Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:58

Daar lees ik inderdaad niet. Maar het ging mij om de doodsbedreigingen, die vind ik erg. En dat er dan mensen zeggen "ik heb nog nooit zoiets ergs meegemaakt", dan denk ik echt meen je dat nou serieus? En vervolgens zeggen ze, ik rij je dood.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:58

dat vroeg ik mij dus ook af, of het inmiddels moeders zijn van kinderen..
dan hebben die kinderen het ook zwaar..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:05

Ik vond de filmpjes schokkend, maar dat valt echt in het niet bij hoe schokkend ik het vind dat de meerderheid van mensen schijnbaar graag weer terug wil naar het tijdperk van de schandpaal.

Brrr, ik krijg de kriebels van de reactie op dit soort topics.

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:14

geweld los je niet op met geweld... (ghandi...)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:24

Dat gaat allemaal weer over een paar dagen misschien 2 weken en dan zijn vele dit alweer vergeten en kunnen al die meiden gewoon weer hun normale leven oppakken. Misschien moeten ze hooguit van werk veranderen in andere stad of dorp. Hun hele leven is niet om zeep hoor. Trekt vanzelf allemaal weer weg dus nee ik heb geen medelijden, je hoeft ze nu ook niet dood te wensen maar ze mogen wel even door het stof bijten van mij. Ze hebben allemaal hun mond gehouden dus spijt hebben ze er niet van. Anders zou je wel zorgen dat het aan het licht kwam en deze pony's hier niet verder onder hoefde te lijden. Maar nee ze gaan gewoon door of het nooit gebeurt is tot het bekend wordt. Ze voelen zich vast beschaamd maar spijt? Ja omdat het bekend is niet om wat ze gedaan hebben.

Ik heb ze gezien op de filmpje maar denk je werkelijk dat er nog vele zijn die over een half jaar nog weten wie ze zijn? Nee echt niet alleen als je ze al kende zul je het niet vergeten maar anders is het zo weer "vergeten" wie het waren.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 04-07-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:25

Een aai over hun bol dan maar...? :roll:

Babbelaar20

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:28

Ben het eens met Tigra_

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:30

Vivian__ schreef:
Een aai over hun bol dan maar...? :roll:

zeker niet! Maar schijnbaren sporen beide dames ( en alle gekken die naar dit soort onzin kijken om hun zieke fantasiën te voeden) gewoon niet... om iemand geweld aan te doen verlaag je je tot hetzelfde niveau als diegene die als geweldpleger begon... Helaas hebben we met zn allen nog steeds niet door dat je dan in een vicieus cirkeltje beland... Iemand moet de slimme zijn... ookal betekend dat dat je nog steeds boos mag zijn!

En ik ben laaiend, begrijp me goed... -:(-

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:31

Gelukkig zijn er nu 3 pony's in beslag genomen.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:32

FlameHorse schreef:

+:)+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:37

MargreetW schreef:
Daar lees ik inderdaad niet. Maar het ging mij om de doodsbedreigingen, die vind ik erg. En dat er dan mensen zeggen "ik heb nog nooit zoiets ergs meegemaakt", dan denk ik echt meen je dat nou serieus? En vervolgens zeggen ze, ik rij je dood.

Ben het helemaal met je eens, MargreetW.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:37

littlesannie schreef:
FlameHorse schreef:

+:)+

Staat in de telegraaf ;) Als het waar is wat die meneer zij bij hvnl zij dat het filmpje 9 jaar geleden gemaakt is worden ze dus niet vervolgd, maar als het korter dan 6 jaar geleden gemaakt is kunnen ze vervolgd worden en daar ga ik voor duimen.
Laatst bijgewerkt door FlameHorse op 04-07-13 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:38

chevax schreef:
MargreetW schreef:

Ben het helemaal met je eens, MargreetW.

Me 2

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:38

FlameHorse schreef:
Staat in de telegraaf ;) Als het waar is wat die meneer zij bij hvnl zij dat het filmpje 9 jaar geleden gemaakt is worden ze dus niet vervolgd als het korter dan 6 jaar geleden gemaakt is kunnen ze vervolgd worden en daar ga ik voor duimen.

oke, ik duim mee!

chevax

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:42

Piloetje, je hebt waarschijnlijk geen oproepen van de politie en andere instanties gelezen om dat nu juist niet te doen? Je hebt niet gelezen dat familie van de betrokkenen (die van niets wisten) vragen om hun privacy te respecteren? De politie is er mee bezig, er zijn arrestaties gedaan. Zullen we de schandpaal opbergen en de brandstapel blussen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:43

