Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:06

Ik denk dat je de mensen in de achterstandswijken bedoelt waar 80% allochtoon is? Of bedoel je mij waarin onze familie 50% van buitenlandse oorsprong is? Voor de wet ben ik zelfs allochtoon omdat mijn vader van buitenlandse afkomst is...

Wat ik nl zo mooi vind, is dat jij en nog een paar alleen maar generaliserend kunnen praten in hokjes en denken daarmee politiek netjes te zijn en ondertussen aan de andere lijn net zo zijn als dat ze van anderen verwijten.. :)*

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:11

Tcm62 schreef:
Ik denk dat je de mensen in de achterstandswijken bedoelt waar 80% allochtoon is? Of bedoel je mij waarin onze familie 50% van buitenlandse oorsprong is? Voor de wet ben ik zelfs allochtoon omdat mijn vader van buitenlandse afkomst is...

Filosofische vraag: kan xenofobie dan zelfhaat zijn? Daar kan vast iemand op afstuderen..... _O-

Tcm62 schreef:
Wat ik nl zo mooi vind, is dat jij en nog een paar alleen maar generaliserend kunnen praten in hokjes en denken daarmee politiek netjes te zijn en ondertussen aan de andere lijn net zo zijn als dat ze van anderen verwijten.. :)*

Hier staat niks.....op zijn best een niet afgemaakte gedachte. Maar dat overkomt je wel vaker. Ondertussen irriteert het al niet eens meer......zuchten en verder gaan.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:12

Servië, Kroatië en Hongarije zouden zich de ballen uit hun broek moeten schamen. Blijkbaar zijn ze even vergeten dat zij nog niet zo heel lang geleden zelf hebben moeten vluchten toen het geweer vuur aan hun schenen lag. Nu laten zij mensen verrotten aan hun grenzen; zonder eten, zonder onderdak.

Tegengeluiden? Ik vind dat de Nederlandse bevolking nog aardig passief is. We zitten vooral te schelden achter onze beeldschermen maar echt verzet heb ik tot nu toe niet gezien.

gohyaJarig

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:13

Sammie ik zeg ook niet dat die hekken er komen,denk ik zelf ook niet,maar ik zeg dat er over gesproken word.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:15

Die laatste opmerking over die hekken was eigenlijk geheel op TCM gericht :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:21

O kijk cowboy, daar ga je weer....nu hebben we het weer over zelfhaat.

Misschien hebben mensen een mening omdat ze nl niet alleen maar naar the sunny side kijken...

Ik vind je nl opruiend met je statements over wat men kennelijk als complex heeft...angstcomplex, xenofoob, zelfhaat....what next???

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:24

Mensen hebben altijd wel een mening.. Ongeacht of ze wel of niet compleet geïnformeerd zijn of zelfs willen zijn of objectief proberen te kijken naar het hele plaatje.. Dat is een ding waar een bijna elk mens wel genoeg van denkt te hebben.. Verstand :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:25

Tcm62 schreef:

Misschien hebben mensen een mening omdat ze nl niet alleen maar naar the sunny side kijken...

Ik vind je nl opruiend met je statements over wat men kennelijk als complex heeft...angstcomplex, xenofoob, zelfhaat....what next???

Ik zou mezelf rapporteren als ik mij was......dit soort opruiende taal moet de kop ingedrukt worden..... en generaliseren (zoals je meestal doet) helpt nog steeds niet.

Trouwens: daar ga je weer?! There you go again? Echt waar? Een Ronald Reagan quote?! 35 jaar geleden? Wow.....
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-10-15 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:26

Fehu schreef:
Servië, Kroatië en Hongarije zouden zich de ballen uit hun broek moeten schamen. Blijkbaar zijn ze even vergeten dat zij nog niet zo heel lang geleden zelf hebben moeten vluchten toen het geweer vuur aan hun schenen lag. Nu laten zij mensen verrotten aan hun grenzen; zonder eten, zonder onderdak.

