ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:21

Lusitana schreef:
Ik hoor net dat ze haar niet vast kunnen nemen nu ze in Engeland is, omdat ze dan weer onder de Engelse wet valt. Dit hebben ze geweten.
er is nu wer een special, ik ga even kijken.

ja pleuris zeg, dat is wel heel erg uitgekiend dan zeg...is het bij de portugese tv? (gaat gauw bbc opzoeken)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:22

Ja het is nu op een portugese zender die er al een paar dagen veel tijd aan besteed. Ik heb geen buitenlandse zenders.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:58

haha, kwam erachter, was tussendoor al mn kanalen aan het bijvullen (lees, engelse zenders behlave BBC news Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:01

merel_gomez schreef:
en de lijk geur zat toch ook op de knuffel

Moet je de knuffel van de hond eens ruiken.. Misselijk , ware lijklucht, gaat ook regelmatig de was in. Lekker mee sabbelen en dat gaat stinken...... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:05

Ik verwacht dat ze het hele dossier opnieuw gaan onderzoeken, zodra ze iets vinden wat ze verder willen onderzoeken, worden ze in staat van beschuldiging gestelt. De staat doet het dan. Zij hebben aangifte gedaan van vermissing bij de staat Portugal en van daaruit wordt de zaak behandeld. Dus er is geen uitlevering gevraagd door Engeland en dat kan ook niet. Maar ze zijn neem ik aan wel Engels Staatsburger en als ze reden vinden om ook deze zaak te gaan besnuffelen en ze komen rariteiten tegen, zullen ze zeker de familie oproepen en dan zit ze hier in voorarrest. Ik denk dat ze beter hier kan zitten. Hier is geen taalbarriere en waarschijnlijk zijn de gevangenissen beter.

Natuurlijk hebben ze juridisch advies gekregen gedurende deze maanden. Lijkt mij ook logisch.

Ze is al bijna veroordeeld door de goegemeente, laten we het maar afwachten. Hoe dan ook het is een gebroken vrouw, ongeluk of niet, maar gebroken is ze.....

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:24

Vanmorgen stond dit in het Dagblad van het Noorden:

De ouders van het verdwenen Britse meisje Madeleine, zullen deze week terug moeten naar Portugal voor verhoor door de onderzoeksrechter.
Met hun status als verdachte mag het echtpaar niet langer dan 5 dagen buiten Portugal verblijven zonder toestemming van de politie.

Dus ik ben benieuwd of ze teruggehaald kunnen worden. Het lijkt me wel, anders had de Portugese politie ze vast niet laten vertrekken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:26

Geen idee of Engeland en Portugal een uitleveringsverdrag hebben. Lijkt me van wel. Maar dan is de tweeling iig goed op hun plaats bij familie neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:40

FennekeR schreef:

De ouders van het verdwenen Britse meisje Madeleine, zullen deze week terug moeten naar Portugal voor verhoor door de onderzoeksrechter.
Met hun status als verdachte mag het echtpaar niet langer dan 5 dagen buiten Portugal verblijven zonder toestemming van de politie.

Dus ik ben benieuwd of ze teruggehaald kunnen worden. Het lijkt me wel, anders had de Portugese politie ze vast niet laten vertrekken.

Ow maar die maken ook fouten hoor, soms misschien wel politiek gezien komt het hun dan nog beter uit......

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:25

aah hier staat dat ze een process gaan aanspannen tegen portugese politie voor naamzuivering meer niet

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:29

Jeetje wat is er in de afgelopen dagen veel gebeurd. Ik hoop echt dat ze teruggehaald kunnen worden naar Portugal.

Het hele verhaal krijgt een steeds naardere smaak.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:39

Pagina in bijbel bewijs vermiste Maddie
PRAIA DA LUZ - De Portugese politie wil af van het onderzoek naar de vermiste Britse peuter Madeleine, omdat de speurtocht te kostbaar wordt. Dat zegt de moeder van Madeleine, Kate McCann, in de Britse krant Sunday Mirror.
Madeleine McCann verdween op 3 mei 2007 uit de slaapkamer van een Portugees appartement.
Zij sprak met de krant na haar eerste onderhoud met de politie op donderdagavond, maar nog vóór zij de status van verdachte kreeg in de vermissingszaak.
De details uit de verhoren die zij in de Sunday Mirror meldt, zou zij als verdachte volgens de Portugese wet niet openbaar mogen maken.
Volgens Kate McCann koestert de Portugese politie een verdenking tegen haar en haar man op grond van bloedsporen die zijn gevonden in een auto die de McCanns drie weken na de vermissing van hun dochtertje in Portugal huurden, maar ook op grond van een verkreukelde bladzijde uit een bijbel van Kate.
Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.
,,Omdat die pagina verkreukeld is, zou ik hem hebben gelezen. Hoe belachelijk is zoiets,’’ zegt de katholieke Kate McCann in het interview met de Sunday Mirror. ,,Mijn geloof wordt tot het uiterste op de proef gesteld.’’

