Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:21

Ik ga hier geen energie in stoppen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:25

prompter schreef:

I am getting too old for this oliebol

Laatst bijgewerkt door Echwel op 03-10-22 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:27

Zelfs mijn slechte Engels is goed genoeg om de juiste interpretatie te hebben. Maar blijkbaar is dat niet aan iedereen besteed. Zie je vaker bij “zelf-onderzoekers”.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:29

... al is het wel triest als je allerlei gevaarlijke ontwikkelingen meent te zien waar ze niet zijn.

Erg stressvol.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:30

germie schreef:
Als test is het gelukt, ik ben gewoon normaal blijven doen, en dat is sociaal, geen mondkapjes, geen afstand en dergelijke. Ook bepaal ik nog steeds wat ziek is en wat niet. Winkelen in mondkapjesplicht tijd zonder bekpamper was geen probleem. En zo hoort het ook, eigen keuze bij alles zonder consequenties. E
Maar je ziet nu dus dat de prijzen kunstmatig omhoog gaan en dat je dus met opzet verarming krijgt. Daar zit echt een hoger doel achter. Niemand wil een CO2 budget. Met vriendelijke verzoeken kom je feitelijk veel verder. Een deel negeert het, en een ander deel gaat wel er om denken. En dan haal je dus draagvlak en is het veel beter en wordt men gelukkiger.

Ja ja, je wil weer even rondroepen hoe egoistisch je was tijdens Corona en hoe trots je daarop bent. Inclusief lekker kinderachtige termen als 'bekpamper' natuurlijk, ze zouden toch eens ontbreken. Netjes verwoorden, nee, doen we niet aan. We weten het inmiddels wel. Ik zal ook nog maar eens herhalen dat wat je zegt totale onzin is en totaal strijdig is met de wetenschappelijke kennis die we over Corona hebben. Prijzen gaan ook niet 'kunstmatig omhoog' en verarming wordt ook zeker niet opzettelijk gedaan als je het in die context zet. Een serieus voorstel van een CO2-budget waarbij je serieus wordt beperkt als die op is heb ik ook nog niet voorbij zien komen. Hooguit een inzicht in hoeveel CO2 je verbruikt, maar dat is toch echt anders.

germie schreef:
Als je het woord beproeving wilt lezen, dan gebruik je ordeal als je denkt dat het van God komt, of tribulation. En niet gewoon test. Dus het was een test en daar ben je geen complotdenker voor.

Nee, dat klopt gewoon niet.

Jij interpreteert het als:
Code
to give someone a set of questions, in order to measure their knowledge or ability /of/ to do something in order to discover if something is safe, works correctly, etc., or if something is present:

Maar ze schrijven het als
Code
If a situation tests someone, it proves how good, strong, etc. they are

https://dictionary.cambridge.org/dictio ... glish/test

Nogal een verschil in interpretatie en dus betekenis.

germie schreef:
Maar Apeldoorn wordt of is al een smart city, gaan ze microfoons plaatsen om bijvoorbeeld ongeregeldheden tegen te gaan, want dan horen die microfoons dat er ruzie is. Dat klinkt leuk, maar de andere kant is dat je met microfoons kunt horen of er mensen op straat zijn tijdens een avondklok. Dus feitelijk wil je helemaal geen smart technologie voor dit soort dingen.

Waar heb je het over? Gaat apeldoorn microfoons plaatsen dan? Heb je daar een bron voor?

Wat moet het leven van een conspiracy theorist toch vermoeiend zijn. Je wordt toch overal bang voor zo?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 03-10-22 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:31

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:36

Ik ga mijn foeilijst maar eens uitbreiden want dit gezwets gaat nergens over :n

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:36

Ja, hier een heel kort stukje over Apeldoorn:
https://www.apeldoorn.nl/apd/apeldoorn- ... smart-city

Ik ben gelukkig geen conspiracy theorist, maar ik volg wel gewoon meerdere nieuwssites.

Dit link van MIranda vind ik ook een bijzondere. Het gaat steeds weer om CO2, en alles moet dus gemonitord worden, dat is dus meer dan duidelijk nu.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:39

germie schreef:

Ik ben gelukkig geen conspiracy theorist, maar ik volg wel gewoon meerdere nieuwssites.

