magda_90 schreef:Weet je wat het denk ik is? Als jij in een oostelijk land bent, dien jij je maar aan te passen. Vrouwen moeten bijvoorbeeld hoofddoekjes om (wat ik persoonlijk neerbuigend voor de vrouw vind). Als jij je niet aanpast kan dat je duur komen te staan in dat land. Dat wordt normaal gevonden, ondanks dat hiermee bepaalde mensen benadeeld worden.
Maar in Nederland moeten wij enerzijds al deze oostelijke situaties maar toestaan (anders zijn wij discriminerend), maar onze eigen tradities worden stukjes bij beetjes afgenomen.
Mee eens.
Waar ik bovenal van geschrokken ben is het feit dat zwarte piet nu als racistisch gezien wordt. Een blanke man met "zwarte" slaven. Dit feest, wat me moeten blijven zien als een kinderfeestje, wordt veel te serieus genomen.
Ik als kind heb het nooit als racistisch ervaren. Ik keek tegen de pieten op.
Diegene die zo hard schreeuwen dat het allemaal racistisch is, moeten toch even verder kijken en goed nadenken of het allemaal wel zo racistisch is als ze beweren.
Tegelijkertijd in Zuid-Afrika... http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/08/blanke-gezinnen-massaal-afgeslacht-in-zuid-afrika
Nu gaat dit over blanken, maar zulke extreme rassen-moorden komen in heel de wereld voor.
Ik denk dat het verstandig is om ons druk te maken over bovenstaande. En niet over een hartstikke leuke traditie.