Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:12

Partij voor de dieren altijd!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:14

Ariebren schreef:
Waarom moet ik met jouw delen ??
Ik heb er zelf voor geleerd en gewerkt om in deze redelijke welvarende positie te komen.
Ik denk zelfs dat het pak slaag van mijn vader na weer te blijven zitten in de 2de HBS mij wakker heeft geschud.

Jij moet helemaal niks van mij. Maar wat míj echt gelukkig maakt is mijn spulletjes delen met mensen die het minder hebben omdat ze minder mogelijkheden dan ik hebben. Dat vind ik veel prettiger dan in mijn luxe bubbelbad champagne drinken, wetende dat mijn buurman iedere week naar de voedselbank moet. Maar wat jij doet moet je helemaal zelf weten :)

Overigens, niemand wil mensen die wel kúnnen maar niet wíllen werken zomaar geld toestoppen. Rechts niet, maar links ook zeker niet. Niet voor niets is het uitgangspunt van veel linkse partijen "particperen naar mogelijkheid".

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:17

Heino schreef:
Overigens, niemand wil mensen die wel kúnnen maar niet wíllen werken zomaar geld toestoppen. Rechts niet, maar links ook zeker niet. Niet voor niets is het uitgangspunt van veel linkse partijen "particperen naar mogelijkheid".

Inderdaad.... Dat geldt overigens ook voor frauderende managers en zichzelf verrijkende werkgevers. Maar er wordt soms net gedaan alsof er partijen zijn die dat wel okee vinden. Heb dat nog nooit een partij horen zeggen. Is gewoon in ons recht vastgelegd, er zijn sancties, er is geen enkele partij die vindt dat het recht niet klopt op dat gebied en dat frauderen of jezelf verrijken wel mag. Maar er moet wel gehandhaafd worden, daar zit imo het probleem dus soms.

Lauren_

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:20

Laat die mensen omscholen? Waarvan moeten ze dat betalen? Denk je dat dat gefaciliteerd wordt of zo?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:21

Ariebren schreef:
Heino schreef:
Welvaart is voor mij gelijkwaardigheid, eerlijk zullen we alles delen, dat geeft Rutte mij niet...
Welvaart zit hem voor mij in meer dan materiële zaken

Ik heb er zelf voor geleerd en gewerkt om in deze redelijke welvarende positie te komen.
Ik denk zelfs dat het pak slaag van mijn vader na weer te blijven zitten in de 2de HBS mij wakker heeft geschud.

Ikke ikke ikke, dat is het probleem van de maatschappij tegenwoordig. Er wordt alleen gekeken naar de eigen bankrekening. Als die maar goed gevuld is.

Ik vind dat net als Heino een hele vervelende ontwikkeling. Je kunt het niet alleen, ook al denken veel mensen dat wel. Je maakt deel uit van een maatschappij. De ene mens is niet meer dan de ander.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:23

gummie schreef:
Heino schreef:

Inderdaad.... Dat geldt overigens ook voor frauderende managers en zichzelf verrijkende werkgevers. Maar er wordt soms net gedaan alsof er partijen zijn die dat wel okee vinden. Heb dat nog nooit een partij horen zeggen. Is gewoon in ons recht vastgelegd, er zijn sancties, er is geen enkele partij die vindt dat het recht niet klopt op dat gebied en dat frauderen of jezelf verrijken wel mag. Maar er moet wel gehandhaafd worden, daar zit imo het probleem dus soms.

De grote bazen frauderen wel eens.

De kleine werknemer die per jaar een jaarsalaris jat van zijn baas is de gevierde hond.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:25

gummie schreef:
Heb dat nog nooit een partij horen zeggen.

Ik hoor aanhangers rechtse politieke partijen wel heel vaak zeggen. Wat is dat toch? Wat dat betreft ga ik echt heel erg mee met Samsom: presenteer toch eens je eigen partijprogramma/standpunten ipv leugens over andermans partij te verspreiden. Heel kinderachtig.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:25

Ik denk dat je stemt op een bepaalde partij door de dingen die je meemaakt in je naaste omgeving.

Bij mij (gelukkig, en ik prijs mezelf hierom erg rijk) geen/weinig zieken of gehandicapten in mijn directe omgeving. Ouders en schoonouders, vriendje en ik, ieder gezond en hard aan het werk.

Jammergenoeg in mijn directe omgeving ook twee gezonde mensen, na een sanering in een bedrijf, werkloos zijn geraakt, al de hele zomer onderuit zitten, Olympische spelen zitten te kijken met een biertje in hun hand in de tuin, op vakantie gaan etc. De sollicitatieplicht is een lachertje en zij krijgen meer (!!) inkomen dan ik. Plus alle toeslagen.

Nog meer mensen in mijn iets minder directe omgeving, leven al jaren van een uitkering, werken zwart bij, hebben een huis in de sociale huursector, 2 paarden, een auto en gaan 3x per jaar op vakantie. Sollicitatieplicht doen ze niet meer aan. Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen. Maar wel wordt er elke maand geld op de rekening gestort en zitten ze nu met hun kont in Zuid Frankrijk.

Wij hadden dit jaar geen geld voor vakantie want we willen verhuizen, naar een goedkoper huis, omdat we het allemaal niet meer kunnen betalen.
Beide bovenstaande gevallen wonen in een koophuis van rond de 2 ton. Ik vind dat daar nog weleens de loep op gelegd mag worden. Door dit soort gevallen zou ik bijna op de VVD stemmen... En moeten de goede onder de slechtere lijden.

Gelukkig heb ik nog een deeltje helder verstand en ga ik, ondanks dat Pechtold niet echt mijn ding is, voor D66. Hun programma, begroting en idealen komt toch het dichtst bij mijn eigen idealen. Progressie is toch voor mij een erg belangrijk onderdeel, en GroenLinks is mij toch net iets te links.

Ik hoop dat ieder dicht bij z'n idealen blijft met stemmen en wens iedereen veel wijsheid toe. Ik vond het in elk geval een moeilijke keus. :)
Laatst bijgewerkt door _Nelleke_ op 09-09-12 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:25

Ariebren schreef:
Citaat:
Dus wat doen die andere partij voorzitters.
Rutte afkraken.

Nee, dan Rutte zelf... Die heeft het er niet over. :')

http://nos.nl/artikel/416177-rutte-opko ... rlijk.html

Weet je nou gaat het ineens over wat we zelf allemaal zo goed doen, en wat anderen zouden moeten doen... maar het punt is, dat het overgrote deel van de Nederlanders ons vingertje niet nodig hebben en prima op de centjes passen, iedere dag naar hun werk gaan, zich beleefd gedragen, wat vrijwilligerswerk doen, actief zijn in de buurt/school en niet al te frauduleus hun belastingen betalen.
En die mensen komen uit alle gezindten en politieke kleuren.

Fraudeurs wil niemand.

Maar over die topinkomens, ik vraag mij toch serieus af hoeveel procent van die topinkomens al op de eerste plaats betaald worden uit belastinggeld, iemand daar inzicht in?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:26

Rinske schreef:
Ikke ikke ikke, dat is het probleem van de maatschappij tegenwoordig. Er wordt alleen gekeken naar de eigen bankrekening. Als die maar goed gevuld is.

Dat werkt wel 2 kanten op he.... Want de mensen die minder hebben, kijken op de 1 of andere manier toch vaak naar de portemonnee van een ander. Da's wel frappant.

@ Ariebren: ook dat werkt 2 kanten op. De een heeft het steeds over "de mensen die niet willen werken" en vergeten dat er ook mensen zijn die wel willen maar niet kunnen, en de ander heeft het steeds over de zichzelf verrijkende werkgevers die "over de ruggen van de gewone man" hun vakanties betalen, terwijl er gewoon werkgevers zijn die hun werk plichtsgetrouw en naar de letter van de wet uitvoeren.

Kennelijk levert het iets op om zo in kampen en negativiteit te denken? Ik dacht altijd van niet...
Laatst bijgewerkt door gummie op 09-09-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:27

gummie schreef:
Er wordt als je het mij vraagt wat te veel om sympathie geroepen. Het zou prettig zijn als er sympathie is, maar je leven hangt er niet van af. En van betutteling is nog nooit iemand beter geworden. Ik vind het idd belangrijk dat iedereen zich realiseert dat niet alls vanzelfsprekend is. Maar dat gaat twee kanten op. Gezondheid is niet vanzelfsprekend. Ik sta daar bij stil. Maar dat je door de samenleving onderhouden wordt, is ook niet vanzelfsprekend.

Daarvoor hoeven we elkaar niet af te zeiken, maar we hoeven elkaar ook niet zielig te vinden. Dat is mijn mening.

Dat is waar en dat gezondheid niet vanzelfsprekend is, weet ik helaas ook maar al te goed. Misschien zie ik de dingen gewoon een beetje anders. Elke maand betaal ik mijn premie en daarnaast reken ik mijn eigen risico ook nog volledig af, maar daarmee heb ik ook een goed beeld wat mijn medicijnen en behandeling maximaal per jaar gaan kosten. Dat is wat dit systeem ook voor je doet, je eigen kosten zijn heel voorspelbaar en je kunt het maximum ervan makkelijk bepalen, geen verrassingen dus. Voor ongeveer 2000 euro per jaar ga ik mijn ziekte te lijf, ik vind het een koopje. Een paard hebben is duurder.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:29

_Nelleke_ schreef:
Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen.

En daar begint de ellende dus. En daar vind ik dat de verandering moet komen. Instanties die niet durven, niet doen, niet handhaven, niet ingrijpen. Als ze over informatie beschikken die wijzen op fraude, onwil of anderszins dan moeten ze handelen.
Laatst bijgewerkt door gummie op 09-09-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:29

Er is maar één manier om te overleven.

De paasei naar de nering zetten.

In ons kleine privé huishouding moet je dat doen.

Elke werkgever moet dat doen.

En elk land moet dat doen.

Niet meer uitgeven dan dat je binnen krijgt.

En wil je bezuinigen ??
Dan ben je ineens al die luxe kwijt die we vroeger niet hadden.

gummie

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:30

Yep, we hebben over het algemeen een luxeprobleem.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:30

Nelleke: diegene die meer WW ontvangt als jij je loon, had daarvoor gewoon een hoger loon en ontvangt eerst 75% en daarna 70%. Moet deze dan ineens naar bijstandsniveau? Deze mensen hebben dezelfde rekeningen als dat ze hadden toen ze nog wel werkten. Die worden niet ineens minder. En als de partner werkt krijgen ze sowieso geen bijstandsuitkering, dus hij zal binnen een jaar weer werk moeten hebben. Bovendien: misschien solliciteert hij zich 's avonds wel een slag in de rondte. Of stuurt ie brieven per email. Is ie alle uitzendbureau's afgeweest inmiddels. Niet te snel oordelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:31

gummie schreef:
Yep, we hebben over het algemeen een luxeprobleem.

En anders is er altijd nog lenen.nl.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:31

gummie schreef:
_Nelleke_ schreef:
Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen.

En daar begint de ellende dus. En daar vind ik dat de verandering moet komen. Instanties die niet durven, niet doen, niet handhaven, niet ingrijpen. Als ze over informatie beschikken die wijzen op fraude, onwil of anderszins dan moeten ze handelen.

Ik dacht serieus dat het een grap was toen ik dat hoorde, maar als ik ze zo mocht geloven waren ze al meer dan 2jr nergens komen opdagen... -O-

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:32

Citaat:
Jammergenoeg in mijn directe omgeving ook twee gezonde mensen, na een sanering in een bedrijf, werkloos zijn geraakt, al de hele zomer onderuit zitten, Olympische spelen zitten te kijken met een biertje in hun hand in de tuin, op vakantie gaan etc. De sollicitatieplicht is een lachertje en zij krijgen meer (!!) inkomen dan ik. Plus alle toeslagen.

Nog meer mensen in mijn iets minder directe omgeving, leven al jaren van een uitkering, werken zwart bij, hebben een huis in de sociale huursector, 2 paarden, een auto en gaan 3x per jaar op vakantie. Sollicitatieplicht doen ze niet meer aan. Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen. Maar wel wordt er elke maand geld op de rekening gestort en zitten ze nu met hun kont in Zuid Frankrijk.

Eerste geval: die mensen krijgen waarschijnlijk ww, iets waar zij zelf voor gewerkt hebben. Als zij dus een beter inkomen dan jij hadden tijdens hun laatste betrekking is de kans inderdaad aanwezig dat ze meer krijgen dan jij nu, maar jij weet zelf ook dat dat niet blijft duren.
Daarnaast klinkt er verontwaardiging door in dat biertje drinken, maar waarom zouden die mensen dat niet mogen?
Al solliciteren zij 100X in de week, daar weet jij niets van.

Het tweede geval klinkt in mijn oren echt te onwaarschijnlijk om waar te zijn. Zo makkelijk is het UWV niet hoor, die kunnen je bij mijn weten korten als jij je zo misdraagt. Dus ook hier kan wel eens meer aan de hand zijn, en als die mensen echt zo frauderen kun je ze ook melden dacht ik zo, in plaats van er op een forum over te klagen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:32

Ariebren schreef:
Heino schreef:

Welvaart is voor mij gelijkwaardigheid, eerlijk zullen we alles delen, dat geeft Rutte mij niet...
Welvaart zit hem voor mij in meer dan materiële zaken

ja want jouw opleiding en opvoeding is geheel zonder geld van de indertijd werkende mens betaald, de tijd van geboorte tot aan werkend leven is geen dubbeltje gemeenschapsgeld voor gebruikt ??

ik ben het wel eens met een aantal zaken die je benoemt, "de paasei naar de nering" etc
maar we! zijn samen de maatschappij , niet ik alleen ...
degenen die zich misdragen (fraude) moeten idd aangepakt worden, maar het mag niet zo zijn dat we alles onder een bepaalde "nuttigheidslijn" maar gewoon moeten laten stikken
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 09-09-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:33

Rinske schreef:
Nelleke: diegene die meer WW ontvangt als jij je loon, had daarvoor gewoon een hoger loon en ontvangt eerst 75% en daarna 70%. Moet deze dan ineens naar bijstandsniveau? Deze mensen hebben dezelfde rekeningen als dat ze hadden toen ze nog wel werkten. Die worden niet ineens minder. En als de partner werkt krijgen ze sowieso geen bijstandsuitkering, dus hij zal binnen een jaar weer werk moeten hebben. Bovendien: misschien solliciteert hij zich 's avonds wel een slag in de rondte. Of stuurt ie brieven per email. Is ie alle uitzendbureau's afgeweest inmiddels. Niet te snel oordelen....

Dit zijn mensen die heel dicht bij me staan en ik weet dat ze bovenstaande niet doen. Ik weet dat dit een WW is waarbij ze 75% ontvangen. Maar ik vind het na een half jaar wel genoeg geweest...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:34

randalinpony schreef:
Het tweede geval klinkt in mijn oren echt te onwaarschijnlijk om waar te zijn. Zo makkelijk is het UWV niet hoor, die kunnen je bij mijn weten korten als jij je zo misdraagt. Dus ook hier kan wel eens meer aan de hand zijn, en als die mensen echt zo frauderen kun je ze ook melden dacht ik zo, in plaats van er op een forum over te klagen.

Dat is mijn punt niet, mijn punt is dat je stemt op een partij door de dingen die je meemaakt... :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:35

Betaal jij dan ook hun rekeningen die nog net zo hoog zijn als eerst. Als ze al een half jaar werkeloos zijn krijgen ze bovendien geen 75%, je krijgt na 2 maanden 70%.

[edit] Als de partner wel werkt komen ze sowieso niet in aanmerking voor bijstand zoals ik al zei. Dus ook daar geen profijt van.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 09-09-12 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:35

gummie schreef:
_Nelleke_ schreef:

Eens! Maar ik begrijp niet waarom die verandering alleen door rechts lijkt te kunnen komen als ik veel mensen moet geloven? Rechts heeft de afgelopen jaren de dienst uitgemaakt, en heeft rechts die uitkeringtrekkers aangepakt? Heeft rechts ons een stapje dichterbij een oplossing gebracht? Dacht het niet! En toch verwijt rechts links steeds dat ze van het "pappen en nathouden" zijn, terwijl rechts dit probleem al jarenlang laat bestaan... Ik ben erg benieuwd hoe of links hier wél verandering in kan brengen :) Ik geef liever links een kans dan dat ik voor rechts kies en vrijwel zeker weet dat het probleem tóch niet opgelost zal worden. Waarom zal dat nú ineens wel opgelost worden, terwijl ze het probleem al jaaaaren aan laten modderen???

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:36

randalinpony schreef:

Mwah, UWV heeft de regel '4x solliciteren per maand'. (Been there, done that). Ik kwam bij de gemeente terecht: 2x sollicteren per week. Maar ik heb per week ongeveer 10 brieven verstuurd. Ik wílde aan het werk. En ja, met wilskracht kom je een heel eind.

Rinske schreef:
. Je kunt het niet alleen, ook al denken veel mensen dat wel. Je maakt deel uit van een maatschappij. De ene mens is niet meer dan de ander.

Je moet ook wel zaken samen regelen, maar: Een beter leven begint nog altijd bij jezelf. Het is niet zo dat je zelf helemaal niks kan doen aan jouw eigen welzijn en welvaart. Niet álles hangt af van de regering.

En ja, ook ik heb stufi gehad, een tijdje in de bijstand gezeten. Maar: Ik heb tijdens mijn studie wel altijd bijbaantjes gehad, heb binnen 4 jaar alles voor elkaar gekregen etc. Over stufi zeg ik ook helemaal niks, hoewel ik de langstudeerboete wél logisch vind. Maar van die boete vind ik wel dat ze de regels tijdens het spel niet hadden moeten veranderen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:37

Een vervelende eigenschap van de mens is:

Wijzen naar een ander als het niet goed gaat.

Niemand zal de schuld bij zich zelf zoeken.