Sizzle schreef:Ik vind het oprecht erg dat er blijkbaar mensen zijn die een grijze muizensameving zonder kleur en afwisseling als normaal zien.
in " hotter than my daughter "genoeg kinderen die het niet waarderen
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Het zou moeten kunnen, waar, maar je weet ook dat dit niet is.
Kun je tegen de veroordelingen, lekker door gaan. Kun je daar niet tegen kun je wel zeggen het hoort niet, maar dat is niet realistisch. Zorg dan dat je wat minder opvalt.
Sizzle schreef:En hoe ga je precies met de stroom mee als je niet een gematigde huidkleur hebt? Of als je op een ander geslacht valt?
Ik wil echt geen samenleving waar men met de stroom mee moet om niet getreitert te worden, afschuwelijk.
Het zou raar zijn als men daar niet tegen op zou spreken.
Magrathea schreef:Maar door erin mee te gaan bevestig je voor die mensen wel dat wat jij doet "niet normaal" is
oomens schreef:Magrathea schreef:Maar door erin mee te gaan bevestig je voor die mensen wel dat wat jij doet "niet normaal" is
Wat dan dus blijkbaar ook zo is. Zeker als je van buitenaf in een gemeenschap binnenkomt, ben jíj degene die zich aan de heersende normen moet aanpassen.
Dat moet een Westerling in de Kop van Overijssel, maar dat moet iemand die van nog verder weg komt evengoed.
MCE schreef:Sizzle schreef:Ik vind het oprecht erg dat er blijkbaar mensen zijn die een grijze muizensameving zonder kleur en afwisseling als normaal zien.
in " hotter than my daughter "genoeg kinderen die het niet waarderen
_Penotti schreef:Omdat dit ook aan ligt hoe ze zich uiten.
Ik kom uit een kneuterig dorpje.
Naast mijn moeder wonen 2 homo's. Nu zul je denken die worden wel buitengesloten.
Nee hoor, niet eens misschien.
Maar dat zijn niet van die overdreven homo's zoals je op tv ziet.
Gewoon twee mannen. Niet van die omgeklapte zwaai handjes met een raar stemmetje.
Ze worden dus in dat katholieke dorpje gewoon geaccepteerd.
Wil je wel de overdreven homo uithangen, dat mag. Ik zal er niets van zeggen. Ik denk alleen stel je niet zo aan, maar ik zal dat niet hardop uitspreken.
Maar ja gegarandeerd dat die niet geaccepteerd zouden wonen in mijn oude dorp.
Ik denk dat het daar al een hele stap is dat homo's geaccepteerd worden. Geef het de tijd. Je moet niet denken dat alles wel even op te lossen is. Al helemaal niet door te gaan provoceren in corona tijd.
Ann schreef:En wie bepaald wat overdreven gedrag is? Sommige mensen zijn gewoon extraverter dan anderen, dat heeft niet altijd met seksuele geaardheid te maken? Laat mensen gewoon in hun waarde en respecteer hen ongeacht de omgeving.
_Penotti schreef:Je zegt dus juist wat ik ook zeg
Die zich niet overdreven gedragen, dus niet als een overtrokken tv homo, die worden gewoon geaccepteerd.
Inderdaad omdat je ze niet van andere kunt onderscheiden.
Dus die passen zich dan ook aan, maar dat is dan ineens wel weer goed.
Mag ik dat dan niet snappen?
_Penotti schreef:Ann schreef:En wie bepaald wat overdreven gedrag is? Sommige mensen zijn gewoon extraverter dan anderen, dat heeft niet altijd met seksuele geaardheid te maken? Laat mensen gewoon in hun waarde en respecteer hen ongeacht de omgeving.
Ja dat zo mooi zijn.
Maar het is niet zo. feit.
En dat verander je niet zomaar even.
Als je kijkt wat de laatste jaren al wel veranderd is gaat het zeker nog door. Mooi
Maar niet door te provoceren op de dam. Dat maakt echt niet dat meer mensen je doel gaan waarderen, integendeel.
Magrathea schreef:_Penotti schreef:Je zegt dus juist wat ik ook zeg
Die zich niet overdreven gedragen, dus niet als een overtrokken tv homo, die worden gewoon geaccepteerd.
Inderdaad omdat je ze niet van andere kunt onderscheiden.
Dus die passen zich dan ook aan, maar dat is dan ineens wel weer goed.
Mag ik dat dan niet snappen?
Ja, behalve dat als het koppel uit jouw post morgen ineens besluit zich heel vrouwelijk te gaan gedragen dat ook gewoon moet kunnen. Ze zijn nog steeds dezelfde persoon, alleen uiten ze zich dan anders.
Je mag best zeggen dat je "mensen die zich heel eccentriek gedragen" een beetje gek vind maar dat is dus niet voorbehouden aan homo's hè.
Maar hee het zal vast een pak van die mensen hun hart zijn dat ze als normale mensen behandeld worden. Ik vind het gek dat we daar nu schouderklopjes voor uitdelen maar okee.
Ann schreef:En wie bepaald wat overdreven gedrag is? Sommige mensen zijn gewoon extraverter dan anderen, dat heeft niet altijd met seksuele geaardheid te maken? Laat mensen gewoon in hun waarde en respecteer hen ongeacht de omgeving.
Ann schreef:Het is nog te vroeg imo om te kunnen stellen dat het goed is afgelopen qua demonstraties en stijgend aantal besmettingen. Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd.
Blue_Eyes schreef:Ann schreef:Het is nog te vroeg imo om te kunnen stellen dat het goed is afgelopen qua demonstraties en stijgend aantal besmettingen. Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd.
Mee eens. Mensen worden na 1-2 weken ziek. Zijn dan nog vaak bijna een week thuis voordat ze worden opgenomen. Je kunt nu echt nog niet zeggen dat het goed is afgelopen, coronatechnisch.
IMANDRA schreef:Het ‘probleem’ met die protesten is denk ik dat ze voor de gemiddelde (mild-racistische) Nederlander niets doen behalve hun overtuiging versterken (‘zie je wel ze zeuren om niks/ze maken dingen kapot!’) in plaats van diezelfde mensen tot nadenken zetten over hun eigen gedrag. En met dat laatste zou BLM het meeste bereiken denk ik? Anderzijds is het nu wel groot nieuws en heeft vrijwel iedereen het erover.
Ik denk dat de meeste mensen zichzelf niet als racist zien en dus zich niet aangesproken voelen door deze protesten. Mijn schoonfamilie maakt redelijk vaak ontzettend racistische grappen, net als de familie van mijn vader. Maar die voelen zich niet aangesproken hoor. En als je er wat van zegt ben je flauw ‘want een grapje moet kunnen’ of ‘tja buitenlanders zijn nu eenmaal uitkeringstrekkers!’. Maar racistisch zijn ze niet hoor. Aldus hunzelf
De beste manier om iemand van gedachten te laten veranderen is om diegene vragen voor zichzelf te laten beantwoorden. Een vergrootglas te plaatsen op hun eigen gedrag. Maar hoe doe je dat op een manier die niet dusdanig negatief/veroordelend is en ze vervolgens tegen het harnas worden gejaagd en alleen maar meer overtuigd raken van hun eigen gelijk?
SusanH schreef:Vrouwenstemrecht hebben we toch echt wel gekregen zonder geweld. De dolle mina's hebben later wel korsetten en bh's verbrand. Maar veel verder dan dat ging het niet
En ik denk dat de protesten zoals ze er nu zijn alleen verdere polarisatie in de hand werken. Helemaal als er een 2e golf aan besmettingen komt hierdoor.