Inderdaad Faye, dan zouden alle karaktereigenschappen erin gestoken moeten zijn door God, zulke perfecte wezens zijn het dan niet meer. Ik denk dat veel mensen vergeten dat er meer dingen in het leven zijn die een mens vormen (denk aan genen, opvoeding, omgeving).
_Ella_ schreef:Ik bedoelde eigenlijk, of het dan nog steeds niet klopt, of het dan waar zou kúnnen zijn. Niet of je dan christen zou worden... hoop dat het niet te vaag is, maar ben echt benieuwd.
Als christen word je namelijk vaak in de schoenen geschoven dat je een verhaal gelooft wat niet klopt. Voor mij is het enige wat ik tot nu toe gevonden heb wat wel of niet kan kloppen, het feit of God bestaat of niet. Vandaar mijn vraag, en vandaar dat ik nog steeds vind dat objectief gezien de kans op waarheid van evolutietheorie en schepping gelijk is.
Nee als ik me zou bekeren tot het Christelijke, dan zou ik niet in dat boek geloven.
Ik geloof absoluut in dat er 'meer' is, maar ik geloof niet in handleidingen die je door het leven moeten leiden (imo bijbel).
_Ella_ schreef:Als je er niet vanuit gaat dat God bestaat is het makkelijk, dan heeft Darwin waarschijnlijk gelijk gehad.
Ga je er wel vanuit dat God bestaat, wordt het al lastiger, want er zijn nogal wat goden in de aanbieding op deze wereld. Daarbij natuurlijk ook nog de optie, dat God bestaat, maar de aarde niet heeft geschapen.
Je laatste is ook interessant, want wat als God de aarde niet heeft geschapen, hoeveel inhoud heeft het geloof dan nog? En zouden er nog meer theorieën mogelijk zijn buiten God en Darwin om?