Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:16

_Hedwig_ schreef:
Trennie schreef:
Daar gaan we weer.... *zucht*

Sarcastisch:

Er is duidelijk aangetoond dat Maria in ieder geval op een aantal punten niet de waarheid spreekt.
Niet de waarheid spreken mogen we, omdat Maria zo zielig is, vooral geen leugens noemen, want dat meisje heeft zo veel mee gemaakt.
Die moeten we vooral heeeeeeel erg ontzien en uitkijken wat we zeggen en hoe we het noemen.
Dus het woord leugen is in het verhaal Maria heel fout.
Zij is geen leugenaar... Nee pas op, want dat is kwetsend en beschuldigend.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Geitenwollensokken-g-e-l-u-l noem ik dat....

Mooi verwoord, doet bij mij de vraag opkomen, wie manipuleert nou wie, Manou alle programma makers of Maria heel Nederland....

Voor mijn gevoel en verstand al een duidelijke zaak.
Maar ik wacht de rechtzaak wel af.
Dan weet ik het zeker.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:17

Ja. Bij mijn moeder hebben ze zowel psychiatrisch als gedragsproblematiek.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:18

Saskiaatje schreef:
Cayenne schreef:
Overigens mag een editor nooit de inhoud van de tekst veranderen.
Voordat er straks weer mensen van de uitgeverij de schuld op zich krijgen :D

Natuurlijk wel.
Manou heeft de editors gemanipuleerd en toen heeft deze het litteken uit Maria's verhaal weggehaald. :j

Ow heerlijk! _O-

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:22

Ik kom ook even om de hoek kijken en heb niet alle pagina's doorgelezen. Heb echter wel haar boek gelezen en diverse kranten. Of dit waar is, geen idee. Maar wat ik eruit opmaak;
is dat Maria haar verhaal op papier zette voor de therapie. Later is hier een boek van gedrukt en is zij meegegaan in haar verhaal. Het zal misschien een gevolg op gevolg zijn geworden, waar een labiel type zoals zij waarschijnlijk in is meegegaan?
En tja, je kan er een zakcentje op verdienen. Rationeel gezien nog niet eens zo slecht bekeken van haar.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:23

MarcoBorsato schreef:

Bij jouw moeder op het werk misschien, hoewel de psychiatrie en gedragstoornissen vrijwel altijd gescheiden zijn.
Maar de Hoenderloo werkt pertinent niet met jongeren met psychiatrische stoornissen, dus wat je zegt klinkt onlogisch voor me, vandaar mijn vraag... :o
Laatst bijgewerkt door Trennie op 12-05-10 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:23

Manou zit nu blijkbaar ook op twitter.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:24

Of ze labiel is, ga ik me niet aan wagen. Ze lijkt anders behoorlijk overtuigd van haar eigen verhalen en vertelt het zonder moeite aan iedereen die het wil horen.

_Noah

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:27

Tja wat het ook is, om zo'n verhaal op papier te zetten, wat je hebt meegemaakt of eraan over hebt gehouden, je komt er nooit 100% meer uit. Is het niet de media, dan is het wel de speculaties waar je gek van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:27

Trennie schreef:
Daar gaan we weer.... *zucht*

Sarcastisch:

Er is duidelijk aangetoond dat Maria in ieder geval op een aantal punten niet de waarheid spreekt.
Niet de waarheid spreken mogen we, omdat Maria zo zielig is, vooral geen leugens noemen, want dat meisje heeft zo veel mee gemaakt.
Die moeten we vooral heeeeeeel erg ontzien en uitkijken wat we zeggen en hoe we het noemen.
Dus het woord leugen is in het verhaal Maria heel fout.
Zij is geen leugenaar... Nee pas op, want dat is kwetsend en beschuldigend.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Geitenwollensokken-g-e-l-u-l noem ik dat....

Nou mss snap je me dan verkeerd.... Ik wil niet zeggen dat ze omdat ze een verleden heeft het geoorloofd is dat ze alles uit haar grote duim mag zuigen..
Alleen zou 't kunnen dat ze het niet uit haar duim gezogen heeft, maar dat dit werkelijk haar idee van de werkelijkheid is geworden...

