[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:40

Leuk al die BBB stemmen, ze staan hoog op het lijstje, maar er is nog een partij die ik mijn stem gun.

Ik schrik wel van de hoeveelheid mensen die D66 stemmen, ik vind iemand met een verleden als Kaag eingenlijk niet in de politiek thuishoren.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:40

Goof schreef:
bigone schreef:
Wat betreft vaccinatie plicht, geen enkel partij heeft vaccinatieplicht ergens staan.

Toch heb ik wel degelijk bij partijen gelezen 'vaccinatie is de enige uitweg' en 'iedereen is vrij om zelf te kiezen, vaccinatie is niet verplicht'. Er zit dus wel verschil tussen.

Als je googelt op "vaccinatieplicht politieke partijen" dan vind je er wat over.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:41

elnienjo schreef:
China laat zich volgens mij echt niet de wet voorlezen door het arrogante westen.
Natuurlijk zullen die landen dan zelf meer gaan produceren als wij het niet meer doen.

Maar is dan het "probleem" opgelost? Volgens mij is uiteindelijk dan alles precies hetzelfde gebleven alleen het wordt niet meer in Nederland geproduceerd maar in het buitenland. Dus naar mijn mening vinden de mensen, dat wanneer het maar buiten de grens gebeurt, het geen probleem meer.

elnienjo

Sunnda schreef:
Leuk al die BBB stemmen, ze staan hoog op het lijstje, maar er is nog een partij die ik mijn stem gun.

Ik schrik wel van de hoeveelheid mensen die D66 stemmen, ik vind iemand met een verleden als Kaag eingenlijk niet in de politiek thuishoren.

Nou, precies!

BBB gun ik zeker een zetel, ook al heb ik er niet op gestemd. Vind dat het platteland in het algemeen meer te vertellen moet krijgen in de politiek.

Shaggy09

Sunnda schreef:

Verklaar u nader..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:42

tammiebels schreef:
elnienjo schreef:
China laat zich volgens mij echt niet de wet voorlezen door het arrogante westen.
Natuurlijk zullen die landen dan zelf meer gaan produceren als wij het niet meer doen.

Maar is dan het "probleem" opgelost? Volgens mij is uiteindelijk dan alles precies hetzelfde gebleven alleen het wordt niet meer in Nederland geproduceerd maar in het buitenland. Dus naar mijn mening vinden de mensen, dat wanneer het maar buiten de grens gebeurt, het geen probleem meer.

Ik snap dat ook niet. Want dan worden wij dus nog meer afhankelijk van China.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:46

Boras schreef:
Goof schreef:

Toch heb ik wel degelijk bij partijen gelezen 'vaccinatie is de enige uitweg' en 'iedereen is vrij om zelf te kiezen, vaccinatie is niet verplicht'. Er zit dus wel verschil tussen.

Als je googelt op "vaccinatieplicht politieke partijen" dan vind je er wat over.

Thanks. Daar had ik nog niet op gezocht, ga ik doen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:48

elnienjo schreef:
tammiebels schreef:

Ik snap dat ook niet. Want dan worden wij dus nog meer afhankelijk van China.

Of welk land dan ook. Het maakt niet uit welk land het "gat" oppikt, maar dat dat gebeurt staat vast. De vraag naar voedsel is er dus het zal gewoon geproduceerd worden.

Het stuit mij dus heel erg tegen de borst dat mensen echt serieus vinden dat wanneer het buiten de grenzen van Nederland gebeurt, er dus geen probleem meer is. Maar uiteindelijk, op wereld niveau gezien, is er uiteindelijk wezenlijk niets veranderd.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:51

Ik heb een aantal vragen aan de mensen die vinden dat de landbouw in Nederland wel een tandje minder kan en/of/evt. dat biologische landbouw dé oplossing is. Dus een ieder die zich aangesproken voelt, voel je vrij om te reageren op een/meerdere/alle vragen want ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie mening hierover:

1. Erkennen jullie de conclusie van Nature (2019) dat het Nederlandse voedselsysteem (van productie tot consumptie) in de top 5 meest duurzame voedselsystemen van de wereld hoort?

Ja, nog wel.. Voorheen waren we ook voorlopers op het gebied van kennis en innovatie. Is nu voor een groot deel wegbezuinigd.

2. Denken jullie dat als we in Nederland minder voedsel gaan produceren, dat andere landen niet in het ontstane gat in de markt springen en dat dus vervuiling (en evt. dierenwelzijnsproblemen) niet verplaatst worden naar het buitenland?

Nee, maar ook daar lopen ze tegen grenzen.
Zoals ik al eerder aanhaalde is er een mondiaal probleem.

