[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:03

Ik ben geen PVV aanhanger.Dat heb ik al vaak aangehaald. Maar ik kan enkele standpunten van hem wel snappen. En ook die van zijn kiezers. En waar ik fel van wordt is dat de wel PVV aanhangers in een hokje gestopt worden door de zogenaamde veel betere en slimmere mensen die perfect alles verwoorden en zich verheven voelen boven andere. En dat is nog veel meer discriminatie en mensen niet gelijk behandelen dan dat Wilders ooit kan doen. Maar dat kwartje lijkt maar niet te vallen. Begin bij jezelf aan de mooie wereld dan telkens maar weer over de ander heen te lopen. En wie daar de schoen past (eigen keuze of die past)
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 06-03-10 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:05

sarabande schreef:
_sparta_ schreef:
Dat is al genoeg uitgelegd Sarabande. We zijn geen papagaaien. Maar als het jou niet bevalt lees je niet en wordt je persoonlijk naar mensen. Om later te zeggen dat het niet persoonlijk was. Daar pas ik voor.

Dat is kul ik reageer pas op persoonlijke uitspraken als iemand het onderwerp persoonlijk maakt, lees maar eens goed na.
Door te zeggen dat iemand, een groep, kabinet wat flikt zonder uit te kunnen leggen wat er geflikt is voldoet wel aan de houding van de Wilders stemmers

Ik heb gelezen wat jij tegen Onassa zei.
Een vieze sneer. meer niet. Dus met jou is er geen discussie mogelijk, je gaat dan onder de gordel werken. Nu is dat misschien wel politieke gewoonte, maar daar pas ik voor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:13

_sparta_ schreef:
Ik heb gelezen wat jij tegen Onassa zei.
Een vieze sneer. meer niet. Dus met jou is er geen discussie mogelijk, je gaat dan onder de gordel werken. Nu is dat misschien wel politieke gewoonte, maar daar pas ik voor.

Dan heb jij zeer selectief gelezen, ik reageer op een uitspraak van haar, dat heb ik al eerder toegelicht. Als die uitspraak niet klopt moet ze die niet plaatsen.

Als dat jouw excuus is om dingen te roepen zonder die te willen toelichten, is dat nogal een zwaktebod.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 12:15

Citaat:
maar daar pas ik voor
Wat is daar moeilijk aan te begrijpen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:51

_sparta_ schreef:
Heino en laat ik nu precies dat hebben met jou. Jij bent pas selectief en bestempeld iedereen die anders denkt dan jouals niet nadenkend, niet goed in argumenten, terwijl je er zelf geen geeft.
Ik heb je al geantwoord, maar daar lees jij dan selectief overheen. En PVDA niet links, kom op zeg.
Partij voor en van de allochtonen, waarom zouden ze die bijnaam krijgen in de volksmond?

Toch typisch want ik geloof dat ik al genoeg argumenten gegeven heb, onderbouwde argumenten zelfs! Zoals waarom preventie beter werkt dan repressie, waarom ik wat Wilders wil discriminatie vind en waarom ik vind dat er meer begeleiding bij straffen moet komen. Maar ik zal dan vast wel heeeeel selectief lezen, zo selectief dat ik continu jouw antwoorden daar op mis. Toch heel typisch dat aan jou meerdere malen gevraagd wordt of je je argumenten kan verduidelijken en aan mij niet. Zal wel aan mij liggen ;)

_sparta_

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:55

Nee, dat ligt aan de groep die vraagt. Er is al zoveel onderbouwd (in de eerdere pagina’s), maar is niet goed genoeg. Uitleg die niet naar de zin is wordt niet gezien als uitleg en dan wordt het over en over opnieuw gevraagd. Tot het antwoord gegeven wordt wat men graag ziet? Met andere woorden, het wordt nog wel 100 keer gevraagd, want dat geliefde antwoord komt er niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 13:57

Er wordt niet onderbouwd. Er wordt gezegd "dat is geen discriminatie want ze moeten zich maar aan de regels houden want ze zijn te gast" en "ze worden even hard gestraft" en dingen in die trant. Dat zijn heel zwakke argumenten die vlak daarna weerlegd worden en daar wordt gemakshalve maar niet meer op in gegaan.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:03

Niets is onderbouwing als het niet in het straatje past. En alles afgedaan wordt als dom, niet nadenken, enz. En dan vind je het raar als er op een gegeven moment niet meer gereageerd wordt.
Terwijl er andersom niet zo wordt door gedramd over onderbouwing. Ieder heeft zijn redenen waarom ze ergens op stemmen. En dat moet maar eens geaccepteerd worden. Mensen zo in hokjes plaatsen, als een dwingeland antwoorden eisen is erg onrespectvol. En dat door mensen die wel weer verkonding dat Nederland verdraagzamer moet zijn. Dan heb ik 1 tip, begin bij jezelf. (en je slaat op meerdere mensen)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:17

Er hoeft bij mij (en anderen) ook niet doorgedramd te worden omdat ik (en anderen) gewoon op tegenargumenten in gaan. Jammere is dan wel dat wanneer we met partijpunten van onze partijen komen dat die dan weer met een dooddoener afgedaan worden.

En het gaat niet om onderbouwing die wel of niet in mijn straatje past. Bepaalde zogenaamde onderbouwingen worden tegengesproken door feiten/wetsmogelijkheden.

