Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:08

Nicolletje schreef:
Goed in dit gedoe van discriminatie kan ik ook mijn lange bericht van net, net zo goed weghalen :') waar ik een tijd mee bezig ben geweest.
Niemand die het leest; we willen allemaal gelijk halen :list:

Beetje verkeerd moment dus :+

Ik heb het wel gelezen, Nicolletje.
Maar het is zoveel tegelijk om op te reageren dat ik niet weet waar ik beginnen moet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:09

superwoman schreef:
niet klaar was.... (het onderwerp is erg lastig en vraag me af of er iemand "gelijk wil halen" op dit onderwerp)

Het ligt er denk ik aan hoe (on)gunstig je blik is op de term en ook praktijk van 'positieve discriminatie'

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:10

janesmith schreef:
Ik heb het wel gelezen, Nicolletje.
Maar het is zoveel tegelijk om op te reageren dat ik niet weet waar ik beginnen moet.

Ja ik vond het interessant dat onderzoeken om de oren gegooid worden in mediaberichten, maar wie zijn de opstellers van de persberichten en wat willen ze bereiken?

Berichtgeving en de toon is zo belangrijk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:12

En daarna vond ik het interessant om een heus AIVD rapport te vinden over radicalisering in de Islam terwijl er mensen zijn die vinden dat ik aan bangmakerij doe als ik beweer dat dat bestaat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:13

CtjeLief schreef:
En het is nu eenmaal de trieste waarheid dat het soms nodig is om bepaalde mensen/groepen gelijke kansen te bieden.. Maar ik begrijp de tegenstrijdigheid ervan. De gouden oplossing is er blijkbaar nog niet

Maar waarom moet iedereen een gelijke kans krijgen? We zijn niet allemaal "gelijk" als het gaat om een baan. Ieder heeft kwaliteiten en die moet je benutten op de juiste plek.
Zeker bedrijven kijken nu veel meer naar de kosten en ook naar wat die kosten opleveren. Zoals ik al eerder aangaf zijn er nu al heel wat bedrijven die zelf allochtonen aannemen om bijv hun klantenkring te vergroten.

Mijn man was een paar maanden aan het solliciteren en er zat ook een oudere man te wachten die niet geheel netjes over kwam en ook nog eens liep te verkondigen dat als hij niet werd aangenomen dit door zijn leeftijd zou komen en hij er WEER werk van zou maken.... - al krijg je geld toe, zou ik zo'n vent niet willen aannemen :=
Fijn dat zo'n persoon er werk van gaat maken, wat weer ontzettend veel geld en tijd kost terwijl het aan hem ligt! :(

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:14

@ Nicolletje dat komt omdat de media in het algemeen ook vooringenomen is en een bepaalde stroming vertegenwoordigt.
Dan krijg je dat ze een bepaalde kleur aan hun berichtgeving geven. Is menselijk. Zelfs hier op bokt zie je dat de gebruikers quotes en/of artikelen aanhalen die stroken met hun voorkeur.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:15

Nicolletje schreef:
En daarna vond ik het interessant om een heus AIVD rapport te vinden over radicalisering in de Islam terwijl er mensen zijn die vinden dat ik aan bangmakerij doe als ik beweer dat dat bestaat.

Klopt en ook het woord discriminatie komt te vaak opduiken, wanneer je het over feiten hebt :roll:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:17

superwoman schreef:
We zijn niet allemaal "gelijk" als het gaat om een baan.

We zijn sowieso niet gelijk, niemand.
Niemand is perse slechter of beter, maar zelfs (juist?) de moslims erkennen bijv. dat de man en de vrouw niet gelijk (maar wel gelijkwaardig) zijn.

Naar mijn mening is daarom de doordrukkerij van bepaalde groepen in de samenleving zogenaamd gebaseerd op gelijkheid, juist een ongelijkheid.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:17

superwoman schreef:
CtjeLief schreef:
En het is nu eenmaal de trieste waarheid dat het soms nodig is om bepaalde mensen/groepen gelijke kansen te bieden.. Maar ik begrijp de tegenstrijdigheid ervan. De gouden oplossing is er blijkbaar nog niet

Maar waarom moet iedereen een gelijke kans krijgen? We zijn niet allemaal "gelijk" als het gaat om een baan. Ieder heeft kwaliteiten en die moet je benutten op de juiste plek.
Zeker bedrijven kijken nu veel meer naar de kosten en ook naar wat die kosten opleveren. Zoals ik al eerder aangaf zijn er nu al heel wat bedrijven die zelf allochtonen aannemen om bijv hun klantenkring te vergroten.

