Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:55

ingedebruijn schreef:
Emmaa_ schreef:
Heftig. Weet niet of dit nou het tegengeluid is waar we voor moeten juichen. Met bommen gaan we niet van ze winnen, al helemaal niet zonder zinloze slachtoffers. Vuur met vuur bestrijden werkt niet.

Met niets doen winnen we ook niet. Ik kreeg een emotioneel gevoel bij de foto in ieder geval. Dat de VS antwoord vanuit Parijs.

Ik weet niet of dit een daadwerkelijke foto is, kan ik me haast niet voorstellen. Het is in ieder geval geen geverifieerd account.
Met niks doen winnen we inderdaad niet, maar blijkbaar reageren zij met geweld in Parijs, op geweld in hun gebied. Wat gaat het dan doen als we dat gebied nog meer gaan bombarderen? Juist, nog meer geweld uitlokken. Dat is precies wat zij willen, maar toch ook precies wat wij niet zouden moeten willen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:56

Ariannee schreef:
wat ik hem gun is de doodstraf :o

Ik gun hem een lang leven met een héleboel pijn...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:59

drawerlover schreef:
Ariannee schreef:
wat ik hem gun is de doodstraf :o

Ik dacht al dat ik de enige was _/-\o_

ik gun hem meer dan dat. Een doodstraf is de korte manier, en dan is hij alsog een held. Ik ben voor levenslang opsluiten op water en brood zonder daglicht

LoveGlove

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:00

Owjaa nog beter zelfs. Dat gun ik alle mensen van de IS

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:01

Met niets doen winnen we ook niet. Ik kreeg een emotioneel gevoel bij de foto in ieder geval. Dat de VS antwoord vanuit Parijs.[/quote]
Ik weet niet of dit een daadwerkelijke foto is, kan ik me haast niet voorstellen. Het is in ieder geval geen geverifieerd account.
Met niks doen winnen we inderdaad niet, maar blijkbaar reageren zij met geweld in Parijs, op geweld in hun gebied. Wat gaat het dan doen als we dat gebied nog meer gaan bombarderen? Juist, nog meer geweld uitlokken. Dat is precies wat zij willen, maar toch ook precies wat wij niet zouden moeten willen.[/quote]

Ik denk dat ze sowieso komen en door blijven gaan. Dan liever in de aanval dan toekijken hoe mn vrijheid steeds beperkter wordt zonder dat we daarvoor vechten.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:02

Ik gun ze een lang leven met pijn zonder pijnbestrijding die IS.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:05

Ik gun ze besef van hun daden en berouw.......

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:07

Wat ik eigenlijk niet snap, waarom schieten de daders zichzelf altijd dood als ze de rest hebben doodgeschoten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:08

Zullen we dit topic even maatschappelijk relevant houden in plaats van allemaal om de beurt zeggen wat we de mensen van de IS gunnen en niet gunnen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:08

drawerlover schreef:
Wat ik eigenlijk niet snap, waarom schieten de daders zichzelf altijd dood als ze de rest hebben doodgeschoten?

Dat zal iets met eer te maken hebben.
Ik kan me zo voorstellen dat ze het als een teken van zwakte zien wanneer iemand anders je om het leven brengt. Dat betekent namelijk dat jij zwakker bent dan die ander. Maar ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:09

Omdat ze niet berecht willen worden,de vs ruimt ze gewoon op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:14

Ik voel niet meer mee met de mensen in Parijs dan met de mensen in andere landen. Ik ben voor dat soort mediahysterie redelijk ongevoelig denk ik. Het komt dichterbij omdat ik veel vrienden heb ik Parijs, maar ik denk ook: waarom kan het wel in die landen en niet in Parijs? Ik heb er dus ook niet wakker van gelegen en ik ben het ook niet van plan, want daar help je niemand mee. Neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is voor slachtoffers en nabestaanden he, begrijp me niet verkeerd.
Ik ben gewoon heel ongeoelig voor menselijk leed op tv.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:15

Heeft dat niet te maken met die maagden die ze krijgen als ze dood zijn? Of is dat alleen bij Jeff dunham?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:19

purny schreef:
Heeft dat niet te maken met die maagden die ze krijgen als ze dood zijn? Of is dat alleen bij Jeff dunham?

