Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:34

Zorgelijk dat de 300 miljoen voor pandemie-maatregelen geheel geschrapt zijn. Als er weer een pandemie komt is er dan niets voorbereid. Niks geleerd van het nabije verleden. Rutte werd vaak beschuldigd van "geen visie", maar het huidige kabinet heeft helemaal geen lange termijn visie :n

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:42

prompter schreef:
Zorgelijk dat de 300 miljoen voor pandemie-maatregelen geheel geschrapt zijn. Als er weer een pandemie komt is er dan niets voorbereid. Niks geleerd van het nabije verleden. Rutte werd vaak beschuldigd van "geen visie", maar het huidige kabinet heeft helemaal geen lange termijn visie :n

Korte termijnvisie heb ik ze ook nog niet op kunnen betrappen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:01

Nee, er wordt willekeurig wat gesnoeid zonder naar de gevolgen te kijken. Bijzonder ook hoe Wilders het geblunder van Faber blijft steunen, maar met Agema geen overleg pleegt wanneer er bezuinigingen haar kant op komen. Je zal zo'n "baas" hebben.....

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:03

prompter schreef:
Nee, er wordt willekeurig wat gesnoeid zonder naar de gevolgen te kijken. Bijzonder ook hoe Wilders het geblunder van Faber blijft steunen, maar met Agema geen overleg pleegt wanneer er bezuinigingen haar kant op komen. Je zal zo'n "baas" hebben.....

Het interesseert hem gewoon geen zak. Enige wat hem boeit is zijn islam/moslim haat.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:59

prompter schreef:

Op zich is het niet zo erg, als er echt nood aan de man is dan is er altijd wel een potje te vinden. Hij hoopt alleen dat er de komende 4 jaar geen nieuwe pandemie komt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:13

Nou, hij niet alleen denk :+

Ik weet ook niet of pandemie bestrijding iets is waar je perse geld voor opzij moet zetten.. maar ik ben ook niet goed in kansberekeningen :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:32

Kerstcadeautje van het kabinet.
Maximale huurverhoging 2025:
4,1 procent voor vrije sector.
7,7 procent voor middenhuur.
5,0 procent voor sociale sector.

En Geert had nog zo gezegd dat de huren met 20 % omlaag moesten! Hij zegt op papier overal ja en wanneer het op stemmen aankomt geeft hij stem opdracht om nee te stemmen.
Die gast zit zo gruwelijk vast in z’n moslim haat , de Nederlander interesseert hem geen ene mallemoer!
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-12-24 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:34

En dan moest middenhuur ontzien worden "want voor leraren en politie agenten". Echt schandalig.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:40

BigOne schreef:
Kerstcadeautje van het kabinet.
Maximale huurverhoging 2025:
4,1 procent voor vrije sector.
7,7 procent voor middenhuur.
5,0 procent voor sociale sector.

En Geert had nog zo gezegd dat de huren met 20 % omlaag moesten! Hij zegt op papier overal ja en wanneer het op stemmen aankomt geeft hij stem opdracht om nee te stemmen.
Die gast zit zo gruwelijk vast in z’n moslim haat , de Nederlander interesseert hem geen ene mallemoer!

Volledig eens. Enige wat hem interesseerd is het uitbannen van moslims. Het lijkt verdomt veel op 1939.

En alleen Henk met dikke portomonnee interesseerd hem. Ingrid boeit hem geen flikker.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:06

Ik snap niet dat er nog mensen op hem stemmen.
Of ze hebben weer eens zitten slapen, of ze zitten net zo vol met haat als Wilders zelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:11

Wilders is al jaren bezig met alles wat er fout gaat in de maatschappij aan moslims te wijten. En gaat het hartstikke fout met je en ben je gevoelig voor zijn hate speech dan stem je misschien wel op hem.
De bezuiniging van 300 miljoen op opleidingen voor bvb verpleegkundigen zijn door hem gedaan. Wanneer henk en Ingrid straks eens thuiszorg oid nodig hebben denken ze echt niet aan Wilders z’n trucjes maar aan die verdomde Marokkanen next door die beslag leggen op de gezondheidszorg :+

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:12

Cer schreef:

Ik weet ook niet of pandemie bestrijding iets is waar je perse geld voor opzij moet zetten.. maar ik ben ook niet goed in kansberekeningen :P

Ik denk dat je in dezen weinig aan kansberekening hebt. Je kunt volgens mij niet berekenen hoe groot de kans is dat bijvoorbeeld het vogelgriepvirus vervelend muteert.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:37

mysa schreef:
Cer schreef:

Ik denk dat je in dezen weinig aan kansberekening hebt. Je kunt volgens mij niet berekenen hoe groot de kans is dat bijvoorbeeld het vogelgriepvirus vervelend muteert.

Met de bezuinigingen op zorg en op wetenschappelijk onderwijs, zal het er in ieder geval niet beter op worden, bij een volgende pandemie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 22:40

September vorig jaar is de voorbereiding op een eventuele pandemie de nek al omgedraaid:
Voor de GGD'en betekent dit een bezuiniging van 11 miljoen euro die door het vorige kabinet beloofd was voor het aanstellen van 75 professionals die zouden worden ingezet in het voorbereiden van de pandemische paraatheid van Nederland.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:00

Ik ben nog steeds verbaasd over die extreme huurverhogingen. Van "bestaanszekerheid garanderen" is niet veel te merken bij het huidige kabinet.

