Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Wilders kwetst mensen onnodig waardoor de gekwetsten en andere (linkse) partijen alleen maar weggejaagd worden van Wilders. Waardoor er verdeeldheid ontstaat. De problematiek moet niet ontkend worden, en er moet ook gehoor gegeven worden aan de angsten van vele PVV-stemmers, absoluut. Maar wanneer je dat zonder kwetsen doet bereik je mijns inziens veel en veel meer.
MysticTinker schreef:Zoals Pim? Die bracht het allemaal minder kwetsend, en toch waren veel mensen er tegen en kon je de naam destijds niet hardop zeggen..
Springert schreef:jameyskatje schreef:trouwens.
ik kom belgie en het vlaams belang vaak tegen in de media. toen ik een tijdje terug op vakantie ging naar belgie had ik zoiets van 'nou ik ben benieuwd wat me te wachten staat'. nou geloof me, heb 3 steden bezocht en daarnaast nog wat dorpjes, ik ben daar zoooooo netjes behandeld! echt niet-normaal, het was zo leuk, de mensen waren zo eerlijk, warm en vriendelijk. in 1 stad heb ik nergens een andere hoofddoek gezien, toch voelde ik me helemaal niet met de nek aangekeken. was een hele mooie ervaring en ik ben op 1 of andere manier van de belgische mentaliteit gaan houden.
Belgie is een fantastisch landje met een geweldig volkje. Ik woon er op een steenworp vandaan, en echt...zoals jij ook zegt, omgaan met Belgen is een feestelijk gebeuren. Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat dat voor de Vlamingen geldt. De franstaligen vind ik vrij arrogant en de hartelijkheid van de Vlamingen vind ik daar niet terug. Ik zou stiekem wel willen dat de Vlamingen zich bij Nederland aansloten, en dan mag het een nieuwe naam krijgen van me. Neder-Vlander, of zoiets.
Springert schreef:Dat is inderdaad wel zo, maar het is ook de schuld van de andere partijen. Juist omdat zij zich weg laten jagen, hebben de ontevredenen nog maar 2 partijen over om op te stemmen. VVD en PVV.
beantsje schreef:Ander punt;
ik heb absoluut niets tegen hoofddoekjes, dat heb ik al gezegd.
Nu moet ik zeggen dat ik in een Drents dorp woon, dus hier zijn helemaal geen hoofddoekjes.
Maar laatst was ik bij mijn dochter in Utrecht, die studeert daar en ze woont in Kanaleneiland. Nou, dat was wel een cultuurshock!
En weet je, ik voelde me daar zo in de minderheid dat ik bijna de neiging had om me onveilig te voelen zonder hoofddoek....dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Heino schreef:Springert schreef:Dat is inderdaad wel zo, maar het is ook de schuld van de andere partijen. Juist omdat zij zich weg laten jagen, hebben de ontevredenen nog maar 2 partijen over om op te stemmen. VVD en PVV.
Is het de schuld van andere partijen dan Wilders zo kwetst? Hoe veroorzaken zij dit dan?
Op deze manier wordt Wilders binnekort een keer neergeschoten en dat zou me dan ook niets verbazen. Als jij continu zwart gemaakt wordt komt de frustratie ook op een gegeven moment boven een bepaald punt uit waardoor je onredelijk gaat reageren.
MysticTinker: voor Pim kon ik veel meer sympathie opbrengen ja. Was het er alsnog niet mee eens, maar hij kwetste iig niet de hele tijd expres.
Springert schreef:Het is hun schuld door al die ontevreden mensen veels te lang niet serieus te nemen. Als ze dat wel gedaan hadden, zou Wilders helemaal niet het podium gekregen dat hij nu heeft. Ook bij lange na het aantal stemmen niet. Vergis je niet, er zijn heel wat Wilders stemmers die helemaal niet zo met zijn ideeen eens zijn, maar hem wel stemmen puur uit protest tegen de gevestigde orde.
Heino schreef:Springert schreef:Het is hun schuld door al die ontevreden mensen veels te lang niet serieus te nemen. Als ze dat wel gedaan hadden, zou Wilders helemaal niet het podium gekregen dat hij nu heeft. Ook bij lange na het aantal stemmen niet. Vergis je niet, er zijn heel wat Wilders stemmers die helemaal niet zo met zijn ideeen eens zijn, maar hem wel stemmen puur uit protest tegen de gevestigde orde.
Dat Wilders kansen krijgt omdat andere partijen problematiek niet benoemd hebben ben ik met je eens. Maar dat vind ik nog geen excuus om dan maar te gaan kwetsen. Want daarmee kom je niet echt met elkaar in gesprek, wat men wel wil (hoop ik)
Springert schreef:In theorie kan het wel. Maar daar is een meerderheid van zetels voor nodig. In Nederland 76, dus iets meer van de helft van de Nederlanders zou dan op die ene man moeten stemmen. Zie ik niet snel gebeuren, en als het wel gebeurt dan willen ze die leider ook echt. In het verleden is het wel gebeurd dat Joop Den Uyl dat aantal stemmen kreeg en de PVDA helemaal alleen kon regeren in ons land.
Springert schreef:Zijn stem zou nooit gehoord worden, als hij niet zoveel aanhang had. De pers zou veel minder aandacht aan hem besteden.
Dat dat nu wel het geval is, dankt hij toch echt aan de houding van veel andere partijen. Zo zie ik dat tenminste.
Electra63 schreef:Springert schreef:In theorie kan het wel. Maar daar is een meerderheid van zetels voor nodig. In Nederland 76, dus iets meer van de helft van de Nederlanders zou dan op die ene man moeten stemmen. Zie ik niet snel gebeuren, en als het wel gebeurt dan willen ze die leider ook echt. In het verleden is het wel gebeurd dat Joop Den Uyl dat aantal stemmen kreeg en de PVDA helemaal alleen kon regeren in ons land.
Ik weet niet hoe je bij die onzin komt. Den Uyl regeerde met o.a. KVP, D66 enz.
Er is nog nooit na de oorlog een kabinet geweest met 1 partij.
Daarom kan je ook niet de schuld geven aan de linkse partijen, er zat altijd VVD of CDA in het kabinet.
Springert schreef:Ze hebben onze cultuur verkwanseld