faye schreef:Nou jameyskatje, als ik jou als hollandse meid zie schrijven dat de rechten van mannen en vrouwen anders zijn, dan krijg ik daar toch een beetje jeuk van.
Ik hoop dan maar weer dat mijn meiden zich in godsnaam nooit tot de islam zullen bekeren!
lezen is ook een vak he

en uit het verband trekken ook. zosls je kon lezen zijn man en vrouw
gelijk wat betreft menswaardigheid! natuurlijk kunnen ze niet hetzelfde zijn. vrouwen hebben andere rechten en plichten dan mannen.
anders, wie zegt dat dit nadelig is? zie het als 2 puzelstukjes die in elkaar vallen, ze vullen elkaar aan en de taakverdeling is helder. vrouwen hebben bv het recht dat de man hen moet voorzien van kleding, eten enz, hetzelfde waarmee hij zichzelf voorziet (een man MOET dus werken en MOET zijn bezittingen uitgeven aan zijn gezien. een vrouw MAG werken en MAG haar bezittingen uitgeven aan haar gezin, verder heeft zij het recht om geheel zelf te bepalen wat zij met haar bezit doet) om maar even een voorbeeld te noemen. dit is simpelweg taakverdeling.
en ja, met de wil van God, want je zal nooit weten of jou meiden moslim worden of niet. jij kan dat niet voor ze bepalen (alhoewel ouders dat graag willen) en als ze het worden, wat wil je dan doen? volgens mij mag je dan blij wezen dat ze niet in de drugs of prostitutie beland zijn maar voor iets als een geloof hebben gekozen. als zij daar gelukkig mee zijn, wie ben jij dan;)
leuk weetje is dat 65% van alle bekeringen tot de islam vrouwen zijn. typisch, als het zo'n onderdrukkend geloof is...