Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

Krips

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:51

Ja dat was mijn punt ook :) Ik ben het met je eens Heino.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:53

Heino schreef:
Wilders kwetst mensen onnodig waardoor de gekwetsten en andere (linkse) partijen alleen maar weggejaagd worden van Wilders. Waardoor er verdeeldheid ontstaat. De problematiek moet niet ontkend worden, en er moet ook gehoor gegeven worden aan de angsten van vele PVV-stemmers, absoluut. Maar wanneer je dat zonder kwetsen doet bereik je mijns inziens veel en veel meer.

Dat is inderdaad wel zo, maar het is ook de schuld van de andere partijen. Juist omdat zij zich weg laten jagen, hebben de ontevredenen nog maar 2 partijen over om op te stemmen. VVD en PVV.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:54

Zoals Pim? Die bracht het allemaal minder kwetsend, en toch waren veel mensen er tegen en kon je de naam destijds niet hardop zeggen..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:00

MysticTinker schreef:
Zoals Pim? Die bracht het allemaal minder kwetsend, en toch waren veel mensen er tegen en kon je de naam destijds niet hardop zeggen..

Zo jammer....want die had echt premier geworden. Had ik wel mee willen maken.
Maar er zijn er meer geweest als Pim, alleen niet zo slim en populair.
Frits Bolkestijn is ook vrij radicaal, en Rita en Geert komen toch uit het nest van de VVD.
De reden dat Wilders destijds vertrok bij de VVD was de Turkije kwestie. Hij wilde niet dat Turkije toe zou treden, en Van Aertsen was daar toendertijd wel voorstander van. Inmiddels is de VVD ook tegen. Hoe raar kan het lopen. Zonder van Aertsen zou er nu helemaal geen PVV zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:00

Springert schreef:
jameyskatje schreef:
trouwens.

ik kom belgie en het vlaams belang vaak tegen in de media. toen ik een tijdje terug op vakantie ging naar belgie had ik zoiets van 'nou ik ben benieuwd wat me te wachten staat'. nou geloof me, heb 3 steden bezocht en daarnaast nog wat dorpjes, ik ben daar zoooooo netjes behandeld! echt niet-normaal, het was zo leuk, de mensen waren zo eerlijk, warm en vriendelijk. in 1 stad heb ik nergens een andere hoofddoek gezien, toch voelde ik me helemaal niet met de nek aangekeken. was een hele mooie ervaring en ik ben op 1 of andere manier van de belgische mentaliteit gaan houden.

Belgie is een fantastisch landje met een geweldig volkje. Ik woon er op een steenworp vandaan, en echt...zoals jij ook zegt, omgaan met Belgen is een feestelijk gebeuren. Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat dat voor de Vlamingen geldt. De franstaligen vind ik vrij arrogant en de hartelijkheid van de Vlamingen vind ik daar niet terug. Ik zou stiekem wel willen dat de Vlamingen zich bij Nederland aansloten, en dan mag het een nieuwe naam krijgen van me. Neder-Vlander, of zoiets.

dan komen we op dit punt zeker overeen. ik zie dat ook graag gebeuren! hebben we er direct een paar prachtige historische steden bij :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:01

Springert schreef:
Dat is inderdaad wel zo, maar het is ook de schuld van de andere partijen. Juist omdat zij zich weg laten jagen, hebben de ontevredenen nog maar 2 partijen over om op te stemmen. VVD en PVV.

Is het de schuld van andere partijen dan Wilders zo kwetst? Hoe veroorzaken zij dit dan?
Op deze manier wordt Wilders binnekort een keer neergeschoten en dat zou me dan ook niets verbazen. Als jij continu zwart gemaakt wordt komt de frustratie ook op een gegeven moment boven een bepaald punt uit waardoor je onredelijk gaat reageren.

MysticTinker: voor Pim kon ik veel meer sympathie opbrengen ja. Was het er alsnog niet mee eens, maar hij kwetste iig niet de hele tijd expres.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:03

beantsje schreef:
Ander punt;
ik heb absoluut niets tegen hoofddoekjes, dat heb ik al gezegd.
Nu moet ik zeggen dat ik in een Drents dorp woon, dus hier zijn helemaal geen hoofddoekjes.
Maar laatst was ik bij mijn dochter in Utrecht, die studeert daar en ze woont in Kanaleneiland. Nou, dat was wel een cultuurshock!
En weet je, ik voelde me daar zo in de minderheid dat ik bijna de neiging had om me onveilig te voelen zonder hoofddoek....dat kan toch niet de bedoeling zijn?

