Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:36

Ik vind het een nette straf :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:38

Voor mij lifaya maakt het geen verschil of iemand achteraf nu met een nep of echt wapen heeft staan zwaaien. Maar ik vind de strafeis wel passend eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:41

slimmerik schreef:
Voor mij lifaya maakt het geen verschil of iemand achteraf nu met een nep of echt wapen heeft staan zwaaien. Maar ik vind de strafeis wel passend eerlijk gezegd.

Dit dus. Vind het ook een passende straf, je kan van een afstand niet zien of het een nep of echt (vuur)wapen is.

Nog even los van het feit dat een "nep wapen" ook nogal wat schade aan kan richten, heb niet bepaald prettige plekken gezien die aangericht werden door zogenoemde "BB's" (balletjes die in airsoftreplica's en dus "nepwapens" gaan).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:52

Ik vind dat wel een verschil. Het zegt iets over zijn intenties. Net als dat er verschil wordt gemaakt tussen moord met voorbedachte rade en doodslag.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:40

Ik vind het een beste straf hoor, ik denk dat de ellende al groot genoeg is dat ie herkenbaar in beeld was etc. Er is niemand gewond geraakt, wel een hoop heisa. Maar prima straf lijkt me zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 16:50

Ik vind het een nette straf!

Is het nu 4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk? Dan loopt ie na drie jaar vast wel weer rond..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 17:09

Bij goed gedrag zelfs veel eerder schat ik zo in....

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 23:03

Lijkt me een redelijke straf en ook ik vind dat er wel degelijk verschil zit tussen rondzwieberen met een 'echt' wapen en een 'nep' wapen.
Ik vind 4 jaar ook best redelijk omdat dan niet meteen zijn totale leven is vergooid: uit een krantenartikel heb ik gehaald dat het ging om een (jonge) student die als zijn omgeving werd beschreven als vriendelijk.

NIET DAT DIT DAN GOED IS TE PRATEN. Hij heeft zeker een aantal mensen ontzettend laten schrikken, of een licht trauma bezorgt.
Maar ik vind het een zeer redelijke straf, al helemaal gezien het Nederlandse rechtsysteem waar veel mensen met móórd nog 'makkelijker' wegkomen, dan dat hij nu komt.

Ben ik trouwens de enige die nog steeds wil weten wat hij nou eigenlijk te zeggen had?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 02:38

Hij heeft gezegd dat hij bewijs had dat de NOS corrupt was en geen eerlijk nieuws gaf of iets dergelijks.

Maar dit is pas de eis van het OM he. Kan goed dat de straf uiteindelijk lager uitvalt. Alles tussen 2 en 4 jaar zou ik redelijk vinden zelf.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 06:44

1 jaar voorwaardelijk.
Betekend dat 1 jaar zitten en goed gedrag er nog vanaf?
Hoe werkt dat precies?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:51

De eis nu is 4 jaar waarvan 1 voorwaardelijk. Dat houd in dat als dit het word hij sowieso 3 jaar vastzit en als hij nogmaals dezelfde fout begaat hij nog een jaar extra moet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 09:56

Voorwaardelijk = Op voorwaarde van.
Onvoorwaardelijk = Dat hij sowieso die tijd vast zit.

Staat er ook aangegeven wat hij nou precies wilde vertellen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:10

Drie jaar vast, wegens goed gedrag is ie dus binnen een jaar vrij. Voorarrest wordt er meestal nog afgehaald. Dus die is eind van het jaar wel vrij

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:18

Keet schreef:
Drie jaar vast, wegens goed gedrag is ie dus binnen een jaar vrij. Voorarrest wordt er meestal nog afgehaald. Dus die is eind van het jaar wel vrij

2/3e van de straf uitzitten bij goed gedrag. Dat is dus 2 jaar minimaal. Dat het voorrarrest eraf gaat is niet raar, want dat heeft hij ook al vast gezeten.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 10:31

Ik vind het ook een behoorlijke eis. Kan me niet voorstellen dat die jongen helemaal helder is. Volgend mij heeft de maatschappij er meer aan als hij goed doorgelicht wordt door een psychiater.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:33

Om eerlijk te zijn vind ik het best een hoge straf als ik kijk wat sommige maar voor lachertjes krijgen, die wel fataal zijn afgelopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:28

Ik vind het ook eigenlijk behoorlijk hoog :=
Als je inderdaad ziet wat voor straffen er worden geëist als er iemand in elkaar geslagen wordt en voor diefstal en bedreigingen.. Ook voor doodsbedreigingen krijgt men geen vier jaar volgens mij.. En hoe veel youtube filmpjes staan er wel niet online waar men anderen haast een hartaanval bezorgd door ze te laten schrikken..?
En deze jongen zei niet eens dat hij iemand iets aan wilde doen, wilde alleen wat zeggen op tv wat voor hem schijnbaar erg belangrijk was, en daar wordt dan 4 jaar voor geëist? Ik denk dat zo'n mensen in de gevangenis juist veel meer het verkeerde pas op worden geleid. Een psychiater en wat begeleiding lijkt me eigenlijk beter voor zo iemand.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:32

Maatschappelijke inpact wordt wel meegenomen in de strafeis meestal.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 18:27

Dat neem ik ook aan Keet. Hij blijkt volledig toerekenvatbaar op dat moment geweest te zijn. En ja, had een behoorlijke maatschappelijke impact zo vlak na Charlie.....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:06

Als je daar zelf werkt en er komt een met een wapen binnen wandelen.. die niet echt mega nep lijkt.
Schfik je toch rot..

. dan vind ik vier jaar prima straf.. hij doet het zelf. En dan he je geen naapers die het ook even gaan doen.

Echte moordenaars mensen met eche wPens ect.. moeten gewoon een hogere straf krijgen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:26

Ik vind 4 jaar een heel goed passende straf.
Niet zo veel dat z'n leven weg is doordat hij een lange tijd afgezonderd is, maar ook niet zo kort dat hij weer vrolijk verder kan.