Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:50

Telegraaf he....

Die jongen was gewoon ziek in zn hoofd....

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:51

T is duidelijk dat jullie geen kinderen hebben... die heb ik wel, en ik maak me erge zorgen over de zieke wereld waar in ze op moeten groeien! Tegen dit soort dingen probeer ik mijn kinderen te beschermen... zouden meer mensen moeten doen!

NuggT

Echt vreselijk dat dit is gebeurd .. :n
Snap echt niet dat ze zo iemand een wapenvergunning hebben kunnen geven, zeker als hij al zelfmoordneigingen had ..
Vind het ook altijd wel grappig dat ze zo iemand helemaal gaan analyseren en zeggen: 'Het was een gewone vriendelijke jongen.'
Tsja, dat zie je bij 9 van de 10 gevallen .. het hoeft niet perse een bodybuilder te zijn die ontzettend agressief over komt.
Meestal zijn dat soort mensen heel erg in zichzelf gekeerd.

Vind het allemaal nog steeds onwerkelijk.
Zijn er nog mensen in levensgevaar, weet iemand dit?

Keet

Re: Alphen, zelfmoordactie in winkelcentrum, 7 doden + dader

Volgens mij is er nog 1 in levensgevaar.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:52

stef schreef:
We hebben geen van allen ook maar een flauw benul wat er op dat moment in het hoofd van zo'n jongen om gaat, dus ik denk dat het vrij zinloos is om daar over te speculeren......

Maar wat wil je dan? Geweldadige games verbieden? Geweldadige films verbieden? In de speelgoedwinkels geen klappertjes pistolen meer?

Dat weet helemaal niemand niet, wat er in het hoofd afging.. wisten we dat maar en wisten we dat ook maar een aantal minuten van te voren, dan had het MISSCHIEN voorkomen kunnen worden. Maar waarneer ze zichzelf ook van kant maken weet je al helemaal niet meer wat de reden(en) zijn of waren geweest? Aan de ene kant is het misschien ook maar beter dat wij niet weten wat er in z'n hoofd omgaat, voor het onderzoek van de politie zou het wel heel fijn zijn :j

Alles verbieden word nogal lastig denk ik, met zoveel spellen, speelgoedwinkels, carnavalswinkels liggen er vol mee.. zie daar maar eens een einde aan te krijgen! ;)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:53

Evelli schreef:
Volgens mij is er nog 1 in levensgevaar.

Hoeveel hebben er in kritieke toestand gelegen, weet je dat zo?

Anoniem

OldSkipper schreef:
T is duidelijk dat jullie geen kinderen hebben... die heb ik wel, en ik maak me erge zorgen over de zieke wereld waar in ze op moeten groeien! Tegen dit soort dingen probeer ik mijn kinderen te beschermen... zouden meer mensen moeten doen!

Dat is een van de redenen dat ik waarschijnlijk geen kinderen neem...

Kaka

Evelli schreef:
Ach, nu gooien ze het erop dat hij het scenario uit het boek van zijn oma heeft gebruikt

Citaat:
Inspireerde oma Tristan?
ALPHEN - Zou de 24-jarige aanstichter van het bloedbad in Alphen aan den Rijn zijn geïnspireerd door een boek van zijn oma, thrillerschrijfster Jackie Lourens?

In Alphen aan den Rijn zou iedereen in de Zuid-Hollandse plaats weten dat Lourens de oma is van Tristan van der Vlis, meldt het AD. De reeds overleden vrouw schreef in 1991 een verhaal dat wel heel opmerkelijke gelijkenissen vertoont met het drama in Alphen. In Vier minuten voor half acht... Daarin worden voorbijgangers op een treinstation geraakt door de kogels van een schutter die willekeurig mensen treft. Ook de schietpartij in het boek speelt zich af in april. De oma van Tristan liet het geheel zich afspelen in Castellum aan de Rijn.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9515 ... tml?p=13,1

Jeez, Telegraaf zeker :roll:

Er is al zo vaak onderzocht of het spelen van geweldadige games invloed heeft op het gedrag van jongeren in real life en geen enkele keer kan dat verband bewezen worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:54

OldSkipper schreef:

Sorry, maar wat heeft het wel of niet hebben van kinderen hiermee te maken? Moet je perse kinderen hebben om je zorgen te maken over de maatschappij?
Maar je kan je kinderen (en je naasten!) niet tegen alles gaan beschermen, met de beste wil van de wereld niet, dan moet je in een glazen huis gaan zitten, er niet uit komen, en dan nog kan er een gekaapt vliegtuig op je dak landen.....

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:55

Ik speel call of duty maar krijg er nou niet bepaald rare zieke ideeën van das bullshit maar ala je al niet spoort kom je sowieso op rare ideeën

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:57

Wat betreft die spelletjes...
Het schijnt zo te zijn dat als je een dergelijke actie in je hoofd hebt en je bent bekend met die spelletjes, je dat na gaat doen.
Maar als je een dergelijke actie in je hoofd hebt en je bent NIET bekend met die spelletjes, dan doe je het ook, alleen vertoont het dan geen gelijkenissen.

Dat is vrij logisch aangezien wij als mens gemaakt zijn om anderen te imiteren als we iets doen wat we nog niet eerder hebben gedaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:58

Dus maakt het geen zak uit of je wel of geen games speelt

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:58

Hahaa, Telegraaf is zo grappig met dit soort dingen he.
Sjongejonge .. ja zo ken ik er ook nog wel een paar.
Je kunt ook te diep gaan graven.

