verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:24

Cowboy55 schreef:
Aan de andere kant: ik kan alleen maar liegen als ik A zeg en B doe. Maar als ik alleen maar heel vaak A zeg en nooit feitelijk iets doe.....kan ik ook niet liegen.

Hm..... daar zit iets in.
Maar och, geef mij maar mensen die doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:25

Mannen die verkrachten hebben helemaal niet dus veel 'emoties, lusten' omdat ze 'jong zijn' en 'man' zij, en daarom dus recht op prostituees. Wij kennen helemaal geen 'zedelijke plicht', komop zeg. Alleen de verkrachters hebben een plicht: je blijft gewoon van andere mensen af punt. Er is nooit een excuus om ongewenst aan een ander te zitten. En wij hoeven helemaal niks op te lossen of in een behoefte te voorzien.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:26

Janneke2 schreef:
Er komen hooggeschoolde mense. deze kant op, dat zijn kansen.
Daar worden we echt niet armer van.

Vanmorgen op WNL hoorde ik dat 36 procent van de vluchtelingen analfabeet is.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:27

Janneke2 schreef:
Ik stam af van economische vluchtelingen en mijn betovergrootouders hebbende Nederlandse economie sterk helpen maken, dus ik denk dat dat meevalt.

Op welke economische vluchteling doel jij eigenlijk? De hugenoten, waar je het eerder over had, kan ik niet bepaald een economische vluchteling noemen.

En mijn broek is paars.. dus alle broeken zijn paars houdt geen stand hé. Ook daar is de wereld en de (welvaarts)staat heel anders in geworden. 'Vroegâh' moest je werken anders had je niks te eten of je moest gaan bedelen of geluk hebben met kerk of familie. Het was dus buigen of barsten. Tegenwoordig hebben we overal vangnetten voor. Enerzijds allemaal goed, anderzijds zal het ook misbruikt worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:30

Citaat:
(verkrachtingen-in-azc)
Precies.
Dat weten we niet en teveel willen dat ook niet weten.
Willen hier hulp bieden maar tegelijkertijd staat de echte vluchteling in de regio in de kou.

...Alsof er buiten azcs geen verkrachtingen worden gepleegd......

(Iets dat niet iedereen wil weten, en met recht, want het is gruwelijk genoeg, ik ben de serieverkrachter van Utrecht nog niet vergeten. Een gewone Hollandse amn, bleek. Idem de verkrachter annex moordenaar van Marianne Vaatstra. Zo kan ik nog wel even doorgaan. )
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 17-09-15 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:32

storrum schreef:
Janneke2 schreef:

Dan is er nog 64% over... Maar ik ben erg benieuwd waar WNL (dus: rechts medium) deze cijfers vandaan haalt. Ik kan ze namelijk nog niet terugvinden op internet.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:35

Sunrise_ schreef:
Mannen die verkrachten hebben helemaal niet dus veel 'emoties, lusten' omdat ze 'jong zijn' en 'man' zij, en daarom dus recht op prostituees. Wij kennen helemaal geen 'zedelijke plicht', komop zeg. Alleen de verkrachters hebben een plicht: je blijft gewoon van andere mensen af punt. Er is nooit een excuus om ongewenst aan een ander te zitten. En wij hoeven helemaal niks op te lossen of in een behoefte te voorzien.

Volgens mij kennen wij wel degelijk zedelijke plichten (ik citeerde een term van Aletta Jacobs, die plm honderd. jaar terug leefde, dus wellicht moeten we. een ander woord zoeken).

En ik voel erg veel voor het standpunt dat je verdedigt: dat sexueel geweld vooral een machtsmisdrijf is, met sex als middel. - En dat het niet primair of zelfs helemaal niet gaat om sexuele behoeften van de dader. Enkel om zijn behoefte aan macht.

Maar vergeet ook niet: we hebben het hier overeen krantenartikel uit een sensatie blad.
Wat er precies gebeurd is weten we niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:39

storrum schreef:
Janneke2 schreef:

Analfabeet in het Arabisch neem ik aan? Dan zitten ze hier goed! Het over- over- overgrote deel van de Nederlanders is ook analfabeet in het Arabisch. Schept meteen een band: samen de Damascus Times lezen en samen geen flauw idee hebben waar het over gaat...... :+

Blue_Eyes

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:41

Scherp Cowboy :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:41

Sammie schreef:
Janneke2 schreef:
Ik stam af van economische vluchtelingen en mijn betovergrootouders hebbende Nederlandse economie sterk helpen maken, dus ik denk dat dat meevalt.

Op welke economische vluchteling doel jij eigenlijk? De hugenoten, waar je het eerder over had, kan ik niet bepaald een economische vluchteling noemen.

Pal na de Bartholomeusnacht: nee, dat was een kwestie van het vege lijf redden. Maar de Hugenoten kwamen niet allemaal tegelijk. En ze hebben als handwerkslieden nadrukkelijk bijgedragen aan de Hollandse rijkdom.

