Karl66 schreef:Ja duh, je weet toch dat wetenschappelijke sites vol fakenieuws staan van gesponsorde wetenschappers? Voor de echte feiten moet je op facebook zijn...

Facebook of climategate, beide 'zeer betrouwbaar'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Deze tekst hoort er bij:
In 1970 werd er ook een klimaatmars gehouden .... tegen de AFKOELING VAN DE AARDE..... ook met 97% concensus.
Dezelfde organisatoren ! CPN/PPR en PSP ! Nu Groen Links.
Daarna de 'zure regen' toen het 'gat in ozonlaag' en nu de 'opwarming'. Over 20 jaar is er weer wat nieuws, hoewel het er op lijkt dat het nu wel een mooi verdienmodel is, dus de opwarming zal nog wel even worden vastgehouden.
(bron: Ineke Katz)
Oooh, als de wetenschap toch continu verandert kunnen we de evolutie ook wel gewoon uit het raam gooien, en lekker in stinkende vervuilende auto's blijven rijden. Want de wetenschap bedenkt zich toch continu. Ik zie ook nergens in het artikel dat klimaatverandering wordt ontkracht. Bovendien gaan we uiteindelijk ook een ijstijd krijgen, dat hoort erbij. Alleen wetenschappers zijn er nu over eens dat we het gewoon zo erg versnellen dat het leven op aarde zich niet snel genoeg kan aanpassen, resulterend in uitsterven van soorten wat het hele ecosysteem kapot maakt. Denk aan bijen: als bijen uitsterven hebben wij als mens ook een heel groot probleem. Vrijwel al onze gewassen worden bevrucht door bijen. En misschien geloof je niet zo in de projecties van wetenschappers, maar het is duidelijk dat de afgelopen jaren steeds warmer zijn geworden, dat is een feit wat vastligt.
Het enige wat het zegt is dat consensus het ook fout kan hebben. En daar lijkt het ook nu weer op. Maar wel geld verdienen omwille van.
Kan je mij eens uitleggen hoe de overheid etc. geld verdient als ze het verkregen geld ook in maatregelen stoppen? Lijkt me niet echt een slim verdienmodel als het doel is om geld te verdienen.
Noem het milieu, met plastic heb je een punt.
Met opwarming niet. Denk aan het tropische klimaat wat we ooit hadden.
Welk tropische klimaat. Een snelle google laat me zien dat de Nederland in het Eoceen een tropisch klimaat had. En dat is 30-50 MILJOEN jaar geleden. Klimaatverandering is normaal, dus het is ook normaal dat we daar weer op terug komen. Of bij een ijstijd uitkomen (die zit er ook weer aan te komen namelijk, normaal natuurlijk proces). Maar door toedoen van de mens wordt dit proces versneld, en DAAR schuilt het gevaar. Niet in de verandering an sich.
Dus ja, ik vind dat we het milieu verpesten met plastics, maar nee, we veranderen het klimaat absoluut niet, dat is natuur. Punt. En dat moet eens duidelijk worden.
Zie mijn vorige reactie.
Milieumars en ik zou meedoen. Klimaatmars: niet staken op mijn kosten.
En ik ga weer door plastic opruimen.
Maar jullie wilden bronnen waarin tegendeel of fouten getoond worden. Dan zijn ze er en worden ze altijd weggewuifd.
Ik doe dat met de leugens van nu. Nu.nl is een fake site, is gelijk aan ninefornews en niburu. Soms klopt er wat, soms niet. Door deze sites te lezen krijg je een beter beeld. Maar geloof niet alles. Climatgate is in deze wel zeer betrouwbaar. Toon ook de nadelen van een hype. Punt.
Lol, als jij nu.nl in hetzelfde rijtje zet als ninefornews dan zet ik al grote twijfels bij je verhalen. Is nu.nl altijd een goede bron? Nee, het zijn ook maar journalisten. Net als RTL. Net als telegraaf. Etc. Je kan nu.nl wel gebruiken als een soort gateway. Hebben ze het over nieuwe resultaten van een onderzoek zal dat onderzoek in ieder geval bij naam genoemd worden of zelfs gelinkt worden, zodat je het onderzoek zelf kan lezen. Nu.nl verspreidt niet welwillend foute informatie.
