Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:54

Maar het zijn ook oude boeken toen de wereld iets anders, en dat moet je ook naar gedragen. En dat doen sommige godsdiensten en andere niet.
Net zoals er in het boeddhistische geschriften werd gezegd dat vrouwen minder waren, en mensen die heel erg ziek zijn reincarnaties van misdadigers. Dat is allemaal veranderd en zo hoort het ook. We zijn wat slimmer geworden, en vind dat de godsdienst evenredig moet evolueren maar dat gebeurd helaas niet.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-03-08 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:55

Patriess schreef:
pansor schreef:
Zal ik maar eens beginnen ontopic te gaan.
Ik heb net fitna gekeken.
En ik vind het erg om te zeggen maar ik vond het een erg goede film. En moet ik ook maar eens zeggen dat als dit echt in de koran staat ik het toch met Wilders eens ben om dat boek maar eens te gaan verbranden.
Iedereen die niet gelooft moet dus maar dood, zal even lekker worden..

Wat dacht je dan van de bijbel Lachen ? Psalm 137: "Gelukzalig is hij die kinderen van [ongelovigen] tegen de rotsen slaat." Psalm 17:13, welke zegt: "Laat uw zwaard mij bevrijden van de goddelozen."
Ook niet echt lief Nagelbijten / Gniffelen ...

Nee dat is ook niet echt top Nagelbijten / Gniffelen

dan is er nog maar 1 oplossing blijkbaar, al die boeken verbranden en herschrijven op een lieve manier Clown

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:56

Niet eens zo'n slecht idee volgens mij Nagelbijten / Gniffelen Clown

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:56

Dat zijn een heleboel boeken om te verbranden Clown

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:57

Die boeken dateren dan ook wel uit het jaar.... heel lang geleden. Haha!

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:58

Misschien wel de beste oplossing he.
Mensen krijgen hele verkeerde ideeen van die boeken, terwijl dat waarschijnlijk niet eens de bedoeling is. Nagelbijten / Gniffelen

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:59

Nee, bij de Islam zeker niet. Al dat geweld gebruiken is helemaal niet de boodschap die de Koran uitdragen wil Lachen .
Van de Bijbel weet ik het niet, maar zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:00

Patriess schreef:
pansor schreef:
Zal ik maar eens beginnen ontopic te gaan.
Ik heb net fitna gekeken.
En ik vind het erg om te zeggen maar ik vond het een erg goede film. En moet ik ook maar eens zeggen dat als dit echt in de koran staat ik het toch met Wilders eens ben om dat boek maar eens te gaan verbranden.
Iedereen die niet gelooft moet dus maar dood, zal even lekker worden..

Wat dacht je dan van de bijbel Lachen ? Psalm 137: "Gelukzalig is hij die kinderen van [ongelovigen] tegen de rotsen slaat." Psalm 17:13, welke zegt: "Laat uw zwaard mij bevrijden van de goddelozen."

Ik vind het zo vreemd dat zoeiets in eenzelfde beok staat met geboden als gij zult niet doden Sigaar Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:01

Daarom zijn uitspraken als hoe denkt de Islam zo dom, een geloof kan helemaal niet denken.

Ik ga een ander gezellig filmpje kijken van een vakman Doei, doei

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:02

is het hier nog niet duidelijk?
de film van wilders is GOED Ja
de mensen die er eerst tegen waren en niet wouden dat hij uitkwam, hebben hem gezien en zeggen dat hij de waarheid spreekt Lachen
goeie film dus Knipoog

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:03

Tsja... geen enkel heilig boek wil natuurlijk geweld uitdragen. Maargoed, we zijn inmiddels ook alweer een paar eeuwen verder en in die tijd hebben er toch aardig wat veranderingen plaatsgevonden binnen de religies. Daarbij moet een heilig boek als het ware 'in zijn geheel' worden gezien, en niet in kleine stukjes. En inderdaad, de Bijbel is ook zo vredelievend niet als je de psalmen eens nader inspecteert. Haha! Haha!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:04

Fitna..hahahahahah....ha..

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:05

Daphne__ schreef:
de mensen die er eerst tegen waren en niet wouden dat hij uitkwam, hebben hem gezien en zeggen dat hij de waarheid spreekt Lachen
goeie film dus Knipoog

Ik vindt nog steeds neit dat hij de waarheid spreekt en vind het ook absoluut geen goede film Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:05

merrietje schreef:
Patriess schreef:

Ik vind het zo vreemd dat zoeiets in eenzelfde beok staat met geboden als gij zult niet doden Sigaar Clown

Licht eraan of dit uit het OT of NT komt, wie het tegen wie zei, en in welke situatie Lachen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:06

Patriess schreef:
Nee, bij de Islam zeker niet. Al dat geweld gebruiken is helemaal niet de boodschap die de Koran uitdragen wil Lachen .

