Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Het maakt juist niet passief. Het is niet alleen maar wachten tot die nieuwe wereld ooit komt.
Maar Jezus geeft ons een opdracht; wees als ik en toon mijn liefde aan alle mensen.
En dat is best hard werken soms en absoluut niet passief
Nikass schreef:verootjoo schreef:Het maakt juist niet passief. Het is niet alleen maar wachten tot die nieuwe wereld ooit komt.
Maar Jezus geeft ons een opdracht; wees als ik en toon mijn liefde aan alle mensen.
Maar ondertussen laat God de mensen nog een tijdje lijden, omdat?
Nikass schreef:verootjoo schreef:Het maakt juist niet passief. Het is niet alleen maar wachten tot die nieuwe wereld ooit komt.
verootjoo schreef:Het maakt juist niet passief. Het is niet alleen maar wachten tot die nieuwe wereld ooit komt.
Goof schreef:verootjoo schreef:Het maakt juist niet passief. Het is niet alleen maar wachten tot die nieuwe wereld ooit komt.
Ik vind het stukje 'heb je naasten lief' alles behalve hard werken en vind het persoonlijk wel een passieve houding. Er wordt al 2000 jaar gewacht en er is nog steeds niets veranderd. Hoe lang blijft men wachten op 'die nieuwe wereld' dan?
Mars schreef:Zo vaag allemaal...en zoals ik al aangaf lijkt dat eeuwige leven me niks. Staat er nog wat in de bijbel voor mensen die het na een jaar of 70 wel prima vinden met het leven en gewoon in het niets wensen op te gaan?
verootjoo schreef:Dat geloof ik niet
verootjoo schreef:Om iedereen de kans te geven voor de nieuwe wereld te kiezen. Dan moet wel iedereen van Jezus hebben gehoord en dat is nu nog niet zo, nog niet overal op de wereld is het evangelie bekend.
Daphara schreef:Nikass schreef:Maar ondertussen laat God de mensen nog een tijdje lijden, omdat?
Ik denk dat mensen zichzelf en elkaar laten lijden en dat God daar weinig mee te maken heeft, of je er nou wel of niet in gelooft.
Mars schreef:Zo vaag allemaal...en zoals ik al aangaf lijkt dat eeuwige leven me niks. Staat er nog wat in de bijbel voor mensen die het na een jaar of 70 wel prima vinden met het leven en gewoon in het niets wensen op te gaan?
Citaat:Dat is hetgeen mij ook tegen staat. Al het goede op aarde wordt door gelovigen aan god toegeschreven en alle ellende daar zou hij niks mee van doen hebben. Dan ligt het allemaal aan de mensen zelf.
Er is zoveel leed, ellende, oorlogen, onrecht. Als er al een god bestaat zou ik hem al niet hoeven kennen vanwege het niks doen aan al dat lijden van zowel mens als dier.
Want dan zie ik hem als een groot kind die met een vergrootglas mieren in een mierenhoop verbrand.
Janneke2 schreef:Dus nee - dat God een sadist zou zijn vind ik schijnlogica. Een paar flarden wat slordig bij elkaar geplakt.