Als je ernstig getraumatiseerd bent, is het mogelijk dat ze als afweermechanisme de realiteit uit het oog verloren is, omdat de werkelijkheid te ' hard ' is. Dan zou je mss denken dat het verhaal juist dan minder erg zou zijn, maar voor het zelfde geld was 't bij Maria wel dat ze heel erg bang was dat haar verkrachting(en) oid. niet onderkend zouden worden en dat niemand er aandacht aan zou schenken. Dit past imo ook wel redelijk in 't beeld van 't gezin waarin ze leefde, want als haar moeder borderline had en haar vader dus weggegaan is, is het niet ondenkbaar dat niet altijd alle aandacht ervoor Maria was... (dit is een mogelijkheid imo, geen feit). Dan is het mogelijk dat in haar psyche de dingen net even wat anders worden zodat de kans groter is dat ze wel aandacht krijgt voor haar probleem. Hiermee bedoel ik dus niet dat ze een zielige aandachtsjunk is die dingen verzint, maar 't zou een oorzaak kunnen zijn dat de gebeurtenissen in haar hoofd echt anders zijn dan in werkelijkheid. Dat dit voor haar de waarheid is geworden. Overigens heeft iedereen valse herinnering, dus dat kan je haar imo niet kwalijk nemen.

Als ze het echt verzonnen heeft (en 't dus niet een weergave is van wat er volgens haar gebeurd is..) en werkelijk al deze mensen ' zomaar' beschuldigd om er zelf beter van te worden moet ze namelijk wel een heel groot gebrek aan empathie hebben... Dat ze dat mensen zomaar aandoet, en ik denk niet dat je daar van uit moet gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:32

Trennie schreef:
MarcoBorsato schreef:

Bij jouw moeder op het werk misschien, hoewel de psychiatrie en gedragstoornissen vrijwel altijd gescheiden zijn.
Maar de Hoenderloo werkt pertinent niet met jongeren met psychiatrische stoornissen, dus wat je zegt klinkt onlogisch voor me, vandaar mijn vraag... :o

Mijn moeder is het niet met je eens. Overigens zijn de jongeren die naar de Hoenderloo gaan de jongeren met gedragsproblematiek die te erg zijn voor op deze groep.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:34

Wat ik alleen niet snap is dat ´´Manou´´ in zijn documentaire zegt dat hij nooit wat met drugs te maken heeft gehad terwijl in de documentaire van PRDV bekend werd gemaakt dat hij wiet kweekte. :?

Ik vertrouw zowel het verhaal van ´´Manou´´ als van Maria niet. Ik denk dat we er nooit achter zullen komen.
Laatst bijgewerkt door missRosanne op 12-05-10 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:37

missRosanne schreef:
Wat ik alleen niet snap is dat ´´Manou´´ in zijn documentaire zegt dat hij nooit wat met drugs te maken heeft gehad terwijl in de documentaire van PRDV bekend werd gemaakt dat hij een wiet kweekte. :?

Ik vertrouw zowel het verhaal van ´´Manou´´ als van Maria niet. Ik denk dat we er nooit achter zullen komen.

en een meisje mishandeld heeft,
en ondertussen weet SBS het ook mooi te draaien en wordt het dalijk onze nieuwe knuffelallochtoon :+

Hoe bedoel je, de media is machtig...

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:38

Menino schreef:
missRosanne schreef:
Wat ik alleen niet snap is dat ´´Manou´´ in zijn documentaire zegt dat hij nooit wat met drugs te maken heeft gehad terwijl in de documentaire van PRDV bekend werd gemaakt dat hij een wiet kweekte. :?

en een meisje mishandeld heeft,
en ondertussen weet SBS het ook mooi te draaien en wordt het dalijk onze nieuwe knuffelallochtoon :+

Hoe bedoel je, de media is machtig...

