Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:38

Laatst bijgewerkt door karuna op 19-07-21 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:39

Inderdaad. T überhaupt in twijfel trekken dat het niet echt is, is niet te snappen vind ik. Hoe kun je die beelden niet geloven.

#mindisblown

Bizar gewoon.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:45

karuna schreef:
https://nos.nl/collectie/13869/artikel/ ... rampgebied

Hier kun je toch geen grappen over maken? Wat verhalen over hoe het in duitsland is nu. Je zult als jong kind maar een verdronken persoon in de tuin vinden |(

Bah, doet me denken destijds aan de Tsunami
Toen hing er een lichaam aan een dakgoot...

Of de ramp met de MH17
Die mensen die de lichamen in hun moestuin hadden liggen...
Bizar en iets wat je nooit vergeet. Laat staan je het in real life mee maakt!
Echt not done er grappen over te maken

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:49

Nee, zulke grappen zijn ook ongepast.
Dommigheid of goedkoop even over de rug van iemand anders de blitz maken :?
Hoe dan ook smakeloos.

Ik heb medelijden met al die mensen die nu de lichamen van de overledenen moeten bergen, en nog veel meer met zo een kind die dat aantreft :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:51

Toch word humor vaak wel gebruikt om met heftigs nieuws/ gebeurtenissen om te kunnen gaan. Het is niet alleen maar lomp en negatief.
Ik vind wel dat dat veranderd is de laatste jaren, zo gauw iemand dan maar een grapje maakt word die neer gesabeld. En óok dat is niet oké.

En dan heb ik het even niet over die Engel, die gast heeft ze niet op een rijtje.
Die hoort vast in een gesticht.

Popstra

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 15:31

Dumpert plaatste in het begin van de ramp wat filmpjes onder het mom van humor maar dat werd door velen niet gewaardeerd...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:09

Sansevieria schreef:
Ik heb medelijden met al die mensen die nu de lichamen van de overledenen moeten bergen, en nog veel meer met zo een kind die dat aantreft

Nee daar sta ik echt anders in sinds ik daarover een documentaire heb gezien. Het is naar werk, het is ook heel erg verdrietig, maar het is ook werk dat je juist met heel veel respect voor die overleden persoon kunt doen en waar mensen je heel erg dankbaar voor zijn.
Mensen of kinderen die dit aantreffen per ongeluk is een totaal ander verhaal→ dat is erg traumatisch en heel erg verdrietig.

Een mijnheer die al jaren internationaal dit soort werk doet heb ik dat ooit horen vertellen. Juist omdat zij zoveel verschil kunnen maken, nl dat mensen kunnen rouwen en hun dierbaren kunnen begraven is het ook heel dankbaar werk. De meeste mensen die dit werk doen staan er zo in, want anders moet je dit ook niet gaan doen.

Zo ook Garcia Villas https://en.wikipedia.org/wiki/Marianell ... ADa_Villas een zeer indrukwekkende vrouw die heel veel vermisten opgroef in El Salvador en uiteindelijk zelf ook is vermoord door de junta. Voor velen voor jullie tijd, maar zij beschreef waarom ze dit werk met zoveel passie deed. Ze sprak met zoveel liefde over al die lieve mensen die vermoord waren. Sommige waren al heel lang dood en het was ook echt niet fris dit werk.
Ook zij heeft me hier heel anders naar laten kijken.
Uiteraard moet je het werk aan kunnen, maar de liefde voor die mensen die zijn verdronken, de compassie die zorgen dat de mensen dit werk kunnen doen. Hoe onfris en verdrietig dit werk ook is.
Voor mij zijn deze mensen die dit werk doen ook de helden hoor.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:16

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:19

Ik kende iemand die heeft opgeruimd(klinkt naar) bij de Bijlmerramp maar nadat ik een verschrikkelijk ongeluk heb meegemaakt ( aangereden met 4 span.paard) was hij degene die.mij zo goed heeft opgevangen puur omdat hij uit werk.oogpunt zoveel.had meegemaakt..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:01

Ook voor de hulpverleners die nog zoeken naar overlevenden en geroep horen vanonder het puin maar er niet bij kunnen moet dit echt verschrikkelijk zijn.

