Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

AikePeer

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:12

Ik vind dat er toch nog weinig op partij voor de dieren gestemt wordt door al die paardenliefhebbers..
Ik heb net hun programma toch eens doorgelezen en zie er een hoop positieve punten in! Waaronder strenger straffen bij dierenmishandeling. Ik vind dit een heeel belangrijk punt omdat het in NL steeds vaker en in ergere maten toeneemt.
Verder was ik het in grote maten eens met Pastoors!
Nog nooit van de vent gehoord (had me voor gisteravond ook nog nooit in politiek verdiept) maar hij wist mij gelijk te overtuigen.

Femke Halsema vind ik de meest ongeloofwaardige!

Balkenende heb ik ook een hoop goeds horen zeggen vooral het punt geldnood in de sector zorg!
Hij gaf aan kort die hoge functionaressen eens op hun inkomen en je houdt zo tienduizende euro's over die anders te besteden zijn.
Femke Halsema begon weer over meer investeren.. flauwekul want als je 1 mln aantrekt voor de zorg maar daarvan gaat wederom 120.00 euro naar de hoge piefen..
Laatst bijgewerkt door AikePeer op 22-11-06 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:12

faye schreef:
Wouter Bos is aandachtsgeil, dus ik snap die keuze wel.

Daarom liet ie zich destijds ook fotograferen achter een LEGE kinderwagen..........

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:15

faye schreef:
Wouter Bos is aandachtsgeil,

Zijn de andere politici niet op tv geweest dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:17

Ik moest wel vreselijk lachen om de gezichtsuitdrukkingen van JPB gisteravond. Als Femke Halsema aan het woord was zag je hem ook elke keer zo geirriteerd kijken. "ach meisje wat weet jij er nou eigenlijk van. Ga toch terug naar je aanrecht vrouw!" Nagelbijten / Gniffelen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:19

Zep schreef:
Ik moest wel vreselijk lachen om de gezichtsuitdrukkingen van JPB gisteravond. Als Femke Halsema aan het woord was zag je hem ook elke keer zo geirriteerd kijken.

En terrecht Clown
Halsema roept niet veel interessants.

AikePeer

Zep schreef:
Ik moest wel vreselijk lachen om de gezichtsuitdrukkingen van JPB gisteravond. Als Femke Halsema aan het woord was zag je hem ook elke keer zo geirriteerd kijken. "ach meisje wat weet jij er nou eigenlijk van. Ga toch terug naar je aanrecht vrouw!" Nagelbijten / Gniffelen

Geef hem is ongelijk! Ik vind het echt de ***** ooit!
Vooral als je haar hoort over de 80 km zones.. Hamer
Daar heeft ze zich duidelijk niet over laten voorlichten!

Vue

AikePeer schreef:
Ik vind dat er toch nog weinig op partij voor de dieren gestemt wordt door al die paardenliefhebbers..

Lijstje hierboven al bekeken ?
Vrij lang staafje in vergelijking met de rest.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:21

Zep schreef:

Ach... In sommige opzichten heeft groenlinks niet eens zulke gekke punten, ze moeten alleen een keer een goede lijststrekker hebben....
Dat geldt overigens niet alleen voor groenlinks....

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:21

JazzOrlando schreef:
Als je nu al een hypotheek hebt veranderd er niks, geld alleen voor mensen die een huis kopen nadat deze regel is ingegaan, dus je hebt niks te vrezen Knipoog Het word zo wel makkelijker voor jonge mensen om een eerste huisje te kopen Lachen

Wel gek dat iedereen hier zo tegen de pvda is, maar wel voor de sp.. terwijl die bijna op alle standpunten overeenkomen..

Precies, er zijn jammer genoeg weinig mensen die dit hebben meegekregen en alleen het 1e gedeelte horen
(Ok echt duidelijk uitgelegd is het blijkbaar, ben bang dat ze hierdoor veel stemmen mislopen)
[/quote]

Hmmz... ik denk juist dat veel mensen een derde deel niet hebben gehoord omdat dit niet is verteld. De mensen die nu al een huis hebben blijven idd keurig maandelijks hun hypotheekrente aftrek terug krijgen. Prima, hoor, maar dat is imo he probleem niet.

