Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:We hebben geen van allen ook maar een flauw benul wat er op dat moment in het hoofd van zo'n jongen om gaat, dus ik denk dat het vrij zinloos is om daar over te speculeren......
Maar wat wil je dan? Geweldadige games verbieden? Geweldadige films verbieden? In de speelgoedwinkels geen klappertjes pistolen meer?
OldSkipper schreef:T is duidelijk dat jullie geen kinderen hebben... die heb ik wel, en ik maak me erge zorgen over de zieke wereld waar in ze op moeten groeien! Tegen dit soort dingen probeer ik mijn kinderen te beschermen... zouden meer mensen moeten doen!
Evelli schreef:Ach, nu gooien ze het erop dat hij het scenario uit het boek van zijn oma heeft gebruiktCitaat:Inspireerde oma Tristan?
ALPHEN - Zou de 24-jarige aanstichter van het bloedbad in Alphen aan den Rijn zijn geïnspireerd door een boek van zijn oma, thrillerschrijfster Jackie Lourens?
In Alphen aan den Rijn zou iedereen in de Zuid-Hollandse plaats weten dat Lourens de oma is van Tristan van der Vlis, meldt het AD. De reeds overleden vrouw schreef in 1991 een verhaal dat wel heel opmerkelijke gelijkenissen vertoont met het drama in Alphen. In Vier minuten voor half acht... Daarin worden voorbijgangers op een treinstation geraakt door de kogels van een schutter die willekeurig mensen treft. Ook de schietpartij in het boek speelt zich af in april. De oma van Tristan liet het geheel zich afspelen in Castellum aan de Rijn.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/9515 ... tml?p=13,1
OldSkipper schreef:T is duidelijk dat jullie geen kinderen hebben... die heb ik wel, en ik maak me erge zorgen over de zieke wereld waar in ze op moeten groeien! Tegen dit soort dingen probeer ik mijn kinderen te beschermen... zouden meer mensen moeten doen!
Citaat:Maandag 11 april zijn vier mensen ontslagen uit het ziekenhuis. Op dit moment liggen er nog acht personen in vier verschillende ziekenhuizen. De situatie van één persoon is nog instabiel; de situatie van de overige personen is stabiel.
Anthea schreef:OldSkipper schreef:Dus jij vind het heel normaal dat je een winkel centrum in loopt en alle mensen die daar staan afschiet??? Onzin dat dit niets met mensen doet... dat blijkt maar weer uit dit verhaal!
Waar staat dat ik het normaal vind? Waar the fcuk heb jij het overEn ja omdat zo'n jongen dit spel speelt en dan mensen gaat afschieten.. Natuuuurlijk de schuld van het spel, met die jongen zelf was niks mis...
![]()
Het is een SPELLETJE. Not real. Weet je wat dat betekend? Wat dacht je van tv, strips, films, whatnot? Allemaal verbieden!
Martine_R schreef:Niet dat ik vind dat dit allemaal verboden moet worden hoor, dan kan er inderdaad niets meer.
Maar als je er even over nadenkt: Eigenlijk slaat het nergens op. Waarom vinden mensen het leuk om in een computerspelletje allemaal mensen overhoop te schieten? Waarom vinden mensen films als Saw leuk? Best ziek eigenlijk toch?
Ik kan er geen antwoord op geven want ik vind het niet leuk en naar horrorfilms kan ik niet eens kijken