Stond vanmorgen op ad.nl

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:54

Das wel een heel vreemd iets...

Kan me niet voorstellen dat de Portugeze autoriteiten hun bewijslast baseren op een verkreukelde pagina in een bijbel, zeker niet nu heel de wereld over hun schouder meekijkt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:55

Jeetje elke dag een ander verhaal bij mama kate, ze zou wel ideaal zijn als soapschrijver Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:56

Of misschien een heel slimme media strategie om de politie als incompetent als te schilderen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:00

Volgens mij kan dat best, eerst beschuldigd omdat de politie bewijsmateriaal ergens geplant had, nu door een verkneukte pagina in de bijbel, en daarvoor was het omdat het land slecht was, en daarvoor omdat ze engels waren....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:03

Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-09-07 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:08

Zoals ze zeggen, de engelse politie heeft de forensische kant gedaan niet de portugese en dat word elke keer net omgedraaid

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:20

Ze zijn echt een manier aan het zoeken om onder alles uit te komen. Misschien hadden ze daar eerder aan moeten denken, voordat ze de pers inschakelden.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:56

Een zeer vreemde zaak waarbij ik mij afvraag of die ooit echt opgelost zal worden. Misschien gaat het wel net zo als bij dat modelmeisje in de VS.

En schuldig of onschuldig dit echtpaar zal door niemand meer echt serieus worden genomen. Hun naam blijft voor altijd verdacht. Ook als ze officieel onschuldig zijn, zullen veel mensen en media dit niet geloven. Aan deze zaak en mensen blijft voor altijd een luchtje hangen.

Verder stoor ik mij ook aan al die familieleden en vrienden die in beeld komen. Niemand kan op dit moment zeggen hoe de zaak in elkaar zit. En ook naasten van het echtpaar weten er niets vanaf (die waren er immers niet bij). Niemand verwacht toch van een goede vriend of familielid dat hij/zij zoiets doet? Dit soort misdrijven komen juist voor bij mensen waar niemand het van verwacht.

Het is voornamelijk triest voor al die andere vermissingszaken. Ik denk dat mensen het in de toekomst niet meer zo serieus gaan nemen. En dat mensen geen grote acties meer opzetten voor andere kinderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:27

Citaat:
PRAIA DA LUZ - De Portugese politie wil af van het onderzoek naar de vermiste Britse peuter Madeleine, omdat de speurtocht te kostbaar wordt. Dat zegt de moeder van Madeleine, Kate McCann, in de Britse krant Sunday Mirror.
+ afbeelding vergroten Madeleine McCann verdween op 3 mei 2007 uit de slaapkamer van een Portugees appartement.
Zij sprak met de krant na haar eerste onderhoud met de politie op donderdagavond, maar nog vóór zij de status van verdachte kreeg in de vermissingszaak.

De details uit de verhoren die zij in de Sunday Mirror meldt, zou zij als verdachte volgens de Portugese wet niet openbaar mogen maken.

Volgens Kate McCann koestert de Portugese politie een verdenking tegen haar en haar man op grond van bloedsporen die zijn gevonden in een auto die de McCanns drie weken na de vermissing van hun dochtertje in Portugal huurden, maar ook op grond van een verkreukelde bladzijde uit een bijbel van Kate.

Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.

,,Omdat die pagina verkreukeld is, zou ik hem hebben gelezen. Hoe belachelijk is zoiets,’’ zegt de katholieke Kate McCann in het interview met de Sunday Mirror. ,,Mijn geloof wordt tot het uiterste op de proef gesteld.’’

Dat vind ik inderdaad ook wel een beetje vergezocht Bloos

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:29

Vanmorgen was op de radio bij 538 een commercieel technisch reserschebureau wat ook onderzoek naar Madeline in opdracht heeft gedaan..

Ze zouden samengewerkt hebben met de Portugese politie. In het begin zo vertelden zij, hadden ze 160 senario's en die zijn aan de hand van bewijzen terug gebracht naar 2 senario's..

Eentje waarbij de moeder schuldig is .. en eentje waarbij een vriend schuldig is..

