Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:20

Zichtmelding Vaassen Gld
Citaat:
Vaassen Gelderland
29-08-2025
11.52 uur

Zicht melding

Jonge wolf gezien, hij kwam uit het bos, zag ons op de fiets, bleef even staan en keek naar ons. En vervolgde zijn weg het bos in naar de andere kant op ca 10 meter afstand van ons. Liep richting het Noorden.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1CZB7k ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:25

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:28

Citaat:
Ah ik dacht al waar blijft wolvenconsulent en praatjesmaker Jaap Mekel met zijn banketstaaf, maar daar is hij hoor. Ook zijn leugens worden kritiekloos als feit overgenomen door een waardeloze journalist van RTV Drenthe. Ga toch weg met dat dit de eerste wolf in Nederland is die over goedgekeurde wolfwerende rasters springt! Laat BIJ12 maar eens het dossier erbij pakken van wolf GW1625m uit 2021! Oh en RTV Drenthe er circuleert maar 1 filmpje rond.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/177435 ... 77kNTtUF1g

Afbeelding
Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1B8acz ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:46

Wolvengehuil Erica Dr
Citaat:
Erica Drenthe
29-08-2025
00.30 uur

Afgelopen nacht meerdere keren wolf gehuil gehoord door 2 mensen.

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf
Geenwolf.com

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1GxG7J ... tid=wwXIfr

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:58

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:32

Column Rob Hoogland
De macht van de wolvenlobby is veel groot

Citaat:
Dat we ons dat wel even realiseerden, ja! Bovendien is de wolf van groot belang voor de ecosystemen van Europa. Dat soort in groenlinkse broeinesten als Wageningen University & Research verzonnen hobbynonsens. Wat ík mij bij dergelijke beweringen altijd afvraag: wat mankeerde er aan ons ecosysteem voordat de wolf zijn herintrede deed? Ging het toen helemaal mis met de biologische interacties tussen de polderlandse organismen? Als ik het mij goed herinner leefden we gewoon door.

Welnu, wat blijkt elf maanden later? Dat ze níet werken, die wolvenrasters. Naast Bram de Kinderbijter hebben we nu ook Frenske de Hekkenspringer. Althans: zo noem ík hem, behalve als het een wolvin is, want ook bij die beesten zijn de vrouwtjes geen lekkertjes. In dat geval pleit ik voor de naam Kati de Hekkenspringer, uiteraard in de hoop dat zij een keertje spectaculair over zo’n hek struikelt en haar géén recht op zelfverdediging wordt gegund als een gefrustreerde schapenboer of Heuvelrug-restaurateur zich toevallig in haar directe nabijheid bevindt.

„Een wolf heeft bij een schapenhouder in Barneveld zo'n zestig schapen gedood nadat hij bijna twintig keer over een wolfwerend raster was gesprongen”, las ik in elk geval, waarna er terstond een beroemde sprookjesdialoog in mij opborrelde.
„Maar grootmoeder, wat heeft u een grote bek!”
„Die heb ik om jou zoveel mogelijk op de mouw te spelden.”
Excuses, gebroeders Grimm, dat ik jullie legendarische gesprek tussen Roodkapje en de Boze Wolf misbruik. Maar ja, ik erger mij het heen-en-weer aan de wolvenlobby met al haar vertakkingen in de provinciale, landelijke en Europese politiek. Verenigd in clubs als Animal Rights, Dierenbevrijdingsfront en tal van andere organisaties, vormen zij de zogeheten ’Dierencoalitie’.

Ter illustratie: onlangs voelden ruim DRIEHONDERD (!) ngo’s zich geroepen om bij de Europese Commissie aan te dringen op handhaving van de bescherming van de wolf. En die worden dus allemaal zwaar gesubsidieerd, met ons geld wel te verstaan, bijvoorbeeld via diezelfde Commissie. Dat typeert het veel te karig vertelde schandaalverhaal over de manier waarop de EC, toen nog onder leiding van Frans Timmermans, ontelbare ngo’s met miljarden euro’s tegelijk voor haar klimaat- en natuurkarretje spande, nog eens extra.
Stop nou toch eens met deze idiotie.
Wij wonen als Nederlanders met achttien miljoen mensen in een klein park. Er is geen wilde natuur hier, alles is aangeharkt, bij elke boom staan een bankje en een hondenpoepzakjesdispenser. En dus is er domweg geen plaats meer voor een dier dat binnenkort het eerste dodelijke menselijke slachtoffer op zijn geweten zal hebben.
Correctie: niet de wolf heeft het dan op zijn geweten, maar de wolvenlobby.
Opinie
Rob Hoogland

Bron archive is
https://archive.ph/e9QEt?fbclid=IwVERDU ... pgjTqPrBCA

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

En daar ging m’n illusie en schijnveiligheidsgevoel dat ze geen grote paarden pakken….. damn, dit wordt een klote herfst en winter weer. Vorig jaar paniekaanvallen gehad om die poedersuiker. Op stal in de nacht is dus ook geen oplossing, die poedersuiker zijn momenteel juist overdag actief.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:10

Mijn hart zonk toen ik die melding las over het grote paard. Ik kan mijn paarden niet meer op de weide zetten zonder dat ik er bij ben. Pure nachtmerrie.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:16

Hier ook dikke paniek. Ik had al paniek. Maar nu nog erger.

