Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:29

Jannepauli schreef:
Wat ik me wel afvraag: hoe komt dan de fiets, jas en tas dan in Huis ter Heide .. da's wel een paar kilometer verderop. Hier missen puzzelstukken.

Daar is een redelijk goed onderbouwde hypothese van die nu blijkbaar door de politie zeer serieus wordt genomen.
https://nos.nl/artikel/2197119-scenario ... dween.html

BigOne

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:34

Wanneer Anne inderdaad in de fietstunnel is overvallen door de verdachte dan zal ze ook niet zo ver daarvandaan gevonden worden(denk ik) of hij heeft Anne gedwongen door te fietsen met hem achterop, je weet het niet maar dat de politie, in het kader van de vondsten en het proberen uit de tent te lokken van de dader, bij Huis ter Heide bleef zoeken, dat kan ik me wel voorstellen. Dan waande de dader zich veilig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:38

maar dat scenario van die kaartenmaker is een paar pagina's terug toch ook al gemeld?

kan ik uit het bericht van de NOS link opmaken dat ze nav het bericht van de kaartenmaker, een zoekgebied toegevoegd hebben?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:51

Citaat:
Het is niet de schuld van de instantie, maar van het systeem dat blijkbaar toelaat dat iemand onderzoek kan weigeren waardoor een TBS maatregel niet kan worden opgelegd en deze dus na 2/3 van de straf te hebben uitgezeten gewoon weer op de maatschappij wordt losgelaten.
De instantie heeft het maar te doen. Hem voorbereiden op terugkeer in de maatschappij.

Het moge off topic zijn - sorry mod - maar ik geloof niet dat het zo zit.
Een verdachte heeft het recht onderzoek te weigeren, maar kan wel in het Pieter baan centrum worden geobserveerd.
En de rechter mag TBS opleggen, ook als de officier van justitie dit niet eist en de psycholoog en psychiateranders adviseren.

Zou ik er naast zitten: dan schrijven we massaal de 2e Kamerleden en de nieuwe minister van justitie aan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:55

Moderatoropmerking:
Nogmaals, de discussie over TBS en ons rechtssysteem past beter in een eigen topic. Zouden jullie die hier dus achterwege willen laten?

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:58

Op twitter; Peter R. de Vries @PeterRdeV
·
29m
Ik hoor dat Michael P. medewerker van de 'groendienst' was en zich overdag 'vrij' kon bewegen. Moest om 23:00 uur binnen zijn. #AnneFaber

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:01

Er zijn ook 2 tweets van een Tom, waarin hij zegt dat Anne in Den Dolder is en een tweet waarin hij zegt dat bepaalde groenbakken nog niet geleegd zijn op het bewuste terrein. Apart.

Moet er niet aan denken hoe de ouders, familie en de vriend(en) van Anne zich moeten voelen. Wat een tergende onzekerheid moet dat zijn :-( :-(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:07

oh echt vreselijk dit

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:08

Cayenne schreef:
Ik loop ook regelmatig alleen door het bos, toen het mooi weer was ook wel eens rond zonsondergang.
(Maar ik heb dan wel altijd een hond bij me).
Eigenlijk is het bizar dat we met dit soort situaties rekening moeten houden.

ik ook, nagenoeg iedere dag, ik moet er toch niet aan denken dat je zo'n gek tegenkomt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:21

LoveUggs schreef:
In dit geval vind ik ook niet dat je het zo'n instantie kwalijk kan nemen.. (Ik zeg niet dat dat hier gezegd wordt :+)

Ik denk dat iemand die zo verknipt is in zn hoofd, door een stoornis of gewoon omdat ie gek is, je zo ontzettend voor de gek kan houden. Ik wil niet zeggen dat hij het gedaan heeft, want als het niet zo is valt helemaal niemand wat te verwijten natuurlijk, maar ik denk echt dat zo iemand echt wel slim genoeg kan zijn om de hele boel voor de gek te houden.

Het ligt maar net aan de situatie of je het zo'n instantie 'kwalijk' kan nemen.

Nee dit is ook eigenlijk wat ik bedoel. Ik neem aan dat een instantie wel weet wat ze doen. Het is ze absoluut niet te verwijten stel dat het hem is. Maar zo zullen zij zich hoogstwaarschijnlijk wel voelen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 13:56

Kaus schreef:
LoveUggs schreef:
In dit geval vind ik ook niet dat je het zo'n instantie kwalijk kan nemen.. (Ik zeg niet dat dat hier gezegd wordt :+)

Ik denk dat iemand die zo verknipt is in zn hoofd, door een stoornis of gewoon omdat ie gek is, je zo ontzettend voor de gek kan houden. Ik wil niet zeggen dat hij het gedaan heeft, want als het niet zo is valt helemaal niemand wat te verwijten natuurlijk, maar ik denk echt dat zo iemand echt wel slim genoeg kan zijn om de hele boel voor de gek te houden.

