Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:bigone schreef:Wat betreft vaccinatie plicht, geen enkel partij heeft vaccinatieplicht ergens staan.
Toch heb ik wel degelijk bij partijen gelezen 'vaccinatie is de enige uitweg' en 'iedereen is vrij om zelf te kiezen, vaccinatie is niet verplicht'. Er zit dus wel verschil tussen.
elnienjo schreef:China laat zich volgens mij echt niet de wet voorlezen door het arrogante westen.
Natuurlijk zullen die landen dan zelf meer gaan produceren als wij het niet meer doen.
Sunnda schreef:Leuk al die BBB stemmen, ze staan hoog op het lijstje, maar er is nog een partij die ik mijn stem gun.
Ik schrik wel van de hoeveelheid mensen die D66 stemmen, ik vind iemand met een verleden als Kaag eingenlijk niet in de politiek thuishoren.
tammiebels schreef:elnienjo schreef:China laat zich volgens mij echt niet de wet voorlezen door het arrogante westen.
Natuurlijk zullen die landen dan zelf meer gaan produceren als wij het niet meer doen.
Maar is dan het "probleem" opgelost? Volgens mij is uiteindelijk dan alles precies hetzelfde gebleven alleen het wordt niet meer in Nederland geproduceerd maar in het buitenland. Dus naar mijn mening vinden de mensen, dat wanneer het maar buiten de grens gebeurt, het geen probleem meer.
Boras schreef:Goof schreef:
Toch heb ik wel degelijk bij partijen gelezen 'vaccinatie is de enige uitweg' en 'iedereen is vrij om zelf te kiezen, vaccinatie is niet verplicht'. Er zit dus wel verschil tussen.
Als je googelt op "vaccinatieplicht politieke partijen" dan vind je er wat over.
elnienjo schreef:tammiebels schreef:
Maar is dan het "probleem" opgelost? Volgens mij is uiteindelijk dan alles precies hetzelfde gebleven alleen het wordt niet meer in Nederland geproduceerd maar in het buitenland. Dus naar mijn mening vinden de mensen, dat wanneer het maar buiten de grens gebeurt, het geen probleem meer.
Ik snap dat ook niet. Want dan worden wij dus nog meer afhankelijk van China.
tammiebels schreef:elnienjo schreef:China laat zich volgens mij echt niet de wet voorlezen door het arrogante westen.
F_Orumster schreef:Erger: dierenwelzijn in het gedung en het gaat decennia duren voordat ze het met eenzelfde efficientie en dus nog meer dieren de dupe.
Citaat:6. Zijn jullie net zo faliekant tegen de massale import van voedsel zoals jullie tegen de massale export van voedsel zijn? Hoe kijken jullie aan tegen de supermarktschappen die vol staan met koffie, thee, rijst, cacao, bananen, ananas, mango's, meloenen en de voedselhypes in de vorm van quinoa en avocado's?
elnienjo schreef:Citaat:6. Zijn jullie net zo faliekant tegen de massale import van voedsel zoals jullie tegen de massale export van voedsel zijn? Hoe kijken jullie aan tegen de supermarktschappen die vol staan met koffie, thee, rijst, cacao, bananen, ananas, mango's, meloenen en de voedselhypes in de vorm van quinoa en avocado's?
Het zijn producten die we hier niet kunnen kweken én die we hier massaal gebruiken. Nederlands fruit is alleen maar in de zomermaanden verkrijgbaar (of je moet eenzijdig hardfruit als appels en peren lekker vinden) Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.
elnienjo schreef:Het zijn producten die we hier niet kunnen kweken én die we hier massaal gebruiken. Nederlands fruit is alleen maar in de zomermaanden verkrijgbaar (of je moet eenzijdig hardfruit als appels en peren lekker vinden) Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.
Femke_Tweety schreef:Ik hoop dat je begrijpt dat dat betekent dat andere dingen, die hier nú wel kunnen groeien, dán niet meer kunnen groeien?
Er bestaat geen klimaat dat geschikt is voor álle gewassen.
fransje23 schreef:F_Orumster schreef:Erger: dierenwelzijn in het gedung en het gaat decennia duren voordat ze het met eenzelfde efficientie en dus nog meer dieren de dupe.
Waarom zou dat decennia duren?
De kennis is er, kun je gewoon verkopen.
Overigens zit de wereld ook zo hypocriet in elkaar dat huisvestingssystemen die hier vanuit dierwelzijn niet meer worden toegestaan gewoon worden doorverkocht en geïnstalleerd door Nederlandse bedrijven.
We zijn, of waren, de grootste exporteur van pluimveehouderijsystemen en slachtlijnen ter wereld.
Sunnda schreef:Ik schrik wel van de hoeveelheid mensen die D66 stemmen, ik vind iemand met een verleden als Kaag eingenlijk niet in de politiek thuishoren.
Winged schreef:elnienjo schreef:Het zijn producten die we hier niet kunnen kweken én die we hier massaal gebruiken. Nederlands fruit is alleen maar in de zomermaanden verkrijgbaar (of je moet eenzijdig hardfruit als appels en peren lekker vinden) Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.
Oh hier sta ik wel echt recht tegenover. Ik hoop dat we het tij kunnen keren omdat met klimaatverandering ook heel veel nodige insecten en dieren het heel erg moeilijk kunnen krijgen. En wanneer deze dieren het moeilijk krijgen dan wordt het ook lastiger met de appels, peren, aardbeien etc ivm bestuiving. Klimaatverandering heeft direct invloed op de leefbaarheid. Een paar graden merk je niet (ja, snikhete zomernachten wel). Maar klimaatverandering houdt ook meer extreem weer in. dus meer regen, meer hitte, meer lange droogte. Ik vind het juist een pré om mee te eten met het seizoen.
Brainless schreef:elnienjo schreef:Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.
Samen met knokkelkoorts, West-Nijlvirus, Gele koorts, Malaria enz.. heerlijk.
bigone schreef:Germie, wist je dat er door jouw stem het risico bestaat dat je naast aardbevingen ook nog een kerncentrale in je achtertuin krijgt??
Anjali, SGP? Ik vind dat dit soort partijen totaal geen bestaansrecht hebben, die zien alleen een man en vrouw die trouwen als volwaardige mensen, de hele grote groep LHTB ers zijn geen volwaardige groep of moet nog even genezen worden, grof schandaal.
Janneke2 schreef:Sunnda schreef:Ik schrik wel van de hoeveelheid mensen die D66 stemmen, ik vind iemand met een verleden als Kaag eingenlijk niet in de politiek thuishoren.
Pardon...???
De strafrechter is bevoegd om als bijkomende straf iemand het 'actieve en passieve' kiesrecht te ontnemen.
(Het recht om te kiezen /stemmen en gekozen te worden.)
Ik lees dit dus als een ernstige beschuldiging.
Wat heeft mw. Kaag misdaan?
Citaat:Misschien wordt tegen die tijd Groenland weer terug vruchtbaar. Daar schijnen vroeger palmbomen en andere tropische planten te hebben gegroeid. Klimaatverandering is van alle tijden tenslotte. Het komt niet enkel door de mens en de industrie. Wij zijn maar een klein radartje en denken dat je het klimaat tegen kunt houden lijkt me dus ook een grote illusie.