Maar de andere kant van mijn familie kwam de Rijn afzakken, op zoek naar werk.
Citaat:
En mijn broek is paars.. dus alle broeken zijn paars houdt geen stand hé. Ook daar is de wereld en de (welvaarts)staat heel anders in geworden. 'Vroegâh' moest je werken anders had je niks te eten of je moest gaan bedelen of geluk hebben met kerk of familie. Het was dus buigen of barsten. Tegenwoordig hebben we overal vangnetten voor. Enerzijds allemaal goed, anderzijds zal het ook misbruikt worden.

Mij ontgaat van alles. Ik hebecht geen idee waar je op doelt.
Er zijn fouten mbt syllogismen mogelijk, dat klopt.
En. roeger waren er meer vangnetten dan nu, dat is een triest feit.
Dus uitleg graag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:44

Genoeg Nederlanders die ook analfabeet of laaggeletterd zijn, maar ja om die nou met z'n allen uit Nederland te wippen is ook weer zoiets :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:44

vuurneon schreef:
Genoeg Nederlanders die ook analfabeet of laaggeletterd zijn, maar ja om die nou met z'n allen uit Nederland te wippen is ook weer zoiets :')

Nederland telt 250.000 analfabeten (1,5% van de bevolking) en 1,3 miljoen laaggeletterden of zogenaamde functioneel analfabeten (7,9% van de bevolking); dit houdt in dat men weliswaar in staat is bijvoorbeeld de eigen naam te schrijven en/of om losse woorden te lezen, maar niet om een langere tekst dusdanig snel en correct te lezen dat men deze ook daadwerkelijk begrijpt.

Dus nee, doe maar niet nee.....niet dat dit gesuggereerd werd trouwens......

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:46

Die kunnen mooi onze vuilnis afvoeren en sorteren, en in de kassen werken om onze champignons, paprika's en tomaatjes te plukken. Schijnen Nederlanders niet zo voor te porren zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:47

ik snap nooit wat oude koeien met heden ten dage te maken heeft...

Een veel gebruikt emigratiebeleid is dat je een positief aandeel aan de samenleving moet bijdragen en als je econonisch vluchteling bent, zal dat ook zo moeten zijn...

Momenteel is dat er nog steeds meer uitgaven dan inkomsten zijn in de staatkas en dat de uitgaven boven de inkomsten gedaan worden uit geleend geld, zoals bv de pensioenen....ook uit die pot is gegraaid om gul aan Griekenland te geven, waar vervolgens alles is verdampt door wanbeleid en men nog steeds vrolijk met 52 op zijn pensioenbips zit..

Die pot met pensioen is dus door iedereen boven de 25 gevuld en als je steeds dichter bij die leeftijd komt, wordt de premie ook steeds hoger, maar of dat pensioen er nog zal zijn?

Hoezoe rijkste land van Nederland? Dat zijn we helemaal niet, maar deze regering heeft graag een groot hoofd, een typisch Nederlands mankementje..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:49

F_Orumster schreef:
Die kunnen mooi onze vuilnis afvoeren en sorteren, en in de kassen werken om onze champignons, paprika's en tomaatjes te plukken. Schijnen Nederlanders niet zo voor te porren zijn.

niets mis met dat soort werk....maar waarom zou je gaan werken als je het gewoon krijgt?
Geldt zeker ook voor de Nederlander :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:51

F_Orumster schreef:

O ja wel hoor, maar die heren nemen geen Nederlanders, maar seizoenarbeiders op een nul uren Kontrakt, want dan hoeven ze nagenoeg geen belasting af te dragen.

Die fiets is nl al lang achterhaald, die slogan doet her goed, maar de verborgen armoede is iets wat men niet wil weten....ken er geneog die tussen wal en schip zijn gevallen en geen rechten op een uitkering hebben, wat graag gaan plukken, maar aan de poort worden uitgelachen..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:52

vuurneon schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd welke groep dat is, gezien onze leerplicht... ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:53

Tcm62 schreef:
ook uit die pot is gegraaid om gul aan Griekenland te geven, waar vervolgens alles is verdampt door wanbeleid en men nog steeds vrolijk met 52 op zijn pensioenbips zit..

:')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:53

een nul-uren contract is alleen maar omdat onze wetgeving zo in elkaar zit dat je iemand amper kunt ontslaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:54

Tcm62 schreef:
F_Orumster schreef:

O ja wel hoor, maar die heren nemen geen Nederlanders, maar seizoenarbeiders op een nul uren Kontrakt, want dan hoeven ze nagenoeg geen belasting af te dragen.

<KNIP>

En met 'seizoensarbeiders' bedoel je buitenlandse seizoensarbeiders neem ik aan? Die gasten die op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk uren willen werken zodat ze met hun verdiensten z.s.m. terug kunnen gaan naar Polen, Roemenie, etc.?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:55

Klopt en omdat het fiskaal heel erg aantrekkelijk is voor de werkgever..de overheid speelt dat balletje in de schoot hoor....dat zijn de grootste boeven hier...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:55

Sammie schreef:
Asielzoekers uit de Balkan.. verbaast mij al ernstig.. Waarom vragen die asiel aan? En wordt dat serieus bekeken en onderzocht?

