Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:19

Ik kan het niet geloven

Fenrir

Re: Trump of Clinton

Het zou toch wat zijn als hij het ineens boven verwachting goed doet :')

Drifter

Het vervelende van de vinger wijzen en de Amerikanen dom noemen, of bijvoorbeeld Wilders stemmers.. of wie dan ook met een andere mening weg zetten als "niet intelligent". Is dat je daarmee de oorzaak bij de kiezers legt.
Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de regeringen om te luisteren naar hun burgers. In Amerika is dat al zo lang niet te voelen, en er zijn meerdere landen waar dit speelt, denk brexit e.d. Dat is de echte oorzaak van dit soort rare sprongen.

Als we blijven wijzen met vingers en beledigingen roepen naar kiezers komen we er nooit achter wat voor problemen die mensen zien met de politiek, wat ze willen zeggen, waarom ze voelen dat er geen andere weg is dan op een oranje reality ster te kiezen.
Zolang dat doorgaat vrees ik dat we allemaal ook de polariteit in onze eigen landen in de hand werken, beledigingen zijn zelden een start van een dialoog of het begin van een oplossing.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:21

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:22

Amaris schreef:
Libera schreef:
Vind dat iedereen trouwens wel heeel denigrerend over het Amerikaanse volk praat zeg.... Alsof het hier allemaal analfabete boeren zijn :')

Euh, tja, nou niet om het een of ander, maar deze verkiezingsuitslag is natuurlijk niet heel erg goede reclame voor 'het volk'.

Volgens mij is het grote Amerika nu echt even het "lachtertje" van de wereld. (laten we maar lachen, anders moeten we huilen)

Ik heb al genoeg Amerikanen gezien die zichzelf nu ook het lachertje van de wereld noemen... en dat is toch inmiddels ook wel al maanden zo :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:22

Dat vind ik goed gezegd, Drifter. Het spreekt niet van inzicht om anderen dom te noemen in deze situatie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:26

Drifter schreef:
Het vervelende van de vinger wijzen en de Amerikanen dom noemen, of bijvoorbeeld Wilders stemmers.. of wie dan ook met een andere mening weg zetten als "niet intelligent". Is dat je daarmee de oorzaak bij de kiezers legt.
Uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de regeringen om te luisteren naar hun burgers. In Amerika is dat al zo lang niet te voelen, en er zijn meerdere landen waar dit speelt, denk brexit e.d. Dat is de echte oorzaak van dit soort rare sprongen.

Als we blijven wijzen met vingers en beledigingen roepen naar kiezers komen we er nooit achter wat voor problemen die mensen zien met de politiek, wat ze willen zeggen, waarom ze voelen dat er geen andere weg is dan op een oranje reality ster te kiezen.
Zolang dat doorgaat vrees ik dat we allemaal ook de polariteit in onze eigen landen in de hand werken, beledigingen zijn zelden een start van een dialoog of het begin van een oplossing.

dank voor deze feedback. Je hebt inderdaad gelijk.

420BlazeIt

Ik zie het niet meer als logische natuur. Dat zijn de kolonisten die zich daar met zwáár geweld gevestigd hebben, nu een paar generaties verder. Het kan toch niet dat daar fatsoenlijke kinderen uit komen 8)7
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 09-11-16 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik zou zo graag willen horen wat Obama hiervan vindt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:27

Drifter hij benoemd alle problemen, maar Clinton deed dat ook. Alleen Trump vanuit een conservatieve gedachte waardoor moderne gedachten geen plaats hebben.
De meerderheid binne Amerika is armlastig en hoopt op meer werk en salaris.

Dit soort beloften doen ze ook hier in Nederland..dat is nl het enige wat een volk wil...hun thuissituatie verbeteren...mooie kiezerspakkers.

Een groot deel van Amerika is conservatief en voelen zich de enige echte Amerikaan. Dan volgen ze christelijke denkbeelden..net zoiets als de SGP tov een vooruitstrevende partij die wel mensenkeuzes voorop stelt.

Als hij een social healthcare zou invoeren, persoonlijke wensen zoals aard en zelfbeschikking over zwanger in ere zou laten, was hij niet verkeerd.

