Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:12

Rocamor schreef:
Ik snapte de bewoording Karuna.

Nog even en ze gaan 105 jaar terug in de tijd. Of zouden ze het niet zover laten komen dat vrouwen hun stemrecht wordt afgenomen?
Zou Trump eea hebben afgekeken van de Taliban, nadat NAVO zich terugtrok uit Afghanistan?

105 jaar geleden was de boel eerlijker verdeeld....

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:36

karuna schreef:
Oftewel vrouwen moeten hun bek houden, benen wijd, kinderen baren en het huishouden doen en geen tegenspraak geven aan mannen. Zoiets? excuus voor de grovere woorden maar ik kan er niks anders fatsoenlijks voor bedenken omdat er geen sprake is van fatsoenlijk gedrag naar vrouwen
Blessed be the fruit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 10:43

Ik heb een dergelijke leraar gehad op de hts als eerste meisje. Die vond dat vrouwen achter het aanrecht hoorden en al helemaal niet op een technische opleiding als hts werktuigbouwkunde. Tot overmaat van ramp was deze %#@* ook nog een van mijn stagebegeleiders die volledig afwezig was tijdens een redelijke horrorstage met een uitvallende interne begeleider. Hoe ik me daardoorheen heb kunnen worstelen is me nog een raadsel. Maar de man baalde dat ik het met goedfatsoen heb afgerond die maanden.

De rest van de leraren (inclusief de heel lieve vooruitstrevende broer van de eikel) was juist heel blij met hun eerste vrouwelijke leerling. Maar door deze meneer heb ik ook niet mij hoofdkeuze studie kunnen volgen omdat ik dan een rampopleiding had gehad met hem als eindverantwoordelijke. Ik durfde gewoon niet aan dat ik dan ondanks mijn best doen zou falen dankzij deze piepfiguur.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:27

De AfD heeft dezelfde ideen, en die groeien ondanks protesten ook maar door.

Citaat:
„Echte Männer sind rechts. Und als echte Männer wollen wir echte Frauen haben“. - Maximilian Krah, AfD-Spitzenkandidat für Europawahl

We staan op een gevaarlijk punt.

https://www.zdf.de/assets/afd-wahlplaka ... 9892873766
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-04-25 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 11:32

Femke_Tweety schreef:
Rocamor schreef:
Ik snapte de bewoording Karuna.

Nog even en ze gaan 105 jaar terug in de tijd. Of zouden ze het niet zover laten komen dat vrouwen hun stemrecht wordt afgenomen?
Zou Trump eea hebben afgekeken van de Taliban, nadat NAVO zich terugtrok uit Afghanistan?

105 jaar geleden was de boel eerlijker verdeeld....

Ik dacht dat vrouwen pas in 1920 stemrecht kregen in de USA, dus als ze 105 jaar terug gaan, dan is het toch minder eerlijk verdeeld? Of begrijp ik je verkeerd?

Brrrrr Mungbean,

pien_2010

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 12:15

De vraag voor mij is meer, wie en hoe gaat dat stoppen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:35

pien_2010 schreef:
De vraag voor mij is meer, wie en hoe gaat dat stoppen?
Met de toevoeging wanneer, ik blijf het allemaal verbijsterend vinden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 15:27

En dan te bedenken dat er echt nog genoeg mensen zijn die het prima vinden wat hij doet.
Ik zie nog genoeg mensen op social media die het voor hem (en Musk, etc.) opnemen.
Zeggen dat hij het land redt en doet wat al veel eerder gedaan had moeten worden.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:20

Het is gewoon raar dat Trump zo veel macht heeft. Hij kan vandaag op morgen importtarieven opzetten terwijl de Nederlandse regering 20 maanden (!!!) nodig heeft voor een vuurwerkverbod 8)7 .

En dan kan hij dus van alles en nog wat ontslaan, rechters ook. Dus zelfs instanties die misschien iets zouden kunnen doen (om hem te remmen), doen of durven het niet.

Er werd ook 1x op de radio gespeculeerd, dat als US in oorlog belandt, dan komen er geen verkiezingen en zit Trump oneindig. Beetje Houthi's bombarderen is nog geen oorlog, maar wat wel? (Overigens geldt dit oorlog-ding ook voor Zelensky en vast in de meeste, zo niet alle, landen).

