Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:34

Roodvos schreef:
DuoPenotti schreef:
Misschien heeft oomens je ook op de foei staan zoals jij mij _O-
En dan zelf mensen foeien/negeren maar zelf dat ook doen, maar er wel over klagen.
Haha hoe ironisch kan een bericht zijn :+

Maar idd gewoon verplicht te werk stellen in een kas of magazijn.
De mensen die hierheen komen voor veiligheid, zoals bijvoorbeeld vele Oekraïners, zullen daar niets op aanmerken.
Lui tuig meldt zich niet meer aan als de procedure zo zou gaan worden.
Zou een goede filter zijn.

En wat doen we dan met de mensen die nu met een arbeidsovereenkomst in die kassen en magazijnen werken? Die kassen dat is al een ingewikkelde sector qua (legale) arbeid.
Bonjouren we de arbeidskrachten die er nu zijn dan op straat onder het motto dat we nu nog goedkopere arbeid hebben gevonden die uitgebuit kan worden?

Als dat arbeidsmigranten waren kunnen die weer terug naar huis naar Oost Europa, dan is er plek voor statushouders in de arbeidsmigrantenmotels.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 20-08-22 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

judithM

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 14:55

Niets goedkoper hoor. Bij ons werkt een Oekraïense man in de kassen en die verdient gewoon netjes waar hij recht op heeft. Valt me vaker op dat er gedacht wordt dat mensen standaard uitgebuit worden in de tuinbouw....

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:10

Sansevieria schreef:
Nikass schreef:
Popstra...
(bijzondere manier van communiceren?)
Als jij 60 euro per week eetgeld een royale uitkering vindt, verschillen wij van mening.
Verder lees ik geen berichten van DP. Dus die hoef je niet aan te halen voor mij.

@Nikass, volgens mij leef jij onder een grote steen, als je denkt dat alle autochtone inwoners van NL die 60 pp per week te besteden hebben om te eten.
Wat denk je nu zelf waar de onvrede in NL vandaan komt?

Ik zie de schrijnende gevallen steeds vaker voorbij komen, mensen die werken (of ziek zijn) en niet rondkomen, die hebben dat bedrag niet hoor. Ik heb ze waargenomen, niet alleen op bokt.
Mensen die gewoon echt niks te eten hebben, en niks vakanties, auto of dure hobby...

Ik heb een ontzettende hekel aan mensen die mijn woorden verdraaien of naar eigen invulling lukraak wat conclusies trekken. Dus hierbij meteen de laatste reactie op jou.
WAAR heb je mij horen zeggen dat alle autochtonen het goed hebben? WAAR heb jij in Godsnaam zien staan dat ik beweer dat autochtone altijd meer geld te besteden hebben dan asielzoekers?
En dan nog beledigend doen terwijl je zelf niet eens kunt lezen wat er staat. Serieus... :wave:

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:14

CharleyT schreef:
Nikass schreef:
Popstra...
(bijzondere manier van communiceren?)
Als jij 60 euro per week eetgeld een royale uitkering vindt, verschillen wij van mening.
Verder lees ik geen berichten van DP. Dus die hoef je niet aan te halen voor mij.

Elnienjo, de vraag was hoe de Denen omgaan met asielzoekers zonder papieren, en hoe ze die dan naar Marokko of Algerije terug sturen. Ik heb het nou tig keer herhaald. Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet weet, maar ik heb niet zoveel zin in een discussie met mensen die mijn berichten gewoon negeren. Dat geldt overigens ook voor Oomens. Zonde van mijn energie om een lange, inhoudelijke reactie te typen op een bericht van Oomens, hetgeen dan vervolgens wordt genegeerd.

Als je geen zin hebt in .......enz. kan het handig zijn om er gewoon geen aandacht/tijd aan te besteden.
Zo simpel kan het zijn toch?

Ja dat klopt Charley, daar heb je gelijk in. Het is misschien niet zo'n beste eigenschap dat ik altijd de neiging heb om even toe te lichten waarom ik iets doe, en niet iemand in het ongewisse te laten die op mijn bericht heeft gereageerd.
Maar wat jij zegt is misschien wel de betere oplossing. Dank je wel voor de tip.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:17

BigOne schreef:
Veel Oekraïners zijn ook zo snel mogelijk aan het werk gegaan, dat kon omdat ze niet onder asielzoekers vallen. Dat er nu plekken worden ingeruimd voor status houders bevorderd de doorstroom in ter Apel . Gewone woningen zijn er niet dus word er voor deze tussenoplossing gekozen. De veilige landers die voor de meeste onrust zorgen mogen ze meteen in detentiecentra zetten wat mij betreft, zo sober maken dat ze graag meewerken om terug te gaan.

De Oekraïeners zijn per direct statushouders. Dus die hoeven de hele asielprocedure niet te doorlopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:21

Oekraïners zijn geen status houders, dat zou betekenen dat ze hier onbeperkt kunnen blijven.
Oekraïners mogen 90 dagen visumvrij reizen in de Europese Unie en hoeven daarom geen asiel aan te vragen om legaal in Nederland te verblijven. Dit is nu verlengd naar 180 dagen. Inmiddels is er een Europese richtlijn tijdelijke bescherming voor vluchtelingen uit Oekraïne. Dat betekent dat zij rechten hebben die veelal overeenkomen met de rechten die asielzoekers op grond van de Opvangrichtlijn ontvangen. Ook mogen Oekraïners werken in Nederland.
Ze kunnen wel asiel aanvragen omdat ze uit een oorlogssituatie komen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 15:40

Volgens mij vertelde die Oekraïense man die bij ons werkt dat hij nu een visum heeft voor een jaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-22 22:21

Nikkass, ik denk dat jij geen zin hebt in discussie met mensen die het niet met jou eens zijn. Geeft niks hoor.

