Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarielleB schreef:Het gaat toch niet alleen om geld?? Je wilt toch een leuke baan met leuke collega's? dit zorgt voor waardering en sowieso onafhankelijkheid. Vrouwen die niet willen werken prima, maar zeur dan ook nooit dat je iets niet kunt kopen! Dan moet je maar gaan werken hoor!
Ik zie mensen in mijn omgeving die dit ook willen en hier kan ik mij totaal niet in vinden. Ik vind het lui en zonde van iemands capiciteiten. Als je iets wilt moet je er voor werken, op wat voor manier dan ook. In het soort gezinnen waar alleen de man werkt, is het vaak nog erg traditioneel (man is de baas in huis etc) dat moet je ook maar willen. Je hele leven er wat bijhangen....
Goof schreef:IngridB schreef:Alles alleen doen lukt je gewoon niet. Én het huishouden én werken is gewoon teveel. En dan bedoel ik echt álles in het huishouden doen. .
Wat een flauwekul zeg.
Ik werk en ik doe mijn eigen huishouden, in mijn uppie. Is echt prima te combineren en het huishouden is echt geen fulltime bezigheid.
Blue_Eyes schreef:Citaat:Ik vind het lui
Als je niet weet wat iemands motieven zijn om thuis te blijven, vind ik niet dat je dat kunt zeggen. Bijvoorbeeld: iemand in mijn familie heeft een dochtertje met PDD-Nos. Ze heeft gewerkt hoor, 4 dagen per week, maar afgelopen jaar is gebleken dat dat echt teveel onrust opleverde voor het kindje en dus is ze gestopt met werken, om rust in het leven van het meisje te brengen. Dat heeft niets met lui te maken, ze zou liever zijn blijven werken. In dit geval is het echter de meest wijze beslissing. Dat vertelt ze natuurlijk niet aan iedereen die ze tegenkomt, dus als jij haar aanspreekt bij de Albert Heijn en vraagt wat ze doet, zegt ze gewoon dat ze thuis is bij de kinderen. Dat vind jij dan lui en zonde van haar capaciteiten en dan is haar man blijkbaar de baas in huis, maar intussen is er wel een heel goede reden voor, waar ik ontzettend veel respect voor heb.
Quellian schreef:Ik vind het zwaar2 banen (32 uur op kantoor en minstens 6 uur thuis), een kind, een huishouden, een relatie, 2 paarden (geen volpension), een sociaal leven, 8 katten en 2 honden. En dan nog ruimte zien te vinden voor dingen die ook nog moeten gebeuren.
Een kind verandert echt heel wat in je leven, ik denk dat mensen zonder kinderen niet inzien hoeveel tijd er in en om een kind gaat zitten.
Sizzle, voor de zoveelste keer: niet elke ouder heeft die keuze.
dejavu schreef:Poeh, sinds ik hier begin te lezen vraag ik me inmiddels af hoeveel je terugkrijgt van je kinderen? (Als in voldoening enzo.)Dat moet toch wel een hele hoop zijn, want als kinderloze vrouw lees ik toch dat de moeders heel andere levens hebben. Bijna je hele leven draait om de kinderen....
Ik heb sowieso respect voor de moeders hoor, of je er nu voor kiest om te werken of niet, het opvoeden van kinderen en alles daaromheen draaiende houden lijkt me echt een fiks karwei! Ik houd van kinderen, maar na dit topic besef ik me dat het nog even niet aan mij besteed is.Respect hoor, dames.
Vienna2007 schreef:IngridB,
Mijn ouders werken beiden fulltime, hebben een klein kind, en hij zit ook nog eens op 2 sporten, gaat regelmatig naar vriendjes, of andersom, en ze doet het huishouden ook nog eens.
Heb je daar nou echt een hele week vrij voor nodig?
Quellian schreef:Héél makkelijk gezegd als buitenstaander Sizzle