Als gevolg van deze regeling moeten de huizenprijzen gaan dalen en dat gaat wel iedereen aan. Dus als jij nu je huis hebt gekocht voor twee ton dan kan je hem slechts nog voor minder kwijt in de toekomst. Dit gaan ook de mensen merken die al een huis hebben gekocht. Je kan je huis alsnog wel voor twee ton te koop zetten maar als er dan eenzelfde huis te koop is maar dan voor minder kom je er toch niet vanaf. En neem daarnaast niet aan dat de overheid iedereen gaat compenseren die zijn huis voor minder dan de aankoopprijs... Dus ook al heb ik mijn huis al gekocht ga ik de afschaffing van de hypotheekrenteaftrek toch voelen... of niet soms?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:22

Ja maar voor op een paardenforum vind ik het toch tegenvallen!
Mensen die allemaal op SP stemmen..:N
Die willen ons als kleine handjes overal aan de hand mee naar toe nemen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:24

Zep schreef:

Vond die blik best sexy Duivel

Ik denk niet dat het compleet aan 'de lijsttrekster' ligt , maar aan de prioriteiten die zij stellen of beter gezegd hoe ze denken het allemaal op te willen lossen. Daar geld insteken, daar mensen wegtrekken zonder even verder over de evt. gevolgen na te denken. Dát en dan hoe Femke het met d'r pijpbekkie en dito stem staat uit te leggen komt het voor mij totaal niet geloofwaardig over.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:25

Is het niet een vooroordeel dat wij paardenliefhebbers dan dus massaal partij voor de dieren zouden moeten stemmen? Denk dat er hier heel veel mensen zitten die dierenwelzijn erg belangrijk vinden, maar als puntje bij paaltje komt toch eerst naar andere punten kijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:26

SanderP schreef:
Ach... In sommige opzichten heeft groenlinks niet eens zulke gekke punten, ze moeten alleen een keer een goede lijststrekker hebben....
Dat geldt overigens niet alleen voor groenlinks....

Ik vind Halsema helemaal niet zo slecht, maar kan me niet in de aanpak van Groenlinks vinden. Ze hebben best wel een punt met een groot aantal van hun programmapunten, maar de manier waarop ze dat willen gaan aanpakken lijkt me dan weer niet zo handig.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:26

Flippertje schreef:
Is het niet een vooroordeel dat wij paardenliefhebbers dan dus massaal partij voor de dieren zouden moeten stemmen? Denk dat er hier heel veel mensen zitten die dierenwelzijn erg belangrijk vinden, maar als puntje bij paaltje komt toch eerst naar andere punten kijken..

Precies, hier ook zo Lachen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:27

Sammie schreef:
Vond die blik best sexy Duivel

Ik denk niet dat het compleet aan 'de lijsttrekster' ligt , maar aan de prioriteiten die zij stellen of beter gezegd hoe ze denken het allemaal op te willen lossen. Daar geld insteken, daar mensen wegtrekken zonder even verder over de evt. gevolgen na te denken. Dát en dan hoe Femke het met d'r pijpbekkie en dito stem staat uit te leggen komt het voor mij totaal niet geloofwaardig over.

Combinatie van dus Haha!

OK dan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:29

Vue schreef:
Flippertje schreef:

Precies, hier ook zo Lachen

Hier net zo... Partij voor de dieren gaf aan dat als (nooit dus) ze aan de macht kwamen, dierenrechten prio nr. 1 wordt.

Het spijt me ernstig. Ik ben gek op dieren, maar er is meer in de wereld dan dierenrechten en ik vind mensen nog altijd boven dieren staan.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:31

Zep schreef:
Ik vind Halsema helemaal niet zo slecht, maar kan me niet in de aanpak van Groenlinks vinden. Ze hebben best wel een punt met een groot aantal van hun programmapunten, maar de manier waarop ze dat willen gaan aanpakken lijkt me dan weer niet zo handig.

