Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:38

xxCYNNxx schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik las dat GL en FvD in Groningen samen moeten werken om überhaupt tot een meerderheid te kunnen komen. Ben heel benieuwd hoe dat uit pakt.

nou idd..iets met water en vuur wat moet zien samen te werken. Sowieso , wat meerderen al zeiden, zeer apart dat FvD in Groningen zoveel stemmen heeft gekregen. Helemaal als die uit de aardbevingshoek komen, want FvD is dan niet de partij om aan het roer te hebben.

Je zou denken... als het daar (moet) kunnen, waarom dan niet overal. Zeer benieuwd in ieder geval.

Iedereen nog gefeliciteerd die blij is met de huidige uitslagen!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:56

De verschuivingen lijken extreem, maar als je wat verder kijkt valt het wel mee. De drie tegenpartijen, FvD, PVV en SP hebben op dit moment in de tweede kamer 36 van de 150 zetels. In de eerste kamer krijgen ze nu 19 van de 75 zetels. Neem je Denk en 50+ ook nog mee in dat rijtje, dan is het verschil met de tweede kamer verkiezingen nog kleiner. Het is dus vooral een verschuiving van de tegenstem van oudere tegenpartijen naar een nieuwe tegenpartij.

Het grote voordeel van die verschuiving naar één partij is dat die partij zich niet kan verstoppen en de komende jaren op provinciaal niveau mag laten zien hoe incompetent ze zijn. En gelukkig kunnen ze op provinciaal niveau minder schade aanrichten dan op nationaal of gemeentelijk niveau, gewoon omdat je op provinciaal niveau minder macht hebt dan op die twee andere niveau's. Dus na de eerste schrik denk ik dat we er vooral blij mee moeten zijn.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:00

Ik geloof echt niet dat ze echt willen regeren, langs de zijlijn roeptoeteren is zoveel gemakkelijker, levert veel meer stemmen op en je hoeft geen verantwoordelijkheid te dragen. je kunt alles afschuiven en tegenhouden zonder met alternatieven te hoeven komen. Nee dat is echt niet de bedoeling. Er is geen programma er is alleen geparasiteerd op andere programma's van andere partijen om ze af te kraken.
T is gemakkelijk roepen wat je anders wilt, maar dan wil ik weten; "hoe dan" en daar heb ik nog niemand over gehoord.

Ik ben ook geen fan van GL of de PvdD :n Ik vind dat grote stads partijen die niet echt weten hoe het in de rest van Nederland toe gaat. Nederland is groter dan de randstad.
Daarin geloof ik jildau best, er zijn moderne megastallen die het goed doen. Er zijn ook wantoestanden, ik weet dat niet want ik ben nog nooit op een varkensbedrijf geweest en maar op een melkveebedrijf waar de koeien binnen bleven.
Ik ben niet voor die megabedrijven en in feite vleesfabrieken maar ik denk dat je een omslag moet proberen te maken in het publiek. We hoeven niet iedere dag vlees.
Er is niet een partij waar ik het met alles eens ben, maar er zijn wel partijen die ik een gevaar vind voor ons land en daar is FvD er zeker een van.
Ik vind het Trump (Light) politiek. Feiten zijn niet belangrijk, nepnieuws is toegestaan, onderwijs wegzetten als links waar de bezem doorheen moet. Ik vind het een ronduit gevaarlijke ontwikkeling en ik kan er met mijn verstand niet bij dat je dat niet kunt doorzien.

Anoniem

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:02

Sorry hoor, maar jullie zitten nu toch zelf ook allemaal vanaf de zijlijn te roeptoeteren? :') Vind de zure reacties hier echt hilarisch, leve de democratie ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:10

Relaxed schreef:
Sorry hoor, maar jullie zitten nu toch zelf ook allemaal vanaf de zijlijn te roeptoeteren? :') Vind de zure reacties hier echt hilarisch, leve de democratie ;)

_/-\o_

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:11

Relaxed schreef:

Er is een groot verschil tussen een politicus die aan de zijlijn staat te roeptoeteren en mensen die niet in de politiek zitten die hun mening geven. Een politicus gaat hoop ik de regering in om te regeren en niet aan de zijlijn alleen maar commentaar te gaan leveren op de regerende partijen en zelf niks te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:11

Net de overwinningsspeech van Baudet zitten kijken. Sommige uitspraken lijken letterlijk vertaald te zijn van uitspraken van een zekere AH uit Duitsland. En, Nederland de ultieme beschaving vroeger? Wil iemand hem even herinneren aan Nederlands-Indie, Suriname, VOC, slavernij etc etc?

Ik vind het een gevaarlijk mannetje. Leuk dat je de reacties hilarisch vind Relaxed, ik hoop voor je dat je er over een paar jaar nog zo over denkt. Bah, bah, bah.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:15

Citaat:
Net de overwinningsspeech van Baudet zitten kijken. Sommige uitspraken lijken letterlijk vertaald te zijn van uitspraken van een zekere AH uit Duitsland. En, Nederland de ultieme beschaving vroeger? Wil iemand hem even herinneren aan Nederlands-Indie, Suriname, VOC, slavernij etc etc?