Ben het met Tigra eens, ik denk dat de daders het eerder erg vinden dat ze gepakt zijn, dan dat ze berouw hebben van wat ze hebben gedaan.
Welke excuses ook hier voor worden aangevoerd, het is dierenmishandeling en het is verschrikkelijk en het zijn volwassen mensen die het doen.
Bedreigen is niet netjes, maar laten we nu ook niet doen dat het allemaal niet zo erg is. Dat dit soort mensen nog paarden houdt, vind ik onbegrijpelijk. Want hoe kan je dit als paardenliefhebber uitvoeren, werkelijk waar ik heb er geen woorden voor. Aan de schandpaal vind ik niet zo erg, bedreigen enw erk opbellen hoeft om mijn part ook niet. Maar ze mogen om mij flink door het stof en laat ze aub geen paarden houden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:48

chevax schreef:
Piloetje, je hebt waarschijnlijk geen oproepen van de politie en andere instanties gelezen om dat nu juist niet te doen? Je hebt niet gelezen dat familie van de betrokkenen (die van niets wisten) vragen om hun privacy te respecteren? De politie is er mee bezig, er zijn arrestaties gedaan. Zullen we de schandpaal opbergen en de brandstapel blussen?

Helaas, in dit soort zaken ben ik voor een schandpaal... geen martelingen maar wat je gedaan hebt mag imo bekend worden gemaakt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:50

c_alsemgeest schreef:
chevax schreef:

Helaas, in dit soort zaken ben ik voor een schandpaal... geen martelingen maar wat je gedaan hebt mag imo bekend worden gemaakt.

Ook als er mensen worden gebeld die er niks mee te maken hebben, als er eenmeisje moet onderduiken omdat ze lijkt op iemand op een video en dat gedeeld is door iemand die ook voorstander van de schandpaal is? De daders mogen absoluut stevig worden aangepakt, maar iedereen vindt het erg dat er onschuldige dieren leed hadden, maar dat er nu onschuldige mensen (die er niks mee te maken hadden) ook leed ondervinden, dat wordt voor lief genomen?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:50

An eye for an eye makes the whole world blind.. (wat overigens niet wil zeggen dat ik de filmpjes goed keur, maar deze heksenjacht gaat mij te ver)

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:52

Ach zo zie je maar weer dat de veroordeling van het volk in dit soort gevallen vaak zwaarder is dan die van de rechter en als je daar niet tegen kunt dan had je je dat eerder moeten bedenken. Ze zullen vast spijt hebben, maar spijt van het feit dat de filmpjes uitgelekt zijn en niet spijt om wat ze hebben gedaan. Als jij jezelf na 9/14 jaar nog dagelijks in de spiegel kunt aankijken dan heb je geen spijt van je daden, want dan was je al eerder naar een (dieren)instantie gestapt.
Natuurlijk maakt een mens fouten in het leven de een wat grotere dan de ander, maar het feit dat je erover zwijgt, dat valt niet goed te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:52

Dat zegt toch niemand Chevax? Het is heel erg dat mensen die hier niets mee te maken hebben er hinder van ondervinden. Ben ik helemaal met je eens.

De daders mogen ze om mij met een foto op de voorkant van de krant neerzetten, met hen kan ik geen meelij hebben, ook niet zoveel jaar na dato. En vinden ze dat vervelend? Kan me niet schelen eerlijk gezegd, hadden ze in de eerste plaats dit soort gruwelen niet moeten uithalen. Dat ze daar nu mee worden geconfronteerd en hard ook, jammer dan.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:54

Zo, anders speel je het even op de persoon hee. Volledig kos van of ik haar ken of niet (wie ben jij uberhaupt om daar over te oordelen?), ik vind de heksenjacht buiten proportie gaan. Dat zal ik in elk geval vinden, dat vond ik laatst ook van de heksenjacht op die hondenmishandelaar uit Limburg. Mensen die zulke dingen doen moeten zeker gestraft worden, maar daarvoor hebben wij in Nederland politie.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:56

@Mindim: van mij mogen ook de daders echt wel bekend worden gemaakt, maar liever door justitie die dan over goede bewijzen beschikt dan door bijv. Bokkers die er ook anderen bij betrekken.
Met de daders heb ik ook zeker geen medelijden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:57

Zo bij NOS op 3 een stukje over het formaat van paarden ... ben benieuwd!!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 21:57

Rosa_ schreef:
Zo, anders speel je het even op de persoon hee. Volledig kos van of ik haar ken of niet (wie ben jij uberhaupt om daar over te oordelen?), ik vind de heksenjacht buiten proportie gaan. Dat zal ik in elk geval vinden, dat vond ik laatst ook van de heksenjacht op die hondenmishandelaar uit Limburg. Mensen die zulke dingen doen moeten zeker gestraft worden, maar daarvoor hebben wij in Nederland politie.

Die griet die jij kent zag ik op die site nog twee andere pony's afraggen op een andere locatie. Bedacht ze zich pas bij de derde die door zijn hoefjes zakte dat ze verkeerd bezig was?