3. Vinden jullie dat een biologisch akker dermate op natuur lijkt, dat het geoorloofd is om de lagere producties per hectare voor lief te nemen en dus méér grond in gebruik te nemen voor de voedselproductie?

Ja, lagere productie is in die zin geen probleem.
Natuur en landbouw verweven met recreatie

4. Willen jullie af van landbouwsubsidies?

Nee, wel anders verdeeld

5. Denken jullie dat biologische landbouw met minder landbouwsubsidies af kan dan intensieve landbouw?

Nee

6. Zijn jullie net zo faliekant tegen de massale import van voedsel zoals jullie tegen de massale export van voedsel zijn? Hoe kijken jullie aan tegen de supermarktschappen die vol staan met koffie, thee, rijst, cacao, bananen, ananas, mango's, meloenen en de voedselhypes in de vorm van quinoa en avocado's?

Ja, niet mag sterk verminderd
Alleen al omdat doordat veel van de landen die deze producten leveren geen eerlijke prijs krijgen.

7. Vinden jullie (massale) export binnen Europa onacceptabel? (Ruim driekwart van de Nederlandse landbouwexport blijft namelijk in Europa)

Ik zie Nederland en Europa nagenoeg als 1 geheel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:51

tammiebels schreef:
elnienjo schreef:

Erger: dierenwelzijn in het gedung en het gaat decennia duren voordat ze het met eenzelfde efficientie en dus nog meer dieren de dupe.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:57

F_Orumster schreef:
Erger: dierenwelzijn in het gedung en het gaat decennia duren voordat ze het met eenzelfde efficientie en dus nog meer dieren de dupe.

Waarom zou dat decennia duren?
De kennis is er, kun je gewoon verkopen.

Overigens zit de wereld ook zo hypocriet in elkaar dat huisvestingssystemen die hier vanuit dierwelzijn niet meer worden toegestaan gewoon worden doorverkocht en geïnstalleerd door Nederlandse bedrijven.
We zijn, of waren, de grootste exporteur van pluimveehouderijsystemen en slachtlijnen ter wereld.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:58

Citaat:
6. Zijn jullie net zo faliekant tegen de massale import van voedsel zoals jullie tegen de massale export van voedsel zijn? Hoe kijken jullie aan tegen de supermarktschappen die vol staan met koffie, thee, rijst, cacao, bananen, ananas, mango's, meloenen en de voedselhypes in de vorm van quinoa en avocado's?

Het zijn producten die we hier niet kunnen kweken én die we hier massaal gebruiken. Nederlands fruit is alleen maar in de zomermaanden verkrijgbaar (of je moet eenzijdig hardfruit als appels en peren lekker vinden) Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:00

elnienjo schreef:
Citaat:

Het zijn producten die we hier niet kunnen kweken én die we hier massaal gebruiken. Nederlands fruit is alleen maar in de zomermaanden verkrijgbaar (of je moet eenzijdig hardfruit als appels en peren lekker vinden) Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.

Ik hoop dat je begrijpt dat dat betekent dat andere dingen, die hier nú wel kunnen groeien, dán niet meer kunnen groeien?

Er bestaat geen klimaat dat geschikt is voor álle gewassen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:02

elnienjo schreef:

Oh hier sta ik wel echt recht tegenover. Ik hoop dat we het tij kunnen keren omdat met klimaatverandering ook heel veel nodige insecten en dieren het heel erg moeilijk kunnen krijgen. En wanneer deze dieren het moeilijk krijgen dan wordt het ook lastiger met de appels, peren, aardbeien etc ivm bestuiving. Klimaatverandering heeft direct invloed op de leefbaarheid. Een paar graden merk je niet (ja, snikhete zomernachten wel). Maar klimaatverandering houdt ook meer extreem weer in. dus meer regen, meer hitte, meer lange droogte. Ik vind het juist een pré om mee te eten met het seizoen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:03

Femke_Tweety schreef:
Ik hoop dat je begrijpt dat dat betekent dat andere dingen, die hier nú wel kunnen groeien, dán niet meer kunnen groeien?

Er bestaat geen klimaat dat geschikt is voor álle gewassen.

Misschien wordt tegen die tijd Groenland weer terug vruchtbaar. Daar schijnen vroeger palmbomen en andere tropische planten te hebben gegroeid. Klimaatverandering is van alle tijden tenslotte. Het komt niet enkel door de mens en de industrie. Wij zijn maar een klein radartje en denken dat je het klimaat tegen kunt houden lijkt me dus ook een grote illusie.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:03

fransje23 schreef:
F_Orumster schreef:

Waarom zou dat decennia duren?
De kennis is er, kun je gewoon verkopen.

Overigens zit de wereld ook zo hypocriet in elkaar dat huisvestingssystemen die hier vanuit dierwelzijn niet meer worden toegestaan gewoon worden doorverkocht en geïnstalleerd door Nederlandse bedrijven.
We zijn, of waren, de grootste exporteur van pluimveehouderijsystemen en slachtlijnen ter wereld.