En ohja, ik wilde je enkel op die link die DP plaatste wijzen.
En of 60€ in de week veel of weinig is maakt niks uit. Ze krijgen het. Hoeven/kunnen er niks voor te doen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:25

Gisteren weer steekpartijen in Ter Apel. Vind het toch verbazend dat mensen die met wapens Nederland binnen komen, niet meteen retour gezet worden

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:35

En nu valt Theater hotel Almelo ook al ten prooi aan de Coa-maffia. Gaat het zo slecht met de vdValk keten dat ze zich hiervoor lenen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:50

OleJon schreef:
Gisteren weer steekpartijen in Ter Apel. Vind het toch verbazend dat mensen die met wapens Nederland binnen komen, niet meteen retour gezet worden

Haringen van tenten...
Die hebben ze gewoon gekregen.

'Meteen retour' kan juridisch niet.
Het kan je wel je Nederlanderschap kosten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:54

OleJon schreef:

Bron?

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 10:57

purny schreef:
OleJon schreef:

Bron?

Een bekende van mij was daar gisteren. Zijn telefoon was gejat door 4 asielzoekers. Hij kon ze aanwijzen, maar de politie wou niks doen. Hij moest maar maar het buro gaan om aangifte te doen. Er waren toen ook meerdere steekpartijen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:02

Zal wel waar geweest zijn dan, maar verhalen uit de hand daar geloof ik niks van.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:03

Stond op meerdere media van die steekpartijen. En dat er idd tentharingen gebruikt waren. Maar goed als je kwaad wil zijn er zoveel voorwerpen te vinden die daar voor ingezet kunnen worden. Neem aan dat ze niet met hun handen hoeven eten in die centra.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:09

... dat het bestek op is: ik sta nergens meer van te kijken.

(En ik ben tegen geweld en zo, maar dat het onder de huidige omstandigheden tot 'onregeldheden' komt ligt echt aan ons. Niet aan degenen die daar verblijven.)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:44

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:52

OleJon schreef:
OleJon schreef:

Bron?

Een bekende van mij was daar gisteren. Zijn telefoon was gejat door 4 asielzoekers. Hij kon ze aanwijzen, maar de politie wou niks doen. Hij moest maar maar het buro gaan om aangifte te doen. Er waren toen ook meerdere steekpartijen[/quote]

Dus Jan Huzen, de grootste opruier en complotdenker van noord Nederland is een bekende van jou? Het zal, hij heeft daar geen reet te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 11:59

Hij had daar zijn telefoon te zoeken dunkt me.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:00

[/quote]
Bron?[/quote]

Een bekende van mij was daar gisteren. Zijn telefoon was gejat door 4 asielzoekers. Hij kon ze aanwijzen, maar de politie wou niks doen. Hij moest maar maar het buro gaan om aangifte te doen. Er waren toen ook meerdere steekpartijen[/quote]

Dus Jan Huzen, de grootste opruier en complotdenker van noord Nederland is een bekende van jou? Het zal, hij heeft daar geen reet te zoeken.[/quote]

Ja inderdaad een bekende van mij.

Mensen die hier om asiel komen en om zich heen steken, hebben hier helemaal niks te zoeken. Meteen retour sturen.
Ondankbaar volk
Laatst bijgewerkt door OleJon op 21-08-22 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:00

enzino schreef:
Hij had daar zijn telefoon te zoeken dunkt me.

Ongetwijfeld! Verdiep je even in Jan Huzen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:03

Janneke2 schreef:
... dat het bestek op is: ik sta nergens meer van te kijken.

(En ik ben tegen geweld en zo, maar dat het onder de huidige omstandigheden tot 'onregeldheden' komt ligt echt aan ons. Niet aan degenen die daar verblijven.)

Dit vind ik zo'n aparte reactie, serieus, onbegrijpelijk. De personen die daadwerkelijk geweld tegen elkaar gebruiken zijn toch echt de daders. En waarom ongeregeldheden tussen aanhalingstekens, we hebben niet over een theekransje o.i.d.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:06

Dat ligt idd niet aan ons.
Ik begrijp best dat ze dat niet hadden verwacht.
Maar ze zijn veilig weg uit de oorlog, hebben een droge slaapplek met dekens, hebben eten, hebben zorg zo nodig.
Dus alleen maar ondankbare lui gaan vechten. Die echt uit de oorlog komen zijn allang blij.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 12:07

Janneke2 schreef:
OleJon schreef:

Haringen van tenten...
Die hebben ze gewoon gekregen.

'Meteen retour' kan juridisch niet.
Het kan je wel je Nederlanderschap kosten.

Lastig hoor dat afnemen wat je als asielzoeker nog niet hebt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 12:15

En wederom de veiligelanders die dit geweld plegen...
Vieze smeerlappen zijn dat!!