeste christenen hebben ook geen hekel aan niet-christenen. Maar denk je serieus dat vanwege een paar gestoorde dominees met hun volgelingen er niet-christenvervolgingen aan zitten te komen?

En voor alle duidelijkheid ik ben ooit eens een keer een kerk uitgelopen vanwege haatzaaiende preek waar de honden geen brood van lusten, dus binnen het christendom komt vergelijkbaar extremisme voor.

Het grootste verschil is dat zo'n dominee niet helemaal serieus genomen wordt, maar die man was toch echt heel serieus.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:17

Zijn haar is niet bepaald sexy nee Huilen van het lachen

bonnielau

Daphne__ schreef:
is het hier nog niet duidelijk?
de film van wilders is GOED Ja
de mensen die er eerst tegen waren en niet wouden dat hij uitkwam, hebben hem gezien en zeggen dat hij de waarheid spreekt Lachen
goeie film dus Knipoog

Ik vindt nog steeds neit dat hij de waarheid spreekt en vind het ook absoluut geen goede film Knipoog[/quote]

Wat is er niet de waarheid aan zijn film dan?[/quote]

Tuurlijk is het waarheid....alleen misschien is het maar een gedeelte van de waarheid...het extremistische deel?!? Wilders is een hele enge man die doorslaat in zijn geloof, namelijk dat de islam een bedreiging zou zijn voor onze samenleving. En dat is de islam niet, de extremisten zijn een bedreiging. En dan ook nog een hoop ophef over een film die een beetje bij elkaar geknip en geplakt is van al bestaande beelden....Wees dan op zijn minst nog origineel en laat me zien waarom de islam dan gevaarlijk zou zijn. En dus niet de extremisten, want dat die gevaarlijk zijn is iedereen het wel overeens, moslims, christenen, andere gelovigen en de ongelovige honden.

merrietje

ushi schreef:
De film niet de waarheid? Hoe dom kunnen mensen zijn, de beelden zijn niet in scene gezet hoor! Over de vergelijking Bijbel koran, dominee's preken op een geheel andere manier dan een imam. Er zijn wel degelijk imams die, die dingen verkondigen en het willen verspreiden. Een dominee niet, bij veel kerk gaan ze met cathegesatie(hoe je het ook schrijft) naar een moskee, en vinden het belangrijk dat je positief over andere geloven denkt en ze accepteerd. Die onthoofding gewoon.... die man.... Laten we daar eens wat meer bij stil staan...

Er zijn ook dominees die zo preken. Bovendien niet elke imam preekt hetzelfde, echt maar een klein deel zal zo negatief zijn.

En laatst hebben de Amerikanen saddam hoessein laten ophangen, die zijn over het algemeen christelijk, en onthoofding is dan toch eigenlijk hetzelfde als ophangen?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:19

De film is van Leak verwijderd..... Scheve mond

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:20

bonnielau schreef:
Daphne__ schreef:
is het hier nog niet duidelijk?
de film van wilders is GOED Ja
de mensen die er eerst tegen waren en niet wouden dat hij uitkwam, hebben hem gezien en zeggen dat hij de waarheid spreekt Lachen
goeie film dus Knipoog

Ik vindt nog steeds neit dat hij de waarheid spreekt en vind het ook absoluut geen goede film Knipoog

Wat is er niet de waarheid aan zijn film dan?[/quote]

Tuurlijk is het waarheid....alleen misschien is het maar een gedeelte van de waarheid...het extremistische deel?!? Wilders is een hele enge man die doorslaat in zijn geloof, namelijk dat de islam een bedreiging zou zijn voor onze samenleving. En dat is de islam niet, de extremisten zijn een bedreiging. En dan ook nog een hoop ophef over een film die een beetje bij elkaar geknip en geplakt is van al bestaande beelden....Wees dan op zijn minst nog origineel en laat me zien waarom de islam dan gevaarlijk zou zijn. En dus niet de extremisten, want dat die gevaarlijk zijn is iedereen het wel overeens, moslims, christenen, andere gelovigen en de ongelovige honden.[/quote]

De islam is dan misschien NOG niet gevaarlijk. Maar het word wel steeds extremer.
Het is wel een van de grote problemen in nederland.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:21

Zou er dan niet beter gekeken kunnen worden hoe je kan voorkomen dat er meer mensen extremistisch worden ipv het in de hand spelen met alleen maar haat?

Unfaithful

Sundancer schreef:
De film is van Leak verwijderd..... Scheve mond

Ja, vanwege bedreigingen richting de site Scheve mond
Vraag me af of Wilders de film nu ergens anders gaat vertonen...

