Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:02

Ik vind dat Klaver ook niet echt naar voren durft te stappen of lijkt dat maar zo? Tijdens eerdere campagnes kan hij er wel echt staan en daarna verdwijnt hij weer een beetje op de achtergrond.

Janneke2

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:47

Vind ik niet belangrijk.

Het idee 'de nieuwe combinatie-fractie krijgt een nieuwe voorzitter is zinnig.

Verder vind ik dat parlementariers de regering goed moeten controleren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:06

prompter schreef:
PvdA heeft een beetje een lijsttrekkercrisis, na Bos, Samson en Ascher heeft er niemand meer echt voor zetelwinst kunnen zorgen. Ploumen sprak kennelijk te weinig aan, en Kuiken zit wat mij betreft op datzelfde niveau. Maar wellicht staat er een nieuw gezicht op!

Zelfde met de SP. Al jaren hebben ze Lillian en dat vind ik persoonlijk gewoon niet zo'n sterk persoon. Zij is op de een of andere manier te lief

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:09

Ik ben zelf lid van de SP maar ik ben ook niet enorm gecharmeerd van Lilian als lijsttrekker. Ik vind dat ze mooi kan praten en ze is ook goed actief in de achterban en vaak zelf gewoon bij activiteiten van afdelingen in het land aanwezig, wat ik super vind. Maar ik vind haar inderdaad niet doortastend genoeg als lijsttrekker.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:15

xPabloBokt schreef:
Ik ben zelf lid van de SP maar ik ben ook niet enorm gecharmeerd van Lilian als lijsttrekker. Ik vind dat ze mooi kan praten en ze is ook goed actief in de achterban en vaak zelf gewoon bij activiteiten van afdelingen in het land aanwezig, wat ik super vind. Maar ik vind haar inderdaad niet doortastend genoeg als lijsttrekker.

De SP verliest verkiezing na verkiezing maar de partij veranderd helemaal niets en doen elke campagne weer exact hetzelfde ook blijven ze maar vast houden aan dezelfde lijsttrekker.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:17

Loretta schreef:
xPabloBokt schreef:

De SP verliest verkiezing na verkiezing maar de partij veranderd helemaal niets en doen elke campagne weer exact hetzelfde ook blijven ze maar vast houden aan dezelfde lijsttrekker.

Ben ik het mee eens. De SP is een partij met sterke idealen maar komt niet goed uit de verf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:24

Er was er maar 1 de beste. En dat was Renske.
En zou die lijsttrekker geworden zijn dan zouden ze veel meer stemmen hebben gehad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:25

BBB , zou mooi zijn wanneer ze ook voor die tweede B op zouden komen maar helaas, in een aantal waterschappen( waar ze het voor het zeggen hebben ) zijn inmiddels de kosten voor burgers verhoogd en voor de boeren verlaagd. Terwijl het voor de boeren al een stuk lager was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:29

BigOne schreef:
BBB , zou mooi zijn wanneer ze ook voor die tweede B op zouden komen maar helaas, in een aantal waterschappen( waar ze het voor het zeggen hebben ) zijn inmiddels de kosten voor burgers verhoogd en voor de boeren verlaagd. Terwijl het voor de boeren al een stuk lager was.

Daarom ook in de waterschappen niet op BBB gestemd. Dat was namelijk wel al duidelijk in de partijprogramma's. Maargoed, niemand die interesse heeft in de waterschappen totdat ze moeten betalen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 14:35

Dat betalen vind ik niet zo erg, wel het voortrekken van eigen groep. Water wordt zeldzaam en het kost steeds meer om te zorgen dat er voldoende is. Terwijl de grootverbruikers nog minder hoeven te betalen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:02

BigOne schreef:
Dat betalen vind ik niet zo erg, wel het voortrekken van eigen groep. Water wordt zeldzaam en het kost steeds meer om te zorgen dat er voldoende is. Terwijl de grootverbruikers nog minder hoeven te betalen.

Dat is dus ook precies wat mij weerhouden heeft om op BBB te stemmen bij de provinciale staten en ook de waterschappen. Ik heb best sympathie voor de BBB. Maar het is in de eerste plaats een partij die voor de boeren op komt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 15:06

Winged schreef:
Maargoed, niemand die interesse heeft in de waterschappen totdat ze moeten betalen...

... dat is 'humeurpolitiek'.
Ik heb jarenlang onder zeespiegel niveau gewoond en het waterschap is dan geen bijzaak.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:38

Frans Timmermans als mp kandidaat en hij wil nederland swag terug geven :(:)

Ik ben gewoon geen fan...