Nu je het zegt, we hebben nog geen opvolger voor Ali B. :+

Tigra_

missRosanne schreef:

Dat je het kweekt wil niet zeggen dat je het gebruikt hoor.

Hij zal heus niet heilig zijn en dat zegt hij ook niet.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 12-05-10 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Inwonderland

ik weet ook niet in hoeverre er dan soft of hard drugs wordt bedoeld.
Sommige mensen zien daar verschil in.

Hij had een blond meisje een klap gegeven toch? Zo werd het bij Peter gebracht.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:39

Wat jij zegt Menino, is in verschillende artikelen ook verklaard door psychologen mbt dit onderwerp. Ze heeft in haar ontwikkelingsperiode heel veel nare dingen meegemaakt, waardoor ze werkelijkheid en fictie door elkaar kan gaan halen. Of het boek nu is geschreven als trauma verwerking of daadwerkelijk als waarschuwing voor dergelijke situaties, het is belangrijk dat er een leerdoel uit gehaald wordt. Zulk soort situaties doen zich zeker wel voor in deze tijd. En ze zal er zeker beschadigd uitgekomen zijn, daar is deze 'speculatie' dan wel het bewijs van.
Het grote probleem waar het om draait is inderdaad, degene die zij als 'loverboy' beschuldigt in haar boek/ verhaal. Er is ook door de media aangenomen dat haar verhaal klopt. Zonder er vanuit gegaan te zijn dat er nog een tweede partij in het verhaal is, namelijk de loverboy zelf. Uberhaupt zullen zijn woorden na dit verhaal niet meer serieus genomen worden. Het is een hele moeilijke kwestie. Ik denk dat het aan de betrokkenen en vakmensen in deze zaak is om te beoordelen wat wél en níet correct is in deze zin. En dat zal waarschijnlijk een uitgebreide rechtzaak worden.
Voor Maria triest, omdat ze de zaak nog niet los kan laten, maar aan de andere kant de prijs die ze moet betalen voor de aandacht die ze heeft gekregen na het schrijven van haar boek/ verwerkingsproces.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:43

Monica_1987 schreef:
missRosanne schreef:

Dat je het kweekt wil niet zeggen dat je het gebruikt hoor.

Hij zal heus niet heilig zijn en dat zegt hij ook niet.

Lees mijn post a.u.b. goed in het vervolg. Of hij het nou gebruikt of niet (1+1=2 in mijn ogen maar dat is mijn mening.) het feit is dat '''Manou'' zegt niks met drugs te maken hebben gehad terwijl hij het zelf gekweekt heeft. Dan heb je er dus hoe dan ook iets mee te maken. B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:46

missRosanne schreef:

Tsja, waarheid zal wel ergens in het midden liggen lijkt me.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:51

missRosanne schreef:
Lees mijn post a.u.b. goed in het vervolg. Of hij het nou gebruikt of niet (1+1=2 in mijn ogen maar dat is mijn mening.) het feit is dat '''Manou'' zegt niks met drugs te maken hebben gehad terwijl hij het zelf gekweekt heeft. Dan heb je er dus hoe dan ook iets mee te maken. B-)

Wiet is ook niet illegaal dus ja tis maar net wat je drugs noemt volgens mij heeft 80% van de bevolking weleens wiet gebruikt.
Daarbij kan hij best een ruimte verhuurd hebben wat dus van hem was en voor de rest weining mee te maken gehad hebben. Zijn hier zoveel mensen die wiet kweken dat is echt geen big deal als je het mij vraagt. Vind ik toch heel wat anders dan hard drugs dealen end.