Ik ben absoluut verdraagzaam tegenover mensen. Dat lijkt me ook geen issue in dit topic. Dit topic is bedoeld om te discussieren en ervaringen uit te wisselen (althans, dat lijkt mij persoonlijk wel het idee van een forum) dus ja dan krijg je ook dat mensen jouw mening niet zo geweldig kunnen vinden. En over het algemeen gaat het hier heel respectvol vind ik. Ok ik word uitgemaakt wordt marrokanenknuffelaar, zacht ei en linkse softie en ik heb een gebrek aan realiteitszin maar ach, daar lees ik wel overheen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:19

Mijn idee over respect is anders. Ik ga het topic dan ook verlaten. Een te dikke muur bij mensen die zichzelf beter vinden dan andere. Vinden dat ze veel beter kunnen communiceren dan andere, maar niet in de gaten hebben hoe ze dat dan doen. Veel plezier nog in dit topic. En nog even ontopic, mijn stem gaat nog steeds naar de VVD.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:20

_sparta_ schreef:
Mijn idee over respect is anders. Ik ga het topic dan ook verlaten. Een te dikke muur bij mensen die zichzelf beter vinden dan andere. Vinden dat ze veel beter kunnen communiceren dan andere, maar niet in de gaten hebben hoe ze dat dan doen. Veel plezier nog in dit topic. En nog even ontopic, mijn stem gaat nog steeds naar de VVD.

Grappig, dit is pas een neerbuigende post namelijk. En uiteraard niet onderbouwd ;)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:23

Klopt, goed gezien. Actie geeft reactie en zo was hij ook bedoeld. Maar ik merk dat ik zelf de laatste pagina's schrijf op het lage niveau van hier. En daar wil ik niet verder aan mee gaan doen. Vandaar ook dat ik vertrek. Wel mooi dat jij nog even laat zien hoe het topic in elkaar steekt. Nog even een laatste sneer geven. Maar dat is mooi, geeft het duidelijk bewijs van hoe respectvol het hier is. En dat sneert dan over Wilders en het hebben van geen respect hebben van de medemens. De tip van eerder, denk er maar goed aan terug. Doei!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:26

Goeeedddd voor de mensen die nog wel mee willen doen :D (wordt wel lekker rustig zo hier :P)

Hoe gaan we het fileprobleem oplossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:55

Met medewerking van de werkgevers, om zo te proberen het woon-werkverkeer meer te spreiden en thuis werken te stimuleren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 14:57

Dus ook meer naar flexibele werktijden bedoel je?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:07

Investeren in het Openbaar Vervoer, ben ik altijd al voorstander van geweest :)

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:09

Flexibele werktijden, daar zie ik ook wel brood in en deels thuiswerken ook.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:12

Maar 't zal vast niet zo simpel liggen want anders hadden er allang minder files geweest lijkt me?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:16

Alleen flexwerken en thuiswerken zal niet alle auto's van de weg halen, maar kan wel bijdragen aan vermindering van de file druk. Net zo als meer mensen het openbaar vervoer in krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:32

Het openbaar vervoer is gewoon te duur, en zo niet aantrekkelijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:34

Daarom moet je er ook in investeren lijkt mij ;)

En carpoolen? Daar hoor je ook niemand meer over :? Als iedereen al één persoon mee zou nemen dan is het al de helft minder auto's..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:37

Carpoolen was een paar jaar terug nog helemaal hip ja!
Wat zou er dan moeten veranderen aan OV wil het aantrekkelijker worden? OV van en naar grote steden vind ik persoonlijk al best in orde. Maar kan me voorstellen dat het in de kleinere steden/dorpen nogal wat te wensen overlaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:40

Weet je wat het ook is.. Mensen zijn lui, en het is veel makkelijker om thuis in de auto te stappen en naar je werk te rijden dan dat je eerst naar een plek moet waar je in de trein of bij iemand anders in de auto stapt. Terwijl carpoolen reuze aantrekkelijk is. Je krijgt beiden volle reiskosten, terwijl je maar de helft betaald in principe. Mijn vriend doet het overigens wel, scheelt een hoop in de centen.

Als het OV goedkoper zou zijn dat zelf rijden, en beter dus minder vertraging, vaker in een uur rijden enz, zouden er meer mensen gebruik van maken. Hier in de buurt is het OV echt een ramp. De bus rijd 1 keer in het uur, geen rechtstreekse bus naar het treinstation, geen aansluiting trein/bus.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:19

Sosha schreef:
Fietsen stelen is volgens mij toch een echte Nederlandse traditie. Het is natuurlijk aan te nemen dat er hier en daar een goed geïntegreerde allochtoon dit Nederlandse Cultuurgoed inmiddels heeft overgenomen, maar het fietsendief probleem bij de Marokkanen leggen slaat echt als een tang op een varken

Ja dat zal het zijn , nu snap ik ook meteen waarom onze nederlandse jeugd die met marokanen omgaan nu zo crimineel zijn geworden , vroeger konden ze alleen een fiets stelen maar nu hebben ze tasjesroof , messentrekken , overval op bejaarden , loverboy spelen en nog veel meer geleerd door de multiculti hype .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 16:56

sjonnie denk jij nu dat er 'voor' de komst van marokkanen en turken géén diefstal was in Nederland?

Hoe oud denk je dat ons strafrecht is ?