Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja89 schreef:Ik zweef nog enorm tussen SP, Pvdd of blanco stemmen (uit armoe). Stemde altijd SP maar met hun standpunt over het euthanasiebeleid kan ik niet leven. Daarna komt de Pvdd maar die heeft ook meerdere dingen waar ik niet achter kan staan. Zucht, wat nu...
.Citaat:Feiten
- De wereldwijde veehouderij is volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN verantwoordelijk voor 14,5 procent van alle uitstoot van broeikasgassen, net zoveel als alle transport bij elkaar.
- Circa een kwart van het wereldwijde watergebruik gaat naar de productie van dierlijke producten.
Volgens het World Resources Institute zijn veehouders verantwoordelijk voor 80 procent van de ontbossing in het Amazonegebied.- De vee-industrie is de grootste veroorzaker van de vervuiling van rivieren en kustwateren met fosfaat en stikstof
http://www.greenpeace.nl/campaigns/landbouw/milieu-impact-van-de-veehouderij/
Marjoow schreef:Winged schreef:Greenpeace zie ik niet als onafhankelijke bron. Sorry. Na wat rondzoeken ook Cowspiracy niet.
In dat geval ga ik niet verder moeite doen![]()
Jammer dat je het ontkent omdat jij vind dat sommige bronnen niet onafhankelijk zijn.
In mijn ogen is geen enkele bron onafhankelijk of objectief.
Winged schreef:Greenpeace zie ik niet als onafhankelijke bron. Sorry. Na wat rondzoeken ook Cowspiracy niet.
Citaat:Nu ben ik toevallig tegen windmolens maar dat heeft te maken met het feit dat er gewoon bakken met subsidie in gepompt worden.
Citaat:Ook boeren die zo'n ding op hun grondgebied hebben krijgen een fikse beloning. Al met al is de opbrengst van zonnepanelen omgerekend veel groter maar daar willen ze nog niet aan.
bigone schreef:Even een vraag aan alle milieu mensen hier, dus diegenen die vinden dat er nog veel meer aan het milieu gedaan moet worden. Willen jullie een windmolen vlak bij je woning en gaan jullie ook met het vliegtuig op vakantie??
Nies_ schreef:Ik denk dat stoppen met rommel uit China ed importeren en het hier in Europa gaan produceren veel meer zoden aan de dijk zet dan die paar windmolens en wat minder koeien. Vooral bij de productie wordt daar natuurlijk niet zo aan het milieu gedacht en daar komt het transport naar de andere kant van de wereld nog bij. Daarnaast is het ook nog eens een stuk beter voor de werkgelegenheid en economie in Europa. Maar zolang niemand wat meer voor een degelijk product uit Europa wil betalen dan voor die rommel uit China is het natuurlijk makkelijker om het andere mensen lastig te maken om vlees te eten.
Winged schreef:Nies_ schreef:Ik denk dat stoppen met rommel uit China ed importeren en het hier in Europa gaan produceren veel meer zoden aan de dijk zet dan die paar windmolens en wat minder koeien. Vooral bij de productie wordt daar natuurlijk niet zo aan het milieu gedacht en daar komt het transport naar de andere kant van de wereld nog bij. Daarnaast is het ook nog eens een stuk beter voor de werkgelegenheid en economie in Europa. Maar zolang niemand wat meer voor een degelijk product uit Europa wil betalen dan voor die rommel uit China is het natuurlijk makkelijker om het andere mensen lastig te maken om vlees te eten.
Dit ook inderdaad. Geen alieexpress, geen primark etc. Zo ondersteun je alsnog in grote mate vervuiling.
bigone schreef:Idd, geen action, geen kleding die na een seizoen af is, gewoon sparen en geen rotzooi kopen, voor veel mensen niet haalbaar, zo realistisch ben ik dan ook wel. Maar ik koop ook geen fleece dingen, daar komen tijdens het wassen heel veel plasticdeeltjes af die niet gefilterd kunnen worden en zo de plastic soup nog groter maken. En je kunt beter één goed tijdloos kledingstuk kopen en daar jaren mee doen dan tien stuks die na een jaar de zak in gaan.
Al je lampen in huis vervangen door led lampen scheelt heel veel geld en ze verbruiken 90 % minder energie. Zuinige apparaten kopen zoals een wasautomaat en dan goed beladen. Al die kleine beetjes helpen heel veel. En waarom zou het niet realistisch zijn om gewoon dichtbij op vakantie te gaan??
bigone schreef:Een stage in een ander land met het oog op een fijne ervaring en kans op een fijne baan is imo iets heel anders om het vliegtuig voor te gebruiken dan twee keer per jaar naar Ibiza bvb om te zorgen dat je een leuk kleurtje krijgt.
Nies_ schreef:Dit bedoel ik dus dat het makkelijker is om anderen dingen moeilijk te maken dan zelf wat aan te passen, want dan is het ineens onrealistisch?
bigone schreef:Een stage in een ander land met het oog op een fijne ervaring en kans op een fijne baan is imo iets heel anders om het vliegtuig voor te gebruiken dan twee keer per jaar naar Ibiza bvb om te zorgen dat je een leuk kleurtje krijgt.
Marjoow schreef:bigone schreef:Een stage in een ander land met het oog op een fijne ervaring en kans op een fijne baan is imo iets heel anders om het vliegtuig voor te gebruiken dan twee keer per jaar naar Ibiza bvb om te zorgen dat je een leuk kleurtje krijgt.
Ik vraag mij inmiddels wel af wat jij als verre vakantie ziet, want ik vind Ibiza toch redelijk dichtbij huis
bigone schreef:Marjoow schreef:Ik vraag mij inmiddels wel af wat jij als verre vakantie ziet, want ik vind Ibiza toch redelijk dichtbij huis
Nou ja ver is natuurlijk de oceanen over, maar twee keer Ibiza op en neer is ook heel ver hoormaar alle gekheid op een stokje. Indien iedereen gewoon wat moeite zou doen om milieubewust bezig te zijn dan scheelt het al heel veel. Ik geef eerder ook duidelijk aan dat het financieel voor veel mensen gewoon niet te betalen is maar die mensen zullen ook niet op vakantie gaan waarschijnlijk. Aan de andere kant, wanneer je ziet hoe snel het regenwoud verdwijnt en wat er in andere landen gebeurt dan denk ik soms wel eens, waar doe je het voor. Maar op mijn beurt steun ik financieel dan weer organisaties die proberen dit soort zaken in overleg met plaatselijke bevolking te veranderen. En er is zoveel wat er nog gedaan moet worden, wereldwijd verbod op bestrijdingsmiddelen, graag. Rijst eet iedereen maar bijna niemand weet dat dit zeer milieuonvriendelijk word geteeld. Veel ziektes bij die verbouwers door gebruik van zwaar giftige bestrijdingsmiddelen. En dat zit ook in de rijst. Zo blijft er altijd iets te wensen over.