Ik durf savonds eigenlijk de weide niet meer op. Onze schapen staan er nu nog. Maar we zijn bezig met iets om die ook op te kunnen sluiten.

Mijn paarden haten het om binnen te staan. Volgend jaar komt er een veulen (mits alles hier dan nog leeft natuurlijk …) wat heb ik toch gedaan.

Ik ben nooit zo bang aangelegd geweest. Maar nu, ben ik echt heel erg bang.

Klaarlichte dag. Wij wonen aan de bosrand, ideaal plekje zou je zeggen.

Nou nu niet meer. Met 2 pony’s hopelijk een veulen volgend jaar, schapen en 2 kleine kinderen.
Nachtmerries, en wat wordt er aan gedaan? Niks.
De wolf is heilig, ik heb er gewoon echt geen woorden voor. Hoe echt hoe kunnen wolvenknuffelaars dierenvrienden zijn? Dat strookt niet echt niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:17

Citaat:
Kunt u zich het Facebookbericht van Gedeputeerde Harold Zoet Provincie Gelderland van 30 april 2025 over 17 door wolf gedode lammetjes in Uddel nog herinneren? Hier kunt u het verslag bevindingen lezen van de toezichthouder handhaving Provincie Gelderland. Ook hier ging een wolf onder het goedgekeurde wolfwerende raster door! #woo

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron Annemieke van Straaten
https://www.facebook.com/share/p/1FNMys ... tid=wwXIfr

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Voor allemaal :knuffel:

Enkel voor de natte droom van een paar..

Ik hoop echt dat iemand daar de stoute schoenen aantrekt.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Saul schreef:

Ik durf savonds eigenlijk de weide niet meer op. Onze schapen staan er nu nog. Maar we zijn bezig met iets om die ook op te kunnen sluiten.

Mijn paarden haten het om binnen te staan. Volgend jaar komt er een veulen (mits alles hier dan nog leeft natuurlijk …) wat heb ik toch gedaan.

Nou nu niet meer. Met 2 pony’s hopelijk een veulen volgend jaar, schapen en 2 kleine kinderen.
De wolf is heilig, ik heb er gewoon echt geen woorden voor. Hoe echt hoe kunnen wolvenknuffelaars dierenvrienden zijn? Dat strookt niet echt niet.

Eens! Sluit me er bij aan. Angstig
er word hier in NL alleen geluisterd door de minderheid op dit gebied :(:)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:44

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

tienus63 schreef:
Wolvengehuil Erica Dr
Citaat:
Erica Drenthe
29-08-2025
00.30 uur

Afgelopen nacht meerdere keren wolf gehuil gehoord door 2 mensen.

#geenwolf
Geenwolf.com

[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/1GxG7J ... tid=wwXIfr

|( :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

Bijzonder dat ze gehuil nu wel melden. Ik heb het ook wel eerder gemeld bij geen wolf maar is toen niet doorgezet want kon ook een hond zijn. Nou, dat verschil hoor je echt wel.

Heb ik trouwens iets gemist? Ik lees nergens iets over een paard wat is aangevallen? Dat grote paarden ook slachtoffer kunnen worden was al eerder duidelijk. In oa Spanje, Oostenrijk, Duitsland zijn paarden slachtoffer geworden van wolven aanvallen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:03

Grote paarden zijn ook in Nederland al aangevallen, in Overijssel, in Drenthe, in Gelderland.
Van enkele jaren geleden tot redelijk recent.

Enkele van deze paarden zijn nadien geëuthaniseerd vanwege het opgelopen letsel.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:04

Saul schreef:

Ik zie enorm op tegen de komende maanden wanneer het weer vroeg donker is en laat licht wordt. Als ik in de ochtend moet werken gaan ze al om half zeven naar buiten, dus in het donker. Als ik in de middag moet werken is het al donker als ik thuis kom. In de nacht staan ze sinds vorig jaar op stal, voorheen 24/7 buiten. Maar ik kan ze toch moeilijk alleen maar bij daglicht buiten zetten? Bivendien is inmiddels al gebleken dat dat ook geen garantie is. De lol gaat er aardig vanaf zo.
Laatst bijgewerkt door Dreamboy op Gisteren, 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:05

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:12

Citaat:
https://www.hbvl.be/regio/limburg/oudsb ... 98851.html

Bron
https://archive.ph/ozfpM

Wolf pakt paard in Meeuwen: “Hij was niet meer te redden, we hebben hem laten inslapen”

OUDSBERGEN Vrijdag in de loop van de namiddag of vooravond is in de Heideveldstraat in Meeuwen een paard aangevallen. Het 26-jarige drafpaard Job Desvaux werd zwaar gebeten in de achterhand - de bil - en moest worden ingeslapen.