welnee, zo moet je je ook helemaal niet voelen! ik kom er dagelijks, hele leuke wijk waar veel goede dingen gebeuren. het gaat al zeker de goede kant op, maak daar eigenlijk nooit meer incidenten mee(heb ik daar zeker wel meegemaakt). tuurkijk lopen er vervelende jochies, maar er gebeuren heel veel sociale zaakjes om deze rotzooi te voorkomen en op te ruimen. er is bv een hele grote vrouwenvereniging in kanaleneiland, wij werken er ook, scholen zijn super actief.
dat het een cultuurshock is kan ik begrijpen hoor! is ook helemaal niet gek. maar ik ken ook nederlanders die daar met plezier wonen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:05

MysticTinker schreef:

pim was zo slecht nog niet

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:13

Heino schreef:
Springert schreef:

Is het de schuld van andere partijen dan Wilders zo kwetst? Hoe veroorzaken zij dit dan?
Op deze manier wordt Wilders binnekort een keer neergeschoten en dat zou me dan ook niets verbazen. Als jij continu zwart gemaakt wordt komt de frustratie ook op een gegeven moment boven een bepaald punt uit waardoor je onredelijk gaat reageren.

MysticTinker: voor Pim kon ik veel meer sympathie opbrengen ja. Was het er alsnog niet mee eens, maar hij kwetste iig niet de hele tijd expres.

Het is hun schuld door al die ontevreden mensen veels te lang niet serieus te nemen. Als ze dat wel gedaan hadden, zou Wilders helemaal niet het podium gekregen dat hij nu heeft. Ook bij lange na het aantal stemmen niet. Vergis je niet, er zijn heel wat Wilders stemmers die helemaal niet zo met zijn ideeen eens zijn, maar hem wel stemmen puur uit protest tegen de gevestigde orde.
Neergeschoten wordt ie niet, want hij wordt beter beschermd dan de koningin. En dit is niet eens overdreven, maar werkelijkheid.
Als hij ergens heen gaat zijn er minimaal 12 bodyguards aanwezig, en die zijn allen bewapend. Is iets unieks in nederland, omdat normaal gesproken alleen de politie bewapend over straat mag.
Laatst bijgewerkt door Springert op 02-05-10 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:15

Springert schreef:
Het is hun schuld door al die ontevreden mensen veels te lang niet serieus te nemen. Als ze dat wel gedaan hadden, zou Wilders helemaal niet het podium gekregen dat hij nu heeft. Ook bij lange na het aantal stemmen niet. Vergis je niet, er zijn heel wat Wilders stemmers die helemaal niet zo met zijn ideeen eens zijn, maar hem wel stemmen puur uit protest tegen de gevestigde orde.

Dat Wilders kansen krijgt omdat andere partijen problematiek niet benoemd hebben ben ik met je eens. Maar dat vind ik nog geen excuus om dan maar te gaan kwetsen. Want daarmee kom je niet echt met elkaar in gesprek, wat men wel wil (hoop ik)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:17

Heino schreef:
Springert schreef:

Dat Wilders kansen krijgt omdat andere partijen problematiek niet benoemd hebben ben ik met je eens. Maar dat vind ik nog geen excuus om dan maar te gaan kwetsen. Want daarmee kom je niet echt met elkaar in gesprek, wat men wel wil (hoop ik)

Zijn stem zou nooit gehoord worden, als hij niet zoveel aanhang had. De pers zou veel minder aandacht aan hem besteden.
Dat dat nu wel het geval is, dankt hij toch echt aan de houding van veel andere partijen. Zo zie ik dat tenminste.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:25

ik ga in de auto stappen, dus prettige nacht allemaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:27

Springert schreef:
In theorie kan het wel. Maar daar is een meerderheid van zetels voor nodig. In Nederland 76, dus iets meer van de helft van de Nederlanders zou dan op die ene man moeten stemmen. Zie ik niet snel gebeuren, en als het wel gebeurt dan willen ze die leider ook echt. In het verleden is het wel gebeurd dat Joop Den Uyl dat aantal stemmen kreeg en de PVDA helemaal alleen kon regeren in ons land.

Ik weet niet hoe je bij die onzin komt. Den Uyl regeerde met o.a. KVP, D66 enz.
Er is nog nooit na de oorlog een kabinet geweest met 1 partij.
Daarom kan je ook niet de schuld geven aan de linkse partijen, er zat altijd VVD of CDA in het kabinet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:31

Springert schreef:
Zijn stem zou nooit gehoord worden, als hij niet zoveel aanhang had. De pers zou veel minder aandacht aan hem besteden.
Dat dat nu wel het geval is, dankt hij toch echt aan de houding van veel andere partijen. Zo zie ik dat tenminste.

Maar dat ben ik toch met je eens?
Wat ik me afvraag is waarom het nou persé allemaal zo kwetsend en denigrerend moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:10

Omdat het een man met weinig innerlijke beschaving is, een boos innerlijk heeft en geen respect voor een ander voelt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:18

Óf omdat hij anders minder in de belangstelling zou staan, en er dus minder mensen hem zouden kennen, en hij dus minder stemmen zou krijgen..
En inderdaad, veel mensen zijn gewoon tegen het systeem, en willen gewoon stemmen op iemand die daar ook tegen is en niet bang is om te zeggen wat veel mensen denken..
Of dat slim is is een tweede.. maar het werkt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:23

Er zit een hoop fout in het systeem. De heren politici zitten steeds in hun stoeltjes te vergaderen, wonen niet in een binnenstad en hebben geen idee.

