zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:55

Omdat het net is alsof ik naar een moslimland ben geemigreerd met dat woord.
We gebruiken het toch ook te pas en te onpas bij 'hunnie'?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:57

Pfff aanpassen betekent niets meer en niets minder dan dat je rekening houdt met elkaar en waar mogelijk elkaar tegemoet komt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:00

Ik vind rekening houden met aardiger en meer iets wat je samen doet.

Aanpassen, dat doet mij denken aan wat mij niet is gelukt in Slowakije met Easter Monday http://www.fgslovakia.com/2008/3/10/easter-monday
Ik wilde er zelf zitten en dacht dat het wel meeviel en zij vonden mij een zielig feministisch kreng :+

janesmith

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:03

Rekening houden met elkaar komt van twee kanten. Maar dat zie ik niet gebeuren. Ik zie alleen het rekening houden met en aanpassen aan van één kant komen. Misschien heb ik iets gemist en kan iemand me bijpraten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:07

precies, rekening houden met elkaar en waar mogelijk elkaar tegemoed komen..........

wel met die kanttekening dat als je gaat emigreren naar een ander land dat je dan niet kan verwachten dat dit land diens dingen maar opzij zet om rekening te houden met........

en dan kom ik weer......... volgens mij hebben we het grootste probleem met de 2de en 3de generatie........ Van de eerste generatie hebben we nooit enige problemen gehad.

2de en 3de generatie zijn gewoon Nederlanders. Alleen willen sommige zich niet zo gedragen, wat gewoon wrijfing geeft :D

Ik vind de manier waarop wij nederlanders nu de islaam opgedrongen krijgen, want het MOET allemaal maar kunnen en mogen enzovoort. Daar krijg ik het persoonlijk erg benauwd van...... maargoed dat krijg ik het ook van het bitloze gebeuren :D

Als ik als werkgever geen hoofddoekdragende receptioniste wil hebben omdat ik vind dat dit niet bij de uitstraling van mijn bedrijf past....... ben ik crimineel..... en juist dat soort dingen stuit mij tegen de borst. IK bepaal wie ik achter de receptie heb zitten, niet iemand anders. Dat bedoel ik ook met dat het opgedrongen word.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:08

Ik heb ook het idee dat het ietswat mislukt is in 30 jaar tijd.

Echt, misschien geloven mensen het niet naar aanleiding van sommige posts, maar als er iemand rekening houdt met (voorzover ik dat kan) dan ben ik het wel.
Als iemand apart drinkt op een feestje, sta ik in de winkel om het te kopen en diegene een plezier te doen.
Als ik ergens ben waar kledingvoorschriften gelden ga ik niet als een onnozele toerist in korte broek lopen.
(sowieso liever niet)
Nouja ik kan nog wel een heel stuk verder gaan ook.

Oh Kiwiko heeft zojuist gepost wat op zich uit mijn mond zou kunnen komen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:12

KiWiKo schreef:
wel met die kanttekening dat als je gaat emigreren naar een ander land dat je dan niet kan verwachten dat dit land diens dingen maar opzij zet om rekening te houden met........

Kleine kanttekening ernaast.

Ik vind dat ik in mijn lange post redelijk goed heb onderbouwd waarom het niet lukt om over te brengen wáár wij als land dan precies voor staan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:17

KiWiKo schreef:

Welke dingen?
En face it, Nederland ís multicultureel, waarom wel aan Chinezen aanpassen met al die toko's en niet aan Islamieten?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:18

Heino geeft precies antwoord zoals ik bedoel, zoveel mensen zoveel meningen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:19

hallooo hoeveel shoarmazaken zijn er wel niet :D :D en ik geloof dat het merendeel van de kleine kruideniertjes ondertussen gerund worden door islamieten :) :)

wel goed om je heen kijken hoor :D :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:19

Als we dan toch elkaars quote gaan aanpassen en veranderden

KiWiKo schreef:
precies, rekening houden met elkaar en waar mogelijk elkaar tegemoed komen..........

en dan kom ik weer......... volgens mij hebben we het grootste probleem met de 2de en 3de generatie........ Van de eerste generatie hebben we nooit enige problemen gehad.