Tegengeluiden? Ik vind dat de Nederlandse bevolking nog aardig passief is. We zitten vooral te schelden achter onze beeldschermen maar echt verzet heb ik tot nu toe niet gezien.

Wat wil je dan? grenzen open laten?.
Je moet een geluid af geven, die enorme stroom mensen is niet meer te behappen en al helemaal niet meer te overzien.
Die grenzen hadden er al veel eerder moeten komen.

En idd, er mag van NL nog wel wat meer tegengeluid komen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:27

Tcm62 schreef:

Ik zal het nogmaals herhalen, niet op 'cowboy' reageren.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:30

Ik moet mijzelf gaan rapporteren? Zie je wat je nu weer doet?

Jij post ook altijd alleen maar OP een ander...en wat ik doe is herhalen wat jij steeds roept, in herhaling roept...en dat noemt men generaliseren...mooi woord..mar dar is war jij nl steeds doet.

De overige posts met argumenten, goed uitgelegde argumenten sla je liever over...past niet in het plaatje.

En met jouw kun je niet argumenteren omdat je het nl zelf nooit doet, wel generalisrende plaatjes plakken op iemand..spiegel thuis ven onder het doekje uithalen...

Het gaat zo geraffineerd dat temmen geen zin heeft, maar jij zult nu wel weer temmen, toch?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:31

ravellie schreef:
Tcm62 schreef:

Ik zal het nogmaals herhalen, niet op 'cowboy' reageren.

Je hebt gelijk, maar mensen die doen alsof ze slim zijn, zijn zo irrrrriiiii ;)

Ik ga peedrijden... :7

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:35

Gaan we elkaar in het topic ook de hersens inslaan? Wereld is een beetje vreemd geloof ik.

Maar om even terug te komen op het onderwerp waar ik niet goed van word nu is de vluchtelingen die klagen. Heb je een dak boven je hoofd, eten, drinken, kleren is het weer niet goed genoeg of te veel verhuizen. Wat willen ze dan?

Het gaat dadelijk echt helemaal fout. Mensen die elkaar vermoorden of mishandelen voor een mening. Dat is ook niet goed. Maar wat dan wel, we stromen volledig over en daarmee bedoel ik volledig europa, het ene land wat erger dan het andere, gemeentes weten ook niet meer wat te doen. In de opvangen vliegen christenen en moslims elkaar naar de strot en gaat de oorlog "vrolijk" verder. Maar de huidige bevolking komt steeds harder in protest, waar gaat het stoppen. Hier ook bloedbaden om een mening of geloof? Avondklokken ivm veiligheid?

Wat betreft de reactie van de vvd, beetje lafjes, waarom daar niet en elders wel. Een ding is me alleen niet duidelijk zijn de opvangen overal eerlijk verdeelt over rijke en arme delen van een land/plaats of toch daar waar minder geld is is meer opvang?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:39

Tjah, we zullen toch bijna Rita Verdonk weer in het zadel helpen met haar visie op het vluchtelingenbeleid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:41

En die is?

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:45

ravellie schreef:
Fehu schreef:

Wat wil je dan? grenzen open laten?.
Je moet een geluid af geven, die enorme stroom mensen is niet meer te behappen en al helemaal niet meer te overzien.
Die grenzen hadden er al veel eerder moeten komen.

En idd, er mag van NL nog wel wat meer tegengeluid komen.

Het geen wat al veel en veel eerder had moeten gebeuren: Op de punten waar de vluchtelingen het vaste land van Europa binnen komen, centrale opvangposten plaatsen waar mensen meteen geregistreerd worden, vinger afdrukken worden afgenomen, gecontroleerd worden op ziektes en evt. de eerste medische hulp krijgen. Vanuit deze punten de mensen die echt hulp nodig hebben verdelen over de Europese landen. Economische vluchtelingen, (terugkerende) extremisten, eerder uitgeprocedeerde asielzoekers meteen eruit filteren en terug de plas over.

