Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:16

Maureen95 schreef:
sureido schreef:
Ik zit in Portugal dus ben het verste weg :+

Nee sorry Maureen het was geen aanval oid, het was meer een soort reactie van wat voor hopeloze situatie het is momenteel.
Rusland stopt alleen als Oekraïne buigt denk ik.

Afgrijselijk gewoon.

Rusland stopt niet als Oekraine buigt vrees ik.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:18

Ayasha schreef:
Pareltjes schreef:
Er zullen ook vast goede mensen tussen zitten. En idd ze zullen geen koekje uit de trommel stelen. Daarvoor is het legioen dermete extreem streng ( zachtjes uitgedrukt ). Maar we moeten ook niet net doen alsof het de locale scout vereniging is. Het zijn zware jongens die buiten iedere wetgeving behalve die van het legioen om vallen. Zij zijn zogenaamd statenvrij. Ze zijn al in veel “ vuile oorlogen “ ingezet geweest. Nee geen gezellig clubje. Maar ben blij dat ze nu ingezet gaan worden. Het excaleert met de minuut verder. We staan erbij en kijken er naar. Binnen 3 dagen is 1 persoon in staat de hele wereld in rep en roer te brengen.

Gelukkig is het westen niet meer verdeeld maar één pact.

Laten we wel realistisch zijn; Tegen puttin moet je geen scouts willen inzetten... Het is een vuile oorlog.... Dan heb je de mensen nodig die vuil durven, kunnen en "mogen" vechten.

tita; ja vooral. :j dan weet ie dat de wereld bang voor hem is en kan hij ongestoord zijn gang gaan.

Volgens mij snap je mijn tekst niet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:20

Maar wat doe je als de oorlog aan onze voordeur klopt?
Mijn vader heeft er geen antwoord op gegeven dus mocht er iemand iets van tips hebben hoor ik het graag.

Ik hoorde vanmiddag dit verhaal van Mark labrand op 538. Zijn vader is met een vriendin naar grens gereden van Polen/Oekraïne om haar neefje en nichtje op te halen. Ondanks al het klote nieuws ook wat mooi nieuws.
https://www.instagram.com/p/Cae1B-Hov9L/

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:21

_San87_ schreef:
Voor mensen in en rondom Bennekom, er is een inzameling gestart om goederen naar Oekraïne te brengen:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62200186

Het is wel heel knullig, ik weet niet of dat door de haast komt, of dat t niet helemaal zuivere koffie is. Maar toch.

Thanks! Ik zag het op indebuurt ook voorbij komen dus het klopt wel denk ik. Wij gaan morgen even langs :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:22

RedRoses schreef:
_San87_ schreef:
Voor mensen in en rondom Bennekom, er is een inzameling gestart om goederen naar Oekraïne te brengen:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=62200186

Het is wel heel knullig, ik weet niet of dat door de haast komt, of dat t niet helemaal zuivere koffie is. Maar toch.

Thanks! Ik zag het op indebuurt ook voorbij komen dus het klopt wel denk ik. Wij gaan morgen even langs :)

+:)+.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:26

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:26

Ik volg het nieuws ook & dit topic half. En heb vanuit naaste vrienden ook schrijnende verhalen gehoord van mensen die de grens over proberen te gaan maar dit tot op heden helaas nog niet is gelukt vanwege de grootte drukte op de wegen. Vooral uit eerste hand zijn deze verhalen heftig en komen dicht bij omdat je de mensen persoonlijk kent. Toen kwam het ineens wel heel dichtbij.

Ik kan me voorstellen dat sommige grove en ongelukkige grappen hard aan komen bij sommige. Het is een heftige situatie. Maar ik denk dat de mensen die de grappen maken dit voor een deel doen om te relativeren en het mischien toch wat ver weg voelt als je niet persoonlijk geraakt wordt. Arjan Lubach vond ik bv. Ook het randje opzoeken maar ik kon er wel om lachen.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie bv. denken over de U.S. die de eerste luchtaanval since Augustus uitvoerde op Somalia een paar dagen terug.(Altijd bondgenoot geweest van Rusland) Volgen jullie dit nieuws ook of is dat dan toch een beetje een ver van je bed show?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:28

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:33

sureido schreef:
_San87_ schreef:

Eray @inizio1967·3 mAls antwoord op @hdevreijIt hasn't closed yet, but that's what we expect. News will come soon.

dit staat eronder!