Maar nu is het weer de rijken..wel meer salaris, een paar euro per maand erbij, maar ziek worden is nog steeds zoals in de middeleeuwen..

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:28

Goeiemorgen! Manmanman in wat voor een kippenkot is dat wakker worden hier :o

We zullen nog wat langer in spanning blijven nu, want bij Hilary wisten we ongeveer wat we gingen krijgen...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:29

Niet alle Trump stemmers zijn dom, of Hillary stemmers, etc... het gaat meer over de gang van zaken imo die een regelrechte aanfluiting is. Obama heeft ook niet genoeg voor elkaar gekregen en was lang niet zo populair (zeker tegen het einde) als hier in NL vaak wordt gedacht. Het hele falen van de overheid is al jaren bezig.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:30

Obama is flink tegen gewerkt. In Amerika heb je binnensland niet zo veel te vertellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:31

Ik hoorde net dat dit nog niet de definitieve uitslag is. Het zijn kiesmannen, en de helft van die kiesmannen is verplicht te stemmen op de kandidaat waar hun staat op heeft gestemd, maar de andere helft heeft vrije keuze. Dan nog zijn er wel veel die uit loyaliteit stemmen op de keuze van hun staat, maar er zijn ook kiesmannen die toch de stem wijzigen.

F_Orumster

Obama schijnt wel aardig populair te zijn (55% tevredenheid, dat is hoog in de geschiedenis).
Heftig voor hem dat zijn werk ongedaan raakt.

Fenrir

Als Obamacare goed was doordacht had het kunnen werken, dan waren er nu miss ook niet zoveel mensen tegen geweest en was het misschien anders gelopen.
Nu is het zakken vullen voor de verzekeringen met mensen die hoge premies betalen en niks uitgekeerd krijgen.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 09-11-16 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:32

Indestal het gaat mij hier niet om Trump of Clinton, die zijn allebei slecht, maar je kunt daarvoor de kiezers niet dom noemen.
De kandidaten worden gekozen door hun "kant". Bernie had gekozen kunnen worden, en had w.s. een betere kans gehad dan Clinton. Die keuze maakte de DNC.
Op dat moment zijn alle democraten dus de pineut, die hebben alleen de keuze tussen twee kwaden. Zo gaat dat daar al tijden, en dan krijg je dus dit soort uitspattingen.

Maar.. weer: dat is niet de schuld van de kiezers, maar van de partijen die die kandidaten naar voren schuiven als enige keuzes.

Indestal

Ja heel jammer, was een enorme Obama fan..

daniweerd

Ik ben zelf christen maar vind Trump zijn denkbeelden niet echt christelijk te noemen hoor Indestal.....

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:33

hengstveulen schreef:
Ik ben zelf christen maar vind Trump zijn denkbeelden niet echt christelijk te noemen hoor Indestal.....

Hier ga ik zeker in mee.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:33

Voor de christelijken in Amerika wel,daar zijn ze stukje strakker...Nederland is daarin erg liberaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:34

Fenrir schreef:
Niet alle Trump stemmers zijn dom, of Hillary stemmers, etc... het gaat meer over de gang van zaken imo die een regelrechte aanfluiting is. Obama heeft ook niet genoeg voor elkaar gekregen en was lang niet zo populair (zeker tegen het einde) als hier in NL vaak wordt gedacht. Het hele falen van de overheid is al jaren bezig.

En dat is hier ook.
Het pluche begrijpt niets van jan modaal. Die overal tussen vallen.
En dan krijg je inderdaad onvrede. Waar al jaren niet een beetje naar geluisterd wordt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:34

Mayca schreef:
hengstveulen schreef:

Hier ga ik zeker in mee.

Je hebt christenen en christenen. Bijv. de Duggars, ultra-conservatief. Hilary was voor deze groep al geen optie want: én voor abortus etc. én ze is een vrouw.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:35

Dat bedoel ik....homo zijn, homo huwelijk, abortus, carriere vrouwen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:36

In Nederland zijn we een stuk opener en vrijer in die denkbeelden.