Kan je wel Nederlands lezen of?

“De sensoren van ‘Smart Geluid Apeldoorn’ zullen decibellen meten via het LoRa-netwerk* in Apeldoorn. Doel van het project is om inzichtelijk te maken in hoeverre ontwikkelingen als de uitbreiding van vliegveld Lelystad, verbreding van de A1 of lagere snelheid op de A50 invloed hebben op geluidshinder in de stad.“

DECIBELLEN

Geen geluidsopnames. Dus of het een krijsende kat is of ruziënde mensen dat weet dat ding niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:41

germie schreef:

Dit link van MIranda vind ik ook een bijzondere. Het gaat steeds weer om CO2, en alles moet dus gemonitord worden, dat is dus meer dan duidelijk nu.

Zie Marlinde's reactie.

Ik zou als ik jou was toch eens kritisch kijken naar waar jouw nieuwssites hun informatie vandaan halen. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit gebaseerd is op geruchten en onwaarheden, niet op feiten en cijfers.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:45

En die Shuttel is een mobiliteitsapp. Ik ga de overheidsplannen over CO2 niet lezen / weg halen van een app zijn website. Dan heb je het niet begrepen. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:47

EN als je ze heel fijn afstelt, dan hoort een microfoon ook geluiden waar geen geluiden zouden mogen zijn.

Als je het goed gebruikt klinkt het leuk, maar tegenwoordig worden veel dingen ook tegen je gebruikt. Dus je moet wel oppassen. De technologie is natuurlijk super, het kan echt fijn zijn, maar het kan ook zeker nadelig gebruikt worden.

Waarom moet Shuttel elke dienstreis gaan monitoren? Straks weet de overheid dus dat bepaalde werkgevers (met naam en toenaam) medewerkers in dienst hebben die ver van kantoor wonen of opdrachten uitvoeren ver van hun woning, want de CO2 uitstoot zou dan groot zijn. Ook weet de overheid dan dat een werkgever ergens naartoe gaan vraagt of vereist op momenten dat er een thuiswerkadvies zou gelden. En het OV is toch zgn. lage CO2 uitstoot?
DUs je werkgever moet eerst het OV stimuleren en als dat dan gedaan is en de leasebakken er uit zijn, dan moet je je straks nog verantwoorden als werkgever waarom je medewerkers zo veel met het OV reizen?
Laatst bijgewerkt door germie op 03-10-22 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:47

germie schreef:
En zo hoort het ook, eigen keuze bij alles zonder consequenties.

Nee, aan keuzes zitten consequenties. Heb je of wil je de vrijheid om keuzes te maken, dan ben je ook verantwoordelijk voor de gevolgen van je keuze. Of dat nu door rood licht lopen is (met mogelijk plat gereden worden) of dat je een lening afsluit en dus verantwoordelijk bent om die af te lossen. Dat de overheid daar beperkingen aan oplegt, zoals aan de rechterkant van de weg rijden, niet wandelen op de snelweg en al dat soort afspraken over hoe je voorspelbaar te gedragen in de publieke ruimte zodat overig verkeer weet wat je gaat doen en hoe daarop te reageren is ook ook iets wat jij maar zelf bepaald? Valt niet onder sociaal, wel onder anderen doelbewust in gevaar brengen en dat eigen keuze noemen waar je geen schuld = consequenties wenst voor de gevolgen. Niks sociaals aan dus, dan had je een protest mondkapje correct om gedaan of was je net als velen thuis gebleven/weg van andere mensen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:49

germie schreef:
EN als je ze heel fijn afstelt, dan hoort een microfoon ook geluiden waar geen geluiden zouden mogen zijn.

Tja met een bekpamper of muilkorf hoor je wel minder.. dus dat heeft dan weer voordelen om te gaan dragen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:49

Jij weet blijkbaar welke microfoons erin zitten Germie? Je verzint het gewoon ter plekke allemaal om jouw wappie verhaal te laten kloppen. Sorry maar zo neemt toch niemand jou serieus.