Kan best dat het wel zo is hoor maar kan ook heel anders liggen.
En gezien Maria nog als slachtoffer wordt gezien mag hij wat mij betreft ook objectief beoordeelt worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:53

Noah2006 schreef:
Wat jij zegt Menino, is in verschillende artikelen ook verklaard door psychologen mbt dit onderwerp. Ze heeft in haar ontwikkelingsperiode heel veel nare dingen meegemaakt, waardoor ze werkelijkheid en fictie door elkaar kan gaan halen. Of het boek nu is geschreven als trauma verwerking of daadwerkelijk als waarschuwing voor dergelijke situaties, het is belangrijk dat er een leerdoel uit gehaald wordt. Zulk soort situaties doen zich zeker wel voor in deze tijd. En ze zal er zeker beschadigd uitgekomen zijn, daar is deze 'speculatie' dan wel het bewijs van.
Het grote probleem waar het om draait is inderdaad, degene die zij als 'loverboy' beschuldigt in haar boek/ verhaal. Er is ook door de media aangenomen dat haar verhaal klopt. Zonder er vanuit gegaan te zijn dat er nog een tweede partij in het verhaal is, namelijk de loverboy zelf. Uberhaupt zullen zijn woorden na dit verhaal niet meer serieus genomen worden. Het is een hele moeilijke kwestie. Ik denk dat het aan de betrokkenen en vakmensen in deze zaak is om te beoordelen wat wél en níet correct is in deze zin. En dat zal waarschijnlijk een uitgebreide rechtzaak worden.
Voor Maria triest, omdat ze de zaak nog niet los kan laten, maar aan de andere kant de prijs die ze moet betalen voor de aandacht die ze heeft gekregen na het schrijven van haar boek/ verwerkingsproces.

Maargoed, hadden we Manou dan niet als fictief persoon moeten kunnen beschouwen? Ik bedoel als Ansou al die dingen die in 't boek door Manou gedaan zijn niet heeft gedaan.. Moeten we Ansou dan wel als Manou zien?

Op 't moment dat Maria de zogenaamde ' ware identiteit' van Manou bekend maakt wel... Maar volgens mij heeft ze die naam bekend gemaak als reactie op alle beschuldigingen.. (maar dat weet ik dus niet zeker, heb ik al een paar keer gevraagd maar geen antwoord op gehad :) )

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:54

Monica_1987 schreef:
missRosanne schreef:

Wiet is ook niet illegaal dus ja tis maar net wat je drugs noemt volgens mij heeft 80% van de bevolking weleens wiet gebruikt.
Daarbij kan hij best een ruimte verhuurd hebben wat dus van hem was en voor de rest weining mee te maken gehad hebben. Zijn hier zoveel mensen die wiet kweken dat is echt geen big deal als je het mij vraagt. Vind ik toch heel wat anders dan hard drugs dealen end.

Kan best dat het wel zo is hoor maar kan ook heel anders liggen.
En gezien Maria nog als slachtoffer wordt gezien mag hij wat mij betreft ook objectief beoordeelt worden.

Het gaat mij ook niet om het kweken zelf maar om het feit dat hij zelf dus ook niet eerlijk is.
Verder is wiet kweken wel illegaal vanaf een bepaald aantal planten wat er dus bij hem voorgekomen is.
Anders wordt dit ook niet vermeld op je strafblad.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:55

Nouks schreef:
missRosanne schreef:

Tsja, waarheid zal wel ergens in het midden liggen lijkt me.

De uitzending was bedoeld als reactie op de leugens van Maria.
Daar reageert hij op en niet op andere dingen die er buiten staan.
Niet op wat PrdV allemaal zegt. :+
Hij refereerde aan de handel in drugs, nl de zgn pakketjes waar Maria over heeft verteld.
Op straat wordt er met pakketjes coke bedoeld.

Persoonlijk vind ik er nogal een verschil in zitten.
Handel in coke of telen van wat wiet...
Laatst bijgewerkt door Trennie op 13-05-10 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:58

Menino schreef:
onze nieuwe knuffelallochtoon :+

_O- :')

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:14

reactie op trennie want ik ben slecht in quotes omzetten. :+

Dit ben ik ook met je eens.
Maar het gaat mij er om dat ik zijn verhaal mede hierdoor niet geloof.

Trennie

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 00:19

De rechtzaak zal duidelijkheid geven.
Maar ik ben er nu al vrij zeker van dat Manou in zijn gelijk wordt gesteld...