Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:09

Ik vind het heel mooi om te zien hoe de koninklijke familie elkaar steund.. met elkaar het leed deelt..

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:09

@ simodi maar er is ook niet gezegd of hij nog kunstmatig beademd word.

Ze zijn nu met z'n vieren bij friso, en ik mag het misschien niet zeggen, maar mijn gevoel is dat ze misschien nu afscheid aan het nemen zijn en dat ze alle behandelingen alsnog stoppen, ja ik weet dat het een speculatie is, maar dit is puur een gevoel

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:10

trekpaardluf schreef:
Ik vind het heel mooi om te zien hoe de koninklijke familie elkaar steund.. met elkaar het leed deelt..

het leek wel of mabel in tranen was, ze zoch ook echt de arm van alexander

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:11

Ik geloof niet dat ze nu al de behandelingen stop zullen zetten,zekers niet.
Dat zou sowieso al veel te snel zijn.

Anoniem

Eyecatcher schreef:
trekpaardluf schreef:

Klopt, vind het echt heel sneu.. Dat heel die pers daar maar snel weg gaat.

Anoniem

Eyecatcher schreef:
@ simodi maar er is ook niet gezegd of hij nog kunstmatig beademd word.

Ze zijn nu met z'n vieren bij friso, en ik mag het misschien niet zeggen, maar mijn gevoel is dat ze misschien nu afscheid aan het nemen zijn en dat ze alle behandelingen alsnog stoppen, ja ik weet dat het een speculatie is, maar dit is puur een gevoel

Het zou mogelijk kunnen zijn dat ze gaan proberen om hem van de beademing af te halen, met het risico dat hij daardoor vanzelf overlijdt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:12

Mijn oom heeft iets soortgelijks meegemaakt (was van de fiets gevallen). Is in eerste instantie ook in coma gehouden. De druk in de hersenen werd bij hem wel te groot en er moest dus een gaatje in zijn schedel worden geboord (bij Friso niet). Toen hij (wonder boven wonder) bij kwam werd grote hersenschade verwacht en hij moest ook revalideren (in een revalidatiecentrum), maar uiteindelijk is de schade heel beperkt gebleven en gaat hij binnenkort zelfs weer aan het werk. Terwijl de familie ook al afscheid had genomen... Ik hoop het beste voor Friso!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:13

Eyecatcher schreef:

Zeer interessant... not. Dit is nou net wat men bedoeld met "laat die mensen met rust". Wat is hier interessant of bijzonder aan? Een heel normale reactie lijkt me zo.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 24-02-12 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:13

Citaat:
Er is een week lang 'hard gevochten voor het leven van de prins', aldus de arts. Gisteren bleek dat dit niet heeft kunnen voorkomen dat de prins massieve hersenschade heeft opgelopen. Er kan na de tests van gisteren niet worden voorspeld of de prins ooit weer bij bewustzijn zal komen. Onduidelijkheid daarover kan nog maanden tot jaren voortduren. De familie van de prins gaat op zoek naar een geschikt revalidatiecentrum voor hem.

Dit staat op de site van de volkskrant, dus ik denk niet dat ze de behandeling gaan stoppen..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:14

Ik hoop ook het beste voor Friso, maar hier ook het gevoel dat het niet meer goedkomt.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:14

Ik geloof dat ze wel medische zorg morgen gaan weigeren op een bepaald moment, maar meer dan dat zal denk ik niet gebeuren. Euthenasie moet via een rechter en twijfel of dat het KH dat zou doen. Maar goed, dat is allemaal op de zaken vooruit lopen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:15

Kortom, we weten nog steeds niets... De ene coma is de ander niet. De ene persoon reageert volstrekt niet op pijnprikkels, de ander kan de ogen openen op commando etc. Prognose is ook afhankelijk van de ernst van de coma. En die krijgen wij logischerwijs niet te horen. Dus het kan echt nog alle kanten op.
Neurologische revalidatie klinkt mij als een actief proces in de oren, zo is het althans doorgaans wel in Nederland. Maar misschien is de vertaling niet helemaal juist en gaat het idd meer om het blijven stimuleren van overige lichaamsdelen en daarmee hersengebieden. We weten het niet.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:15

GamblersCup schreef:
Eyecatcher schreef:

Zeer interessant... not. Dit is nou net wat men bedoeld met "laat die mensen met rust". Wat is hier interessant of bijzonder aan? Een heel normale reactie lijkt me zo.

dan lees je er toch lekker overheen en reageer je er toch lekker niet op...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:17

een nachtmerrie, vreselijk....