Mijn man was een paar maanden aan het solliciteren en er zat ook een oudere man te wachten die niet geheel netjes over kwam en ook nog eens liep te verkondigen dat als hij niet werd aangenomen dit door zijn leeftijd zou komen en hij er WEER werk van zou maken.... - al krijg je geld toe, zou ik zo'n vent niet willen aannemen :=
Fijn dat zo'n persoon er werk van gaat maken, wat weer ontzettend veel geld en tijd kost terwijl het aan hem ligt! :(

Het probleem van positieve discriminatie is dat het polariserend werkt. Bij mij gaan de haren recht overeind staan als ik zie dat er in een advertentie staat dat bij gelijke geschiktheid er een bepaalde groep de voorkeur krijgt. Niemand is gelijk geschikt, dus bekruipt mij altijd het gevoel dat dat een uitspraak is die discriminatie, lees bevoorrechting of achterstelling, legitiem maakt.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:18

Superwoman, als er geen bescherming zou zijn voor deze 'minderheidsgroepen' zouden deze nooit aan de bak komen, vind je dat dan eerlijk? Want veel werkgevers keuren ze vaak bij voorbaat al af (door enkel te kijken naar afkomst, geslacht, leeftijd) vind je dat dan kloppen? Ik niet.. Want dit hoeft niets over kwaliteit te zeggen of over hoe je wel/niet in een team past. Iemand uit deze groep kan 10 x geschikter zijn dan iemand buiten die groep.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:21

CtjeLief schreef:
Superwoman, als er geen bescherming zou zijn voor deze 'minderheidsgroepen' zouden deze nooit aan de bak komen, vind je dat dan eerlijk?

Dat is niet waar!!

Het ligt echt heus wel aan de persoon.
Ik ken mensen met een Pakistaanse afkomst, een ervan die heeft 1 dé meest succesvolle steakhouse van Amsterdam en met diezelfde groep als hij ooit meekwam (Gauchos-koks die eigen zaken zijn begonnen) zitten er zowel mislukkingen als successen bij.
Het probleem ligt echt bij henzelf > gebrekkig Nederlands, gokverslaving, geen boekhoudkennis, niet aan marketing willen doen, de doelgroep niet willen begrijpen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:22

Oja en veel van die ex-koks zijn ons klantenbestand dus we zien het gewoon gebeuren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:23

idd Nicolletje!
(de doelgroep niet willen begrijpen vind ik ook een "mooi" voorbeeld)

Mijn ouders hadden een bedrijf en nu mijn broer. Ook daarin zie je het gewoon...de goeie worden wel aangenomen, ondanks hun ras of leeftijd, maar je moet wel de juiste plek voor ze "open" hebben. Soms komen er goeie solliciteren, waar je op dat moment niet de juiste plek voor heb, maar die vinden hun plekje elders echt wel en dat is ook gebleken (de wereld is klein) :j
Laatst bijgewerkt door superwoman op 21-07-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:24

Nicolletje schreef:
CtjeLief schreef:
Superwoman, als er geen bescherming zou zijn voor deze 'minderheidsgroepen' zouden deze nooit aan de bak komen, vind je dat dan eerlijk?

Dat is niet waar!!

Ik ken mensen met een Pakistaanse afkomst, een ervan die heeft 1 dé meest succesvolle steakhouse van Amsterdam en met diezelfde groep als hij ooit meekwam (Gauchos-koks die eigen zaken zijn begonnen) zitten er zowel mislukkingen als successen bij.
Het probleem ligt echt bij henzelf > gebrekkig Nederlands, gokverslaving, geen boekhoudkennis, niet aan marketing willen doen, de doelgroep niet willen begrijpen.

TE zwart wit.. in heel vele gevallen (zoveel meer dan je denkt) kunnen mensen er NIETS aan doen, worden puur al op naam/afkomst, of leeftijd, of geslacht afgewezen.. (natuurlijk zijn er mensen die er zelf aandeel in hebben, maar HEEL veel mensen helemaal niet, worden NERGENS uitgenodigd op een sollicitatiegesprek al hebben ze nog zo'n goede brief..)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:24

CtjeLief schreef:
Superwoman, als er geen bescherming zou zijn voor deze 'minderheidsgroepen' zouden deze nooit aan de bak komen, vind je dat dan eerlijk? Want veel werkgevers keuren ze vaak bij voorbaat al af (door enkel te kijken naar afkomst, geslacht, leeftijd) vind je dat dan kloppen? Ik niet.. Want dit hoeft niets over kwaliteit te zeggen of over hoe je wel/niet in een team past. Iemand uit deze groep kan 10 x geschikter zijn dan iemand buiten die groep.

