Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:randalinpony schreef:In dit land worden nog steeds 50 kinderen per jaar doodgeslagen, en heel veel meer gruwelijk verwaarloosd, misbruikt en mishandeld.
Laat de kinderbescherming en bureau jeugdzorg zich daar mee bezig houden, met hun beperkte capaciteit.
Ik krijg het idee dat dit geval meer een soort schandpaalpolitiek is: kijk, zo doen we dat als je je niet aan de regels houdt!
Omdat de media er zo bij betrokken is vind ik het uitermate goed dat de kinderbescherming hier zo bovenop springt. Wanneer de kinderbescherming zich onverschillig opstelt straal je ook niet bepaald vertrouwen en deskundigheid uit als hulpverlenende instantie... Ik vind dit een goed voorbeeld richting andere mensen met dergelijke plannen, dat er een duidelijk "nee" wordt verkondigd.
Over de regeltjes: dat heet nu een maatschappij. Als je geen enkele bemoeienis wil moet je maar in de rimboe gaan wonen. Maar alleen profiteren van de regels die jou uitkomen (denk aan belastingteruggave en weet ik wat allemaal) en degene die je tegen de borst stoten negeren/afkatten vind ik belachelijk.
randalinpony schreef:Wat is trouwens belangrijker? Het imago van Jeugdzorg of de kinderbescherming? Of het zo effectief mogelijk inzetten van hun beperkte capaciteit. Geloof me, in dit land zijn kinderen wiens fysieke en mentale veiligheid op geen enkele manier gewaarborgd zijn, en de aandacht die nu naar Laura gaat, gaat dus op dat moment niet naar hen. Het kost ook geld om Laura twee maanden te volgen, en dat geld kan ook wel beter besteed worden op dit moment.
Alet74 schreef:Nou, voorlopig niet in ieder geval.
Vanmiddag hoorde ik op de radio een ervaren wereldzeiler, ben zijn naam even kwijt, verteller dat ze in ieder geval de gemakkelijkste route zou gaan varen. Maar over twee maanden is het echt herfst en zou starten vanaf Nederland te gevaarlijk zijn. Dan zou ze vanaf Portugal moeten gaan varen.
HIj wilde niet zeggen of hij het verstandig vond trouwens.
randalinpony schreef:buster4ever schreef:ik vind t dom van dr maja ze moet t zelf weten....als ze dood is niet komen zeikenwant dan denk ik boontje komt om ze loontje
Jumpgirl:Citaat:maar aan de andere kant, ze zoekt het maar lekker uit en als ze kapot geschoten of verkracht wordt of verzuipt in de zee dan is dat pech voor haar, want die keuze heeft ze dan zelf gemaakt.
Zulke uitspraken vind ik uitermate grof. Dus omdat iemand iets doet dat jij onverstandig of not done vind, wens je iemand zúlke dingen toe?
Ik vind het al met al vooral jammer dat dit weer tot in de kamer toe besproken moet worden, heel Nederland heeft het er maar druk mee.
Tuurlijk is een goede scholing belangrijk, en het is ook belangrijk dat dit meisje de ruimte heeft om zelf keuzes te maken.
Maar wie zegt dat ze dit zelf niet ziet zitten? Papa vaart er met een boot achteraan, dus toezicht is er gewoon wel. Misschien niet standaard, maar wel een toegewijde vader?
In dit land worden nog steeds 50 kinderen per jaar doodgeslagen, en heel veel meer gruwelijk verwaarloosd, misbruikt en mishandeld.
Laat de kinderbescherming en bureau jeugdzorg zich daar mee bezig houden, met hun beperkte capaciteit.
Ik krijg het idee dat dit geval meer een soort schandpaalpolitiek is: kijk, zo doen we dat als je je niet aan de regels houdt!
Anne_GTI schreef:Gelukkig was er in de tijd van Mozart nog geen kinderbescherming en leerplicht.
Als je iets kan, dan wil je het ook....
dutchy_ schreef:Ik bedoel, hij kwam niet in levensgevaarlijke situaties terrecht, dat is wel even een verschil.
dutchy_ schreef:Waar dit meisje zich nu in wilt storten
Bandida schreef:dutchy_ schreef:Waar dit meisje zich nu in wilt storten
Ja kids tegenwoordig..http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 233878.ece
Citaat:Laura Dekker, die van plan is in haar eentje een wereldreis met haar zeilboot te gaan maken, vindt dat haar moeder "voor haar beurt spreekt" door zich in de Volkskrant van zaterdag uit te laten over het voornemen van haar dochter.
Dat stelt de woordvoerster van de 13-jarige Laura in een reactie op het artikel. Babs Müller, de moeder van Laura, zegt in het interview dat ze niet wil dat Laura de wereldreis gaat maken. Het is de eerste keer dat Müller zich in het openbaar uitlaat over het initiatief van haar dochter, dat de afgelopen weken uitgroeide tot een nationale discussie.
"Wij willen niet dat deze hetze in de media wordt uitgevochten", aldus de zegsvrouw van Laura. "We hebben alle begrip voor het standpunt van de moeder. Maar ze kan in het onderzoek van de Kinderbescherming nog uitgebreid haar verhaal doen. Het lijkt ons verstandiger als ze net als wij wacht op wat gaat komen."