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 00:08

Veulen84 schreef:

Die man is me veel te EU minded en door hem zitten we met dat stikstofgezever opgescheept. Als hij MP wordt dan wordt het huizentekort alleen maar groter.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 00:16

Wijt het huizentekort eerder aan het feit dat er te weinig over echt belangrijke onderwerpen wordt gesproken. Veel te veel gezwets over populistische onderwerpen waar juridisch gezien weinig aan gedaan kan worden en alleen maar vóór de kijkers thuis is. De belangrijke onderwerpen zoals woningen, infrastructuur etc hebben gewoon veel te lang stil gelegen. Als we over rechts gaan dan vrees ik dat dit echt niet beter gaat worden. Dan gaan we weer eeuwen bakkeleien over immigratie en dergelijke onderwerpen wat compleet zinloos is. Immigratie is gebeurd al decennia. Brexit heeft ook niets geholpen, die bootjes komen er nog steeds aan.

Vraag me wel af wat meneer Timmermans gaat vinden van het Den Haag kleuterschooltje wat er rondloopt. Hij kan geen stront in goud veranderen vrees ik, maar hij heeft zat bestuurlijke ervaring. Heb hem liever dan die blaaskaken die er nu rondlopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 06:01

Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen.
Het is jammer dat ze geen nieuw en geschikt persoon konden vinden want Timmermans doet het wat mij betreft ook erg goed in de EU en het is jammer als hij daar weg gaat, maar ik vind het ook zeker geen slechte keus voor de partij. Het lijkt me een slimme man die goed en op een rustige manier kan uitleggen wat zijn plannen zijn en daarmee ook mensen mee krijgt, maar ook niet te beroerd is om water bij de wijn te doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:07

Ik vraag me ook af wat een eventuele monsterzege van GroenLinks/PVDA voor ons als paardenhouders gaat betekenen. Ik vrees dat ze het ons heel erg moeilijk gaan maken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:17

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 07:32

Loretta schreef:
Ik vraag me ook af wat een eventuele monsterzege van GroenLinks/PVDA voor ons als paardenhouders gaat betekenen. Ik vrees dat ze het ons heel erg moeilijk gaan maken.

Maar hoe groot is die kans? Ik heb niet het idee dat ze heel groot gaan worden, tbh.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:33

Dat interview klinkt hartstikke goed, toch? +:)+

Ik ga niet uit van een monsterzege voor GL/PvdA, maar het zou leuk zijn als ze winnen. Na weet ik hoeveel jaar rechts en alleen maar meer onvrede is het volgens mij wel eens tijd om te zien wat links ervan zou bakken.
Voor de paarden hoeven we echt niet te vrezen. Dat is zo'n klein aandeel van de uitstoot tegenover de veeteelt en vervoer en bouw..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 07:40

8nnemiek schreef:
Dat interview klinkt hartstikke goed, toch? +:)+

Ik ga niet uit van een monsterzege voor GL/PvdA, maar het zou leuk zijn als ze winnen. Na weet ik hoeveel jaar rechts en alleen maar meer onvrede is het volgens mij wel eens tijd om te zien wat links ervan zou bakken.
Voor de paarden hoeven we echt niet te vrezen. Dat is zo'n klein aandeel van de uitstoot tegenover de veeteelt en vervoer en bouw..

Dit denk ik ook.

Interview nog niet bekeken. Zo even doen.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:34

Hij komt bij mij over als een stabiele en heel intelligente man. Wat hij ook in het interview zegt, laten we nou niet de verschillen uitvergroten maar samen onze schouders er onder zetten en echt oplossingen bedenken. In plaats van maar roeptoeteren en de verschillen uitvergroten en de afstanden verbreden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:39

Veulen84 schreef:

Nee, ik ook niet.
Behoorlijke ambitie...MP van Nederland.

Interview klinkt mij een beetje te gelikt, precies dat zeggen wat je denkt dat het gros wil horen.
Eerst maar eens zien, dan geloven.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:45

Vreselijk. Jeroen Pauw fileerde hem gisteren netjes aan tafel bij Renze nav Timmermans uitspraken mbt MH17. En wat je ook van Jeroen vind: hierin geef ik hem groot gelijk. Daarna de geïmiteerde quote van Reagan er nog even bij gezocht mbt zijn leeftijd. Wat een spel.
Die man heeft wat mij betreft een carrière als acteur gemist (Timmermans dan hè).

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:46

Nou ik denk dat het dan weer opnieuw heel links gaat worden en met bepaalde dingen ben ik het daar niet mee eens