Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:30

Sizzle schreef:
Ik vind het oprecht erg dat er blijkbaar mensen zijn die een grijze muizensameving zonder kleur en afwisseling als normaal zien.

in " hotter than my daughter "genoeg kinderen die het niet waarderen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:33

Je hoeft de stijl, cultuur, afkomst van een ander niet te waarderen, enkel elkaar te respecteren in hun ‚zijn‘.
Waarom zou je in vredesnaam goedkeuren dat mensen elkaar pesten omdat iemand exentriek is, een andere kleur heeft, een markante eigenschap heeft, vol met tatoes zit, in een roze pyama loopt.
Gewoon je wenkbrauw ophalen als het niet je smaak is en klaar.

Ik vind de stap naar vrouwen in mannenberoepen uitlachen omdat het niet normaal is erg klein met de dingen die ik hier lees.

_Penotti

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:35

Dat is wat ik ook doe, maakt me niet uit.
Maar het is nu eenmaal niet zo dat iedereen dat doet. Dat is toch een feit.
Natuurlijk mag je daar in weerstand voor komen.
Maar het is niet iets dat volgend jaar ineens anders is.
Trek je je dat heel erg aan, is het voor jezelf misschien fijner om wat meer met de stroom mee te gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:37

En hoe ga je precies met de stroom mee als je niet een gematigde huidkleur hebt? Of als je op een ander geslacht valt?
Ik wil echt geen samenleving waar men met de stroom mee moet om niet getreitert te worden, afschuwelijk.
Het zou raar zijn als men daar niet tegen op zou spreken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:40

_Penotti schreef:
Het zou moeten kunnen, waar, maar je weet ook dat dit niet is.
Kun je tegen de veroordelingen, lekker door gaan. Kun je daar niet tegen kun je wel zeggen het hoort niet, maar dat is niet realistisch. Zorg dan dat je wat minder opvalt.

Maar door erin mee te gaan bevestig je voor die mensen wel dat wat jij doet "niet normaal" is

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:42

Sizzle schreef:
En hoe ga je precies met de stroom mee als je niet een gematigde huidkleur hebt? Of als je op een ander geslacht valt?
Ik wil echt geen samenleving waar men met de stroom mee moet om niet getreitert te worden, afschuwelijk.
Het zou raar zijn als men daar niet tegen op zou spreken.

Inderdaad afschuwelijk! Bizar eigenlijk om te stellen dat mensen zichzelf dan maar moeten aanpassen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:44

Omdat dit ook aan ligt hoe ze zich uiten.
Ik kom uit een kneuterig dorpje.
Naast mijn moeder wonen 2 homo's. Nu zul je denken die worden wel buitengesloten.
Nee hoor, niet eens misschien.
Maar dat zijn niet van die overdreven homo's zoals je op tv ziet.
Gewoon twee mannen. Niet van die omgeklapte zwaai handjes met een raar stemmetje.
Ze worden dus in dat katholieke dorpje gewoon geaccepteerd.

Wil je wel de overdreven homo uithangen, dat mag. Ik zal er niets van zeggen. Ik denk alleen stel je niet zo aan, maar ik zal dat niet hardop uitspreken.
Maar ja gegarandeerd dat die niet geaccepteerd zouden wonen in mijn oude dorp.
Ik denk dat het daar al een hele stap is dat homo's geaccepteerd worden. Geef het de tijd. Je moet niet denken dat alles wel even op te lossen is. Al helemaal niet door te gaan provoceren in corona tijd.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:45

Magrathea schreef:
Maar door erin mee te gaan bevestig je voor die mensen wel dat wat jij doet "niet normaal" is

Wat dan dus blijkbaar ook zo is. Zeker als je van buitenaf in een gemeenschap binnenkomt, ben jíj degene die zich aan de heersende normen moet aanpassen.
Dat moet een Westerling in de Kop van Overijssel, maar dat moet iemand die van nog verder weg komt evengoed.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:47

oomens schreef:
Magrathea schreef:

Wat dan dus blijkbaar ook zo is. Zeker als je van buitenaf in een gemeenschap binnenkomt, ben jíj degene die zich aan de heersende normen moet aanpassen.
Dat moet een Westerling in de Kop van Overijssel, maar dat moet iemand die van nog verder weg komt evengoed.