Het ligt maar net aan de situatie of je het zo'n instantie 'kwalijk' kan nemen.

Nee dit is ook eigenlijk wat ik bedoel. Ik neem aan dat een instantie wel weet wat ze doen. Het is ze absoluut niet te verwijten stel dat het hem is. Maar zo zullen zij zich hoogstwaarschijnlijk wel voelen.

Daarbij heeft de instantie het vaak niet voor het zeggen, de rechter bepaald, vaak op advies van de instelling maar er wordt ook regelmatig anders besloten dan de instelling adviseerd..

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:07

Knakker schreef:
Cayenne schreef:
Ik loop ook regelmatig alleen door het bos, toen het mooi weer was ook wel eens rond zonsondergang.
(Maar ik heb dan wel altijd een hond bij me).
Eigenlijk is het bizar dat we met dit soort situaties rekening moeten houden.

ik ook, nagenoeg iedere dag, ik moet er toch niet aan denken dat je zo'n gek tegenkomt.

Ja, je bent een stuk meer alert, ik fiets s'ochtens in het donker naar school, langs een stuk bos... Zag er ook wel erg tegenop, maar je weet het nooit...
Tis echt triest, ook voor haar familie, wat leef je dan in een trance!! :(:) :n

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:21

Ik had toch verwacht/gehoopt dat Anne, na de aanhouding van de verdachte, snel gevonden zou worden. Krijg ook echt kippenvel van die verslagen over de verdachte. Ik hoop zo dat ze nog ergens levend teruggevonden gaat worden... Misschien tegen beter weten in.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:48

IMJ schreef:
Esther.. Ik blijf dat een idiote gedachtegang vinden. Al gaat ze middenin de nacht in haar blote kont! Dit roept niemand over zichzelf af.
Bovendien was het niet pikkedonker en prachtig weer toen ze vertrok. misschien net verkeerde inschatting gemaakt

Idiote gedachtegang of gewoon oppassen met sommige dingen?
Ik zeg toch ook niet dat het haar eigen schuld is. Maar ik mag het toch wel apart vinden?
Tuurlijk, het zou gewoon moeten kunnen allemaal in een perfecte wereld. En meestal loopt alles goed af, denk ik. Maar als mijn zusje mij om 5 uur savonds zou vertellen dat ze op dat tijdstip wil beginnen aan een fietsroute van pakweg 4 a 5 uur door de bossen en afgelegen weggetjes in dr uppie, terwijl er ook nog eens slecht weer voorspeld is op het weerbericht, dan zou ik niet zeggen "tuurlijk mop, moet je doen, al ga je snachts in je blote kont door het bos". Ik zou het haar toch echt afraden. Maar misschien is dat mijn idiote gedachtegang ja. Nederland is natuurlijk nog een relatief veilig land. Ik zie hier in de USA gewoon veel te vaak enge dingen gebeuren dat ik besef dat je sommige dingen gewoon beter niet kunt doen alleen. Heel veel meisjes met die gedachtegang van " al ga ik snachts in me eentje door het park lopen, dat moet gewoon kunnen" die zijn verkracht, beroofd of erger. Meisje in new york vond dat ze prima door een gebied kon joggen in dr uppie. Een gebied vlakbij huis wat afgelegen was, metershoog gras en waar menig familie en andere mensen haar voor hadden gewaarschuwd dat ze daar beter niet kon gaan joggen als vrouw alleen. Niemand ziet je, niemand hoort je, en als vrouw win je het qua kracht gewoon vaak niet van een man. Zij vond dat ook een idiote gedachtegang. Ging 10x goed, maar 1 keer fout. En dat heeft haar dr leven gekost.
Tuurlijk, het kan overal gebeuren, ieder tijdstip, etc. Het enige wat ik wil zeggen is dat wij als vrouwen gewoon echt op moeten passen. Thats all.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:51

Weet iemand of ze vrijwilligers kunnen gebruiken?! Mijn speurhond en ik kunnen wel helpen.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:55

CharmingS schreef:
Weet iemand of ze vrijwilligers kunnen gebruiken?! Mijn speurhond en ik kunnen wel helpen.

Ik denk niet dat ze zomaar mensen gaan gebruiken voor zo’n onderzoek.. Is immers toch privé en niet echt voor de buitenwereld bestemd wat daar allemaal gebeurt op het moment.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:58

Tribunals schreef:
CharmingS schreef:

Ik denk niet dat ze zomaar mensen gaan gebruiken voor zo’n onderzoek.. Is immers toch privé en niet echt voor de buitenwereld bestemd wat daar allemaal gebeurt op het moment.

