Citaat:
Pagina in bijbel bewijs vermiste Maddie
PRAIA DA LUZ - De Portugese politie wil af van het onderzoek naar de vermiste Britse peuter Madeleine, omdat de speurtocht te kostbaar wordt. Dat zegt de moeder van Madeleine, Kate McCann, in de Britse krant Sunday Mirror.
+ afbeelding vergroten Madeleine McCann verdween op 3 mei 2007 uit de slaapkamer van een Portugees appartement.
Zij sprak met de krant na haar eerste onderhoud met de politie op donderdagavond, maar nog vóór zij de status van verdachte kreeg in de vermissingszaak.
De details uit de verhoren die zij in de Sunday Mirror meldt, zou zij als verdachte volgens de Portugese wet niet openbaar mogen maken.
Volgens Kate McCann koestert de Portugese politie een verdenking tegen haar en haar man op grond van bloedsporen die zijn gevonden in een auto die de McCanns drie weken na de vermissing van hun dochtertje in Portugal huurden, maar ook op grond van een verkreukelde bladzijde uit een bijbel van Kate.
Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.
,,Omdat die pagina verkreukeld is, zou ik hem hebben gelezen. Hoe belachelijk is zoiets,’’ zegt de katholieke Kate McCann in het interview met de Sunday Mirror. ,,Mijn geloof wordt tot het uiterste op de proef gesteld.’’
Dat vind ik inderdaad ook wel een beetje vergezocht