Precies. Besluit ik in een dorp te wonen waar de zondagsrust nog de normale gang van zaken is, kan ik wel heel stug toch gaan grasmaaien. Dat mag, niemand kan er wat tegen doen.
Maar je gaat niet geaccepteerd worden.
Je kunt ook je aanpassen en je hebt fijne buren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:47

MCE schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind het oprecht erg dat er blijkbaar mensen zijn die een grijze muizensameving zonder kleur en afwisseling als normaal zien.

in " hotter than my daughter "genoeg kinderen die het niet waarderen

Kan ik me iets bij voorstellen! :D

Ach, er wordt al over veel kleinere kledingfutiliteiten gezeurd (witte sokken voor mannen bijv), dus als je echt extravagant uitpakt moet je niet verbaast zijn nagekeken te worden of commentaar te krijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:52

_Penotti schreef:
Omdat dit ook aan ligt hoe ze zich uiten.
Ik kom uit een kneuterig dorpje.
Naast mijn moeder wonen 2 homo's. Nu zul je denken die worden wel buitengesloten.
Nee hoor, niet eens misschien.
Maar dat zijn niet van die overdreven homo's zoals je op tv ziet.
Gewoon twee mannen. Niet van die omgeklapte zwaai handjes met een raar stemmetje.
Ze worden dus in dat katholieke dorpje gewoon geaccepteerd.

Wil je wel de overdreven homo uithangen, dat mag. Ik zal er niets van zeggen. Ik denk alleen stel je niet zo aan, maar ik zal dat niet hardop uitspreken.
Maar ja gegarandeerd dat die niet geaccepteerd zouden wonen in mijn oude dorp.
Ik denk dat het daar al een hele stap is dat homo's geaccepteerd worden. Geef het de tijd. Je moet niet denken dat alles wel even op te lossen is. Al helemaal niet door te gaan provoceren in corona tijd.

:n
Iemands seksuele geaardheid staat toch los van hoe extravagant hij/zij zich gedraagt?
Ik vind het echt idioot om te stellen dat het normaal is om iemand af te wijzen omdat ie wat eccentriek is.

En daarbij trouwens, ik denk dat je stiekem heel veel "homo's die gewoon normaal doen" kent, maar het staat nu eenmaal niet op je voorhoofd dat je op mannen valt he :D
Ik vind deze post een beetje raar.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:53

Je zegt dus juist wat ik ook zeg :)

Die zich niet overdreven gedragen, dus niet als een overtrokken tv homo, die worden gewoon geaccepteerd.
Inderdaad omdat je ze niet van andere kunt onderscheiden.

Dus die passen zich dan ook aan, maar dat is dan ineens wel weer goed.
Mag ik dat dan niet snappen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:00

En wie bepaald wat overdreven gedrag is? Sommige mensen zijn gewoon extraverter dan anderen, dat heeft niet altijd met seksuele geaardheid te maken? Laat mensen gewoon in hun waarde en respecteer hen ongeacht de omgeving.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:02

Ann schreef:
En wie bepaald wat overdreven gedrag is? Sommige mensen zijn gewoon extraverter dan anderen, dat heeft niet altijd met seksuele geaardheid te maken? Laat mensen gewoon in hun waarde en respecteer hen ongeacht de omgeving.

Ja dat zo mooi zijn.
Maar het is niet zo. feit.
En dat verander je niet zomaar even.
Als je kijkt wat de laatste jaren al wel veranderd is gaat het zeker nog door. Mooi :j
Maar niet door te provoceren op de dam. Dat maakt echt niet dat meer mensen je doel gaan waarderen, integendeel.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:03

_Penotti schreef:

Die zich niet overdreven gedragen, dus niet als een overtrokken tv homo, die worden gewoon geaccepteerd.

Ja, behalve dat als het koppel uit jouw post morgen ineens besluit zich heel vrouwelijk te gaan gedragen dat ook gewoon moet kunnen. Ze zijn nog steeds dezelfde persoon, alleen uiten ze zich dan anders.