Daphna

Wilders is een grote grap, die veel te serieus wordt genomen. Hij heeft een probleem, islamofobie! Dan heeft hij nog een probleem, aandachtsgebrek... Met die combi krijg je een HAATZAAIER! gedver...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:22

Vast wel, Wilders kennende Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:23

Pansor baseer je dat ergens op, dat de islam extremer wordt, of is het alleen maar een gevoel wat je hebt?

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:24

Heb zelf nog niet gekeken. Ben dit aan een kant niet van plan, ik wil hem geen kijkcijfers geven. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd of die film echt zo erg is, als beweerd wordt.

Wat ik wel ver vind gaan is dat doordat Wilders zo nodig zíjn mening moet rond bazuinen. Hij daarmee de hele Nederlandse bevolking in gevaar brengt (terroristische aanvallen), terwijl hij zelf leuk met bewakingsmensen loopt.
Denk is niet aan jezelf, maar aan je mede mensen!!!!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:25

Is er iets gebeurd? Nee. Niemand in gevaar gebracht dus Knipoog

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:26

Mystica schreef:
Is er iets gebeurd? Nee. Niemand in gevaar gebracht dus Knipoog

Nog niet...

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:26

Karl66 schreef:
Pansor baseer je dat ergens op, dat de islam extremer wordt, of is het alleen maar een gevoel wat je hebt?

Heb je ooit wel eens gelopen, tussen de groepen islamieten door.
Er word op je gescholden, gespuugd. En dat zijn dan nog maar jonge kinderen.
Kinderen van rond de 6 jaar gaan volwassene vrouwen vertellen wat ze maar eens moeten doen Scheve mond
En als je wat tegen die kinderen doen heb je al die mensen achter je aan.
Ze staan altijd in groepen. Jou op te wachten.
Hele groepen die naar de moskee lopen die in het buitenlands dingen naar je roepen als je langs
loopt of fietst.
Sorry maar dat zie je niet van andere geloven.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:28

Daphnezz schreef:
Wilders is een grote grap, die veel te serieus wordt genomen. Hij heeft een probleem, islamofobie! Dan heeft hij nog een probleem, aandachtsgebrek... Met die combi krijg je een HAATZAAIER! gedver...

ROFL
bonnielau; Dat lijkt me ook een heel stuk beter. Natuurlijk moeten we niet alles maar toelaten wat er gebeurd en natuurlijk moeten de extremisten aangepakt worden, zodra hier de kans voor is. Maar om vervolgens maar zo'n negatief beeld te schetsen over álle moslims...
En pansor; Dat zal ook wel voorkomen, maar dat betekent niet dat alle Islamieten zo zijn. Ik ben ook (meerdere malen) bedreigd door een Congolese jongen en zijn Congolese vrienden. Maar daarom zeg ik nog niet dat alle Congolezen een stel e*kels zijn?
Ik ga ook maar eens een 'echte film' kijken, ajuus Doei, doei

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:29

Shirley_ schreef:
Heb zelf nog niet gekeken. Ben dit aan een kant niet van plan, ik wil hem geen kijkcijfers geven. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd of die film echt zo erg is, als beweerd wordt.

Wat ik wel ver vind gaan is dat doordat Wilders zo nodig zíjn mening moet rond bazuinen. Hij daarmee de hele Nederlandse bevolking in gevaar brengt (terroristische aanvallen), terwijl hij zelf leuk met bewakingsmensen loopt.
Denk is niet aan jezelf, maar aan je mede mensen!!!!!

Dan is er toch echt wat mis he Knipoog
Als je al je mening niet meer mag geven. Moet je nagaan hoe bang de meeste mensen in nederland
zijn voor de islam. Dat is waar Wilders onder andere voor waarschuwd. Dat is wat mis gaat.
Denk je zelf niet, als iemand een film over je maakt ga je toch ook geen terroristische aanslagen
plegen.
DAN GAAT ER TOCH ECHT IETS NIET GOED!

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:29

En dat gebeurt altijd? Als je door zulke groepen heen loopt?
Raar...
Heb ook heus wel eens gehad dat ik me niet prettig voelde als ik door zo'n groep heen moest...maar goh dat heb ik ook wel eens gehad bij een groep typische nederlandse jongens...of donkere jongens..of chineze...of...
Het enge vind ik dat er nog redelijk wat mensen achter wilders aanlopen en meeknikken, alleen omdat ze ooit een keer een onprettig gevoel hebben gehad...