Tometo tomato. Ze gaan de bepalingen in het verdrag van Montreux implementeren, dat betekent o.a. dat marineschepen de doorgang verboden mag worden.

Kwestie van tijd dat t dicht gaat allemaal :).

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:35

Volgens de cameraman die Kees van Dam van de nos filmt sneeuwt het nu ook nog bij de grens met Polen. Dat maakt het niet makkelijker voor iedereen die wilt vluchten.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:43

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:47

Waar ik al erg bang voor ben, maar niets aan kan doen is dat de zaak verder en verder escaleert.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:54

Brr de man is gek. En dan kernbommen op oekraine gevaar voor rusland en een waardeloos land voor heel lang. Kernbommen op europa en het is einde wereld voor alles dat leeft. Ook einde Poetin dan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:56

karuna schreef:
Brr de man is gek. En dan kernbommen op oekraine gevaar voor rusland en een waardeloos land voor heel lang. Kernbommen op europa en het is einde wereld voor alles dat leeft. Ook einde Poetin dan

Poetin gaat niet met kernbommen gooien. Hij dreigt er alleen mee.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:57

Dat zal Poetin erg weinig interesseren, ben ik bang voor. Dus ik ben er niet zeker van, dat hij deze wapens niet zal gebruiken.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 27-02-22 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:57

Hij is gek genoeg die knop in te drukken.

Ze kunnen alles en iedereen raken maar die vent niet helaas.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:59

_San87_ schreef:
karuna schreef:

Poetin gaat niet met kernbommen gooien. Hij dreigt er alleen mee.

Het zal me niets verbazen als het wel gaat gebeuren..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 16:59

nikkel schreef:
Dat zal Poetin erg weinig interesseren, ben ik bang voor.

Nah, een thermobarische raket klaarzetten en eventueel gebruiken is batshit crazy, maar mogelijk. Een nucleair wapen gebruiken is zelfmoord. In ieder scenario. En Poetin weet dat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:06

Er was ooit een film over iets dergelijks. Een jongen dacht een leuk computer spel te doen tussen ussr en vs. Alleen had hij onbedoeld de echte aansturing gehackt. Daarna werd elk mogelijk aanvals scenario getest door die computer. En elke optie eindigde in volledige vernietiging van de aarde. Wie er ook begon met afvuren en ongeacht wat het doel was. Die film heeft me altijd beangstigd. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-02-22 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:06

De onderhandelingen zijn gestart!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:09

Oh wacht. Dubbele berichtgeving :+.

Ukraine-Russia talks will happen Monday, Ukrainian official says
From CNN's Matthew Chance and Tim Lister

Ukraine’s Deputy Interior Minister Evgeny Yenin says talks between Russian and Ukrainian delegations will take place Monday morning local time.

President Volodymyr Zelensky’s office said Belarus President Aleksander Lukashenko called the Ukrainian President earlier Sunday.

"The politicians have agreed that the Ukrainian delegation will meet with the Russian delegation without preconditions on the Ukrainian-Belarusian border, near the Pripyat River," his office said.
"Aleksander Lukashenko has taken responsibility for ensuring that all planes, helicopters and missiles stationed on the Belarusian territory will remain on the ground during the Ukrainian delegation's travel, meeting and return," the office continued.

https://edition.cnn.com/europe/live-new ... d9f287b976

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:09

karuna schreef:
Er was ooit een film over iets dergelijks. Een jongen dacht een leuk computer spel te doen tussen ussr en vs. Alleen had hij onbedoeld de echte aansturing gehackt. Daarna werd elk mogelijk aanvals scenario getest door die computer. En elke optie eindigde in volledige vernietiging van de aarde. Wie er ook begon met afvuren en ongeacht wat het doel was. Die film heeft me altijd beangstigd. -O-

Wargames - 1983

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:11

Ik ben benieuwd of die onderhandelingen überhaupt zinvol gaan zijn, kan me haast niet voorstellen dat ze het ergens over eens zullen raken?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:14

Smee__ schreef:
Ik ben benieuwd of die onderhandelingen überhaupt zinvol gaan zijn, kan me haast niet voorstellen dat ze het ergens over eens zullen raken?

Het geeft iig tijd om de Oekraïne beter te bewapenen en de mensen te laten vluchten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:16

Brainless schreef:
Smee__ schreef:

Het geeft iig tijd om de Oekraïne beter te bewapenen en de mensen te laten vluchten.

Er is geen staakt het vuren, toch?