Je mag best zeggen dat je "mensen die zich heel eccentriek gedragen" een beetje gek vind maar dat is dus niet voorbehouden aan homo's hè.
Maar hee het zal vast een pak van die mensen hun hart zijn dat ze als normale mensen behandeld worden. Ik vind het gek dat we daar nu schouderklopjes voor uitdelen maar okee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:03

_Penotti schreef:
Ann schreef:

Ja dat zo mooi zijn.
Maar het is niet zo. feit.
En dat verander je niet zomaar even.
Als je kijkt wat de laatste jaren al wel veranderd is gaat het zeker nog door. Mooi :j
Maar niet door te provoceren op de dam. Dat maakt echt niet dat meer mensen je doel gaan waarderen, integendeel.

En wat ik en anderen steeds proberen te zeggen is dat de wereld ook niet veranderd als iedereen vooral netjes met de stroom mee blijft gaan.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:07

Magrathea schreef:
_Penotti schreef:

Ja, behalve dat als het koppel uit jouw post morgen ineens besluit zich heel vrouwelijk te gaan gedragen dat ook gewoon moet kunnen. Ze zijn nog steeds dezelfde persoon, alleen uiten ze zich dan anders.

Je mag best zeggen dat je "mensen die zich heel eccentriek gedragen" een beetje gek vind maar dat is dus niet voorbehouden aan homo's hè.
Maar hee het zal vast een pak van die mensen hun hart zijn dat ze als normale mensen behandeld worden. Ik vind het gek dat we daar nu schouderklopjes voor uitdelen maar okee.

Je overtrekt het alweer.

Als ze dat gaan beslissen moet dat kunnen. (ik vind dat overigens niet vrouwelijk of ken jij vrouwen die met van die aparte zwaaihandjes staan? Eerder een belediging naar vrouwen, maar oke)
Maar feit is dat het niet zo is. Of door veel mensen niet zo is.
Dan kun je zeggen, ik ga er voor mensen moeten er maar tegen kunnen. Van mij mogen ze hè. Vergeet niet dat ik het prima vind.
Ik zeg alleen maar dat het een feit is dat ze gegarandeerd commentaar gaan krijgen.
Kun je daar niet tegen, doe het dan niet. eerlijk, vast niet. Maar de wereld is niet eerlijk.

En ik hou er nu over op, weer steeds cirkeltjes die (bewust?) steeds verkeerd opgevat worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:14

Ann schreef:

Iedereen heeft vooroordelen. Kijk bijv. maar naar Boer zoekt Vrouw waar de vrouw een boer erop wijst je gaat toch niet zó naar de stad (makkelijke jogging aan ofzo) Dat soort vooroordelen worden massaal gedaan en ook geuit zonder dat die mensen worden teruggefloten. Zolang er maar geen kleurtje aan hangt, want dan mag er opeens niets gezegd worden want dan ben je opeens fout. 8)7

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:20

Ann schreef:
Het is nog te vroeg imo om te kunnen stellen dat het goed is afgelopen qua demonstraties en stijgend aantal besmettingen. Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd.

Mee eens. Mensen worden na 1-2 weken ziek. Zijn dan nog vaak bijna een week thuis voordat ze worden opgenomen. Je kunt nu echt nog niet zeggen dat het goed is afgelopen, coronatechnisch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:21

Blue_Eyes schreef:
Ann schreef:
Het is nog te vroeg imo om te kunnen stellen dat het goed is afgelopen qua demonstraties en stijgend aantal besmettingen. Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd.

Mee eens. Mensen worden na 1-2 weken ziek. Zijn dan nog vaak bijna een week thuis voordat ze worden opgenomen. Je kunt nu echt nog niet zeggen dat het goed is afgelopen, coronatechnisch.

De demonstranten zullen vaak jonge personen zijn lijkt me, dus wellicht worden zij zelf niet eens echt ziek, maar steken ze wel mensen in kwetsbaardere doelgroepen aan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:22

Precies dat is de reden dat mijn dochter niet mocht gaan, hoe ik ook achter het doel van de demonstraties sta.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:26

Het ‘probleem’ met die protesten is denk ik dat ze voor de gemiddelde (mild-racistische) Nederlander niets doen behalve hun overtuiging versterken (‘zie je wel ze zeuren om niks/ze maken dingen kapot!’) in plaats van diezelfde mensen tot nadenken zetten over hun eigen gedrag. En met dat laatste zou BLM het meeste bereiken denk ik? Anderzijds is het nu wel groot nieuws en heeft vrijwel iedereen het erover.