Shuttel is een app. Geen overheidsverplichting zoals bijvoorbeeld een BSN-nummer of zorgverzekering. Het is gewoon een app niks meer niks minder.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:51

Maar rechts rijden draagt bij aan veiligheid. Een CO2 budget natuurlijk totaal niet. Feitelijk heeft dat geen enkel door voor de mensen die nu op de aardkloot leven, het beperkt je alleen maar. Dus dat is wel een groot verschil.

Maar het gaat over de politiek, en die zit dus in het WEF (dat is allang geen complot of geheim meer) en de WEF praat over een CO2 budget en beperkingen van mensen. Dat vindt gewoon niet iedereen een fijne ontwikkeling om het zo maar te zeggen.
Je zou nu maar boer zijn, je toekomst is echt onzeker.

Shuttel is een bedrijf en via shuttel krijgen veel mensen via hun werkgever een OV kaart. Ik heb ook een shuttel kaart en zal echt niet anders met het OV gaan dan voorheen, maar het is dus wel een bedrijf wat weer gegevens moet doorspelen aan de overheid. En het is dan de vraag hoe gedetailleerd gaat dat straks gedaan worden? Want het kan wel op persoonsniveau.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:53

Het WEF heeft geen invloed op ons politieke systeem. Bedrijven als Shell hebben dat wel via de lobby van de VVD. Dat vind ik vele malen zorgelijker dan een WEF met een CO2 plan om te voorkomen dat we deze aardbol nog verder vernietigen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:58

germie schreef:
Maar rechts rijden draagt bij aan veiligheid. Een CO2 budget natuurlijk totaal niet.

Eh ja, dat gaat wel degelijk om veiligheid.

Maar ook: als je enige criterium is dat het hier en nu voor jou iets moet opleveren, dan is dat asociaal. Niet eens als waardeoordeel: dat is de exacte definitie van asociaal, geen rekening houden met de belangen van anderen.

IMANDRA

germie schreef:

Als je het goed gebruikt klinkt het leuk, maar tegenwoordig worden veel dingen ook tegen je gebruikt. Dus je moet wel oppassen. De technologie is natuurlijk super, het kan echt fijn zijn, maar het kan ook zeker nadelig gebruikt worden.

Waarom moet Shuttel elke dienstreis gaan monitoren? Straks weet de overheid dus dat bepaalde werkgevers (met naam en toenaam) medewerkers in dienst hebben die ver van kantoor wonen of opdrachten uitvoeren ver van hun woning, want de CO2 uitstoot zou dan groot zijn. Ook weet de overheid dan dat een werkgever ergens naartoe gaan vraagt of vereist op momenten dat er een thuiswerkadvies zou gelden. En het OV is toch zgn. lage CO2 uitstoot?
DUs je werkgever moet eerst het OV stimuleren en als dat dan gedaan is en de leasebakken er uit zijn, dan moet je je straks nog verantwoorden als werkgever waarom je medewerkers zo veel met het OV reizen?

Och wat zou het toch fijn zijn als je verder kijkt dan je neus lang is en eens 'onderzoek doet' zoals mensen zoals jij vaak rondroepen.

"Practice what you preach" enzo.

Rijksoverheid schreef:
De nieuwe regels betekenen dat organisaties jaarlijks rapporteren. Bij het opstellen van de regelgeving was het respecteren van de privacy van werknemers een belangrijke voorwaarde. Zo mogen werkgevers alleen de totalen van de hele organisatie rapporteren

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... kilometers

De wet -die er overigens nog niet eens doorheen is- is bedoeld om meer inzicht te krijgen in zakelijke kilometers, en bedrijven te stimuleren om meer klimaatvriendelijkere dingen toe te passen. Bijv. meer thuis werken, of mensen stimuleren met het OV te gaan waar dat haalbaar is. Of elektrisch rijden gaan stimuleren. Op de fiets komen als mensen dichtbij genoeg komen (zie bijv. de fietsplannen die er al bij sommige bedrijven zijn).

Dus hoe je erbij komt dat de overheid met naam en toenaam weten wie ver van kantoor wonen? Is dat gewoon een ongefundeerde angst van je?