Ik vind het allemaal heel eng. Ook de tekst op de vorige pagina (zijn social-rant). |o

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:29

Mee eens, al merk ik dat het bij mij een beetje met vlagen gaat.
Zoals toen met die podcast, dan besef je je even vol hoe dichtbij 'het gevaar' is.
En dan Oekraïne nu als het ware wordt opgeofferd om 'ons' uitstel te geven en voorbereidingen te laten treffen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:49

Leg een uit Polar wat je bedoelt met Oekraïne die opgeofferd wordt om ons uitstel te geven. Door wie opgeofferd , en hoe wordt dat dan gezien en die ons is dat Europa?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:48

Ik ben niet zo goed in het verwoorden, maar dat werd in die podcast heel mooi uitgelegd.
De oorlog tussen Rusland en Oekraïne houdt Putin op afstand van NAVO gebied.
Hierdoor vormt Oekraïne een soort buffer, waardoor "wij" (de EU idd) tijd hebben om te herbewapenen, militair sterker te worden, energie onafhankelijker te worden, etc.
Oekraïne draagt de volledige last van een conflict dat ook over onze veiligheid gaat.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:13

De beurs is weer gigantisch groen, wat zou er nu weer naar buiten zijn gekomen. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:26

Polar schreef:
Ik ben niet zo goed in het verwoorden, maar dat werd in die podcast heel mooi uitgelegd.
De oorlog tussen Rusland en Oekraïne houdt Putin op afstand van NAVO gebied.
Hierdoor vormt Oekraïne een soort buffer, waardoor "wij" (de EU idd) tijd hebben om te herbewapenen, militair sterker te worden, energie onafhankelijker te worden, etc.
Oekraïne draagt de volledige last van een conflict dat ook over onze veiligheid gaat.

Ok dat beleef ik net zo. Maar dat is niet opofferen (denk ik). Dat heeft meer te maken dat er geen vrede komt. Want vrede voor Oekraïne betekent vroeg of laat (denk ik) oorlog voor Europa daar Rusland verder zal proberen te gaan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:34

Klopt, het is niet bewust of vrijwillig opofferen.
In de podcast werd het beter gezegd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:39

Polar schreef:
De beurs is weer gigantisch groen, wat zou er nu weer naar buiten zijn gekomen. :+

Niks, de beurs is irrationeel. Kijk maar eens naar de trendlijn van bijv. NASDAQ en zet m op 6 maand.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:42

Een grapje tussendoor

Afbeelding

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:44

Haha Pien, die is goed!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:49

De dollar gaat in ieder geval wel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:52

purny schreef:

Sarcasme?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:51

_San87_ schreef:
purny schreef:

Sarcasme?

Nee. Ik ga in november naar Amerika dus voor mij is het wel gunstig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:56

purny schreef:
Nee. Ik ga in november naar Amerika dus voor mij is het wel gunstig

Ah op die manier goed. De Euro wordt idd meer waard.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:08

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:12

mylittlejoy schreef:
https://www.cbsnews.com/news/rfk-jr-aut ... l-records/

Ze willen een zgn disease register opzetten om autisten te tracken en onderzoeken. W.t.f.

Iedere keer denk je: Gekker als dit gaat het niet worden..........en dan binnen 24 uur........ohhh wel dus.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:23

Poeh... Ik merk dat dit me wat harder raakt dan ik had verwacht, eigenlijk. Ik woon gewoon hier in Nederland, maar ik merk dat ik het een erg eng gegeven vind om zo getarged te zijn als 'bevolkingsgroep'. Ikzelf zal ongetwijfeld ook op enige manier meegenomen worden in de data, want ik volg enige (VS based) Instagram accounts over autisme, en Zuckerberg staat vast maar wát graag zijn data af aan papa Trump. Mijn werk richt zich daarnaast ook nog eens op kennisverspreiding over o.a. autisme, dus zowel professioneel als privé voelt dit als een ongewenst spotlight.

Ik wilde inhoudelijk wat meer uitwijden maar hij komt echt even binnen merk ik.

Edit: het is natuurlijk niet dat ik hiervoor alles prima vond en dit ineens eng vind nu het míj raakt, ik heb volgens mij de afgelopen tijd genoeg laten merken hoe hard ik me tegen dit regime verzet. Dus ik voel me niet ineens benadeeld ofzo, maar dit is wel heel concreet ineens.
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 22-04-25 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt