De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:52

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... -steun-pvv

dit vind ik pas eng en een regelrechte aanval op onze democratie. Ik denk dat de PVDA hier NOG meer stemmen mee gaat verliezen en Wilders uiteindelijk als geslagen winnaar uit deze hele kermis komt.

Schandalig dat de PVDA meent de pvv stemmers zo buiten schot te zetten, dat zijn namelijk mensen die met hun democratische recht hebben gekozen voor Wilders.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:52

F_Orumster schreef:
Mijn broer heeft 3 maand gezeten en weet dat het niet zo leuk is als voorgedaan wordt hier.

het hoort ook niet leuk te zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:05

Ceriadwen schreef:

dit vind ik pas eng en een regelrechte aanval op onze democratie. Ik denk dat de PVDA hier NOG meer stemmen mee gaat verliezen en Wilders uiteindelijk als geslagen winnaar uit deze hele kermis komt.

Schandalig dat de PVDA meent de pvv stemmers zo buiten schot te zetten, dat zijn namelijk mensen die met hun democratische recht hebben gekozen voor Wilders.

Laten we hopen dat het nog meer stemmers kost. Dat Samson het niet zo op democratie heeft was mij al langer bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:27

Nies_ schreef:
Ceriadwen schreef:

Laten we hopen dat het nog meer stemmers kost. Dat Samson het niet zo op democratie heeft was mij al langer bekend.

ja, helaas wel de wrange waarheid.
Zeggen dat je alle wetsvoorstellen ingediend door de PVV gaat boycotten.
Er wordt gewoon over ons heen gewalst, dacht dat wij in een democratisch land woonden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:28

nee hoor...schijndemocratie heet dat

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:47

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:51

_/-\o_

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:54

even doorscrollen naar 29.30 minuten. Meer of minder criminelen in de PVV
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 22-03-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:02

Toch een paar misverstandjes over democratie: de PVV heeft slechts zoveel recht om mee te beslissen als ze stemmen hebben gekregen. Ze hebben al veel te veel invloed gehad op allerlei zaken die door een veel grotere meerderheid worden afgewezen. Wat dat betreft zijn ze spekkopers en mogen ze hun handjes dichtknijpen.

Bovendien verstoren ze de discussie door de werkelijke problemen helemaal niet te benoemen maar juist uit de weg te gaan. Want de meeste ouderen hebben behoorlijk veel meer te maken met de gevolgen van de bezuinigingen op de zorg dan van criminaliteit - toch blijven we een belachelijke hoeveelheid geld en aandacht besteden aan iets wat getalsmatig helemaal niet zo'n groot probleem is. De meeste mensen hebben in het dagelijks leven meer te maken met de gevolgen van ontslagen dan van een probleemwijk. Etc.

Het enige wat je op de PvdA kunt aanmerken is dat ze veeeeel te laat beseffen dat ze te ver zijn gegaan. Maar verder is het hun volste recht om niet in te stemmen met moties.

Alleen... Wilders en veel van z'n aanhang houden niet zo van de spelregels. Die zijn namelijk alleen maar handig als ze in hun voordeel zijn, en anders heb je er maar last van en zijn ze verongelijkt. Denk niet dat Wilders ooit open staat voor een eerlijke vergelijking. Hij moet kunnen zeggen wat hij wil, maar wat denk je dat hij zou zeggen als een imam een preek zou houden over homoseksualiteit en zou beloven voor minder homo's te zorgen? Denk je dan dat Wilders op gaat komen voor hun vrijheid van meningsuiting? Welnee, dan is het ineens ondubbelzinnig haatzaaierij. (En zou een paar maanden later een of andere christelijke leider hetzelfde doen dan hoor je vooral krekels tjsirpen.) Het gaat niet om de mening, het gaat om wie het zegt.

Dubbele standaarden, en ik vind het heel kwalijk. En laten we ons weer eens richten op de dingen die belangrijker zijn: financiele crisis, en de praktische gevolgen voor werkloosheid, woningmarkt en de zorg. Daar doe je veel meer mensen een plezier mee. Daar heeft namelijk vrijwel iedereen mee te maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:41

Ceriadwen schreef:

D66 heeft al eerder aangegeven dat zij absoluut niet met de PVV willen samenwerken.
Voor mij zou dit dus juist wel een reden zijn om PvdA of D66 stemmen. :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:46

Wranglerbutt schreef:
Als gevangenissen daadwerkelijk zulke luxe vakantieoorden zouden zijn waar boeven worden verwend met lekker eten en een fijn recreatieprogramma, waarom zouden criminelen dan zo ontzettend hun best doen om niet te worden gepakt? :+

Ja en waarom gooien die zielige mensen die hun huis niet uit durven dan niet even ergens een ruit in (oid)? Komen ze vanzelf in dat kuxe hotel terecht.