Heb een speurhond met certificaat.. Hoorde op het nieuws dat er veel vrijwilligers hielpen zoeken, vandaar mijn vraag aangezien jullie meer op de hoogte zijn als ik..
Maargoed ik bel de afdeling zelf wel.. bedankt he ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:58

estherpitout schreef:

Blijf het een vaag verhaal vinden. In het pikkedonker met regen zo'n gebied door fietsen puur voor recreatie op je opoe fietsie, helemaal alleen
. Helaas leven we in een tijdperk dat je als vrouw in je remi gewoon echt goed moet oppassen.

Het ging me hierom. Dat je het vaag vindt als iemand om 5 uur in de middag gaat fietsen. De zon scheen, het was een heerlijke najaarsdag. Ik was ook met mijn dochter in het bos.

Bovendien is ze niet een klein zusje maar een volwassen vrouw van 25 ze had net zo goed van uit haar werk naar huis kunnen fietsen om die doodnormale tijd.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:00

CharmingS schreef:

Inderdaad, de andere dagen hebben ook 'gewone' mensen helpen zoeken. Volgens mij moet je daarvoor contact opnemen met de politie Utrecht :) Zij vermeldden in ieder geval van het weekend telkens of ze nog mensen konden gebruiken of niet

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:00

CharmingS schreef:
Heb een speurhond met certificaat.. Hoorde op het nieuws dat er veel vrijwilligers hielpen zoeken, vandaar mijn vraag aangezien jullie meer op de hoogte zijn als ik..
Maargoed ik bel de afdeling zelf wel.. bedankt he ;)

Ik bedoelde het niet verkeerd hoor. Wist overigens ook niet dat er meer vrijwilligers waren.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:01

droversrun schreef:
CharmingS schreef:

Inderdaad, de andere dagen hebben ook 'gewone' mensen helpen zoeken. Volgens mij moet je daarvoor contact opnemen met de politie Utrecht :) Zij vermeldden in ieder geval van het weekend telkens of ze nog mensen konden gebruiken of niet

Super, zit zelf in de regio zuid oost Brabant. Maar ik zal even contact op nemen met de afdeling in Utrecht.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:03

Een extra (goed getrainde) hond kunnen ze wellicht wel gebruiken... Ik denk dat de "standaard" vrijwilligers nu even niks kunnen doen daar.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:04

Es_ther schreef:
estherpitout schreef:
Stille meelezer hier. Maar jeetjemineetje wat een zooi zuurpruim reacties zeg kan geen pagina doorlezen zonder dat gekibbel om niks. Jammer.

Hoop dat ze gevonden word. Ongedeerd.

Blijf het een vaag verhaal vinden. In het pikkedonker met regen zo'n gebied door fietsen puur voor recreatie op je opoe fietsie, helemaal alleen. Helaas leven we in een tijdperk dat je als vrouw in je remi gewoon echt goed moet oppassen.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het niet meer kan..
Ik mag van de eigenaresse van m'n verzorgpaard niet meer alleen in het donker fietsen door dit soort zaken. Als ik moet voeren brengen zij met de fiets achterop naar huis.

Is het zeker! Ik zou willen dat het gewoon allemaal zou kunnen zonder enig risico om van die enherds tegen te komen. Ik ben ook menig maal snachts in me eentje naar huis gefietst na een avondje stappen. Was ook 15 minuutjes fietsen. Nooit niet echt eng gevonden. Maar ik ging dan zeker niet door een park of bos, daar was ik te schijterig voor haha.

Heel goed en lief van de eigenaresse.

Ik werkte in een hotel in santpoort, ook erg donker en bebost. ik begon dan om 4 uur smiddags en was om 11 uur savonds pas klaar. Ging dan op mijn fietsje erheen, en mijn paps kwam me altijd ophalen savonds. Fiets achterin en huppa. Dit is 14 jaar geleden. Ik had toen ook altijd zoiets van dat hoeft echt niet hoor pap, ik kan prima alleen naar huis, maar was stiekem altijd blij dat hij me kwam halen.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:05

CharmingS schreef:
ze hebben het aanbod v Signi Honden niet aangenomen mbt het overzichtelijk te houden. De speurhonden die zijn ingezet zijn vd politie. Mbt vrijwilligers zoekt het rode kruis mee. Ik denk dat je die het beste kan benaderen als je wat wil betekenen. Vrijwilligers worden gekoppeld aan politie oa. Mbt instructies etc. ps en politie Utrecht idd

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:12

Ik hoop zo dat ze snel gevonden gaat worden, levend of dood, hoe gek
dat laatste ook klinkt, maar dan hebben haar ouders, familie, vrienden etc wel
een antwoord. Die onzekerheid zou mij helemaal gek maken! Het idee alleen al dat mijn
dochter vermist zou zijn, doet mij rillen .... :=