2de en 3de generatie zijn gewoon Nederlanders. Alleen willen sommige zich niet zo gedragen, wat gewoon wrijfing geeft :D

Ik vind de manier waarop wij nederlanders nu de islaam opgedrongen krijgen, want het MOET allemaal maar kunnen en mogen enzovoort. Daar krijg ik het persoonlijk erg benauwd van...... maargoed dat krijg ik het ook van het bitloze gebeuren :D

Als ik als werkgever geen negerin als receptioniste wil hebben omdat ik vind dat dit niet bij de uitstraling van mijn bedrijf past....... ben ik crimineel..... en juist dat soort dingen stuit mij tegen de borst. IK bepaal wie ik achter de receptie heb zitten, niet iemand anders. Dat bedoel ik ook met dat het opgedrongen word.

Voelt het als je zwarte mensen uitsluit nog hetzelfde als wanneer dit een meisje met een hoofddoek is?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:20

Er zijn volgens mij ook meer Islamieten dus zo gek is dat niet :)
En dan nog steeds de vraag: waarom aan de een wel aanpassen en aan de ander niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:21

ja :D :D Sorrie :)

en al zet je er Arier neer dan is dat nog steeds precies hetzelfde :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:23

Die hoofddoek kan af, dat donkere kleurtje niet > uitzonderingen daargelaten.
Idem voor een negerin die geen Nederlands praat of wel > welke zet je in je receptie.

Het gaat mij echt niet om de kleur, ik ben geen racist.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:23

Heino schreef:
Er zijn volgens mij ook meer Islamieten dus zo gek is dat niet :)
En dan nog steeds de vraag: waarom aan de een wel aanpassen en aan de ander niet?

op welke manier hebben wij ons dan aan de chinezen aangepast, wat we niet bij de islamieten hebben gedaan?

OF??? hebben de chinezen zich meer aan ons aangepast dan de islamieten doen??? dat kan natuurlijk ook.

Er zijn wel meer allochtone groeperingen waar je nooit wat van hoort, nooit last van heb, nooit negatief in het nieuws zijn. Maar misschien hebben wij ons ook aan die groepen meer aangepast dan aan de islamiten OF zouden die zich meer aangepast hebben aan ons???

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:25

KiWiKo schreef:
op welke manier hebben wij ons dan aan de chinezen aangepast, wat we niet bij de islamieten hebben gedaan?

OF??? hebben de chinezen zich meer aan ons aangepast dan de islamieten doen??? dat kan natuurlijk ook.

Er zijn wel meer allochtone groeperingen waar je nooit wat van hoort, nooit last van heb, nooit negatief in het nieuws zijn. Maar misschien hebben wij ons ook aan die groepen meer aangepast dan aan de islamiten OF zouden die zich meer aangepast hebben aan ons???

Zoals ik al zei, al die Toko's kom ik bijna alleen maar Chinezen en andere Oosterse mensen tegen. Niks mis mee, maar daar rept niemand een woord over, maar als je zegt dat Nederland zich ook aan kan passen aan de Islam krijg je boze blikken.
En ik weet niet, zal ongetwijfeld een wisselwerking zijn :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:27

naaa gekkie, wanneer ben jij voor het laats op de Hoefkade geweest? Vaillantlaan? en trouwens overal in Den Haag :) :) ( daar mocht ik 3 maanden geleden trouwens wel een peuk opsteken na het eten aan tafel :D )

zelfs de Herenstraat in Rijswijk is tegenwoordig meer een Islamitsche bazaar :)

De moskeen zijn er zat, projecten zat....... nee hoor, ik denk dat we minder voor de chinezen hebben gedaan dan voor de Islamieten :)

Ik weet het wel zeker eigenlijk :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:33

KiWiKo schreef:

Dat zegt mijn vader ook steeds als ik met hem over politiek praat. Hij zegt dat er met de eerste Turken en Marokkanen zelden problemen waren. Jammer dat ik dat nooit meegemaakt heb want misschien had ik nu dan anders gedacht. Tegelijkertijd moet ik daarmee constateren dat het dus niet de schuld van de maatschappij is maar van die gasten zelf. De 1e generatie had helemaal geen problemen met discriminatie en partijen als de PVV of LPF. Die 2e en 3e generatie straatterroristjes hebben zelf voeding gegeven aan een partij als de PVV. En vandaag de dag zijn ze hem nog harder aan het voeden dan 8 jaar geleden. De oplossing hoeft niet van onze kant te komen maar helemaal van hun kant, want als ze dat niet doen wordt die oplossing vanzelf wel gegeven in de vorm van een hele grote PVV.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:34

KiWiKo schreef:
De moskeen zijn er zat, projecten zat....... nee hoor, ik denk dat we minder voor de chinezen hebben gedaan dan voor de Islamieten :)

Dat niet alleen, we verschillen ook nog veel meer van de Chinezen dan van de Islamieten...

Kijk maar naar cultuur, geloof enz.

Je zou bijna zeggen dat het onverenigbaar is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:42

KiWiKo schreef:
hallooo hoeveel shoarmazaken zijn er wel niet :D :D en ik geloof dat het merendeel van de kleine kruideniertjes ondertussen gerund worden door islamieten :) :)

wel goed om je heen kijken hoor :D :D

Ga maar eens in Amsterdam-Oost kijken daar is het net klein Marokko. Bijna geen winkel te vinden die niet door een Moslim beheerd wordt. Er staat zelfs meer Arabisch dan Nederlands op de ramen. Dat is foute integratie, dat is buurten overnemen en dan krijg je logischerwijs protest. En ik blijf er bij dat dat de fout van de PVDA is want die hebben dat al die jaren toegestaan, en nu zijn we op een punt dat de PVDA praktisch in de greep zit omdat de partij gehalveerd zou worden als die groep niet op hen maar bijvoorbeeld GL of SP gingen stemmen.

Nicolletje schreef:
Dat niet alleen, we verschillen ook nog veel meer van de Chinezen dan van de Islamieten...
Kijk maar naar cultuur, geloof enz.
Je zou bijna zeggen dat het onverenigbaar is.

Niet bijna. Je kunt gerust zeggen DAT het onverenigbaar is. Daar is niks mis mee en heeft niks met discriminatie te maken. Maar er zijn een paar politieke partijen die voor ons besloten hebben dat het wel verenigbaar is. Tegen wil en dank in. Het enige minpuntje voor ze is dat ze nooit verwacht hadden dat het protest steeds massaler zou worden. Zelf denk ik dat het nog veel massaler gaat worden dan het nu al is.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:55

KiWiKo schreef:
naaa gekkie, wanneer ben jij voor het laats op de Hoefkade geweest? Vaillantlaan? en trouwens overal in Den Haag :) :) ( daar mocht ik 3 maanden geleden trouwens wel een peuk opsteken na het eten aan tafel :D )

Ik heb er 2 jaar gewoond ;)

KiWiKo

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:04

nou dan weet je toch wel beter :D :D :D

is daar uberhaupt nog EEN Nederlandse winkel :D :D volgens mij is zelfs AH daar niet meer :D :D :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:11

Ik bedoel dat Chinezen dusdanig van ons verschillen (meer dan moslims) dat je zou moeten zeggen dat het onverenigbaar is :)
Toch lukt het vrij aardig vind ik.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:14

KiWiKo schreef:
ja :D :D Sorrie :)

en al zet je er Arier neer dan is dat nog steeds precies hetzelfde :)

Kiwiko hoe kan u dat nu schrijven dat u te bepalen heeft een negerin bij de receptie of niet? Dat valt mij bijzonder van u tegen, had ik niet van u verwacht. Door de huidskleur de mens (ver)beoordelen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:14

@Nicolletje: Waarom vind je Chinezen meer van Nederlanders verschillen dan Moslims?