En vanmorgen was de burgemeester van Westerwolde, waar Ter Apel onder valt, op de radio. Hij gaf aan dat de samenwerking met minister Faber heel anders was dan met de vorige bewindslieden op dit vlak. Ze is een vriendelijk persoon, maar haar enige focus is "instroom beperken" en de opvang lijkt voor haar iets te zijn van het ministerie waar ze dan "even niet bij hoort". Heel bijzonder om te horen dit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:15

prompter schreef:
Ik ben nog steeds verbaasd over die extreme huurverhogingen. Van "bestaanszekerheid garanderen" is niet veel te merken bij het huidige kabinet.

En vanmorgen was de burgemeester van Westerwolde, waar Ter Apel onder valt, op de radio. Hij gaf aan dat de samenwerking met minister Faber heel anders was dan met de vorige bewindslieden op dit vlak. Ze is een vriendelijk persoon, maar haar enige focus is "instroom beperken" en de opvang lijkt voor haar iets te zijn van het ministerie waar ze dan "even niet bij hoort". Heel bijzonder om te horen dit.

Deze burgemeester was gisteravond bij Renze, wat een fijne, sympathieke man!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:19

Het gaat volgend jaar voor velen krapper dan krap worden. Forse verhogingen van gemeentelijke lasten, afval, riool, verzekeringen, als van toepassing hogere huren. Minder zorgtoeslag, lagere algemene heffingskorting, duurder water, duurdere stroom, duurder gas en voor veel geen of nauwelijks hoger inkomen.

En dan heb ik het nog niet eens over de duurdere boodschappen en producten die je nodg hebt, vervoer enz -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:30

In België wordt ook alles veel duurder, maar dit springt er toch uit vind ik :
Citaat:
Elektriciteit wordt duurder vanaf 2025: “Vooral wie een elektrische wagen of warmtepomp heeft zal dit voelen”

Plus een verhoging van om en bij de 150 euro per jaar voor netkosten.

Ik meende begrepen te hebben dat elektriciteit de energie van de toekomst zou worden... :=
Moeten ze vooral zo voortdoen :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:56

Ik koop volgend jaar in ieder geval weer een benzinewagen door dit zwalkende beleid, daar ga je dan met je energietransitie :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:25

prompter schreef:
Ik koop volgend jaar in ieder geval weer een benzinewagen door dit zwalkende beleid, daar ga je dan met je energietransitie :n

Dat snap ik wel. Al heb ik geen wegenbelasting voor elektrische auto's erg oneerlijk gevonden en vind ik het terecht dat dat teruggedraaid wordt.

Ik zou dan wel weer kiezen voor een aangepast tarief, zodat elektrisch wel aantrekkelijk blijft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:47

prompter schreef:

Ge moogt gerust zijn. Doe mij nog maar een dieseltje. :Y) 4x4 graag :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 12:11

Stroomautos zijn veel zwaarder en belasten asfalt meer dan een lichtere wagen. Dat daarvoor betaald moet worden lijkt mij eigenlijk wel logisch.

Nadeel is dat steeds meer steden autos gaan weren. Er zijn zelfs die denken aan volledig verbod voor alles dat niet electrisch is. Geen uitzonderingen vaak ook niet voor bv gehandicapten die afhankelijk zijn van hun auto of bus. Vaak diesel en meest nietde j́ongsten

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:00

Afgelopen dagen zijn er twee belangrijke uitspraken geweest van rechters en raad van state over stikstof. Vooral de uitspraak die minister Wiersma met klem adviseert om met beleid te komen n.a.v een zaak over vergunningen en een agrariër vind ik schokkend. De agrariër is de dupe van wanbeleid. Twee keer werd er een vergunning gegeven, twee keer gingen natuurorganisaties naar de rechter en wonnen en mocht de boer niet uitbreiden. En al die tijd vertrouwde de agrariër op de politiek, beleid. Dat vind ik het trieste.
Ik ben het er mee eens dat er geen vergunning is en dat de veestapel moet krimpen. Maar daardoor veroorzaak je ook leed bij de agrariërs sector
En dan helpt het niet dat BBB 24 miljard heeft weggegeven tijdens de coalitie onderhandelingen. Dat geld had kunnen helpen het leed te verzachten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:01

BBB in Groningen wil niet stoppen met gaswinning in kleine velden, terwijl dat daar wel in het akkoord is afgesproken. Vind ik ook zo'n onbegrijpelijk standpunt. De B voor Burger kan wel geschrapt worden daar in de naam :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:18

Ze hebben niet voor niets de bijnaam Boeren Bedrog Bende gekregen. Dat boeren op ze gestemd hebben om zo een stem in de regering te krijgen snap ik volkomen, mochten er nog weer verkiezingen komen is een boer die er weer op stemt niet het helderste licht en een dief van z’n eigen belangen.