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:17

Waar ik niet zo goed tegen kan, zijn al die flauwe grappen over het ongeluk van prins Friso, die nu verschijnen op facebook etc... met foto's etc... Zo respectloos!!!! :n

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:18

Eyecatcher schreef:

Beatrix en Willem-Alexander gaan dit weekend naar huis, dus lijkt me niet dat ALS ze de behandeling stoppen, ze dit nu zouden doen.
Daarbij, waar zijn de kinderen dan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:19

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg!! Was er al wel bang voor dat het niet goed zou zijn, maar toch ;(

[i]Ernstig hersenletsel prins Friso

INNSBRUCK (ANP) - Prins Friso heeft ernstig hersenletsel opgelopen bij het lawineongeval van vorige week. Zijn hart stond ongeveer 50 minuten lang stil, waardoor zijn hersenen zuurstoftekort hebben opgelopen. Het is niet duidelijk of hij ooit nog bij bewustzijn komt. Herstel duurt maanden en mogelijk jaren. Dat heeft Wolfgang Koller, hoofd van het team van artsen die prins Friso behandelen, vrijdag bekendgemaakt op een persconferentie in het ziekenhuis in Innsbruck.

Artsen hoopten aanvankelijk dat de schade aan de hersenen beperkt zou kunnen blijven door Friso's lage lichaamstemperatuur onder het pak sneeuw en later in het ziekenhuis. Dat bleek niet het geval, aldus Koller.

De medici konden donderdag voor het eerst veilig een MRI-scan uitvoeren. Daaruit bleek de ernstige hersenbeschadiging. De arts zei dat de koninklijke familie nu op zoek kan naar een andere instelling, waar prins Frisoverder kan worden verpleegd.[/
i]

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:20

ik hoor net dat ze op zoek gaan naar een goede revalidatiekliniek?
Zouden ze niet goed begrepen hebben wat de arts zei?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:22

geerke schreef:

Ik heb begrepen omdat hij uiteindelijk wel van de IC af zou kunnen, ook als hij niet bij bewustzijn is?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:23

geerke schreef:

De arts zei zelf dat de familie nu opzoek kon naar een ander verpleegtehuis.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:23

GamblersCup schreef:
Eyecatcher schreef:

idd, lekker belangrijk!

Wat ik me wel afvraag: Als koninklijke familie krijg je een voorbeeld functie opgelegd. Dat betekend dat elke beslissing die genomen wordt onder een vergrootglas gaat, of je nu wilt of niet.
Punt is dat euthanasie heel veel voor-, maar ook heel veel tegenstanders kent.
Ik denk dus niet dat dit een beslissing is die de familie "zomaar" kan nemen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:24

trekpaardluf schreef:

Dat is toch een normale reactie? Familie is familie, of ze nou koninklijk zijn of niet..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:25

Als het zover komt, zouden ze er ook voor kunnen kiezen de kunstmatige voeding stop te zetten en dan overlijdt iemand aan een natuurlijke dood :P

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:25

Jeetje, echt even schrikken dit nieuws!
Brengt een hoop herrinneringen terug. ;(

@Geerke, bij mijn vader hadden we de keus: of laten gaan, of een operatie uitvoeren zodat hij kon blijven leven als een kasplantje. Wat ik uit het bericht opmaak is dat de familie voor de 2de keuze gaat kiezen.

Ik lees telkens op facebook statussen en vreselijk onnozele meldingen zoals: eigen schuld dikke bult etc. Dit doet mijn bloed echt koken :( Totdat je zelf weet hoe het is om dagen en nachten naar het bed van je geliefde te zitten vind ik niet dat mensen er zulke uitspraken over mogen doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:26

Seraphim schreef:
trekpaardluf schreef:

Dat is toch een normale reactie? Familie is familie, of ze nou koninklijk zijn of niet..

Dat wel, "maar ohoh, volgens mij huilde mabel!!", dat vind ik tever gaan. Gek he? Dat ze misschien huilt... T is ook maar een mens