Ceriadwen jij weet echt niet waar je over praat hè mbt gevangenissen. Het is echt niet zo dat even alles voor je geregeld wordt hoor.
Weet niet waar je die onzin vandaan haalt?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 22-03-14 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:48

ruit ingooien is niet genoeg ben ik bang....zelfs een juwelier 4x beroven is niet genoeg :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:49

geerke schreef:
ruit ingooien is niet genoeg ben ik bang....zelfs een juwelier 4x beroven is niet genoeg :+

Ja hoor dat is echt voldoende om gevangenis straf te krijgen. Maar toch vreemd dat daders zich niet vrijwillig bij het luxe hotel komen melden.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:53

Ceriadwen schreef:

Ik ben het hier helemaal met de PvdA eens :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:56

Morganlefay schreef:
Er wordt gewoon over ons heen gewalst, dacht dat wij in een democratisch land woonden.

Ach gut :(:) kruip uit je slachtofferrol wil je?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:04

geerke schreef:

Dat is natuurlijk grote onzin. Als iemand (4 x) een juwelier beroofd, aangehouden en voorgeleid wordt en uiteindelijk veroordeeld wordt door een onafhankelijke rechter, zal hij natuurlijk in de gevangenis belanden.

Wat suggereer jij nu hier eigenlijk?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:06

Morganlefay schreef:

De PVV en democratie is toch wel een hele rare combinatie in één bericht :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:54

Electra63 schreef:
Morganlefay schreef:

De PVV en democratie is toch wel een hele rare combinatie in één bericht :D

Ja, het is tot op heden nog niemand gelukt lid te worden van de PVV en inbreng te hebben op het partijprogramma, laat staan dat er democratisch beslist worden binnen de partij en dat er gestemd kan worden op wie de partijleider is.

}:0

En nog zo'n tegenstelling; Wilders is tegen Europa, maar zoekt wel samenwerking met andere partijen in Europa :')

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:55

Electra63 schreef:
Ceriadwen schreef:

D66 heeft al eerder aangegeven dat zij absoluut niet met de PVV willen samenwerken.
Voor mij zou dit dus juist wel een reden zijn om PvdA of D66 stemmen. :D

Niet willen samenwerken is heel wat anders dan ongeacht de motie niet voor stemmen. Als PVV nu zou zeggen elke criminele marrokkaan krijgt een reis naar marrokko om hun roots te ontdekken dan stemt de PVDA tegen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:59

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:03

het zal, maar door een politicus uit te sluiten in de tweede kamer die daar gekomen is omdat zijn ideeen leven onder een redelijk deel van de Nederlandse bevolking is in mijn ogen een ondermijning van ons sociaal stelsel.

Dan mag je het als Nederlander blijkbaar ergens niet mee eens zijn. Ik vind dat kwalijk.

En nee, ik ben geen Wildersstemmer, voordat we die onzin weer gaan krijgen

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:05

Nikass schreef:
Wranglerbutt schreef:
Als gevangenissen daadwerkelijk zulke luxe vakantieoorden zouden zijn waar boeven worden verwend met lekker eten en een fijn recreatieprogramma, waarom zouden criminelen dan zo ontzettend hun best doen om niet te worden gepakt? :+

Ja en waarom gooien die zielige mensen die hun huis niet uit durven dan niet even ergens een ruit in (oid)? Komen ze vanzelf in dat kuxe hotel terecht.

Ceriadwen jij weet echt niet waar je over praat hè mbt gevangenissen. Het is echt niet zo dat even alles voor je geregeld wordt hoor.
Weet niet waar je die onzin vandaan haalt?

jahoor, helaas weet ik prima waar ik over praat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:06

Ceriadwen schreef:
Dan mag je het als Nederlander blijkbaar ergens niet mee eens zijn. Ik vind dat kwalijk.

Dat mag best. Dat geldt alleen dus blijkbaar ook voor de leden van de PvdA; zij zijn het er dusdanig mee oneens wat er de afgelopen week gebeurd is, dat ze pertinent weigeren ook nog maar een beetje samen te werken met de heer Wilders. Dat recht hebben ze ten volste.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:10

Nee, je hebt het niet helemaal begrepen. PVDA zal bij welke motie dan ook tegen de PVV zijn. Ongeacht wat de PVV inbrengt. DAT is fout.

Als een partij het niet met een motie eens is, dan is dat prima en dan moeten ze ook tegen stemmen. Maar alleen tegenstemmen (ook al zou je anders de motie steunen) omdat het Wilders is, is kleuterschool niveau en een ondermijning van ons sociaal stelsel

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:17

Ceriadwen schreef:
Nee, je hebt het niet helemaal begrepen. PVDA zal bij welke motie dan ook tegen de PVV zijn. Ongeacht wat de PVV inbrengt. DAT is fout.

Als een partij het niet met een motie eens is, dan is dat prima en dan moeten ze ook tegen stemmen. Maar alleen tegenstemmen (ook al zou je anders de motie steunen) omdat het Wilders is, is kleuterschool niveau en een ondermijning van ons sociaal stelsel

Dat is een keuze van de PvdA.

Het toelaten van een ondemocratische partij in onze tweede kamer, dát is pas ondermijnen van ons systeem. De eerste stap in de route naar een dictatuur. De PVV is een voorbeeld van hoe dictatuur werkt; één persoon bepaald de standpunten, visie en uitspraken. Partijleden hebben niets in te brengen en worden door de leider uitgezocht. Dat is een gevaarlijke zaak! Ik stem liever....