Roger Dreesen
Correspondent

Eigenaar Ronny Camps, gekend in de Belgische drafsport, is er zeker van dat de wolf de dader is: “Wanneer gaat dit stoppen?”, begint hij.

De aanval gebeurde waarschijnlijk in de loop van de namiddag of de vooravond. “Elke avond ga ik mijn paarden verzorgen en voederen. Om ze dan binnen te zetten”, vertelt Ronny (59). “Ze liepen te grazen in een grote weide langs een kleine beekvallei, waar de begroeiing heel dicht is. De weide raakt aan natuurgebied. Hier kan je niet zomaar een afsluiting plaatsen.”

Job Desvaux is een gekend kampioen in de drafsport. “Het paard heeft een schofthoogte van 165 centimeter. Dus geen klein paard. Het was een machtig paard dat hier stond te genieten van zijn oude dag. Dat had het ook verdiend. In de koets een ritje maken, daar genoot deze kampioen nog van. Ik ben veertig jaar actief in de draf- en paardensport. Maar op deze manier een paard moeten afgeven, dat is triest”, zegt Ronny.

Wolfproof
Vorige week kwam het Wolf Fencing Team de aanpalende geitenweide van Ronny nog wolfproof maken. “Gelukkig, want anders waren onze geiten zeker ook het slachtoffer geweest. Op dat moment heb ik ook met Nathan van WFT bekeken hoe we onze paardenweide veiliger konden maken. Dat is nu meer dan nodig. We moeten de poorten aanpassen en ook voor de weideafsluiting moeten we een oplossing zoeken”, zegt Ronny.

Een dierenarts kwam ter plaatse en nam de schade op. “De bijtwonden en klauwen op de huid waren te diep en waren niet meer te herstellen. Hechten had geen zin. Het paard was niet meer te redden en stond volledig onder stress. Het zag af van de pijn, en zelfs de verdoving werkte niet. We hebben hem laten inslapen. Het andere paard gaat nu op stal”, besluit Ronny. “Ik vind het belangrijk dat ook paardenhouders gewaarschuwd zijn. De uitspraak dat grote paarden geen gevaar lopen, wordt hier vandaag ontkracht.”

Vraatpatroon
Jeroen Denaeghel, woordvoerder van het Agentschap Natuur en Bos: “We kregen inderdaad een schademelding van een gewond paard in Oudsbergen binnen. Op basis van de bijhorende foto’s kunnen we niet officieel bevestigen of het om een wolvenaanval gaat. Daar is DNA-analyse voor nodig. Maar het vraatpatroon doet wel vermoeden dat de wolf de dader is. Meer informatie kunnen we momenteel niet geven. Het is belangrijk dat schademeldingen snel via wildinzicht.be aan ons gemeld worden. Niet alleen om de dader te kunnen identificeren maar ook om een schadevergoeding te krijgen. Zonder melding kunnen we die niet uitkeren.”

Bron WAP wolvenactieplan
https://www.facebook.com/share/1Mg7pDB4 ... tid=wwXIfr

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:31

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:19

onpaard schreef:
tienus63 schreef:
De reacties in dit topic geven heel goed weer wat de aanwezigheid van de wolf op de mensen heeft.

Feit dat vandaag een groot paard slachtoffer is geworden, laat beseffen dat alle dieren potentiële prooi van de wolf kan zijn.

[VN] [BE]Limburgse wolf heeft pony’s in het vizier: al 7 dieren doodgebeten

En een volwassen mens ook met gemak.

Beslist. Overigens is er in de jaren 70 een Duits jongetje van 7 jaar doodgebeten door een wolf, terwijl hij in de zandbak achter zijn huis speelde. https://www.weser-kurier.de/niedersachsen/vor-fast-40-jahren-wolf-beisst-siebenjaehrigen-jungen-zu-tode-doc7e3w9h5byc9abgdy9jd

Dat was wel een wolf die halftam was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:33

Ik heb wel het gevoel dat er iets aan het verschuiven is in de publieke opinie. De wolven knuffelaars worden meer en meer “ontmaskerd” om het maar zo te noemen.