wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:02

Ariebombarie schreef:
onassa, overigens val ik niemand aan, heb zelfs gezegd dat ik me in meerdere partijen kan vinden. zo ook in punten van de PVV, maar de meeste punten daar kan ik persoonlijk geen aansluiting bij vinden :)
en dat mag, gewoon iedereen in zn waarde laten en stem/keuze respecteren toch :)

Bedoel jou ook niet persoonlijk hoor, meer in het algemeen.
Het is altijd moeilijk om andermans boeken te lezen.

Ik respecteer iedereen en elke mening!
Ook al hang ik geen geloof aan heb ik nog respect voor mensen die op SGP stemmen als voorbeeld en zou die mensen nooit zoals hier best veel gebeurt naar Wilders stemmers in een hokje van dom,vooroorlogs, achterhaald of weet ik veel wat plaatsen.
Wij zijn een land met een vrije keuze, mening.....ik merk er hier soms bar weinig van. |(

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:05

Persoonlijk denk ik niet dat NL er beter van wordt met Wilders aan de macht.

Nederland is Nederland door de vele nationaliteiten, laten we dan lekker alle islamieten het land uit donderen :\
Begrijp me niet verkeerd Wilders had veel goede standpunten, maar ook punten waar ik het niet mee eens ben.

Sluiting islamitische scholen? Sluit dan ook alle rooms-katholieke en christelijke scholen, dan blijven we op 1 lijn. Geen geloofscholen meer :)

Verder denk ik dat als hij aan de macht zou komen dat we met veel islamitische landen breken, alle import en export producten vanuit en naar die landen gaan eraan, weer een flinke deuk in de economie..

Ik heb zelf PvdA gestemd, vond dat zij goede punten hadden en ook in debatten vond ik Cohen een sympathieke man, geen steken onder water gevend zoals o.a. Wilders en Balkenende dat wel erg deden.

VVD ben ik absoluut niet blij mee, ik hoopte binnen 2 jaar lekker op mezelf te gaan, weet niet of ik de huurprijs nu nog wel kan betalen :\

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:06

xSaarSaar schreef:
Splinter schreef:
ja schaf die dingen ajb af, zijn we ook gelijk van die drugstoeristen af :7

:j compleet nutteloos!

niet mee eens.. wel eens met:
"het Nederlandse gedoogbeleid voor softdrugs goed werkt. Wel heeft de overheid het gedoogbeleid voor softdrugs te veel laten versloffen. Door een soms lakse uitvoering en een gebrekkige aanpak van drugscriminaliteit is het gedoogbeleid met coffeeshops de afgelopen vijftien jaar uit de hand gelopen."

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:06

Ik ben blij dat Wilders niet de meeste stemmen heeft gekregen. Helaas nog te veel, in mijn ogen. Ik vind het een aparte man met regelmatig aparte uitspraken. Hij heeft ook wel goede ideeën hoor maar ik vind hem best extreem. Als hij de meeste stemmen zou hebben gekregen en het voor het zeggen kreeg, was ik geemigreerd :\

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:07

Lovely schreef:
Amsterdam de vernieling ingeholpen? Hoe dan?

En over Koninginnedag: wat denk je dat er gebeurt als de burgemeester van de ene op de andere minuut een feest stil legt waar honderd duizend mensen mee bezig zijn??

Ja....maar HIJ had die beslissing moeten nemen om het door te laten gaan en het niet in de schoot moeten werpen van een totaal verbijsterde DJ die ineens zo'n politieke en zware beslissing uit zijn mond moest laten horen....dat kan je toch niet goedkeuren???
Wie is er dan burgermeester en waar staat het burgermeesterschap dan nog voor als je al de kriebels krijgt om zoiets uit te moeten spreken.
Gelukkig is het feest wel door gegaan, enkel in aangepaste vorm, maar stel de DJ die zo overrompelt was had de keus anders gemaakt en het was mis gegaan....wie was daar dan verantwoordelijk voor geweest???
Zeker ook de DJ....een lachertje natuurlijk!!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:08

Splinter schreef:

Heb jij daar last van dan?

Ik woon in Maastricht, als er íemand iets weet over drugstoerisme zijn 'wij' dat wel. Dacht je dat er hier sprake was van afschaffen? Ben je gek!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:08

Ja en zo zijn gelukkig altijd de meningen verdeeld. Als de SP aan de macht was gekomen was ik weg geweest.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:09

Hermelijn schreef:
Splinter schreef:

Ik woon in Maastricht, als er íemand iets weet over drugstoerisme zijn 'wij' dat wel. Dacht je dat er hier sprake was van afschaffen? Ben je gek!