Het is een fabeltje dat de wereld in is geholpen dat bepaalde groepen dan nooit aan de bak zouden komen. Er zijn meer banen dan er mensen zijn die ze in kunnen vullen. Het probleem zit hem er in dat de politiek standaard steeds maar kansloze groepen mensen binnen haalt en er dus kunstmatig een overschot op de markt wordt gecreëerd.Als de politiek dat niet zou doen, zou iedereen aan zijn trekken komen omdat een werkgever dan kan kiezen tussen een baan geven aan iemand die zijn voorkeur niet heeft of de vacature oningevuld laten. Iedere werkgever zal vanwege zakelijkheid dan toch maar die baan geven aan iemand ook al is het zijn favoriet niet. Zo niet, dan gaat dat ten koste van de bedrijfsvoering. Allemaal bangmakerij om wetten en regels er door te drukken.

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:26

Je kunt discriminatie ontkennen, maar het is er wel degelijk.. Na steekproeven werden deze zelfde mensen met een andere naam, andere leeftijd, ander geslacht ineens WEL uitgenodigd op een gesprek... dat zegt dan toch een hele hoop... Je kan wel alles bij die groep leggen, totdat je zelf in die positie zit, dan piep je wel anders want pas dan besef je hoe moeilijk het is er tussen te komen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:28

Die succesvolle restauranteigenaar heeft een neus voor trends, staat zijn visitekaartjes en kortingsbonnen met een fles wijn erbij af te leveren bij het Okura hotel.

De minst succesvolle restauranteigenaar houdt vast aan wat hij ooit geleerd heeft en dat is een biefstuk grillen.

Deze mensen zijn trouwens het meest ideale voorbeeld van 'integratie' in je eigen belang in plaats van om hen heen slaan met wat allemaal niet mag van hun geloof, want zij hebben vanuit geloof en cultuur de 'heilige koe' die ze niet mogen eten, maar als het nodig is staan zij deze wel te grillen.

Sommigen hebben nog nooit een steak gegeten maar kunnen hem wel pimpelpaars met een gouden randje grillen en mijn (moslim) ex-collega is zelfs in Londen Kok van het Jaar geworden zonder dat hij ooit 1 biefstuk heeft geproefd.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:30

CtjeLief schreef:
TE zwart wit.. in heel vele gevallen (zoveel meer dan je denkt) kunnen mensen er NIETS aan doen, worden puur al op naam/afkomst, of leeftijd, of geslacht afgewezen.. (natuurlijk zijn er mensen die er zelf aandeel in hebben, maar HEEL veel mensen helemaal niet, worden NERGENS uitgenodigd op een sollicitatiegesprek al hebben ze nog zo'n goede brief..)

Dan ga je bedrijven langs en laat je zien wat je uitstraalt! Dat zal niet bij elk bedrijf kunnen, maar er zijn er zat die wel even tijd kunnen maken als er een mogelijk goeie kandidaat verschijnt.
Ik heb de mooiste brieven gezien, maar als je dan de persoon die daarbij hoort ziet, dan zakt je broek af :o

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:31

CtjeLief schreef:
Nicolletje schreef:
Dat is niet waar!!

Dat is een vooringenomenheid die z'n weerga niet kent! Al dit soort dingen worden maar aangenomen terwijl er geen greintje bewijs voor is. Er zal geen enkele werkgever iemand afwijzen met de mededeling dat hij/zij die baan niet krijgt omdat het een allochtoon of man/vrouw is. Zo stom zijn ze echt niet. Dus dat er dan toch gezegd wordt dat het om discriminatie gaat, is puur misbruik maken van de situatie. Vind je het gek dat werkgevers steeds huiveriger worden van het aannemen van mensen uit deze groep? Dat wordt op deze manier gekweekt. Ze vermijden liever het discriminatie vraagstuk en vroeg of laat gaat dat opspelen. En dat komt vooral door een club als de CGB. Dan kun je wel zeggen van niet, maar die leven van het aanklagen wegens discriminatie dus iedereen met een kleurtje die zegt dat hij/zij niet aangenomen is die zal door de CGB direct vertegenwoordigd worden met de sticker DISCRIMINATIE er op geplakt. Clubjes als deze maken het probleem alleen maar erger dan dat ze het oplossen!
Laatst bijgewerkt door janesmith op 21-07-10 13:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:35