Maar wat is de reden dan dat het wel prima is in andere landen maar niet prima in Nederland? Dat is toch in principe net zo hypocriet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:04

elnienjo schreef:
Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.

Samen met knokkelkoorts, West-Nijlvirus, Gele koorts, Malaria enz.. heerlijk. :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:04

Sunnda schreef:

Pardon...???

De strafrechter is bevoegd om als bijkomende straf iemand het 'actieve en passieve' kiesrecht te ontnemen.
(Het recht om te kiezen /stemmen en gekozen te worden.)

Ik lees dit dus als een ernstige beschuldiging.

Wat heeft mw. Kaag misdaan?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:05

Winged schreef:
elnienjo schreef:

Oh hier sta ik wel echt recht tegenover. Ik hoop dat we het tij kunnen keren omdat met klimaatverandering ook heel veel nodige insecten en dieren het heel erg moeilijk kunnen krijgen. En wanneer deze dieren het moeilijk krijgen dan wordt het ook lastiger met de appels, peren, aardbeien etc ivm bestuiving. Klimaatverandering heeft direct invloed op de leefbaarheid. Een paar graden merk je niet (ja, snikhete zomernachten wel). Maar klimaatverandering houdt ook meer extreem weer in. dus meer regen, meer hitte, meer lange droogte. Ik vind het juist een pré om mee te eten met het seizoen.

Ik ben niet zo'n fan van seizoensfruit, behalve dus ons eigen zomerfruit (kersen, perzikken, etc) en eigenlijk eet ik wel dagelijks citrus, banaan, mango het hele jaar rond.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:06

zo, mijn stem is ook gezet. Heel leuk om te zien dat BBB hier op BoerBurgerBokt in de top 5 staat!! Ik ben heel benieuwd naar de uitslagen vanavond.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:06

Brainless schreef:
elnienjo schreef:
Ik juich de klimaatverandering toe, hopelijk leidt dat ertoe dat hier in de toekomst ook citrusvruchten en bananen kunnen groeien.

Samen met knokkelkoorts, West-Nijlvirus, Gele koorts, Malaria enz.. heerlijk. :+

Gele koorts bestaat al 'n vaccinatie voor die verplicht is bij reizen naar bepaalde landen. Zodra die zuidelijke virussen oprukken naar 't noorden komen er wellicht ook sneller vaccins voor op de markt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:07

elnienjo schreef:
Ik ben niet zo'n fan van seizoensfruit, behalve dus ons eigen zomerfruit (kersen, perzikken, etc) en eigenlijk eet ik wel dagelijks citrus, banaan, mango het hele jaar rond.

Snap ik hoor, ieder heeft zijn eigen voorkeuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:13

bigone schreef:
Germie, wist je dat er door jouw stem het risico bestaat dat je naast aardbevingen ook nog een kerncentrale in je achtertuin krijgt??
Anjali, SGP? Ik vind dat dit soort partijen totaal geen bestaansrecht hebben, die zien alleen een man en vrouw die trouwen als volwaardige mensen, de hele grote groep LHTB ers zijn geen volwaardige groep of moet nog even genezen worden, grof schandaal.

Ja dat klopt,dat het homohuwelijk niet geaccepteerd wordt in de kerk.Maar, als je dat wel wilt,dan stem je toch gewoon op een andere partij.Dat is het goede van democratie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:15

Janneke2 schreef:
Sunnda schreef:

Pardon...???

De strafrechter is bevoegd om als bijkomende straf iemand het 'actieve en passieve' kiesrecht te ontnemen.
(Het recht om te kiezen /stemmen en gekozen te worden.)

Ik lees dit dus als een ernstige beschuldiging.

Wat heeft mw. Kaag misdaan?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:22

Citaat:
Misschien wordt tegen die tijd Groenland weer terug vruchtbaar. Daar schijnen vroeger palmbomen en andere tropische planten te hebben gegroeid. Klimaatverandering is van alle tijden tenslotte. Het komt niet enkel door de mens en de industrie. Wij zijn maar een klein radartje en denken dat je het klimaat tegen kunt houden lijkt me dus ook een grote illusie.

Groenland was ooit erg vruchtbaar.

Momenteel rukken de woestijnen op.
Als de Nijl droogvalt, moeten we 80 miljoen Egyptenaren elders onderbrengen.

(En die illusie 'dat we het niet zelf doen': we weten het al vanaf 1963, het broeikaseffect. Mijn geduld is op.)

(Op zich is het waar, dat we een kleine ijstijd hadden in de 16e eeuw en dat de late Middeleeuwen warm waren, etc.)