Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Volgens mij nog niet definitief, de buitenlandse stemmen worden nog geteld.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Shadow0 schreef:
journee schreef:
Zoveel 'geluk' heeft toch vrijwel niemand? Bij iedereen heeft wel zijn portie jeugdtrauma's, ongelukken, ziekten, problemen, tegenvallers en overlijdens te verwerken, maar de meeste mensen gaan toch door.

Nee, de meeste mensen hebben af en toe tegenslag. Dat kunnen we, zeker binnen een fatsoenlijke maatschappij, best opvangen. (Al is het ook dan goed om eens te tellen: hoeveel situaties in jouw eigen leven waren wellicht heel anders afgelopen zonder zorg? Of zonder brandweer of andere nooddiensten? )

Maar dit gaat om bijvoorbeeld mijn klasgenoot die vlak voor het eindexamen werd aangereden in het verkeer en daarna grotendeels verlamd en met blijvend hersenletsel in een revalidatiecentrum kwam. Dit gaat om kinderen die bij het opgroeien een iq blijken te hebben van onder de 60, die ongetwijfeld nog heel veel gaan leren maar niet zelf een goedlopend bedrijf gaan opzetten. Of om kinderen die geboren worden met Usher: slechthorend en slechtziend op jonge leeftijd en dan verslechterend. Dat soort tegenslag treft de meeste mensen NIET en daar mag je volgens mij erg blij om zijn. Maar je hebt niks gedaan dat die uitkomst bepaalt, het is puur geluk.

Sommige mensen hebben tegenslag na tegenslag en hoewel het ze lukt om toch steeds weer op te krabbelen, zou ik toch niet durven beweren dat die mensen dan geluk hebben. :)

Dan zou je ook kunnen stellen dat jouw klasgenoot nog veel geluk heeft gehad dat er zorg voorhanden was en het ongeluk overleefd heeft? Maar ik denk dat we dan eerder samen eens zijn dat sommige mensen soms gewoon heel veel pech hebben dat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn, een ziekte krijgen waarvoor geen genezing mogelijk is of de pech hebben op de verkeerde plaats geboren te worden waardoor ze maar weinig kansen in het leven hebben.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Tja sommigen hebben pech en sommigen geluk.

Je IQ / intelligentie en je karakter zijn bijvoorbeeld dingen die maar tot op een bepaalde hoogte maakbaar zijn. Idem dito voor gezondheid en talent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

journee schreef:
Dan zou je ook kunnen stellen dat jouw klasgenoot nog veel geluk heeft gehad dat er zorg voorhanden was en het ongeluk overleefd heeft?

Ja, precies de reden dat ik dergelijke zaken heel belangrijk vind en graag in stand wil houden. Dat is iets dat we als maatschappij kunnen doen: die zorg bieden.

Citaat:
Maar ik denk dat we dan eerder samen eens zijn dat sommige mensen soms gewoon heel veel pech hebben dat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn,

Als we het daar samen over eens zijn, zullen we dan ophouden met doen alsof succes in het leven vooral gaat om hard werken en eigen prestaties? Dat is het dus niet. Je kunt gewoon pech hebben.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

Bullebeest schreef:
fransje23 schreef:
Waar willen Fvd die 100.000 huizen per jaar gaan bouwen? Het mag niet ten kosten gaan van landbouwgrond of natuur dus ergens moet nog een stukje bouwgrond zijn?

De hoogte in kan ook nog hè. Lijkt mij een goed plan. Om iedereen een tuin te geven is Nederland gewoon veel te klein voor.

Maar dan nog is er ruimte nodig.
Een flatgebouw zet je ook niet zomaar op een inbreilocatie.
Dan krijg je uiteraard ook bezwaren van mensen uit de buurt.
Er moeten ook veel extra voorzieningen komen.

Maar de grootste belemmeringen, wie gaat er überhaupt bouwen?
Er is in een enorm tekort aan personeel in de bouw.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:12

Ik vind het toch raar die grote verschillen bij de tellingen. Daarin maakt mij de partij even niet uit. Het is gewoon best veel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:30

Bullebeest schreef:
Ik vind het toch raar die grote verschillen bij de tellingen. Daarin maakt mij de partij even niet uit. Het is gewoon best veel.

Maar is dat alleen dit jaar? Of alle anderen jaren ook?
Mooi dat er bij een controle zoveel fouten uitkomen, denk ik dan en gecorrigeerd worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:34

Shadow0 schreef:
journee schreef:
Dan zou je ook kunnen stellen dat jouw klasgenoot nog veel geluk heeft gehad dat er zorg voorhanden was en het ongeluk overleefd heeft?

Ja, precies de reden dat ik dergelijke zaken heel belangrijk vind en graag in stand wil houden. Dat is iets dat we als maatschappij kunnen doen: die zorg bieden.

Citaat:
Maar ik denk dat we dan eerder samen eens zijn dat sommige mensen soms gewoon heel veel pech hebben dat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn,

Als we het daar samen over eens zijn, zullen we dan ophouden met doen alsof succes in het leven vooral gaat om hard werken en eigen prestaties? Dat is het dus niet. Je kunt gewoon pech hebben.

Dus als een dubbeltje geen kwartje wordt is het puur pech? En als iemand zich de schompes werkt om leefomstandigheden te verbeteren dan is dat puur geluk en heeft dat niets met inzet en doorzettingsvermogen te maken? En dan heb je dus wel of geen 'succes' (geen idee wat daar onder valt?) in het leven? Ja hoor, het is mij nu helemaal duidelijk. Ik denk dat we het hier maar bij moeten houden. :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:35

Omdat het nu zo dicht bij elkaar ligt valt het denk ik nu op.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:40

fransje23 schreef:
Omdat het nu zo dicht bij elkaar ligt valt het denk ik nu op.

Dat denk ik inderdaad ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21 min geleden