Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Als test is het gelukt, ik ben gewoon normaal blijven doen, en dat is sociaal, geen mondkapjes, geen afstand en dergelijke. Ook bepaal ik nog steeds wat ziek is en wat niet. Winkelen in mondkapjesplicht tijd zonder bekpamper was geen probleem. En zo hoort het ook, eigen keuze bij alles zonder consequenties. E
Maar je ziet nu dus dat de prijzen kunstmatig omhoog gaan en dat je dus met opzet verarming krijgt. Daar zit echt een hoger doel achter. Niemand wil een CO2 budget. Met vriendelijke verzoeken kom je feitelijk veel verder. Een deel negeert het, en een ander deel gaat wel er om denken. En dan haal je dus draagvlak en is het veel beter en wordt men gelukkiger.
germie schreef:Als je het woord beproeving wilt lezen, dan gebruik je ordeal als je denkt dat het van God komt, of tribulation. En niet gewoon test. Dus het was een test en daar ben je geen complotdenker voor.
to give someone a set of questions, in order to measure their knowledge or ability /of/ to do something in order to discover if something is safe, works correctly, etc., or if something is present:
If a situation tests someone, it proves how good, strong, etc. they are
germie schreef:Maar Apeldoorn wordt of is al een smart city, gaan ze microfoons plaatsen om bijvoorbeeld ongeregeldheden tegen te gaan, want dan horen die microfoons dat er ruzie is. Dat klinkt leuk, maar de andere kant is dat je met microfoons kunt horen of er mensen op straat zijn tijdens een avondklok. Dus feitelijk wil je helemaal geen smart technologie voor dit soort dingen.
germie schreef:Ja, hier een heel kort stukje over Apeldoorn:
https://www.apeldoorn.nl/apd/apeldoorn- ... smart-city
Ik ben gelukkig geen conspiracy theorist, maar ik volg wel gewoon meerdere nieuwssites.
germie schreef:Ja, hier een heel kort stukje over Apeldoorn:
https://www.apeldoorn.nl/apd/apeldoorn- ... smart-city
Ik ben gelukkig geen conspiracy theorist, maar ik volg wel gewoon meerdere nieuwssites.
Dit link van MIranda vind ik ook een bijzondere. Het gaat steeds weer om CO2, en alles moet dus gemonitord worden, dat is dus meer dan duidelijk nu.
germie schreef:En zo hoort het ook, eigen keuze bij alles zonder consequenties.
germie schreef:Maar rechts rijden draagt bij aan veiligheid. Een CO2 budget natuurlijk totaal niet.
germie schreef:EN als je ze heel fijn afstelt, dan hoort een microfoon ook geluiden waar geen geluiden zouden mogen zijn.
Als je het goed gebruikt klinkt het leuk, maar tegenwoordig worden veel dingen ook tegen je gebruikt. Dus je moet wel oppassen. De technologie is natuurlijk super, het kan echt fijn zijn, maar het kan ook zeker nadelig gebruikt worden.
Waarom moet Shuttel elke dienstreis gaan monitoren? Straks weet de overheid dus dat bepaalde werkgevers (met naam en toenaam) medewerkers in dienst hebben die ver van kantoor wonen of opdrachten uitvoeren ver van hun woning, want de CO2 uitstoot zou dan groot zijn. Ook weet de overheid dan dat een werkgever ergens naartoe gaan vraagt of vereist op momenten dat er een thuiswerkadvies zou gelden. En het OV is toch zgn. lage CO2 uitstoot?
DUs je werkgever moet eerst het OV stimuleren en als dat dan gedaan is en de leasebakken er uit zijn, dan moet je je straks nog verantwoorden als werkgever waarom je medewerkers zo veel met het OV reizen?
Rijksoverheid schreef:De nieuwe regels betekenen dat organisaties jaarlijks rapporteren. Bij het opstellen van de regelgeving was het respecteren van de privacy van werknemers een belangrijke voorwaarde. Zo mogen werkgevers alleen de totalen van de hele organisatie rapporteren
MarlindeRooz schreef:Jij weet blijkbaar welke microfoons erin zitten Germie? Je verzint het gewoon ter plekke allemaal om jouw wappie verhaal te laten kloppen. Sorry maar zo neemt toch niemand jou serieus.
Shuttel is een app. Geen overheidsverplichting zoals bijvoorbeeld een BSN-nummer of zorgverzekering. Het is gewoon een app niks meer niks minder.
germie schreef:Maar rechts rijden draagt bij aan veiligheid. Een CO2 budget natuurlijk totaal niet. Feitelijk heeft dat geen enkel door voor de mensen die nu op de aardkloot leven, het beperkt je alleen maar. Dus dat is wel een groot verschil.
Maar het gaat over de politiek, en die zit dus in het WEF (dat is allang geen complot of geheim meer) en de WEF praat over een CO2 budget en beperkingen van mensen. Dat vindt gewoon niet iedereen een fijne ontwikkeling om het zo maar te zeggen.
Je zou nu maar boer zijn, je toekomst is echt onzeker.
germie schreef:.
Shuttel is een bedrijf en via shuttel krijgen veel mensen via hun werkgever een OV kaart. Ik heb ook een shuttel kaart en zal echt niet anders met het OV gaan dan voorheen, maar het is dus wel een bedrijf wat weer gegevens moet doorspelen aan de overheid. En het is dan de vraag hoe gedetailleerd gaat dat straks gedaan worden? Want het kan wel op persoonsniveau.
germie schreef:Maar rechts rijden draagt bij aan veiligheid. Een CO2 budget natuurlijk totaal niet.
Citaat:en de WEF praat over een CO2 budget en beperkingen van mensen. Dat vindt gewoon niet iedereen een fijne ontwikkeling om het zo maar te zeggen.