Maar het mag wel op een geciviliseerde manier en de hoofdzaken van de bijzaken scheiden.

Maar ik ben het eens dat het strafstelsel veranderd moet worden en dat taakstraffen niet makkelijk moeten zijn. Het werk moet een inlevering zijn, het moet energie kosten, veel tijd opslokken en als een straf voelen.....zakjes prikken slaat nergens op.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:40

wat lees ik hier? nederlanders die zelfs zouden willen dat Vlamingen zich bij hun voegen?
ik heb het meer voor een onafhankelijk vlaanderen dan dat we terugkeren naar de jaren 1800...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:43

Haha, wat een onzin. Landje veroveren is toch al niet meer van deze tijd?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:45

Ik zou echt niet bij België willen horen :+
Lekker goedkoop allemaal, maar de wegen zijn er vreselijk :=

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:45

En kijk als Wilders de waarheid zou spreken was er misschien nog een eerlijke politieke discussie, maar wat hij loopt te verkondigen zijn voornamelijk leugens.. Zie Fitna: ook een samenhangend project van onwaarheden waarmee hij een heel onterecht negatief beeld schetst van de Islam, en daar schiet het bij mij een beetje verkeerd.. Als hij de discussie aan wil gaan, prima, maar dan wel op een respectvolle manier en graag berust op waarheden....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:09

ik heb ooit een partijentest gemaakt waar bij mij op 1 Rita verdonk uitkwam en op 2 Wilders. in de test werden geen vragen gesteld over religie en SAMENleving. wel over andere zaken, waaronder het strafstelsel.

moet je nagaan, ik als moslim. het gebeurde op school. bij mij kwam er als enige in de klas deze uitslag uit. ik stond dus gelijk in de belangstelling haha.

maar natuurlijk stem ik niet op de pvv. omdat hij anti-moslims is, zou een beetje raar zijn als ik op de man stemt die mijn geloof(sgenoten) zwart maakt en kwetst. daarbij trekt hij me als persoon helemaal niet. zijn houding en instelling. hij weet de aandacht te trekken met zn leuzen, maar in een discussie komt hij ook niet ver, zelfs niet met zijn onjuiste cijfertjes. ik persoonlijk voel me niet door hem gerespecteerd.

ik herinner me nog een tvprogramma waarin ayaan (alhoewel zij sowieso geen geloofwaardigheid meer over heeft bij mij)sprak over nederlandse-moslima's. ik wist niet wat ik hoorde, wat zij allemaal over mij kon vertellen... dat wist ik zelf nog niet eens :P zal het filmpje even zoeken.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:11

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:17

Electra63 schreef:
Springert schreef:
In theorie kan het wel. Maar daar is een meerderheid van zetels voor nodig. In Nederland 76, dus iets meer van de helft van de Nederlanders zou dan op die ene man moeten stemmen. Zie ik niet snel gebeuren, en als het wel gebeurt dan willen ze die leider ook echt. In het verleden is het wel gebeurd dat Joop Den Uyl dat aantal stemmen kreeg en de PVDA helemaal alleen kon regeren in ons land.

Ik weet niet hoe je bij die onzin komt. Den Uyl regeerde met o.a. KVP, D66 enz.
Er is nog nooit na de oorlog een kabinet geweest met 1 partij.
Daarom kan je ook niet de schuld geven aan de linkse partijen, er zat altijd VVD of CDA in het kabinet.

Kan zijn hoor, dat je gelijk hebt, het was voor mijn tijd. Maar er was toch een tijd dat de PVDA veruit de meeste zetels had, en in principe alles bepaalde. Dat is tenminste wat mijn vader zegt, en die heeft het wel meegemaakt allemaal.
Ja...ik geef de schuld wel aan de linkse partijen...die hebben de geest uit de fles gelaten, en nu kan 'ie er zowat niet meer in.
Ze hebben onze cultuur verkwanseld, net zoals ze vandaag de dag nog doen. Maar goed, dat is mijn mening.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:23

Springert schreef:
Ze hebben onze cultuur verkwanseld

wat is/was ONZE cultuur?? ik wacht nog steeds met zoveeel smart op jou antwoord in het topic DE nederlandse cultuur. maar het komt maar niet. terwijl je in dit topic al heel wat keren met dat woord cultuur hebt rondgegooid. maar volgens mij kan je het helemaal niet definieren...

flauw hoor. dat zegt ook wat over je geloofwaardigheid. mooie woorden gebruiken maar er geen betekenis aan kunnen geven