Tuurlijk moet er een geluid afgegeven worden voor de mensen die de boottochtjes nog steeds willen wagen maar ik denk dat dit niet mensen zal bereiken. Zeker niet als de smokkelaars ze nog steeds gouden straten en schalen vol halal vlees blijven beloven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:52

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:55

Tcm62 schreef:
Ik moet mijzelf gaan rapporteren? Zie je wat je nu weer doet?

Dat zoevende geluid wat je net hoorde was mijn punt dat over je hoofd ging. Kan gebeuren.

Tcm62 schreef:
Jij post ook altijd alleen maar OP een ander...en wat ik doe is herhalen wat jij steeds roept, in herhaling roept...en dat noemt men generaliseren...mooi woord..mar dar is war jij nl steeds doet.

Je bent weer losse gedachtenflarden aan het verwoorden. Dit stukje heeft noch een kop, noch een staart.

Tcm62 schreef:
De overige posts met argumenten, goed uitgelegde argumenten sla je liever over...past niet in het plaatje.

Ik heb hier pagina's vol onderbouwde feiten gepubliceerd. En dat weet jij ook. Gevalletje pot-ketel-zwart.....

Tcm62 schreef:
En met jouw kun je niet argumenteren omdat je het nl zelf nooit doet, wel generalisrende plaatjes plakken op iemand..spiegel thuis ven onder het doekje uithalen...

Je bent weer losse gedachtenflarden aan het verwoorden. spiegel thuis ven onder het doekje uithalen? Dit stukje heeft noch een kop, noch een staart.

Tcm62 schreef:
Het gaat zo geraffineerd dat temmen geen zin heeft, maar jij zult nu wel weer temmen, toch?

Nooit gedaan, niet van plan het ooit te doen. Maar lekker suggestief weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:28

Cowboy stop nu eens met op de man spelen, je schiet er niets mee op, je vervuild het topic ermee ook nog.

Verdonk is voor mij alweer te lang gelede, heb me nooit met haar beziggehouden.

Eerder inschrijven is handig maar daarmee wordt de stroom niet minder, vrees dat er weinig uitgevist worden die echt aantoonbaar economisch vluchteling zijn.

Teddy321

Hekken bouwen? Jongens waar gaat dit over? Ben ik dan de enige die gisteren op tv verkleumde mensen en onderkoelde baby's zag omdat de grenzen gesloten waren? Dat kan toch niet; als het hartverscheurende gehuil van deze kinderen je niets doet.....jeetje...

gohyaJarig

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:30

Ja natuurlijk doet het me wat, alleen de economische vluchteling verpest het voor de echte oorlogsslachtoffers. Je moet iets om mensen gecontroleerd door te kunnen laten. Dat bereik je alleen door hekken en dan een voor een doorlaten en controleren. Je remt er in ieder geval de overstroming van mensen door. Leuk, nee absoluut niet noodzakelijk ik ben bang van wel.

Lees nu je eerste opmerking pas hierboven cowboy :r bah misselijk, komt op mij als een regelrechte bedreiging over zelfs. Grappig bedoelt of zo? Nou dat is het niet. Stop ermee en verziek dit topic niet.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:34

Volgens mij moet de stroom eerder worden tegen gehouden; voor ze in Turkije in een bootje stappen ( voor een overtocht van 1 uur). Zodra ze aan de grenzen staan ben je te laat. Gezien de aankomst van de winter, die meestal bitter koud is in de Balkan, ben je verplicht ze op te nemen,

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:35

karuna schreef:
Lees nu je eerste opmerking pas hierboven cowboy :r bah misselijk, komt op mij als een regelrechte bedreiging over zelfs. Grappig bedoelt of zo? Nou dat is het niet.

Mag ik wel nog vragen waar je het in Godnaam over hebt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:37

Citaat:
Dat zoevende geluid wat je net hoorde was mijn punt dat over je hoofd ging. Kan gebeuren.
komt op mij agressief en dreigend over, -O-