Ja het is inderdaad dubbel ja.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:35

CtjeLief schreef:
Je kunt discriminatie ontkennen, maar het is er wel degelijk.. Na steekproeven werden deze zelfde mensen met een andere naam, andere leeftijd, ander geslacht ineens WEL uitgenodigd op een gesprek... dat zegt dan toch een hele hoop... Je kan wel alles bij die groep leggen, totdat je zelf in die positie zit, dan piep je wel anders want pas dan besef je hoe moeilijk het is er tussen te komen!

Maar waarom is dat?
Ik sta ook niet te springen bij een marrokaanse naam..... waarom, omdat ik er teveel heb gehad die niet goed waren en teveel om dezelfde problemen...
Maar wel een aantal (niet veel) in dienst gehad die wel goed waren, maar niet in verhouding eigenlijk, dus dan komt het bij mij aan op aanbod én heel belangrijk uitstraling (voor verkoop ook wel logisch)

Klopt idd ook janesmith. Heb dat verwijt ookal gehad van iemand die kwam solliciteren, terwijl hij gewoon echt niet geschikt was en ook zelf een x toen ik geen vakature had kreeg ik het verwijt, terwijl ik dus niemand kon aannemen |o
Laatst bijgewerkt door superwoman op 21-07-10 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:37

superwoman schreef:
CtjeLief schreef:

Dan ga je bedrijven langs en laat je zien wat je uitstraalt! Dat zal niet bij elk bedrijf kunnen, maar er zijn er zat die wel even tijd kunnen maken als er een mogelijk goeie kandidaat verschijnt.
Ik heb de mooiste brieven gezien, maar als je dan de persoon die daarbij hoort ziet, dan zakt je broek af :o

DE grootste reden om iemand af te wijzen tegenwoordig, is het gebrek aan Nederlandstaligheid. Zolang ze dat niet oplossen, zullen ze altijd in een nadelige positie zitten. Is toch ook heel logisch in een land als Nederland. Daar moet je Nederlands spreken, maar hele volksstammen spreken zo gebrekkig dat ze bijna onverstaanbaar zijn. Uiteraard krijgen dat soort mensen alleen werk waarbij je niet of weinig hoeft te spreken of schrijven. Dat zijn vaak niet de beste baantjes en zo is de cirkel rond. Die cirkel is alleen te doorbreken als je goed Nederlands leert spreken, maar dat doen ze niet om welke reden dan ook. Zelfs al hebben ze op school gezeten in Nederland, dan praten ze nog een slang-straattaaltje dat geen werkgever in zijn bedrijf wil hebben. Een betere baan begint bij jezelf, maar juist die clubjes die die mensen maar zeggen dat het komt omdat ze gediscrimineerd worden zijn de olie op het vuur. Ze zouden ze moeten zeggen dat ze Nederlands moeten leren i.p.v. ze bij te staan in iedere zaak met discriminatie als uitgangspunt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:38

En je kan zeggen wat je wil maar een hoop mensen willen helemaal niet realistisch zijn en alleen hun eigen realiteit zien.
Als wij hier op een kantoor met 2! man een zwangere vrouw aannemen die dat weigert te vertellen, zitten wij een aantal maanden lang met een enorme kostenpost en probleem Dan mag mijn pa zich wel in 2 delen.

Dan laat ik de mensen nog buiten beschouwing die 1 dag!! na het binnenhalen van het jaarcontract zich ziek melden wegens psychische problemen.
Wij, klein bedrijf, kunnen dat financieel niet aan :n en de verzekering ervoor is verhuidingsgewijs veel te duur.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:39

janesmith schreef:
Zelfs al hebben ze op school gezeten in Nederland, dan praten ze nog een slang-straattaaltje dat geen werkgever in zijn bedrijf wil hebben.

idd en dat vind je zelfs ook wel bij Nederlandse en die wil ik ook niet aannemen :n

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:40

superwoman schreef:
CtjeLief schreef:

Heb je gelijk in, dat adviseer ik mijn clienten ook hoor.. Ik focus me vooral op het empoweren van mensen/jongeren.