Morgen is het trouwens nationale dag van rouw hier. En woensdag nationale feestdag in grote mineur.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:02

Deze hulpverleners zijn hun gewicht in goud waard

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:20

germie schreef:
Ik vind Willem Engel wel grappig soms. Kijk, er zijn natuurlijk gewoon landen die aan weer beïnvloeding doen, cloud Seeding en HAARP zijn al jaren in gebruik bij sommige landen. Dat men met cloud seeding regen wil maken is niet nieuw. En misschien heeft dat zeker een keerzijde die groter is dan de zgn. CO2 invloed waar de mens schuld aan zou hebben.
Maar om te zeggen dat er niets overstroomd is, tja, dat is wel heel wat anders natuurlijk.

Ik heb zeker ook filmpjes voorbij zien komen waarbij je Kerkrade aan zee kunt boeken, of dat het leger met onderzeeërs komt helpen. Daar vind ik niets beledigends aan. Ik vind dat zeker minder erg dan te zeggen dat de overstromingen nep zijn.

Wacht even, dus jij denkt serieus dat cloud seeding en HAARP bestaat? Wauw :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:22

DuoPenotti schreef:
Toch word humor vaak wel gebruikt om met heftigs nieuws/ gebeurtenissen om te kunnen gaan. Het is niet alleen maar lomp en negatief.
Ik vind wel dat dat veranderd is de laatste jaren, zo gauw iemand dan maar een grapje maakt word die neer gesabeld. En óok dat is niet oké.

En dan heb ik het even niet over die Engel, die gast heeft ze niet op een rijtje.
Die hoort vast in een gesticht.

Nou, ik ben echt van de zwarte humor en kan er behoorlijk stevig in gaan, maar je moet weten wat wel of niet kan, wanneer wel of niet en waar wel of niet.

En ik vind absoluut dat men tegenwoordig een te teer zieltje heeft, korte teentjes etc. Maar soms is het gewoon echt niet oke.

Ik zie op fb bijv ook wel wie wat deelt. Wie wil helpen, wakker ligt van de nare beelden en echt snapt wat er aan de hand is.
Of het type dat graag die kant op had gewild, nooit naar het nieuws kijkt en alles wel snel grappig vindt als het gedeeld wordt op internet.

Hier is de ellende gewoon echt nog lang niet voorbij. Het was niet een straat die blank stond dat de kinderen even door de plassen konden rennen en je daarna weer vrolijk doorgaat. Dit is niet zo een situatie.
Mensen zijn echt alles kwijt. Mensen vinden lichamen van mensen en dieren. Alles gaat ruiken/stinken, mensen krijgen beeld niet meer van hun netvlies, het is echt een ramp.

En ik vind het een beetje apart; 1 bn'er wordt doodgeschoten wat we allemaal vreselijk vinden. Ik denk dat meer dan 90% daar zeer respectvol mee omgaat. Nu zijn er zoveel mensen getroffen en wil men er grapjes over maken??

Dan zal ik het bijhouden als die mensen ooit iets hebben dat we daar ook flink over mogen lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:23

Earth schreef:
germie schreef:
Ik vind Willem Engel wel grappig soms. Kijk, er zijn natuurlijk gewoon landen die aan weer beïnvloeding doen, cloud Seeding en HAARP zijn al jaren in gebruik bij sommige landen. Dat men met cloud seeding regen wil maken is niet nieuw. En misschien heeft dat zeker een keerzijde die groter is dan de zgn. CO2 invloed waar de mens schuld aan zou hebben.
Maar om te zeggen dat er niets overstroomd is, tja, dat is wel heel wat anders natuurlijk.

