Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Iemand Lubach gezien van gisteren? Vond het wel een goede informatieve uitzending. En dan te bedenken dat hij in 20 minuten niet eens de helft van het verhaal heeft kunnen vertellen.
Iris82 schreef:Iemand Lubach gezien van gisteren? Vond het wel een goede informatieve uitzending. En dan te bedenken dat hij in 20 minuten niet eens de helft van het verhaal heeft kunnen vertellen.
Cowboy55 schreef:Iris82 schreef:Iemand Lubach gezien van gisteren? Vond het wel een goede informatieve uitzending. En dan te bedenken dat hij in 20 minuten niet eens de helft van het verhaal heeft kunnen vertellen.
Het voordeel was dat het historisch redelijk accuraat was. Maar dat zegt niks over de Palestijn/Israeli die x jaar geleden door toedoen van de tegenpartij iets of iemand verloren heeft en sindsdien uit zijn eigen kamp te horen heeft gekregen dat het zijn levensdoel moet zijn dat ie wraak moet nemen.
Loretta schreef:Een artikel van RTL waarin de auteur waarschuwt voor het gevaar van ontmenselijking.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... propaganda
Aan beide kanten vallen burgerslachtoffers, aan beide kanten zit de haat intens diep.
Citaat:Ook in de oorlog tussen Israël en Hamas worden stereotypen en vooroordelen gebruikt. Zoals dat Hamas door Israël wordt afgeschilderd als de Islamistische Staat (IS). Of Israël dat door Hamas wordt neergezet als de bezetter.
FiveSports schreef:Op welke manier kun je Israël niet zien als bezetter dan?
Loretta schreef:FiveSports schreef:Op welke manier kun je Israël niet zien als bezetter dan?
Dat vroeg ik mij zelf eigenlijk ook af. Maar het ging mij meer om de algehele boodschap van het artikel.
Als je het mij vraagt dan is Israel inderdaad een bezttingsmacht. Ik zou weleens willen weten hoe de auteur het zelf zag.
Maar als het over het gevaar van ontmenselijking gaat ben ik het wel met het artikel eens. En ook dat je ook eens moet kijken naar nieuwsbronnen waar je het zelf niet mee eens bent.
Popstra schreef:Ja ze gaan lekker te keer in die rand dorpjes waar vredige Palestijnse vrouwen met hun kinderen belaagd worden in hun olijf boomgaarden!
Worden mishandeld en verjaagd. Oude Mannen kapot geschoten..
Want ach, de aandacht is nu toch enkel op de oorlog in Gaza stad dus kunnen wij lekker plunderen en landje pik doen!
Grootste kriminelen zijn het!
irmaz schreef:Popstra schreef:Ja ze gaan lekker te keer in die rand dorpjes waar vredige Palestijnse vrouwen met hun kinderen belaagd worden in hun olijf boomgaarden!
Worden mishandeld en verjaagd. Oude Mannen kapot geschoten..
Want ach, de aandacht is nu toch enkel op de oorlog in Gaza stad dus kunnen wij lekker plunderen en landje pik doen!
Grootste kriminelen zijn het!
En dit is nu een heel goed voorbeeld van ontmenselijking, bravo!
Loretta schreef:Ook niet alle Israeliers zijn het met de kolonisten op de westbank eens.