Maar de definitieve waarheid is nog niet gevonden.. dat blijkt.. Ik vind het een in en intrieste zaak.. En ik hoop gewoon dat de waarheid snel boven water komt..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:38

FennekeR schreef:

Dit is niet waar. Ze hebben adres daar opgegeven en dat was de enige voorwaarde waaraan ze moeten voldoen in hun staat van "arguido", als gezegd dat is niet geheel hetzelfde als officieel verdacht. Dat zou vandaag gebueren om het geval voor te leiden.
Wel zijn ze plotseling vertrokken en hebben niet officieel de politie ingelicht. Maar als gezegd, ze hadden de vrijheid om te gaan. Hier is al bevestigd dat ze gewoon door gaan met het onderzoek, ze wachten nog om meer resultaten van het forensisch onderzoek, dat dus is Birmighnam wordt gedaan, en waarvoor Portugese politie waarschijnlijk naar Engeland vertrekt. Met andere woorden hetzelfde team, dat bestond uit politie van beide landen, werkt er gewoon aan door.
Er is hier wel gezegd dat ze waarschijnlijk toch hier naar de rechter moeten als logsich gevolg van het voorwerk..
Er was gisteravond wer een special met kinderpsycholoog, forensisch psycholoog en een advokaat enzo.
Het bleef vreemd dat ze van de ene dag op de andere het nodig vonden om terug te gaan, zogenaamd voor de kinderen, helemaal omdat het ze extra verdacht maakt.
Als je onschuldig bent en echt wilt dat je kind teruggevonden wordt, dan zou je juist nu er beweging in de zaak is, willen blijven.
Zo waren er wel meer dingen. Verder was er in het nieuws nog die forensisch psycholoog aan het woord en daar werd gesproken over dergelijke gevallen, zonder de McCanns te noemen en er werd van te voren ook gezegd dat het niet de bedoeling was om iemand te beoordelen of te beschuldigen. Maar die zei dus dat zelfs mensen die sexmisdrijven hadden gepleegd, waarvan bewijs was, zoals film(!), nog bleven ontkennen, omdat ze het gewoon niet van henzelf wilde geloven. Dus niet omdat ze niet willen bekennen, maar gewoon omdat ze er van overtuigd waren dat het niet zo was. Vaak is er sprake van een complexe persoonlijkheid, al of niet met afwijkingen. Duidelijk is dat het menselijk brein zelfs jezelf goed voor de gek kan houden.

Overigens werd weer gemoemd dat het fout is geweest van de politie om niet genoeg info te geven, waardoor er nu gedacht wordt dat ze niks wisten.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 10-09-07 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:44

Cayenne schreef:
Citaat:
+ afbeelding vergroten Madeleine McCann verdween op 3 mei 2007 uit de slaapkamer van een Portugees appartement.

Dat vind ik inderdaad ook wel een beetje vergezocht Bloos

Ze zijn diepgelovig, woonden elke week de mis bij en hebben zelfs een pater over laten komen. Een bijbelpagina verfrommeld niet zomaar. Die verfrommeld als je die veel opslaat en er bv tranen op laat.
Ik kan me voorstellen dat zoiets wel meegenomen wordt in de bewijslast. Het zal op zich niet als bewijs dienen.
Verder wil ik met nadruk zeggen dat er veel meer bewijsstukken zijn dat dat bloed in de kofferbak waar de engelsen zo op hameren alsof dat hét is waarop ze wordt beschuldigd. Verder telt natuurlijk mee wat ze gezegd heeft en veel weten we daar niet van, behalve dat ze eerst SKY TV belde en daarna de politie, om maar wat te noemen. Verder zijn er dus de getuigen, die ten eerste beweren dat ze niet regelmatig van tafel zijn gegaan, zoals ze beweerden, en verder, dat moeder geen enkele teken van verdriet of paniek troonde bij het ontdekken van de vermissing. Allemaal dingen die op zichzelf staand niet zoveel betekenen, maar in het hele plaatje wél.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:11

Citaat:
Vaak is er sprake van een complexe persoonlijkheid, al of niet met afwijkingen.

Wel apart dat beide ouders daar dan last van hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:18

Hoezo, het is niet duidelijk of Gerry er wat mee te maken heeft en natuurlijk sta je je vrouw bij. Vooralsnog wordt met name Kate verdacht van de dood van het kind.

Overigens hoorde ik net de belachelijke uitspraak :"Ze kunnen er niks mee te maken heben, het zijn dokters!"

Een ander zei, overigens wel terecht:"Bij een ander waren de kinderen al uit huis geplaatst, waarom bij de McCanns niet?"
Ze zei dat de verwaarlozing gewoon tot de verdwijning van Maddei geozrgd heeft, of ze nu leeft of niet. Ze wilde een open mind daarin houden, maar als ze gewoon een oppas hadden gehuurd of een "nanny" hadden meegenomen, was het niet gebeurd. Ze vond dat ze alleen al daarom in het gevang hoorden.

Ze hebben een van de beste advokaten van Engeland ingehuurd.

Het hele proces kan wel een jaar duren.