MarlindeRooz schreef:
Jij weet blijkbaar welke microfoons erin zitten Germie? Je verzint het gewoon ter plekke allemaal om jouw wappie verhaal te laten kloppen. Sorry maar zo neemt toch niemand jou serieus.

Shuttel is een app. Geen overheidsverplichting zoals bijvoorbeeld een BSN-nummer of zorgverzekering. Het is gewoon een app niks meer niks minder.

Precies. Voor hetzelfde geld is de techniek van de microfoon zo ingericht dat deze letterlijk alleen het aantal decibel kan meten, niet wát voor geluid er precies te horen is.

germie schreef:
Maar rechts rijden draagt bij aan veiligheid. Een CO2 budget natuurlijk totaal niet. Feitelijk heeft dat geen enkel door voor de mensen die nu op de aardkloot leven, het beperkt je alleen maar. Dus dat is wel een groot verschil.

Maar het gaat over de politiek, en die zit dus in het WEF (dat is allang geen complot of geheim meer) en de WEF praat over een CO2 budget en beperkingen van mensen. Dat vindt gewoon niet iedereen een fijne ontwikkeling om het zo maar te zeggen.
Je zou nu maar boer zijn, je toekomst is echt onzeker.

Mwah ik vind het anders best belangrijk veel aan klimaat te doen, want doen we dat niet heeft dat impact op de veiligheid van de toekomstige generaties en mensen in landen waar klimaatverandering grote impact heeft. Denk aan grotere rampen, met het verlies van mensenlevens als gevolg.

Oh, nog een tip: lees je eens in wbt het WEF. Zo te lezen heb jij namelijk daar óók een verkeerde interpretatie van.

Dat onze toekomst onzeker is, dat staat vast. Maar met name door klimaatverandering en mensen zoals jij die gewoon weigeren in te zien dat het allang kwart over 12 is geweest en we nóg erger in de oliebol komen te zitten als we niet als de wiedeweerga brede en effectieve maatregelen gaan treffen.

MarlindeRooz

germie schreef:
.

Shuttel is een bedrijf en via shuttel krijgen veel mensen via hun werkgever een OV kaart. Ik heb ook een shuttel kaart en zal echt niet anders met het OV gaan dan voorheen, maar het is dus wel een bedrijf wat weer gegevens moet doorspelen aan de overheid. En het is dan de vraag hoe gedetailleerd gaat dat straks gedaan worden? Want het kan wel op persoonsniveau.

Heb je goed gelezen? Blijkbaar alweer niet want in de voorwaarden van Shuttel staat dat ze niks met derden delen m.u.v. een paar gevallen. Daar staat de overheid voor co2 budget niet tussen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 18:59

germie schreef:
Maar rechts rijden draagt bij aan veiligheid. Een CO2 budget natuurlijk totaal niet.

Tja, mijn geduld met klimaatontkenners is nu eenmaal nul.

Je eigen ecologische voetafdruk klein houden is sociaal gedrag dat het gevaar op LANGE TERMIJN kleiner maakt.

Citaat:
en de WEF praat over een CO2 budget en beperkingen van mensen. Dat vindt gewoon niet iedereen een fijne ontwikkeling om het zo maar te zeggen.

Klopt.

Ik ben soms jaloers op mensen die niet (willen) zien dat we een nieuw klimaat hebben 'en dat het steeds nieuwer wordt'.

Een zich langzaam ontwikkelende ramp is inderdaad 'niet zo'n fijne ontwikkeling', om het maar eens voorzichtig te zeggen.

Dus als één of ander forum daar over nadenkt: graag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:07

prompter schreef:

Ik dacht even dat t snel zou stoppen .. maar nee.. het hele riedeltje gaat weer vol aan :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:16

Echt hoor... wauw, dat escaleerde wel heel snel

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:22

Kunnen jullie, germie en mirranda, niet zelf een topic openen want krijg hier een Willem Engel gevoel bij |o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:39

Mijn hemel ja, even een paar pagina's bijgelezen, maar wat een onzin komt er weer voorbij := Je zou bijna medelijden krijgen met mensen wiens leven zo om angst en argwaan draait..