Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:06

Mindfields schreef:
LecyTinker schreef:
sinds wanneer staat een bekentenis gelijk aan iets DAADWERKELIJK doen???? bekennen betekend nog niet schuldig mensen!!!!!!

Ach kom op zeg, zelfs na zijn bekentenis zeg je nog dit?

Joran heeft dat gedoe met Natalee jarenlang stellig ontkent, kom op en dan zou hij nu onschuldig deze moord bekennen?

Gaat er bij mij niet in.

Hahahah, gelukkig hebben wij geen jury plicht in nederland, want mocht in ontschuldig voor jou staan dan had jij nog gezegd... SCHULDIG, want anders had je hier niet gestaan!!! hahhaha (grapje)

Wat wij vinden en denken zou geen uitwerking mogen hebben op de rechtsgang.
iedereen oordeeld maar vanuit het oogpunt van zijn eigen emotie en overtuigingen.
We hebben het hier niet over een meningsverschil bij de knikkerbak.
We hebben het hier over een moord VERDACHTE die ook het recht heeft op een eerlijk proces.
Als mens zouden we hem waarschijnlijk andere dingen toewensen. maar onze samenleving zegt nou eenmaal dat we bepaalde regels moeten volgens als het aankomt op de rechtsgang. En ben je het daar niet mee eens, vind je dat we die regels niet moeten volgen, maar ons persoonlijk instinct. Onze persoonlijke overtuigingen! Dan spreek je in feite goed wat hij mogelijk gedaan zou kunnen hebben, want wat hij mogelijk gedaan heeft is op zijn emoties afgegaan zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:07

ik neem aan dat ik geen chinees typ??????

ik ben blij dat Joran uit de maatschappij gehaald is, en dat hij er voorlopig niet meer in terugkomt.

en ja voor mensen als Joran, vind ik het niet echt erg dat ze het een paar jaartjes slecht hebben.............

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:09

_Ella_ schreef:
Waarom Joran geen eerlijk proces zou moeten krijgen

Dat zegt ze toch niet?

LecyTinker:

Ik ben geen rechter en geen onderzoeker en geen politieagent die met de zaak te maken heeft. Ik ben een burger met een mening en die baseer ik op wat ik voorgeschoteld krijg, want meer info heb ik niet.

De zaak Holloway gevolgd te hebben heeft me overduidelijk gemaakt wat voor persoontje KrankJoran is en dat hij jarenlang ten stelligste ontkend heeft, dan gaat het er bij mij niet in dat hij nu ineens braaf bekent zonder dat hij het gedaan heeft.

Sharon89

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:11

Dit staat er op msn vandaag;

Joran van der Sloot heeft de moord op Stephany Flores bekend. Dat heeft politiekolonel Abel Gamarra van de Peruaanse politie bevestigd.

Volgens de Peruaanse krant La Republica heeft de Nederlander verklaard dat hij woedend werd toen Flores zonder zijn toestemming aan zijn laptop kwam. Zij kwam er achter dat hij in verband wordt gebracht met de verdwijning van de Amerikaanse Natalee Holloway op Aruba in 2005. Bij de ruzie brak hij Flores' nek.

"Het meisje heeft zich gemengd in mijn privéleven. Zij had het recht niet," aldus Van der Sloot volgens het Peruaanse dagblad. "Ik wilde het niet doen." Volgens bronnen bij de politie huilde Van der Sloot bij zijn bekentenis.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:12

KiWiKo schreef:

ik ben blij dat Joran uit de maatschappij gehaald is, en dat hij er voorlopig niet meer in terugkomt.

en ja voor mensen als Joran, vind ik het niet echt erg dat ze het een paar jaartjes slecht hebben.............

Dat is echter jou mening en daar heb je het recht toe, maar die komt niet overeen met de juridische kant!
Dus laat andere ook in hun waarde als het op hun meningen aankomt en probeer je opmerkingen iets minder scherp uit de hoek te laten komen. Wat wij bedoelen is dat je voor het behouden van een goede discussie je aannemingen zou moeten ondersteunen met goede argumenten. En die zijn niet altijd zo makkelijk te vinden bij jou.
Maar je hoeft je niet aangevallen te voelen, want iedereen heeft hier al eens een veeg uit de pan gehad. En dat is wat we doen, elkaar in het gareel houden zodat dit topic op een plezierige manier kan verlopen!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:13

Guernica schreef:
2005 schreef:
Joran mag je, tot het tegendeel bewezen is, geen moordenaar noemen. Kijk naar de zaak van Lucia de B, die is kapot gemaakt door de media en alle mensen die er achter aan hobbelden en maar meepraten.
Ondanks alle schijn die Joran nu tegen heeft, verdient hij nog steeds een eerlijk proces.
Verder kan (KAN!) het wel degelijk relevant zijn wat iemand gedaan heeft die overleden is. Misschien dat dat in deze zaak niet aan de orde is, maar het is wel kortzichtig om te zeggen dat het niet uitmaakt wat iemand gedaan heeft aangezien hij nu dood is.... Het lijkt me toch handig om te weten wat er zich precies heeft afgespeeld?

Natuurlijk wel, maar tot nu toe is er nog niets bekend (toch? ik roep het maar niet te hard.) over haar verleden en wat ze allemaal heeft gedaan. Dus tot die tijd vind ik het ongepast als er negatief over haar gesproken wordt, en zoals al eerder gezegd, de grapjes en liedjes gaan hyves al weer over..

Daar heb je gelijk in, ik zelf lees tot nu toe weinig negatiefs over haar (waarschijnlijk staat dat op bepaalde sites waar ik niet kom :o ). Maar mocht er wel iets over haar bekend worden, dan zou dat ook eerlijk besproken moeten worden en niet meteen in haar voordeel (of nadeel, met bijhorende domme en kwetsende opmerkingen) getrokken moeten worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:13

Sharon89 schreef:
"Ik wilde het niet doen." Volgens bronnen bij de politie huilde Van der Sloot bij zijn bekentenis.

Getver, daar ga ik van over mijn nek, hij huilde vast niet uit schaamte. Net zoals die Benno L die zit ook steeds maar te grienen in de rechtbank.
Eerst mensen flink kwaad doen en dan zelfmedelijden, bah

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:14

KiWiKo schreef:

ik heb al je posts nagelezen, echt geen argument gezien.
Over dikgedrukt ben ik het met je eens, als mijn gevoel tenminste klopt, ik denk dat hij het gedaan heeft.. Dit moet een eerlijk proces uitwijzen.

Slecht heb je in gradaties. Als hij schuldig blijkt hoeft hij voor mij ook echt geen tv op zijn kamer, maar veiligheid en voldoende eten zijn toch wel mensenrechten waar ik voor élk mens voor sta.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:14

Als hij er zoveel spijt van gehad, dan was hij wel direct naar de politie gestapt in plaats van haar spullen mee te nemen en te vluchten.
Nee, hij heeft spijt dat ie gepakt is, niet om de daden die hij heeft gedaan..

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:16

Cayenne schreef:
Als hij er zoveel spijt van gehad, dan was hij wel direct naar de politie gestapt in plaats van haar spullen mee te nemen en te vluchten.

Dat denk ik ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:18

2005 schreef:
Guernica schreef:
Natuurlijk wel, maar tot nu toe is er nog niets bekend (toch? ik roep het maar niet te hard.) over haar verleden en wat ze allemaal heeft gedaan. Dus tot die tijd vind ik het ongepast als er negatief over haar gesproken wordt, en zoals al eerder gezegd, de grapjes en liedjes gaan hyves al weer over..

Daar heb je gelijk in, ik zelf lees tot nu toe weinig negatiefs over haar (waarschijnlijk staat dat op bepaalde sites waar ik niet kom :o ). Maar mocht er wel iets over haar bekend worden, dan zou dat ook eerlijk besproken moeten worden en niet meteen in haar voordeel (of nadeel, met bijhorende domme en kwetsende opmerkingen) getrokken moeten worden.

Deels ben ik het daarmee eens, maar deels ook niet. Het praat niets goed.. Moord is nooit goed, het is hoe dan ook een simpele oplossing voor simpele zielen. Niets wat ze gedaan kon hebben maakt het minder erg. Dus ik het daarom nodig om haar "door het slijk te halen" als ze lijken in haar kast blijkt te hebben?
Ergens vind ik dat men het mag weten als ze iets gedaan heeft, maar anderzijds krijgt ze geen kans meer om zich te verdedigen of om haar fouten op te lossen..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:20

Mindfields schreef:
_Ella_ schreef:
Waarom Joran geen eerlijk proces zou moeten krijgen

Dat zegt ze toch niet?

LecyTinker:

Ik ben geen rechter en geen onderzoeker en geen politieagent die met de zaak te maken heeft. Ik ben een burger met een mening en die baseer ik op wat ik voorgeschoteld krijg, want meer info heb ik niet.

De zaak Holloway gevolgd te hebben heeft me overduidelijk gemaakt wat voor persoontje KrankJoran is en dat hij jarenlang ten stelligste ontkend heeft, dan gaat het er bij mij niet in dat hij nu ineens braaf bekent zonder dat hij het gedaan heeft.

Ik ben het helemaal met je eens, ik ben ook geen van de genoemde dingen ( met uitzondering van het burger gedeelte).
En dus zal mijn emotionele mening geheel afwijken van mijn rationele kant.
Maar ik besef me heel erg goed dat ik me niet altijd kan laten leiden door emoties en dat er dus ook op een manier naar een situatie gekeken moet worden die gebaseerd is op hoe de maatschappij en de samenleving bepaald heeft dat we het moeten oplossen!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:21

_Ella_ schreef:
Slecht heb je in gradaties. Als hij schuldig blijkt hoeft hij voor mij ook echt geen tv op zijn kamer, maar veiligheid en voldoende eten zijn toch wel mensenrechten waar ik voor élk mens voor sta.

Indien schuld is bewezen:
Voldoende eten ben ik met je eens!
Maar veiligheid?
Waarom?
Hij dacht toch ook niet aan de veiligheid van het vermoorde meisje......

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:22

Cayenne schreef:

Dat weer uitgaande vanuit het standpunt dat hij SCHULDIG is!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:24

justdiesel schreef:
_Ella_ schreef:

Maar veiligheid?
Waarom?
Hij dacht toch ook niet aan de veiligheid van het vermoorde meisje....
..

Omdat wij onszelf beter achter dan hem! Omdat als wij ons gedrag gaan verantwoorden met betrekking tot zijn gedrag onze samenleving in 1 grote beestenboel zou veranderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:25

justdiesel schreef:
_Ella_ schreef:

Maar veiligheid?
Waarom?

Maar als je op die manier gaat redeneren kan je ook zeggen dat we hem maar op moeten hangen omdat hij haar nek gebroken heeft (als hij schuldig bewezen is dus).

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:26

justdiesel schreef:
_Ella_ schreef:

Maar veiligheid?
Waarom?

Ja... én juist omdat dit niet acceptabel is, moet hij nu gestraft worden.
De overheid moet zich niet tot het niveau verlagen van de misdadigers. Zou wat zijn.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:27

Guernica schreef:
Maar als je op die manier gaat redeneren kan je ook zeggen dat we hem maar op moeten hangen omdat hij haar nek gebroken heeft (als hij schuldig bewezen is dus).

Daar vind ik ook niks mis mee......

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:28

_Ella_ schreef:
Het gaat niet om zielig zieliger zieligst. Het gevoel van de familie is niet te beschrijven, en al helemaal niet na te bootsen.
Het is verschrikkelijk wat er gebeurt is, zoals ik al zei, moet de dader zeker zijn straf krijgen.
Alleen heeft echt niemand iets er aan iemand zo te laten creperen. Het slachtoffer niet, de familie niet, de samenleving niet.

En zo is nou eenmaal dat het beleid in dat land.... in Peru eten ze ook cavia's, in China honden en in Nederland is een bajes nou eenmaal een veredeld hotel...
Heeft niks met creperen te maken, dat zijn nou eenmaal de normen en waarden daar...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:30

justdiesel schreef:
Guernica schreef:

Alhoewel ik deze beredenering heel goed snap en zelf ook wel iets deze kant op neig , is het toch niet iets waar we naar terug moeten vallen
Hoe kan je iemand berechten voor moord als je diegene zelf ook zou gaan vermoorden
Laatst bijgewerkt door Zappa op 08-06-10 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:31

justdiesel schreef:
Guernica schreef:

Afgezien van het feit dat ik denk dat de doodstraf een makkelijke uitgang is voor de gedetineerde, verlaag je je op die manier toch tot hetzelfde niveau?

LecyTinker

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:34

ik zit nog in dubio als het op de doodstraf aankomt ( niet met betrekking tot Joran)! Heb mijn redenen daarvoor.
Maar zijn dood zou natuurlijk wel een hoop vraagtekens openlaten en daarom ben ik er geheel voor dat er goed met zijn veiligheid wordt omgesprongen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:34

Cayenne schreef:
Een echte psychopaat huilt in zo'n geval uit zelfmedelijden en niet vanwege het slachtoffer.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:35

Cyntje schreef:
_Ella_ schreef:
Het gaat niet om zielig zieliger zieligst. Het gevoel van de familie is niet te beschrijven, en al helemaal niet na te bootsen.
Het is verschrikkelijk wat er gebeurt is, zoals ik al zei, moet de dader zeker zijn straf krijgen.
Alleen heeft echt niemand iets er aan iemand zo te laten creperen. Het slachtoffer niet, de familie niet, de samenleving niet.

En zo is nou eenmaal dat het beleid in dat land.... in Peru eten ze ook cavia's, in China honden en in Nederland is een bajes nou eenmaal een veredeld hotel...
Heeft niks met creperen te maken, dat zijn nou eenmaal de normen en waarden daar...

Het onderstreepte: Daar staat ook de wereld over op zijn kop.

Sja... het zal dan wel met mijn normen en waarden te maken hebben... Ik sta idd voor de rechten van de mens. En daarom vind ik ook dat iedereen die zou moeten hebben.
Dat Peru daar lak aan heeft, daar kan ik niet zoveel aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat de manier van opsluiten daar niet acceptabel is.

Edit; ik heb ook nergens gezegd dat ik de nederlandse situatie ideaal vind
Laatst bijgewerkt door _Ella_ op 08-06-10 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:35

Weet je nog wat het erste is toen ik zijn bekentenis las "bij hem weet je het nooit, dan weer wel dan weer niet" ..je geloofd zo iemand toch niet meer meteen?
Ben benieuwd of hij met zijn bekentenis nu de zaak doet afronden en veroordeeld gaat worden, of dat het nog verder wordt onderzocht?

Heb gisteren op het nieuws de gevangenis gezien waar hij heen moet..ai..wordt meteen dubbel gestraft, want dat zal wel de laatste plek op aarde zijn waar je vast wilt zitten.
Kan me voorstellen als nabestaande zijnde dat je hem deze gevangeisstraf gunt, van harte en mss zelfs nog wel erger dan dat..maar ik begrijp Ella haar posten zeer zeker.

Met zijn bekentenis werd hem 10 jaar strafvermindering beloofd en dat hij geen voorbedachte rade had, zal hem ook wel in zijn 'voordeel' pleiten.

Vind het vreselijk voor zijn moeder..t zal je kind maar wezen. Net als voor de nabestaanden waarvan hun kind werd vermoord..