@Nikasss. wegwuiven wordt nergens gezegd. Maar er op blijven teren heeft echt geen zin.. Toen was er een andere wereld met eigen problemen en nu hebben we deze wereld met déze problemen. We kunnen ook moeilijk in armoede gaan leven, omdat dat andere mensen dat ook willen. Juist met geld kun je helpen en het gaat dus juist om de manier hoe men dat zou moeten doen. Wat mij betreft echt niet óf.. want dat komt als een boomerang terug.

Mee eens, maar het gaat er mij om dat Europa, door haar verleden, een aandeel heeft in de problemen van nu. Gaat niet erom dat je daar in blijft hangen of solidair arm gaat zitten zijn, maar dat je wel nu je verantwoordelijkheid neemt en niet afschuift als zijnde "niet mijn probleem".
("je" is in algemene zin bedoeld)

Tcm62: ken er ook genoeg die er hun neus voor ophalen. Er is ook een documentaire geweest waar dat onderzocht is (in Engeland) waren (Engelse) werklozen die werden uitgenodigd voor productiewerk en asperge steken. Maar ze kwamen niet opdagen of liepen de kantjes er van af.
Om die reden werden er vervolgens Polen aangenomen die wel hard werkten.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 17-09-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:59

Nikass schreef:
Sammie schreef:
Asielzoekers uit de Balkan.. verbaast mij al ernstig.. Waarom vragen die asiel aan? En wordt dat serieus bekeken en onderzocht?

@Nikasss. wegwuiven wordt nergens gezegd. Maar er op blijven teren heeft echt geen zin.. Toen was er een andere wereld met eigen problemen en nu hebben we deze wereld met déze problemen. We kunnen ook moeilijk in armoede gaan leven, omdat dat andere mensen dat ook willen. Juist met geld kun je helpen en het gaat dus juist om de manier hoe men dat zou moeten doen. Wat mij betreft echt niet óf.. want dat komt als een boomerang terug.

Mee eens, maar het gaat er mij om dat Europa, door haar verleden, een aandeel heeft in de problemen van nu. Gaat niet erom dat je daar in blijft hangen of solidair arm gaat zitten zijn, maar dat je wel nu je verantwoordelijkheid neemt en niet afschuift als zijnde "niet mijn probleem".
("je" is in algemene zin bedoeld)

Tcm62: krn er ook genoeg die er hun neus voor ophalen. Er is ook een documentaire geweest waar dat onderzocht is (in Engeland) waren (Engelse) werklozen die werden uitgenodigd voor productiewerk en asperge steken. Maar ze kwamen niet opdagen of liepen de kantjes er van af.
Om die reden werden er vervolgens Polen aangenomen die wel hard werkten.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk juist dat het die gedachtegang is van het teruggrijpen naar vroeger en eerdere generaties dat averechts werkt. Ik denk dat dat bij Merkel ook een rol speelde: de Duitse schuld in de geschiedenis, waardoor ze nu met open armen Syriërs wilde verwelkomen. Imo is dergelijk teruggrijpen niet handig en niet constructief. Kijk naar het nu met een open blik; wie zijn we nu en wat gaan we doen. Wat is goed voor de vluchtelingen, maar ook: wat is haalbaar voor Europa, en vooral de meest populaire landen? Hoe kunnen we zoveel mogelijk mensen helpen zonder dat onze welvaartsstaat eraan ten onder gaat?
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 17-09-15 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:00

Natuurlijk ken je die Nikass, maar laat dat niet de norm zijn......

moraliserend Nederland vind dat nl,allemaal van die leuke dooddoeners...

En niet alle polen over 1 kam scherende, als je rond vraagt wat nou echt de meerwaarde is van die Polen, kwa werkinzet tov kundigheid, dan krijg je een ander beeld van hard werkend.

Overdag uit de neus etende, alles zo maken dat het kapot gaat of over moet, zodar ze overuren kunnen maken. Maar dat zijn ervaringen uit de praktijk en die doen het nooit zo goed op bokt... :? :=

Maar de gemiddelde Pool zie ja al niet meer hier hoor, die kennen hun rechten omderhand, zijn nu meer de arme Roemeen, Tjech...die inderdaad blij zijn met 5 euro per uur...
Laatst bijgewerkt door Indestal op 17-09-15 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:00

Tcm62 schreef:
vuurneon schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd welke groep dat is, gezien onze leerplicht... ;)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik heb ze wel meegemaakt in mijn klassen hoor.

Klasgenoten die moeite hadden met lezen en schrijven en die tijdens de lessen en in de klas steeds meer uit beeld verdwenen. Gewoon in 'middenklassend Nederland' in de jaren 70-80. Ze zaten er elke dag, maar kwamen niet of nauwelijks meer 'aan de beurt'. En ze zullen daar tot op bepaalde hoogte vrede mee gehad hebben, want 'aan de beurt komen' betekende van hen 'falen'. Niks geen remedial teaching, gewoon falen en dat was het dan.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-09-15 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt