Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ariebren schreef:Waarom moet ik met jouw delen ??
Ik heb er zelf voor geleerd en gewerkt om in deze redelijke welvarende positie te komen.
Ik denk zelfs dat het pak slaag van mijn vader na weer te blijven zitten in de 2de HBS mij wakker heeft geschud.
Heino schreef:Overigens, niemand wil mensen die wel kúnnen maar niet wíllen werken zomaar geld toestoppen. Rechts niet, maar links ook zeker niet. Niet voor niets is het uitgangspunt van veel linkse partijen "particperen naar mogelijkheid".
Ariebren schreef:Heino schreef:Welvaart is voor mij gelijkwaardigheid, eerlijk zullen we alles delen, dat geeft Rutte mij niet...
Welvaart zit hem voor mij in meer dan materiële zaken
Waarom moet ik met jouw delen ??
Ik heb er zelf voor geleerd en gewerkt om in deze redelijke welvarende positie te komen.
Ik denk zelfs dat het pak slaag van mijn vader na weer te blijven zitten in de 2de HBS mij wakker heeft geschud.
gummie schreef:Heino schreef:Overigens, niemand wil mensen die wel kúnnen maar niet wíllen werken zomaar geld toestoppen. Rechts niet, maar links ook zeker niet. Niet voor niets is het uitgangspunt van veel linkse partijen "particperen naar mogelijkheid".
Inderdaad.... Dat geldt overigens ook voor frauderende managers en zichzelf verrijkende werkgevers. Maar er wordt soms net gedaan alsof er partijen zijn die dat wel okee vinden. Heb dat nog nooit een partij horen zeggen. Is gewoon in ons recht vastgelegd, er zijn sancties, er is geen enkele partij die vindt dat het recht niet klopt op dat gebied en dat frauderen of jezelf verrijken wel mag. Maar er moet wel gehandhaafd worden, daar zit imo het probleem dus soms.
gummie schreef:Heb dat nog nooit een partij horen zeggen.
Citaat:Dus wat doen die andere partij voorzitters.
Rutte afkraken.
Rinske schreef:Ikke ikke ikke, dat is het probleem van de maatschappij tegenwoordig. Er wordt alleen gekeken naar de eigen bankrekening. Als die maar goed gevuld is.
gummie schreef:Er wordt als je het mij vraagt wat te veel om sympathie geroepen. Het zou prettig zijn als er sympathie is, maar je leven hangt er niet van af. En van betutteling is nog nooit iemand beter geworden. Ik vind het idd belangrijk dat iedereen zich realiseert dat niet alls vanzelfsprekend is. Maar dat gaat twee kanten op. Gezondheid is niet vanzelfsprekend. Ik sta daar bij stil. Maar dat je door de samenleving onderhouden wordt, is ook niet vanzelfsprekend.
Daarvoor hoeven we elkaar niet af te zeiken, maar we hoeven elkaar ook niet zielig te vinden. Dat is mijn mening.
_Nelleke_ schreef:Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen.
gummie schreef:_Nelleke_ schreef:Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen.
En daar begint de ellende dus. En daar vind ik dat de verandering moet komen. Instanties die niet durven, niet doen, niet handhaven, niet ingrijpen. Als ze over informatie beschikken die wijzen op fraude, onwil of anderszins dan moeten ze handelen.
Citaat:Jammergenoeg in mijn directe omgeving ook twee gezonde mensen, na een sanering in een bedrijf, werkloos zijn geraakt, al de hele zomer onderuit zitten, Olympische spelen zitten te kijken met een biertje in hun hand in de tuin, op vakantie gaan etc. De sollicitatieplicht is een lachertje en zij krijgen meer (!!) inkomen dan ik. Plus alle toeslagen.
Nog meer mensen in mijn iets minder directe omgeving, leven al jaren van een uitkering, werken zwart bij, hebben een huis in de sociale huursector, 2 paarden, een auto en gaan 3x per jaar op vakantie. Sollicitatieplicht doen ze niet meer aan. Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen. Maar wel wordt er elke maand geld op de rekening gestort en zitten ze nu met hun kont in Zuid Frankrijk.
Ariebren schreef:Heino schreef:
Welvaart is voor mij gelijkwaardigheid, eerlijk zullen we alles delen, dat geeft Rutte mij niet...
Welvaart zit hem voor mij in meer dan materiële zaken
Waarom moet ik met jouw delen ??
Rinske schreef:Nelleke: diegene die meer WW ontvangt als jij je loon, had daarvoor gewoon een hoger loon en ontvangt eerst 75% en daarna 70%. Moet deze dan ineens naar bijstandsniveau? Deze mensen hebben dezelfde rekeningen als dat ze hadden toen ze nog wel werkten. Die worden niet ineens minder. En als de partner werkt krijgen ze sowieso geen bijstandsuitkering, dus hij zal binnen een jaar weer werk moeten hebben. Bovendien: misschien solliciteert hij zich 's avonds wel een slag in de rondte. Of stuurt ie brieven per email. Is ie alle uitzendbureau's afgeweest inmiddels. Niet te snel oordelen....
randalinpony schreef:Het tweede geval klinkt in mijn oren echt te onwaarschijnlijk om waar te zijn. Zo makkelijk is het UWV niet hoor, die kunnen je bij mijn weten korten als jij je zo misdraagt. Dus ook hier kan wel eens meer aan de hand zijn, en als die mensen echt zo frauderen kun je ze ook melden dacht ik zo, in plaats van er op een forum over te klagen.
gummie schreef:_Nelleke_ schreef:Ze misdragen zich expres zo erg dat het UWV ze niet meer durft aan te spreken of ergens naar toe durft te sturen.
En daar begint de ellende dus. En daar vind ik dat de verandering moet komen. Instanties die niet durven, niet doen, niet handhaven, niet ingrijpen. Als ze over informatie beschikken die wijzen op fraude, onwil of anderszins dan moeten ze handelen.
randalinpony schreef:Het tweede geval klinkt in mijn oren echt te onwaarschijnlijk om waar te zijn. Zo makkelijk is het UWV niet hoor, die kunnen je bij mijn weten korten als jij je zo misdraagt. Dus ook hier kan wel eens meer aan de hand zijn, en als die mensen echt zo frauderen kun je ze ook melden dacht ik zo, in plaats van er op een forum over te klagen.
Rinske schreef:. Je kunt het niet alleen, ook al denken veel mensen dat wel. Je maakt deel uit van een maatschappij. De ene mens is niet meer dan de ander.