Ik heb zeker ook filmpjes voorbij zien komen waarbij je Kerkrade aan zee kunt boeken, of dat het leger met onderzeeërs komt helpen. Daar vind ik niets beledigends aan. Ik vind dat zeker minder erg dan te zeggen dat de overstromingen nep zijn.

Wacht even, dus jij denkt serieus dat cloud seeding en HAARP bestaat? Wauw :')

Een bericht dat met die woorden begint kun je toch sowieso al niet serieus nemen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:26

Ik weet dat er kanonnen bestaan die gebruikt worden om hagel klein te schieten. Maar van cloud seeding en HAARP heb ik nog nooit gehoord, wat is het :?.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:30

Ik heb er even op gegoogeld, en zo wappie is dat nou ook weer niet eerlijk gezegd.

Niet, eigenlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:33

Femke_Tweety schreef:
Ik heb er even op gegoogeld, en zo wappie is dat nou ook weer niet eerlijk gezegd.

Niet, eigenlijk.

Inderdaad , Earth Google even dan zie dat het zeker geen Willem Engel gedoe is.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:34

_San87_ schreef:
Ik weet dat er kanonnen bestaan die gebruikt worden om hagel klein te schieten. Maar van cloud seeding en HAARP heb ik nog nooit gehoord, wat is het :?.

HAARP was ontwikkeling van de US military en wordt momenteel gebestudeerd door de universiteit in Alaska.
https://haarp.gi.alaska.edu/

Cloudseeding wordt veel gebruikt door skipistes etc.

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:36

Femke_Tweety schreef:

Niet, eigenlijk.

Ik heb idd ook even google aangeslingerd, en hoewel ik me afvraag of je het moet willen, beide bestaan gewoon en worden ook toegepast.

Ik weet ook even niet wat er wappie aan is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:38

Ik meen dat ze in bvb. Dubai wel aan weersbeïnvloeding doen.

Als zo een Willem Engel inderdaad de overstromingen in twijfel heeft getrokken dan zal dat vast weer een paar volgers schelen die nu de ogen geopend zijn omdat zelfs zij dit te bizar vinden +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:44

Klopt, hij had dit in zijn , ahum, persconferentie gezegd. Persconferentie is dus een brallende Willem voor een schrootjes wand zonder ook maar één ander persoon maar hij noemt het persconferentie. Nog nooit iemand bij geweest want ja, die pers kan vervelende vragen stellen. Maar deze is door hem meteen weer offline gehaald, op Twitter ook veel mensen die vragen of er nog een plekje op een gesloten afdeling is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:48

Het gaat denk ik bij mensen als Engel ook over het complete plaatje.
Dus dat we het daarom een wappie vinden.

Hier dus de uitleg van Vrijland
https://www.martinvrijland.nl/nieuws-an ... werkt-dat/

Al denk ik dat de volgers dat nog steeds volgen, past precies in het geschetste plaatje.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 18:53

Citaat:
Nou, ik ben echt van de zwarte humor en kan er behoorlijk stevig in gaan, maar je moet weten wat wel of niet kan, wanneer wel of niet en waar wel of niet.

En ik vind absoluut dat men tegenwoordig een te teer zieltje heeft, korte teentjes etc. Maar soms is het gewoon echt niet oke.

De enige die grapjes mogen maken zijn die gene die het onheil geraakt heeft. Dat kan heel verfrissend zijn, want het niet slachtoffer kijkt dan geschokt bv voordat hij ook lacht.
Maar iemand die geen slachtoffer is mag hier absoluut geen grapjes overmaken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:20

DuoPenotti schreef:
Het gaat denk ik bij mensen als Engel ook over het complete plaatje.
Dus dat we het daarom een wappie vinden.

Hier dus de uitleg van Vrijland
https://www.martinvrijland.nl/nieuws-an ... werkt-dat/

Al denk ik dat de volgers dat nog steeds volgen, past precies in het geschetste plaatje.

Vrijland is nog gekker dan Engel.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 19:21

Wie gekker is weet ik niet, maar zoals het gebracht word vallen de wappies niet af.
Die hebben alleen nog maar meer voer.