Ik vind het een gevaarlijk mannetje. Leuk dat je de reacties hilarisch vind Relaxed, ik hoop voor je dat je er over een paar jaar nog zo over denkt. Bah, bah, bah.

Alsof bah roepen lekker respectvol is.

Er zijn trouwens zat bedrijven waar de dieren wel gewoon buiten komen maar ze worden allemaal over één kam geschoren. Daarnaast ziet het er voor ons misschien heel leuk uit dat de koeien in de wei staan maar het is zomers al gauw te warm voor ze en dan staan ze bij het hek te wachten tot ze weer naar binnen mogen. Mijn vriend geeft ze vaak de keus en zet de staldeuren gewoon open maar de helft gaat na een uurtje buiten staan weer naar binnen. Mijn schoonouders hebben trouwens een heel klein bedrijf, geen megastal. Maar de koeien hier in de omgeving die wel in een megastal staan hebben het absoluut niet slechter. In tegendeel soms omdat ze het veel luxer hebben.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:17

Jildau schreef:
Citaat:

Alsof bah roepen lekker respectvol is.

Spiegelen heet dat. Is niet goed van me, dat geef ik toe. Hierbij excuses. Ik reageerde echter pinnig op de eveneens respectloze reactie van Relaxed.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:18

Maar jullie doen nu hier een aanname dat hij niet gaat regeren maar alleen maar gaat roepen? Hoe komen jullie daarbij? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:18

Citaat:
Spiegelen heet dat. Is niet goed van me, dat geef ik toe. Hierbij excuses. Ik reageerde echter pinnig op de eveneens respectloze reactie van Relaxed.

Lees anders ff wat hier wordt geschreven over FvD stemmers? :roll: Daarmee krijg je vanzelf zo'n toontje..
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:21

Relaxed schreef:
Citaat:

Lees anders ff wat hier wordt geschreven over FvD stemmers? :roll: Daarmee krijg je vanzelf zo'n toontje..

Ik geloof niet dat ik daar persoonlijk aan heb bijgedragen. Ik heb wel neergezet waarom ik tegen Baudet ben maar als je even goed terug bladert kun je zelfs nog op één van de eerste pagina's terugvinden dat ik met MarcoBorsato een dispuut had over respect hebben voor je medestemmers, ook al ben je het fundamenteel oneens met hun keuze.

Wel makkelijk om te wijzen, 'zij doen het dus dan doe ik het ook'. Als iedereen van een klif af springt, doe jij het dan ook?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:21

Tja, bij Baudet is zo'n beetje alles minderwaardig, mensen met een ander kleurtje, vrouwen, verkeerde geloven. Iemand die op hem stemt heeft zeker zijn uitspraken niet gevolgd, vooral als vrouw zijnde wil je zo'n verschrikkelijk denkend iemand toch geen macht geven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:22

Relaxed schreef:
Citaat:

Laat ze lekker, ze zijn nog erger dan alles wat Baudet roept. Maar wie het laatst lacht.. :Y)
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:27

Ik herinner me ook nog iemand die elke werkende Nederlander €1000 euro beloofde wanneer hij premier zou worden.. Wordt ook nog steeds massaal op gestemd. Blijkbaar nog steeds geloofwaardig die man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:28

Relaxed schreef:
Citaat:

Citaat:
Ik geloof niet dat ik daar persoonlijk aan heb bijgedragen. Ik heb wel neergezet waarom ik tegen Baudet ben maar als je even goed terug bladert kun je zelfs nog op één van de eerste pagina's terugvinden dat ik met MarcoBorsato een dispuut had over respect hebben voor je medestemmers, ook al ben je het fundamenteel oneens met hun keuze.

Wel makkelijk om te wijzen, 'zij doen het dus dan doe ik het ook'. Als iedereen van een klif af springt, doe jij het dan ook?

Spiegelen heet dat :')
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:29

sureido schreef:
Relaxed schreef:

Laat ze lekker, ze zijn nog erger dan alles wat Baudet roept. Maar wie het laatst lacht.. :Y)

Denk dat de meeste kiezers gedesillusioneerd raken als ze beseffen dat óók FvD consessies zal moeten doen om een verschil te maken. Ze zullen net zo goed met de “gevestigde orde” samen moeten werken om dingen te bereiken waardoor de meest extreme en meest luidruchtig geroepen items niet tot uiting gaan komen. Als ze al mee gaan regeren, PVV roept ook al jaren veel maar consessies doen en meeregeren ho maar.