Ja volgens mij ook,
maar in die film ook, daar zie je die moslims alleen maar over geweld praten in de toespraken.
Dat kan toch niet.

Ik vind dat Wilders wel goed is dat hij gewoon heeft doorgezet met die film. Ondanks alles.
Ik vind echt dat die man gelijk heeft. Want zoals al die boerka's over straat gaan, dan voel je
je echt ongemakkelijk als je buiten loopt. Je weet niet eens met wie je te maken hebt.

Als er buitenlanders achter je lopen die gezellig allemaal buitenlands gaan praten, voel je je ook niet prettig.
Als ik langs een moskee moet lopen en ik zie al die mannen staan krijg ik echt een angstig gevoel.
Dan moet ik ook zeggen dat ik niet veel goede ervaringen heb met turken en marrokanen.

Iinge_

merrietje schreef:
Daphne__ schreef:
goeie film dus Knipoog

Ik vindt nog steeds neit dat hij de waarheid spreekt en vind het ook absoluut geen goede film Knipoog

Wat is er niet de waarheid aan zijn film dan?

Lyonesse

terpentijn schreef:
Fitna..hahahahahah....ha..

Zinnige bijdrage Clown

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:07

Daphne__ schreef:
goeie film dus Knipoog

Goed? Ik spreek van goed als een film nieuwe informatie geeft in in dit geval ook nog naar oplossingen zoekt (en als er geen fouten inzitten, zoals bijvoorbeeld het verwarren van Salah Edin en Mohammed B Nagelbijten / Gniffelen )
Ik vind de film van Wilders allesbehalve goed.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:08

pansor schreef:
Patriess schreef:

Ja volgens mij ook,
maar in die film ook, daar zie je die moslims alleen maar over geweld praten in de toespraken.
Dat kan toch niet.

Ik vind dat Wilders wel goed is dat hij gewoon heeft doorgezet met die film. Ondanks alles.
Ik vind echt dat die man gelijk heeft. Want zoals al die boerka's over straat gaan, dan voel je
je echt ongemakkelijk als je buiten loopt. Je weet niet eens met wie je te maken hebt.

Als er buitenlanders achter je lopen die gezellig allemaal buitenlands gaan praten, voel je je ook niet prettig.
Als ik langs een moskee moet lopen en ik zie al die mannen staan krijg ik echt een angstig gevoel.
Dan moet ik ook zeggen dat ik niet veel goede ervaringen heb met turken en marrokanen.

Wilders heeft nog behoorlijk wat veranderd in zijjn film omdat hij bang was aangeklaagd te worden, dus dan had hij het helemaal moeten doorzetten eigenlijk..

Lyonesse

Wie van jullie zouden werkelijk het verschil tussen B en de rapper gezien hebben als het niet zo voorgekauwd was in het nieuws? Nagelbijten / Gniffelen Ik niet.

Adriana

Inmiddels verwijderd van internet door bedreigingen aan de internetsite waar de film op te zien was...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:09

Tja, dat was te verwachten he? Ik zal eens een pb achter mijn exemplaar aansturen Nagelbijten / Gniffelen

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:10

Mystica schreef:
Wie van jullie zouden werkelijk het verschil tussen B en de rapper gezien hebben als het niet zo voorgekauwd was in het nieuws? Nagelbijten / Gniffelen Ik niet.

Oh ik wel, maar dat komt omdat ik wel weg ben van Salah Edin en zijn muziek.
En omdat ie al een keer eerder verward was met Mohammed B in een nieuwsblad. Daar heb ik toen ook slap om gelegen Tong uitsteken .

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:11

Daphne__ schreef:
goeie film dus Knipoog

Het is niet zozeer Wilders die in deze film aan het woord is al dan niet de waarheid spreekt. Hetgeen wat te zien is zijn eigenlijk een aantal beelden die al eerder vertoond waren met stukken tekst uit de Koran erbij, die niet helemaal zuiver vertaald zijn. Natuurlijk, de beelden die worden getoond zijn waar, en zijn en blijven dan ook verschrikkelijk. Maar in de film worden toespraken en ideeën van extremisten getoond, en dit zijn maar een paar idioten die de gehele bedoeling van de islam ontgaan zijn. Het overgrote deel van de moslims hangt deze extremisten dan ook helemaal niet aan... Denk niet echt dat Wilders er nu echt iets mee bereikt heeft eigenlijk, hij maakt zichzelf imo alleen maar minder geliefd onder de meeste mensen.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 23:12

Mystica schreef:

Het blijft echt een stomme fout Vork

Nog een reden om wilder behalve zijn haar, neit serieus te nemen Clown