@ElineThera, volgens mij hebben er 3 in kritieke toestand gelegen dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:59

Exact Stef :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:00

Bericht van maandag

Citaat:
Maandag 11 april zijn vier mensen ontslagen uit het ziekenhuis. Op dit moment liggen er nog acht personen in vier verschillende ziekenhuizen. De situatie van één persoon is nog instabiel; de situatie van de overige personen is stabiel.

Bron: http://www.alphenaandenrijn.nl Een site die zich enkel bezig houdt met het verstrekken van informatie die er toe doet IMO ipv allerei speculaties, maar ach, we zijn van de telegraaf niet anders gewend

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:02

Dus het enige wat ze dan doen is een reden zoeken en dan de games de schuld geven?

NuggT: oke, gelukkig niet zo heel veel dus, hopen dat die ene persoon er ook nog goed uitkomt!
Edit: stef bevestigd, gelukkig is het met de meeste mensen goed, 6 slachtoffers zijn er al 6 teveel.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:05

ElineThera@ Idd, zou wel heel erg zijn als die ene persoon ook nog komt te overlijden ..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:08

Nou ja, vind dat verhaal van het boek van zijn oma net zo geloofwaardig als het videospelletje :) maakt weinig uit waar hij het idee vandaan heeft gehaalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:10

Grotere kans dat hij het idee van een van de echte shootings heeft. Daarom is het nu ook weer een tijdje een spannende periode... Hopen dat er geen andere mensen op dat soort ideeën komt.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:12

Dat alles wordt onderzocht maakt toch niet uit? Lekker belangrijk dat de Telegraaf zo'n stuk schrijft. Er wordt wel meer geschreven wat niet klopt.

Iedereen loopt van alles te brullen laten we nu gewoon eens wachten op feiten. Of in ieder geval de reconstructie van de politie. Ik weet zeker dat er een hoop bekend zal worden gemaakt. Je voorkomt in mijn ogen zulke rampen niet. Helaas heb je hele zieke mensen op deze wereld. Het is al erg genoeg als het je kind is. Ik denk dat je als ouders zijnde behoorlijk machteloos staat. De ene schrijft ja ik zal die wapens bij mijn kind verbieden etc. Ja en dan? Als je aan een wapen wil komen kan je er zo aankomen hoor. Links om of rechtsom als je drang groot is lukt het je.

Vandaag ga ik even naar het winkelcentrum. Heb een "angst" om te gaan en denk dat het goed is als ik die maar gelijk ga doorbreken. In ieder geval ga ik nog even bloemen neerleggen bij de ingang en bij de winkel van Margriet. Dat zo'n bijzonder lieve vrouw zo aan haar einde heeft moeten komen. Verschikkelijk

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:14

@Samantha5, heel veel sterkte .. zal idd wel moeilijk zijn om daar weer te komen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:36

Anthea schreef:
OldSkipper schreef:
Dus jij vind het heel normaal dat je een winkel centrum in loopt en alle mensen die daar staan afschiet :x ??? Onzin dat dit niets met mensen doet... dat blijkt maar weer uit dit verhaal!

Waar staat dat ik het normaal vind? Waar the fcuk heb jij het over :+ En ja omdat zo'n jongen dit spel speelt en dan mensen gaat afschieten.. Natuuuurlijk de schuld van het spel, met die jongen zelf was niks mis... :+

Het is een SPELLETJE. Not real. Weet je wat dat betekend? Wat dacht je van tv, strips, films, whatnot? Allemaal verbieden!

Niet dat ik vind dat dit allemaal verboden moet worden hoor, dan kan er inderdaad niets meer.

Maar als je er even over nadenkt: Eigenlijk slaat het nergens op. Waarom vinden mensen het leuk om in een computerspelletje allemaal mensen overhoop te schieten? Waarom vinden mensen films als Saw leuk? Best ziek eigenlijk toch?
Ik kan er geen antwoord op geven want ik vind het niet leuk en naar horrorfilms kan ik niet eens kijken :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:37

OldSkipper schreef:

beschermen kan je ze maar tot op zekere hoogte, je zal ze moeten leren omgaan met de maatschappij waarin we leven, ze moeten begeleiden in het leren maken van de juiste keuzes met behoud van normen en waarden.
dat is een heel andere insteek dan 'beschermen' alleen...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:38

Martine_R schreef:
Niet dat ik vind dat dit allemaal verboden moet worden hoor, dan kan er inderdaad niets meer.

Maar als je er even over nadenkt: Eigenlijk slaat het nergens op. Waarom vinden mensen het leuk om in een computerspelletje allemaal mensen overhoop te schieten? Waarom vinden mensen films als Saw leuk? Best ziek eigenlijk toch?
Ik kan er geen antwoord op geven want ik vind het niet leuk en naar horrorfilms kan ik niet eens kijken :+

In de lijn van de film SAW hebben we natuurlijk de martelpartij in Pernis nog vers in het geheugen :)

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:39

@Martine_R , ben het ergens wel met je eens. Het is inderdaad echt heel krom dat mensen het leuk vinden om mensen dood te schieten in een spelletje of films te kijken waar mensen helemaal uit elkaar getrokken worden etc.
Ikzelf heb de Saw films gezien, maar vond ze inderdaad te smerig voor woorden. Maar je zal er maar net een gek tussen hebben zitten die dat wel grappig vind en het wil nadoen. Eng idee eigenlijk ..