Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:Is het niet zo dat sommige culturen / religies / groeperingen het wat meer hebben dan anderen? Procentueel gezien ?
Benzz, je laat gemakshalve de hele laatste alinea weg? Waarin ongeveer staat wat jij ook beweert? Dat vrouwen eens als gelijke gezien moeten worden, want dat is wat ik voornamelijk uit de post haal
hakkipilke87 schreef:ik vindt dat je weg kijkt Benzz , tuurlijk heb je ook monsters van witte mannen die gruwelijke dingen doen , maar staat niet in verhouding dat is het hele punt .. als je niet gericht de doelgroep aan pakt en benoemd zal er nooit iets veranderen
Cer schreef:Is het niet zo dat sommige culturen / religies / groeperingen het wat meer hebben dan anderen? Procentueel gezien ?
Benzz, je laat gemakshalve de hele laatste alinea weg? Waarin ongeveer staat wat jij ook beweert? Dat vrouwen eens als gelijke gezien moeten worden, want dat is wat ik voornamelijk uit de post haal
Benzz schreef:Kaja schreef:Enige tijd geleden kwamen er wat feiten naar buiten over de werkwijze van het OM.
Een moeder, gescheiden van de vader, die herhaaldelijk aangifte heeft gedaan bij de politie over absoluut ongewenst gedrag van de vader.
Het OM geeft aan de vader niet te vervolgen omdat het schadelijk zou zijn voor het kind.
Het herhalen van het feit dat het altijd mannen zijn, mag wel achterwege blijven, dat is zo oud als de weg naar Kralingen en een feit die niets bijdraagt aan de discussie noch de oplossing. Mannen zijn nu eenmaal het sterkere geslacht. En vrouwen al sinds de ijstijd ondergeschikt. Dat er een kanteling heeft plaatsgevonden in onze maatschappij en vrouwen inmiddels als volwaardig gezien worden, betekent niet dat de machtsverhoudingen nimmer zoek zijn.
Dat heeft niets met nationaliteiten te maken, maar het is wel van belang je te realiseren dat sommige culturen nog altijd een denigrerende houding hebben richting vrouwen.
Hier valt een enorme winst te behalen voor de overheid en dat lukt enkel als ze vrouwen eens serieus gaan nemen en daar naar handelen!
Het is opvallend dat je generalisaties over ‘alle mannen’ afwijst, maar vervolgens wél hele bevolkingsgroepen wegzet alsof seksueel geweld daar exclusief voorkomt. Seksueel geweld is geen importproduct en ook geen etnisch kenmerk. Het komt voort uit machtsmisbruik, kansen en normen en die bestaan óók in onze eigen samenleving. Als je alleen naar ‘andere culturen’ wijst, ben je geen probleem aan het analyseren maar een vijandbeeld aan het bevestigen.
Elisa2 schreef:Online is wel wat anders dan groepsverkrachtingen en een politie die geen actie onderneemt juist omdat ze een kleurtje hebben en dit al gevoeliger ligt vanwege meerdere redenen..
Dat het zorgelijk is daar ben ik het volledig mee eens.

Raineri schreef:Zelfs al zou dat zo zijn, toont het nog geen oorzaak-gevolg relatie aan. Correlatie is geen causatie. Juist door dit ten onrechte een verkeerd verband te geven, worden vaak echte oorzaken vergeten.

_San87_ schreef:Ik wil de problemen in Pakistan en met Pakistaanse mannen niet bagatelliseren. Het is alleen wel kortzichtig enkel op heb te focussen.
(Voor de duidelijkheid, abrahamistische geloven zijn het jodendom, de islam en het christendom en alle geloven die daarvan afstammen.)
Elisa2 schreef:Zijn er Nederlandse blanke mannen die met honderden tegelijk 1 vrouw verkrachten?
Volgens mij niet, je moet je inderdaad focussen op de oorzaken en deze culturen kunnen zeker een oorzaak zijn. Waarbij ik niet zeg dat ze het standaard allemaal doen. Juist dat ontkennen daarmee houdt je het in stand zoals ook wel gebleken is uit wat er in Engeland gebeurd is.
Het is niet het enige en zij zijn niet de enigen die het doen maar het is er zeker een onderdeel van.
Electra63 schreef:Ik snap sowieso niet waarom de situatie in Pakistan en India er bij wordt gehaald in dit topic.
Dit gaat over femicide in Nederland.

hakkipilke87 schreef: