Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:39

Idd bah wat is er zo leuk aan , dat woord alleen al typen bij een ramp als deze..

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:40

Heimdallr schreef:
Waarom wil je lichamen zien? Dan ben je toch ziek. Je kan jezelf daar ook behoorlijk mee traumatiseren.

Ziek? nee hoor. Ik vind het interessant.

Ik kan er op een of andere manier gewoon heel objectief naar kijken. Maar of ik er ook tegen kan in het echt weet ik natuurlijk niet :) (en ook niet als het bekenden zijn natuurlijk)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:40

chocobroodje schreef:
Hij noemt ze geen bastaards, maar basterds: Rotzakken/klootzakken.. (Degene die dus geschoten hebben zijn rotzakken) Is iets heel anders.

bastard=bastaard

Waar CNN zich ook aan stoorde..
Laatst bijgewerkt door ceasario op 18-07-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:41

Moet zeggen, het zien van het filmpje op liveleaks is bijvoorbeeld wel heel erg schokkend, maar werkt niet traumatiserend oid, heb er verder geen gedachten achter.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:41

Deijs schreef:
Heimdallr schreef:
Waarom wil je lichamen zien? Dan ben je toch ziek. Je kan jezelf daar ook behoorlijk mee traumatiseren.

Ziek? nee hoor.

Ik kan er op een of andere manier gewoon heel objectief naar kijken. Maar of ik er ook tegen kan in het echt weet ik natuurlijk niet :)

Ik kan zelf niet naar overleden mensen kijken, zeker niet als ze verminkt of wat dan ook zijn. Ik bespaar mij altijd zulke dingen. Maarja iedereen is anders.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:43

ceasario schreef:
chocobroodje schreef:
Hij noemt ze geen bastaards, maar basterds: Rotzakken/klootzakken.. (Degene die dus geschoten hebben zijn rotzakken) Is iets heel anders.

bastard=bastaard

Letterlijk ja, maar wordt tegenwoordig voornamelijk gebruikt als 'klootzak' (aangezien niemand meer een onwettig kind genoemd hoeft te worden als ouders niet getrouwd zijn...)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:43

ceasario schreef:
bastard=bastaard

Erg letterlijk wel ja [ bastaard / onecht ]. In deze context wordt er echter schoft of klootzak mee bedoeld. Bastaard (kind) was vroeger ook een scheld-/negatief woord, maar heeft inmiddels een andere betekenis. Beetje vergelijkbaar met buitenbeentje :)

Anoniem

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:44

Ik kan me indenken dat familieleden wel op zoek zijn naar foto's van de lichamen, meer zekerheid.. maar voor sensatie, nee gatver :r

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:46

Hoor net van zeggen dat een half uur eerder of half uur later president poeting over zou komen.
Dat het waarschijnlijk op hem bedoeld was.
Iemand dit ook gehoord?

Dribbel

onkeltje schreef:
Hoor net van zeggen dat een half uur eerder of half uur later president poeting over zou komen.
Iemand dit ook gehoord?

Heb daar volgens mij nog geen bevestiging van een betrouwbare nieuwssite oid van gezien (even uit mijn hoofd).

Nataschax

Verschrikkelijk voor de na bestaande, gelukkig is de 2de zwarte doos gevonden dus gaan ze nu alles na luisteren etc.
Veel sterkte gewenst voor de nabestaande!

er was ook een jongetje gevonden, lichaampje was nog helemaal intact maar helaas wel overleden.
Laatst bijgewerkt door Nataschax op 18-07-14 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:47

Sammie schreef:
[. Beetje vergelijkbaar met buitenbeentje :)

Niet in de oekraine. :+

Dan zou je ook het woord facist daar niet letterlijk moeten nemen.

De president : "deze buitenbeentjes dienen gestraft te worden" ;(

Hier in Nederland.."buitenlander" zegt jij moet dood..bedoelt...val kapot.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 18-07-14 13:51, in het totaal 2 keer bewerkt

R12312

onkeltje schreef:
Iemand dit ook gehoord?

Broodje aap verhaal

Mir_U

Heb die theorie ook gelezen, maar ben even kwijt waar ook alweer..

coldsummers

Jans schreef:
Ik kan me indenken dat familieleden wel op zoek zijn naar foto's van de lichamen, meer zekerheid.. maar voor sensatie, nee gatver :r

Precies, ik denk dat meer mensen het voor de sensatie doen. Familie zal ongetwijfeld ook op zoek zijn, maar dan denk ik op andere wijze dan zomaar via twitter deze dingen in te typen in de hoop iets te vinden.

Kentaro

Gelukkig niet gehoord en ik geloof er weinig van ook. áls het op hem voorzien was, gaan ze niet een toestel een half uur eerder of later neerhalen :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:48

Maar als de seperatisten het hebbem gedaan, waarom zouden ze Poetin dan neerschieten?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:48

In de luchtvaartbranche denken ze (het deel dat ik spreek dan) niet dat het toeval is dat het 2x Malaysia Airliines betrof, hoop op een onafhankelijk onderzoek! Sterkte voor de nabestaanden!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:49

Als het de russische separisten waren (waar het nu wel op lijkt), dan is het onlogisch dat ze Poetin zijn vliegtuig neer willen halen, aangezien ze aan dezelfde kant staan. Er is ook geen bevestiging dat dit het geval zou zijn.

Nies_

R12312 schreef:
Kentaro schreef:
er staat ook in:
However, Strelkov deleted the post when he found out it was actually a commercial jetliner carrying 295 innocent people — not a military aircraft

Toch vermoed ik wel dat dit het werkelijke verhaal is.

Dat zou wel goed lomp zijn hoor. Als je van zo'n afstand een vliegtuig uit de lucht kan schieten dan zou ik denken dat je ook wel door een verrekijker/telescoop kunt kijken.
Sammie schreef:
ceasario schreef:
bastard=bastaard

Erg letterlijk wel ja [ bastaard / onecht ]. In deze context wordt er echter schoft of klootzak mee bedoeld. Bastaard (kind) was vroeger ook een scheld-/negatief woord, maar heeft inmiddels een andere betekenis. Beetje vergelijkbaar met buitenbeentje :)

Slecht dat ze bij CNN nog te stom zijn om zoiets simpels te vertalen :+

Ik denk niet dat er nog veel mensen met Malaysia Airlines vliegen. Snap ook echt niet wat een vliegtuig doet boven oorlogsgebied! Daar gaan ze normaal gezien met een grote boog omheen.

Sammie

ceasario schreef:
Sammie schreef:
[. Beetje vergelijkbaar met buitenbeentje :)
Niet in de oekraine. :+

Vergelijkaar met het WOORD buitenbeentje. Dat had vroeger ook een veel negatievere betekenis dan wat het nu heeft..

Nies_ schreef:
Slecht dat ze bij CNN nog te stom zijn om zoiets simpels te vertalen :+
Ach..sinds ze bij de BBC het jaar van het paard in doventaal omzetten naar jaar van de ho.eren kijk ik nergens meer van op :')
Laatst bijgewerkt door Sammie op 18-07-14 13:51, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:51

Heimdallr schreef:
Deijs schreef:

Ziek? nee hoor.

Ik kan er op een of andere manier gewoon heel objectief naar kijken. Maar of ik er ook tegen kan in het echt weet ik natuurlijk niet :)

Ik kan zelf niet naar overleden mensen kijken, zeker niet als ze verminkt of wat dan ook zijn. Ik bespaar mij altijd zulke dingen. Maarja iedereen is anders.

Gelukkig wel, want die personen zullen toch geïdentificeerd moeten worden. Someone has to do the job......

Wat mij vanochtend in de krant opviel: er werd een foto getoond van gevonden paspoorten. Om te beginnen zien die paspoorten er wel erg netjes uit, gezien wat er gebeurt is, maar ook: een van de paspoorten had een gat. Zo'n gat in het paspoort wordt gebruikt om aan te geven dat een paspoort ongeldig is (maar je het wil houden, bijvoorbeeld omdat er stempels van exotische landen in staan).
Just my two cents..........

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:52

Waarom zouden ze überhaupt zo'n vliegtuig neerschieten? Lijkt toch niet zo heel erg op die van MA? Snap dat ze eventueel een vrachtvliegtuig van Oekraïne willen neerschieten(Aangenomen dat ze dus 'voor' Rusland zijn), maar je weet toch nooit of dat een vliegtuig uit een ander land is of niet? :S

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:53

ikke schreef:
Wat mij vanochtend in de krant opviel: er werd een foto getoond van gevonden paspoorten. Om te beginnen zien die paspoorten er wel erg netjes uit, gezien wat er gebeurt is, maar ook: een van de paspoorten had een gat. Zo'n gat in het paspoort wordt gebruikt om aan te geven dat een paspoort ongeldig is (maar je het wil houden, bijvoorbeeld omdat er stempels van exotische landen in staan).

Dat viel mij ook direct op.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 18-07-14 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:53

ikke schreef:

Soms heb je 2 paspoorten bij je, waarvan 1 ongeldig is, omdat bijv. het visum nog wel in het oude paspoort staat/zit