Dan ben je eerlijk. Er is zo ook niets voor de Groningers geregeld. Alleen papierkramm. Maar schades worden niet vergoed. Dit vind ik overigens nog veel kwalijker dan die klimaatleugens.
Rutte kwam weer even zieltjes winnen. Maar van die 11 miljard overschot krijgen wij geen cent. Kunnen ze ons makkelijk veilig van laten wonen.
Verder weet je dat Nederland ook schulden heeft? Ooit gehoord van de staatsschuld? Dat wij niks van dat 11 miljard overschot krijgen lijkt me logisch:
"Dat het Rijk vorig jaar ruim 11 miljard euro heeft overgehouden, betekent niet dat de belastingen verder omlaag kunnen. Of dat bijvoorbeeld onderwijs, zorg en veiligheid op extra geld kunnen rekenen. Het is ook belangrijk om de staatsschuld af te lossen, zodat ,,Nederland een appeltje voor de dorst” heeft, zegt minister Wopke Hoekstra van Financiën." Link
Het is niet zo dat de politici die 11 miljard even in eigen zak stopt.
Sclimpre schreef:germie schreef:Daarna de 'zure regen' toen het 'gat in ozonlaag' en nu de 'opwarming'.
Tegen deze beide problemen zijn maatregelen genomen, met succes.
tegen zure regen : zwavelarme brandstoffen
tegen het gat in de ozonlaag : schadelijke drijfgassen in spuitbussen afgeschaft.
Dus het loont wel degelijk een probleem onder de aandacht te brengen en oplossingen te zoeken.
ikke schreef:Sclimpre schreef:Tegen deze beide problemen zijn maatregelen genomen, met succes.
tegen zure regen : zwavelarme brandstoffen
tegen het gat in de ozonlaag : schadelijke drijfgassen in spuitbussen afgeschaft.
Dus het loont wel degelijk een probleem onder de aandacht te brengen en oplossingen te zoeken.
Joh, die regen is nog net zo zuur als toen en zal dat ook altijd blijven. H2O is nu eenmaal een zure substantie.......
Het zijn de mineralen in het grondwater die zorgen voor de neutrale pH.
Magrathea schreef:Klopt, dat was een paar jaar terug al in het nieuws![]()
Het is daarom belangrijk dat je kies voor een energiemaatschappij die daar open over is
ikke schreef:En zo lang de overheid, in ieder geval in NL, blijft limiteren op de subsidie van zonnepanelen, zal het hier voorlopig ook nog niet goed komen.
robert45 schreef:ikke schreef:En zo lang de overheid, in ieder geval in NL, blijft limiteren op de subsidie van zonnepanelen, zal het hier voorlopig ook nog niet goed komen.
In het noorden kunnen ze nu al geen grote aantallen zonnepanelen meer aansluiten ivm te weinig capaciteit...
Overigens belasten we de zonnepanelen uit China met een fikse importheffing... dus ze kunnen al flink goedkoper als we onszelf niet tegenwerken...
ikke schreef:En zo lang de overheid, in ieder geval in NL, blijft limiteren op de subsidie van zonnepanelen, zal het hier voorlopig ook nog niet goed komen.
Loretta schreef:ikke schreef:En zo lang de overheid, in ieder geval in NL, blijft limiteren op de subsidie van zonnepanelen, zal het hier voorlopig ook nog niet goed komen.
Nu de salderingsregel heel onzeker is geworden denken veel mensen nog wel 2 keer na voordat ze zonnepanelen gaan kopen. Al die onzekerheden omtrent het beleid maken het er niet makkelijker op.
ikke schreef:Loretta schreef:
Nu de salderingsregel heel onzeker is geworden denken veel mensen nog wel 2 keer na voordat ze zonnepanelen gaan kopen. Al die onzekerheden omtrent het beleid maken het er niet makkelijker op.
Tel daarbij op de regelmaat van die malloot die zo nodig de wereld in moet helpen dat de salderingsregeling eraf gaat en het laatste beetje interesse is ook weer verdwenen.
germie schreef: