Noah2006 schreef:Wat jij zegt Menino, is in verschillende artikelen ook verklaard door psychologen mbt dit onderwerp. Ze heeft in haar ontwikkelingsperiode heel veel nare dingen meegemaakt, waardoor ze werkelijkheid en fictie door elkaar kan gaan halen. Of het boek nu is geschreven als trauma verwerking of daadwerkelijk als waarschuwing voor dergelijke situaties, het is belangrijk dat er een leerdoel uit gehaald wordt. Zulk soort situaties doen zich zeker wel voor in deze tijd. En ze zal er zeker beschadigd uitgekomen zijn, daar is deze 'speculatie' dan wel het bewijs van.
Het grote probleem waar het om draait is inderdaad, degene die zij als 'loverboy' beschuldigt in haar boek/ verhaal. Er is ook door de media aangenomen dat haar verhaal klopt. Zonder er vanuit gegaan te zijn dat er nog een tweede partij in het verhaal is, namelijk de loverboy zelf. Uberhaupt zullen zijn woorden na dit verhaal niet meer serieus genomen worden. Het is een hele moeilijke kwestie. Ik denk dat het aan de betrokkenen en vakmensen in deze zaak is om te beoordelen wat wél en níet correct is in deze zin. En dat zal waarschijnlijk een uitgebreide rechtzaak worden.
Voor Maria triest, omdat ze de zaak nog niet los kan laten, maar aan de andere kant de prijs die ze moet betalen voor de aandacht die ze heeft gekregen na het schrijven van haar boek/ verwerkingsproces.
Maargoed, hadden we Manou dan niet als fictief persoon moeten kunnen beschouwen? Ik bedoel als Ansou al die dingen die in 't boek door Manou gedaan zijn niet heeft gedaan.. Moeten we Ansou dan wel als Manou zien?
Op 't moment dat Maria de zogenaamde ' ware identiteit' van Manou bekend maakt wel... Maar volgens mij heeft ze die naam bekend gemaak als reactie op alle beschuldigingen.. (maar dat weet ik dus niet zeker, heb ik al een paar keer gevraagd maar geen antwoord op gehad
)