@Jikdau en alsnog is het grootste deel van de Nederlanders er onder Rutte op vooruit gegaan. Gaat zo slecht met Nederland nu, pfoe, je zal onder de streep toch meer overhouden! De horror!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:31

Karl66 schreef:
De verschuivingen lijken extreem, maar als je wat verder kijkt valt het wel mee. De drie tegenpartijen, FvD, PVV en SP hebben op dit moment in de tweede kamer 36 van de 150 zetels. In de eerste kamer krijgen ze nu 19 van de 75 zetels. Neem je Denk en 50+ ook nog mee in dat rijtje, dan is het verschil met de tweede kamer verkiezingen nog kleiner. Het is dus vooral een verschuiving van de tegenstem van oudere tegenpartijen naar een nieuwe tegenpartij.

Het grote voordeel van die verschuiving naar één partij is dat die partij zich niet kan verstoppen en de komende jaren op provinciaal niveau mag laten zien hoe incompetent ze zijn. En gelukkig kunnen ze op provinciaal niveau minder schade aanrichten dan op nationaal of gemeentelijk niveau, gewoon omdat je op provinciaal niveau minder macht hebt dan op die twee andere niveau's. Dus na de eerste schrik denk ik dat we er vooral blij mee moeten zijn.

Ben blij dat jij het even in perpectief kan plaatsen :Y) Ik schrok me dood vanochtend, maar zoals jij het omschrijft valt het nog een beetje mee :P En ze moeten het ook nog maar waarmaken idd :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:38

IMANDRA schreef:
@Jikdau en alsnog is het grootste deel van de Nederlanders er onder Rutte op vooruit gegaan. Gaat zo slecht met Nederland nu, pfoe, je zal onder de streep toch meer overhouden! De horror!

Ik heb het niet erg gemerkt, dat vooruit gaan. Maar dat is hartstikke fijn voor al die andere Nederlanders natuurlijk. Blijft het nog steeds wel zo dat hij maar wat riep wat hij niet waar ging maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:38

Citaat:

Spiegelen heet dat :')[/quote]

Ik heb toch ook nergens gezegd dat ik goed bezig was? Als je even goed leest zie je zelfs dat ik mijn excuses heb aangeboden.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 23-04-19 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:39

Relaxed schreef:
[naam] schreef:

Spiegelen heet dat :')

Ik heb toch ook nergens gezegd dat ik goed bezig was? Als je even goed terugleest zie je zelfs dat ik mijn excuses heb aangeboden.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:40

verootjoo schreef:
Karl66 schreef:

Ben blij dat jij het even in perpectief kan plaatsen :Y) Ik schrok me dood vanochtend, maar zoals jij het omschrijft valt het nog een beetje mee :P En ze moeten het ook nog maar waarmaken idd :)

Inderdaad, laat ze maar bewijzen wat voor incompetente partij het is...

Werd vanmorgen hierop gewezen:

Een van de leden van FvD, lijsttrekker in Amsterdam
https://www.grutjes.nl/woorddruk/wp-con ... nninga.jpg
Tijdens de dodenherdenking tweeten dat het zo stil is en of er soms iemand dood is, Hilter supporten... Je zou denken dat het een trol is, maar niet dus... ;( Hoe kun je daarop stemmen? Op een partij die dit soort mensen heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:41

8nnemiek schreef:
Nee, gelukkig is er bij lange na geen meerderheid die gestemd heeft voor fvd. Ze hebben 14% van de stemmen meen ik. En iets meer dan 50% van de kiesgerechtigden heeft gestemd. Dat betekent dat er zo'n 7% van kiesgerechtigd Nederland op Fvd heeft gestemd, en dus 93% heeft niet op Baudet gestemd.
Daarom vind ik het ook zo belachelijk hoe hij spreekt over dat 'het volk' hem gekozen heeft :')

Karl66 schreef:

Dit samen relativeert de boel wel mooi gelukkig. Ik voel me iets beter nu :Y) .
Maar we hebben natuurlijk ook te maken met de Eerste Kamer, dus landelijk gaan we het ook merken. Maar dan gaan andere partijen hopelijk wat meer samen werken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:43

IMANDRA schreef:

:+ Dat ja.

Mensen lijken echt niet te beseffen hoe goed we het hier in Nederland op dit moment hebben.
Dan kijk je naar Amerika, en Engeland.. een enorm instabiele economie, grote problemen met export/import, de burger die daar flink getroffen wordt door Brexit en bv de belachelijke manier waarop Trump zijn zin probeert door te drukken als een klein kind..
En dan zijn er dus mensen in Nederland die denken, 'goh, dat wil ik ook'? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:07

Jildau schreef:
IMANDRA schreef:

Ik heb het niet erg gemerkt, dat vooruit gaan. Maar dat is hartstikke fijn voor al die andere Nederlanders natuurlijk. Blijft het nog steeds wel zo dat hij maar wat riep wat hij niet waar ging maken.

En jij denkt dat Baudet dat wel voor je gaat doen?