Ik denk dat de meeste mensen zichzelf niet als racist zien en dus zich niet aangesproken voelen door deze protesten. Mijn schoonfamilie maakt redelijk vaak ontzettend racistische grappen, net als de familie van mijn vader. Maar die voelen zich niet aangesproken hoor. En als je er wat van zegt ben je flauw ‘want een grapje moet kunnen’ of ‘tja buitenlanders zijn nu eenmaal uitkeringstrekkers!’. Maar racistisch zijn ze niet hoor. Aldus hunzelf ;)

De beste manier om iemand van gedachten te laten veranderen is om diegene vragen voor zichzelf te laten beantwoorden. Een vergrootglas te plaatsen op hun eigen gedrag. Maar hoe doe je dat op een manier die niet dusdanig negatief/veroordelend is en ze vervolgens tegen het harnas worden gejaagd en alleen maar meer overtuigd raken van hun eigen gelijk?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:29

IMANDRA schreef:
Het ‘probleem’ met die protesten is denk ik dat ze voor de gemiddelde (mild-racistische) Nederlander niets doen behalve hun overtuiging versterken (‘zie je wel ze zeuren om niks/ze maken dingen kapot!’) in plaats van diezelfde mensen tot nadenken zetten over hun eigen gedrag. En met dat laatste zou BLM het meeste bereiken denk ik? Anderzijds is het nu wel groot nieuws en heeft vrijwel iedereen het erover.

Ik denk dat de meeste mensen zichzelf niet als racist zien en dus zich niet aangesproken voelen door deze protesten. Mijn schoonfamilie maakt redelijk vaak ontzettend racistische grappen, net als de familie van mijn vader. Maar die voelen zich niet aangesproken hoor. En als je er wat van zegt ben je flauw ‘want een grapje moet kunnen’ of ‘tja buitenlanders zijn nu eenmaal uitkeringstrekkers!’. Maar racistisch zijn ze niet hoor. Aldus hunzelf ;)

De beste manier om iemand van gedachten te laten veranderen is om diegene vragen voor zichzelf te laten beantwoorden. Een vergrootglas te plaatsen op hun eigen gedrag. Maar hoe doe je dat op een manier die niet dusdanig negatief/veroordelend is en ze vervolgens tegen het harnas worden gejaagd en alleen maar meer overtuigd raken van hun eigen gelijk?

Maar denk je dat er uit andere bevolkingsgroepen geen (harde) grappen worden gemaakt over andere bevolkingsgroepen? Dat is toch van alle tijden en men zou gewoon wat minder lange tenen en wat meer zelfspot moeten hebben. Wij staan toch ook bekend als de vrekken als Nederlander en buiten Europa als drugsgebruikers?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:29

@penotti, dat lijkt me een goed idee, als je van mening blijft dat als iemand belachelijk gemaakt wordt dat de schuld van die persoon zelf is komen we inderdaad niet verder. Jammer.
Ik ken overigens ook geen homo's die zo doen zoals jij beschrijft, wel vrouwen, dus ja, misschien leven we gewoon in een andere omgeving :o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 19:32

SusanH schreef:
Vrouwenstemrecht hebben we toch echt wel gekregen zonder geweld. De dolle mina's hebben later wel korsetten en bh's verbrand. Maar veel verder dan dat ging het niet

En ik denk dat de protesten zoals ze er nu zijn alleen verdere polarisatie in de hand werken. Helemaal als er een 2e golf aan besmettingen komt hierdoor.

Nou het ging wel iets verder dan dat hoor...
Ook heel lang actie gevoerd. Oa. Gemeentehuis binnen gedrongen. Miss verkiezing verstoord.
In Nederland zie ik het nu met de vreedzame protesten nog niet heel anders. Dan zeg ik natuurlijk niks over de landen om ons heen.

https://atria.nl/nieuws-publicaties/fem ... -tijdbalk/