Elke partij heeft in hun eigen optiek een goed nederland voor ogen en ook de partijen waar ik nooit op zou stemmen hebben vaak óók goede punten...Uiteindelijk kiezen de mensen óf voor het partijprogramma waar de manier om het doel te bereiken ze het meeste aanstaat óf de partij met iets mindere punten maar een veel betere frontman/vrouw....

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:32

Quellian schreef:
Hier net zo... Partij voor de dieren gaf aan dat als (nooit dus) ze aan de macht kwamen, dierenrechten prio nr. 1 wordt.

Het spijt me ernstig. Ik ben gek op dieren, maar er is meer in de wereld dan dierenrechten en ik vind mensen nog altijd boven dieren staan.

Dieren zijn ook belangrijk, maar als er alleen maar aan dieren gedacht wordt, gaat de rest van nederland (de economie en het volk) er aan onderdoor.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:33

Nou ik vind dat NL dermate laks is als het gaat om de rechten van dieren dat ik vind dat daar zo snel mogelijk iets aan gedaan moet worden! Alle andere kijken eerst naar de centjes en is er nog een duppie over zullen ze dat gebruiken om iets aan het dierenleed te doen! Daarbij zei de partij voor de dieren dat zij dieren dermate belangrijk vinden omdat ze denken dat een betere wereld voor de dieren en begin is voor een respectvollere samenleving!

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:34

Tuurlijk moet er meer aandacht voor dieren komen, maar zo radicaal als de PvdD wil, kan gewoonweg niet. Net zoals groenlinks dat met het milieu wil...en de PvdA in de zorg....Het moet allemaal beter, maar het kan allemaal niet in een week.
Laatst bijgewerkt door SanderP op 22-11-06 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:36

Ik vind dat elke partij iets voor dieren zou moeten doen. Het is sowieso te zot voor woorden dat er een aparte partij opgericht moest worden.

Elke boerenl*l snapt toch dat bepaalde dingen met dieren niet moeten mogen en kunnen?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:36

Tsjah dan ben ik maar een egoist... maar vind ook dat er nog andere dingen in de wereld zijn dan dierenleed. begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk hoe er met sommige dieren wordt omgegaan, maar vind niet dat het zo radicaal standpunt nr. 1 moet worden als de PvdD dat wil.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:38

Machie schreef:
Ik vind het persoonlijk toch schrikbarend dat zovele mensen op wilders stemmen Scheve mond Naja, laat hem t maar ns waarmaken! Ik gok dat binnen een jaar t kabinet of gevallen is, of nederland volledig naar de kl/te is geholpen Scheve mond

Het is toch wel erger dat er zoveel SP stemmen denk ik...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:40

AikePeer schreef:
Ja maar voor op een paardenforum vind ik het toch tegenvallen!
Mensen die allemaal op SP stemmen..:N
Die willen ons als kleine handjes overal aan de hand mee naar toe nemen!

Welnee.
De gemiddelde reageerdersleeftijd is 16 jaar.
Betalen nog geen cent belasting en hebben geen benul waar pappa die Volvo XC90 van betaald heeft.
Weten des te meer over condooms en aanverwante artikelen. BrEaZuRtJuhS anno 2006......... Nagelbijten / Gniffelen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:40

figora schreef:
Machie schreef:
Ik vind het persoonlijk toch schrikbarend dat zovele mensen op wilders stemmen Scheve mond Naja, laat hem t maar ns waarmaken! Ik gok dat binnen een jaar t kabinet of gevallen is, of nederland volledig naar de kl/te is geholpen Scheve mond

Het is toch wel erger dat er zoveel SP stemmen denk ik...

Haha, het is beide eng Haha!

Zoveel stoelen kunnen er niet gevuld worden, dus moeten er nitwits van straat geplukt worden. De slager krijgt een stropdas om en wordt de kamer ingeschopt 'doe jij maar net alsof je weet waar je het over hebt' Clown