Waarom wil jij dan dat ze wel blijven? :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:09

Hermelijn schreef:
Ik vind het vooral zo'n zonde dat het aloude bekende tolerante, vrije Nederland nu in een klap teruggeworpen wordt naar de jaren 30.
Jullie weten toch ook dat de VVD en PVV coffeeshops weer willen verbieden?
Dat was voor mij namelijk ook een groot punt om op een partij te stemmen, de cannabisteelt legaal te maken en coffeeshops legaal te houden.

Inderdaad, hoe is Amsterdam de vernieling ingeholpen? Nooit wat van gemerkt hoor :+

Wiet is tegenwoordig net harddrugs....
Ik vind een verbod erop niet erg. Iig beter dan het gedoogbeleid van nu. Of de teelt legaal maken, máár zoals gezegd zit je dan wel weer meer controle op kwaliteit. (te veel kwaliteit wat het harddrugs maakt)

Daarbij is Nederland een exportland en het buitenland is niet blij met "ons" wietbeleid.... vind het niet zo raar allemaal.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:10

_Veronique_ schreef:
Als hij de meeste stemmen zou hebben gekregen en het voor het zeggen kreeg, was ik geemigreerd :\

Lekker makkelijk zo achteraf :P

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:11

xSaarSaar schreef:
Hermelijn schreef:

Wat, coffeeshops? Omdat ik het hele drugsbeleid in Nederland gigantisch krom vind. Sigaretten en alcohol zijn legaal, verbieden is geen optie (want dan verliest de overheid een héél grote inkomstenbron), maar cannabis, wat een relatief onschuldige plant is vergeleken met tabak, willen ze wel verbieden?
Alcohol en sigaretten zijn verantwoordelijk voor veel meer ellende en narigheid in de samenleving dan alle andere drugs bij elkaar, dus mijn vraag is eerder, waarom wél verbieden?
Daarnaast ben ik tegen het verbieden van de vrije wil van de burger; als ze drugs willen gebruiken, doen ze dat toch wel, dan kan je beter zorgen voor regulatie vanuit de overheid zodat ze er belasting op kunnen heffen en een handje houden in de kwaliteit van wat er gebruikt wordt.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:11

superwoman schreef:
_Veronique_ schreef:
Als hij de meeste stemmen zou hebben gekregen en het voor het zeggen kreeg, was ik geemigreerd :\

eh ja want dat kan je vooraf toch niet ruiken :?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:12

Hermelijn schreef:
Wat, coffeeshops? Omdat ik het hele drugsbeleid in Nederland gigantisch krom vind. Sigaretten en alcohol zijn legaal, verbieden is geen optie (want dan verliest de overheid een héél grote inkomstenbron), maar cannabis, wat een relatief onschuldige plant is vergeleken met tabak, willen ze wel verbieden?
Alcohol en sigaretten zijn verantwoordelijk voor veel meer ellende en narigheid in de samenleving dan alle andere drugs bij elkaar, dus mijn vraag is eerder, waarom wél verbieden?
Daarnaast ben ik tegen het verbieden van de vrije wil van de burger; als ze drugs willen gebruiken, doen ze dat toch wel, dan kan je beter zorgen voor regulatie vanuit de overheid zodat ze er belasting op kunnen heffen en een handje houden in de kwaliteit van wat er gebruikt wordt.

*shakes hands*

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:13

Hermelijn schreef:
maar cannabis, wat een relatief onschuldige plant is vergeleken met tabak, willen ze wel verbieden?

haha, misschien met buitenteelt wel ja, maar zoals er nu geteeld wordt is het echt geen onschuldig plantje hoor!

Ariebombarie

superwoman schreef:
Hermelijn schreef:
maar cannabis, wat een relatief onschuldige plant is vergeleken met tabak, willen ze wel verbieden?

haha, misschien met buitenteelt wel ja, maar zoals er nu geteeld wordt is het echt geen onschuldig plantje hoor!

oeh jij weet er meer van, waar kan ik dat spul halen? ;) :+

Anoniem

Hermelijn! +:)+

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:14

Hermelijn schreef:
xSaarSaar schreef:

Hmm... dat is ook wel weer waar, maar alcohol hoeft niet perse een verslaving te zijn, drugs en sigaretten wel.
En als het dan niet verboden wordt, dan mogen ze er iig wel voor zorgen dat het aantal coffeeshops flink teruggedrongen gaat worden!

CtjeLief

Ben het helemaal met je eens Hermelijn.. Ik kom oorspronkelijk uit Terneuzen (ja daar waar de grootste coffieshop van Europa stond) helemaal geen last van gehad, laat ze maar lekker daarbinnen met zn allen blowen :) Liever dan dat ze met alle gevolgen van dien op straat of waar dan ook moeten dealen..

Hermelijn

superwoman schreef:
Hermelijn schreef:
Ik vind het vooral zo'n zonde dat het aloude bekende tolerante, vrije Nederland nu in een klap teruggeworpen wordt naar de jaren 30.
Jullie weten toch ook dat de VVD en PVV coffeeshops weer willen verbieden?
Dat was voor mij namelijk ook een groot punt om op een partij te stemmen, de cannabisteelt legaal te maken en coffeeshops legaal te houden.

Inderdaad, hoe is Amsterdam de vernieling ingeholpen? Nooit wat van gemerkt hoor :+

Wiet is tegenwoordig net harddrugs....
Ik vind een verbod erop niet erg. Iig beter dan het gedoogbeleid van nu. Of de teelt legaal maken, máár zoals gezegd zit je dan wel weer meer controle op kwaliteit. (te veel kwaliteit wat het harddrugs maakt)

Daarbij is Nederland een exportland en het buitenland is niet blij met "ons" wietbeleid.... vind het niet zo raar allemaal.

Dat het buitenland nou zo bekrompen is kunnen wij niks aan doen :+ Er is juist een verschuiving in veel landen, waar ook steeds meer cannabis gedoogd wordt.
Dat van die harddrugs is onzin; de kwaliteit fluctueert heel erg, maar in het gemiddelde wietje zit niet meer dan 12% THC, wat in al die jaren niet bijster veel veranderd is en ook niet bijzonder schadelijk is. De wiet die door de overheid wordt geteeld is ook van prima kwaliteit en 12% THC.

NicoleWHS

Hermelijn zelf vind ik persoonlijk sigaretten niet zo erg als harddrugs en alcohol. De laatste 2 kunnen mensen letterlijk door in de goot komen te liggen.

Belasting op heffen is zo slecht idee nog niet.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:15

superwoman schreef:
_Veronique_ schreef:

Jep lekker makkelijk achteraf ja maar het is wel zo, ik had dan echt niet hier willen blijven wonen. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:15

Onassa schreef:
Lovely schreef:
Amsterdam de vernieling ingeholpen? Hoe dan?

En over Koninginnedag: wat denk je dat er gebeurt als de burgemeester van de ene op de andere minuut een feest stil legt waar honderd duizend mensen mee bezig zijn??

Ja....maar HIJ had die beslissing moeten nemen om het door te laten gaan en het niet in de schoot moeten werpen van een totaal verbijsterde DJ die ineens zo'n politieke en zware beslissing uit zijn mond moest laten horen....dat kan je toch niet goedkeuren???
Wie is er dan burgermeester en waar staat het burgermeesterschap dan nog voor als je al de kriebels krijgt om zoiets uit te moeten spreken.
Gelukkig is het feest wel door gegaan, enkel in aangepaste vorm, maar stel de DJ die zo overrompelt was had de keus anders gemaakt en het was mis gegaan....wie was daar dan verantwoordelijk voor geweest???
Zeker ook de DJ....een lachertje natuurlijk!!!

En jij denkt echt dat het zo gegaan is?

Maar hoe is amsterdam de vernieling in geholpen, want dat is mij nog niet helemaal duidelijk?

Tja, die zogenaamde legale coffeeshops, gooi die maar in mijn pet. Als er iets tegen de illegaliteit aan hangt dan zijn het die coffeeshophouders en hun winkeltjes wel.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:16

_Veronique_ schreef:
Jep lekker makkelijk achteraf ja maar het is wel zo, ik had dan echt niet hier willen blijven wonen. :n

Gelukkig voor jou is dat dan ook niet gebeurd :D

Hermelijn

Re: wat nu als wilders wint?

Jullie gaan te snel :P

superwoman schreef:
Hermelijn schreef:

Voorzover ik weet is er nog altijd niemand overleden aan de gevolgen van cannabis gebruik en is het bijkans onmogelijk om een overdosis te nemen, dat is met alcohol of tabak toch wel anders.

xSaarSaar schreef:
Hmm... dat is ook wel weer waar, maar alcohol hoeft niet perse een verslaving te zijn, drugs en sigaretten wel.
En als het dan niet verboden wordt, dan mogen ze er iig wel voor zorgen dat het aantal coffeeshops flink teruggedrongen gaat worden!

Drugs en sigaretten hoeven ook niet per sé een verslaving te zijn. Ken verschillende mensen die sigaretten en drugs precies zo gebruiken als men alcohol gebruikt.

CtjeLief

Als passief meeroker kun je longkanker oplopen.. dus ach, in mijn ogen toch wel minimaal zo schadelijk ;) al is het op een ander vlak..