Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:32

dat vindt ik dus heel apart,
mijn man is nu 34 en we zijn al een jar of 5 bezig on=m een sterelisatie te krijgen.
wat dan nu ook eindelijk gaat gebeuren
nu weet ik van meerdere personen dat het bij hun ook niet zonder slag of stoot ging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:33

Tsja, wij vragen dat soort dingen niet Clown
Wij willen dat soort dingen gewoon Knipoog

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:34

faye schreef:
[***], maar lopen wel bewust het risico, hoe je het ook went of keert. Je hoeft niet zwanger te worden als je niet wil, maar zoals je al zegt, men heeft geen zin in het geklungel met condooms.

Toen ik niet zwanger wilde worden deden wij dat dus wel. Nu heeft mijn man zich laten steriliseren omdat dat veel makkelijker gaat dan bij de vrouw Knipoog

In theorie wordt maar 0,1% zwanger tijdens het gebruik van de pil.. 1 op de 1000 dus. Die kans is zo klein dat je er eigenlijk gewoon vanuit kan gaan dat het goed zit, je slikt de pil, dus je doet het veilig. Vooral als je in je nabije omgeving geen ongelukjes hebt meegemaakt ga je er gewoon vanuit dat het veilig is. De eventuele lasten die er heeel heel misschien zijn als je ooit heeeeel erg veeeeeeeel pech hebt wegen dan gewoon niet op tegen de lusten Bloos (het gesprek krijgt nu een wel heel erg hoog sex and the city-gehalte:D)

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:35

faye schreef:
Tsja, wij vragen dat soort dingen niet Clown
Wij willen dat soort dingen gewoon Knipoog

waarschijnlijk eerder die bijl mee moeten nemen, en op tafel hakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:39

odetteke schreef:
faye schreef:
Odetteke, maar lopen wel bewust het risico, hoe je het ook went of keert. Je hoeft niet zwanger te worden als je niet wil, maar zoals je al zegt, men heeft geen zin in het geklungel met condooms.

Toen ik niet zwanger wilde worden deden wij dat dus wel. Nu heeft mijn man zich laten steriliseren omdat dat veel makkelijker gaat dan bij de vrouw Knipoog

In theorie wordt maar 0,1% zwanger tijdens het gebruik van de pil.. 1 op de 1000 dus. Die kans is zo klein dat je er eigenlijk gewoon vanuit kan gaan dat het goed zit, je slikt de pil, dus je doet het veilig. Vooral als je in je nabije omgeving geen ongelukjes hebt meegemaakt ga je er gewoon vanuit dat het veilig is. De eventuele lasten die er heeel heel misschien zijn als je ooit heeeeel erg veeeeeeeel pech hebt wegen dan gewoon niet op tegen de lusten Bloos (het gesprek krijgt nu een wel heel erg hoog sex and the city-gehalte:D)

De eventuele lasten wegen niet op tegen de lusten? Dus jij hebt liever eventueel een abortus of een ongewenst kind dan een condoom gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:39

terorita schreef:

waarschijnlijk eerder die bijl mee moeten nemen, en op tafel hakken

Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:42

Ik geloof inderdaad dat in mijn seksuele voorlichting toch wel gesteld was dat de pil in principe genoeg is. Condooms werden vooral als belangrijk gezien vanwege SOA''s en in geval van omstandigheden die de pil minder betrouwbaar maken (ziek zijn, vergeten, antibiotica) maar niet om de fundamentele onbetrouwbaarheid van de pil op te lossen, zeg maar. Ik vraag me dan ook af of je de mensen die op dat soort informatie afgaan dan echt zo onverantwoordelijk bezig zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:47

Misschien moet je de bijsluiter nog eens heel goed lezen Haha!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:51

Dat heb ik ook ShadowO, een pil is gewoon veilig, tenzij je ziek bent of medicijnen gebruikt. Mijn huisarts heeft me dat ook gezegd toen ik aan de pil begon. Het is voor mij dus geen afweging tussen abortus en condoom. Ik zie het zelf als gewoon veilig tenzij je je niet aan de bijsluiter houdt, of een keer heel veel pech hebt. Ik val hier thuis ook bijna 0,1% van de keren van de trap. Ik let dus wel goed op als ik traploop, maar ga niet elke keer een helm opzetten Clown

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:57

Het lijkt mij ook dat de pil bijna 100% betrouwbaar is.
Ma sopieso als je geen kinderen wil nog of helemaal niet gebruik dan een condoom en slik dan elke dag trouw de pil.
Ok als je medicijnen gebruikt werkt de pil niet goed dus dan moet je exstra voorzichtig zijn.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:01

Shadow0 schreef:
Ik geloof inderdaad dat in mijn seksuele voorlichting toch wel gesteld was dat de pil in principe genoeg is. Condooms werden vooral als belangrijk gezien vanwege SOA''s en in geval van omstandigheden die de pil minder betrouwbaar maken (ziek zijn, vergeten, antibiotica) maar niet om de fundamentele onbetrouwbaarheid van de pil op te lossen, zeg maar. Ik vraag me dan ook af of je de mensen die op dat soort informatie afgaan dan echt zo onverantwoordelijk bezig zijn?

Kan ik me helemaal in vinden... Haha! In geval van ziek zijn (lees: overgeven e.d.), vergeten, antibiotica gebruik is onthouding wat mij betreft een prima oplossing om evt extra risico's te vermijden...
Haha!