Ja dat zei mijn broer dus ook al.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:20

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:21

is al 2 uur geleden gedeeld :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:00

http://wemeantwell.com/blog/2015/11/14/ ... read-this/
Citaat:
If I had exactly the right strategy, I’d tell you what it is, and I’d try and tell the people in Washington and Paris and everywhere else. But I don’t have the exact thing to do, and I doubt they’d listen to me anyway.

But I do have this: stop what we have been doing for the last 14 years. It has not worked. There is nothing at all to suggest it ever will work. Whack-a-mole is a game, not a plan. Leave the Middle East alone. Stop creating more failed states. Stop throwing away our freedoms at home on falsehoods. Stop disenfranchising the Muslims who live with us. Understand the war, such as it is, is against a set of ideas — religious, anti-western, anti-imperialist — and you cannot bomb an idea. Putting western soldiers on the ground in the MidEast and western planes overhead fans the flames. Vengeance does not and cannot extinguish an idea.

Start with those things and see, even if you won’t give it 14 years to succeed, if things improve. Other than the death tolls scaling up further, I can’t imagine we could be doing anything worse.

M.a.w. wat we nu doen is Einsteins definitie van waanzin : "Doe keer op keer hetzelfde en verwacht een andere uitkomst".

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:12

Al iemand gezien op msn de lijst met slachtoffers en hun foto´s.
Ik kan niet eens beseffen dat deze mensen,er niet meer zijn.
Veel jonge mensen zelfs een vader van een zoontje van 6 jaar,en een aardrijkskunde leraar. |(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:14

Ja als je de foto's ziet van al die mooie jonge mensen dan komt het nog wel een keer hard aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:17

blackflicka schreef:
Al iemand gezien op msn de lijst met slachtoffers en hun foto´s.
Ik kan niet eens beseffen dat deze mensen,er niet meer zijn.
Veel jonge mensen zelfs een vader van een zoontje van 6 jaar,en een aardrijkskunde leraar. |(

MSN?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:18

op rtlnieuws zag ik het.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:18

Behoorlijk hard als ik die foto´s zie,vind het zo vreselijk wat er is gebeurd en hoe iemand hier toe in staat kan zijn,zelfs een agent begon die man van die bom gordel te reanimeren,dan ben je niet helemaal lekker als je zon terrorist het leven wilt redden.
Msn stond een hele lijst met foto´s,bron rtl nieuws.
http://www.msn.com.
Dan bij nieuws kijken.
Laatst bijgewerkt door blackflicka op 15-11-15 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:19

Ayasha schreef:
Oh fijn nu gaat er een foto rond van de neer geschoten mensen in dat theater want dat is blijkbaar respectvol. Erger nog is dat er staat dat ze slachtoffer zijn van de islam... :\

Ik heb m ook gezien Ayasha en werd er naar van. Buiten het bloederige en respectloze beeld van de foto (het zal je geliefde maar zijn die neergeschoten op social media wordt gezet) werd ik nog veel beroerder van de tekst erboven! Zoiets als: de foto van het verdronken jongetje Aysan werd ons meerdere malen door de strot geduwd, benieuwd wat ze met deze foto gaan doen""

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:19

blackflicka schreef:
Behoorlijk hard als ik die foto´s zie,vind het zo vreselijk wat er is gebeurd en hoe iemand hier toe in staat kan zijn,zelfs een agent begon die man van die bom gordel te reanimeren,dan ben je niet helemaal lekker als je zon terrorist het leven wilt redden.

Juist wel. Dan kun je er wellicht nog wat informatie uit peuteren.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:21

Lijkt me vrij stug iemand met een bomgordel die is af gegaan te reanimeren :? Ik snap het niet helemaal geloof ik.