Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

creool

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:47

Sansje schreef:
Ik vind belasten naar inkomen zoiets lastigs... als ik het even betrek op de situatie van mijn ouders.

Mijn vader heeft een eigen bedrijf, een groothandel in vleeswaren. Het is een eenmanszaak en hij doet dan ook alles zelf van voorwerken, schoonmaken, administratie tot bestellingen rondbrengen. Hierdoor werkt hij 7 dagen in de week. In het weekeind ongeveer 5 uur en op de doordeweekse dagen tussen de 10 en de 12 uur per dag. Hij werkt zich dus letterlijk drie slagen in de rondte.

Hierdoor hebben zij het bovengemiddeld goed. Ze wonen in een mooi huis, lekker vrijstaand, hebben de paarden aan huis (in de randstad) en kunnen een heel goed leven leiden. Dit is precies wat hij wilde, ons geven wat hij vroeger niet heeft gehad.

Hij heeft zijn bedrijf al bijna 40 jaar en heeft al flink wat tegenslagen gehad, een eigen bedriijf is toch een risico en dat hebben we dan ook een aantal keer aan den lijve moeten ondervinden. Toch vind ik het dan gemeen als mijn pa zoveel af moet dragen aan de belasting. Hij heeft er immers belachelijk hard voor gewerkt. Het is niet zo dat het hem met een druk op de knop aan komt vliegen. Het werk is zwaar lichamelijk en vergt heel veel van hem.

Zou er niet iets moeten worden opgenomen in het belastingsstelsel dat het aantal arbeidsuren meeneemt in het totale inkomen? Weet niet goed hoe je dit vorm zou moeten geven hoor, maar dat het aantal uren dat je moet werken voor je geld ook meetelt aan hoeveel je moet afdragen?

dus... VVD!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:49

krackertje schreef:
Sammie schreef:
ik vraag me af of je je dan wel verdiept hebt in de PvdD, want ze komen zeker wel concreets met meer dan alleen dieren. Knipoog
Dat kwam gisteren in het debat dan toch slecht naar voren.

Dat ligt aan de onderwerpen die ze in dat debat hebben behandeld. Ik heb het niet gezien dus dat weet ik niet. Partijprogramma's zijn trouwens ook vrij te bekijken op internet. Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:49

joostvangestel schreef:
We kunnen natuurlijk teruggaan naar de tijd waarin alleen mensen die belasting betaalden stemrecht hadden Knipoog

Niet lachen, maar volgens mij is dat nu eigenlijk nog steeds zo......... Nagelbijten / Gniffelen

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:51

Dat heb je goed gezien ja dat ik dat dus stem... haha. Plus dat ik net van mij zuurverdiende centjes een huisje heb gekocht en dus echt iedere maand mijn best moet doen om alles weer te betalen. Ik zie het dus niet zo zitten dat de hypotheekrente aftrek gedeeltelijk of geheel wordt afgeschaft. Niet zo zeer om die 150 euro in de maand, want daar kan ik wel zonder, maar wel omdat dan mn huisje zoveel minder waard wordt en ik dan alleen maar met verlies weer kan verkopen in de toekomst... en wat zegt grote vriend woutertje dan: tsjah dat is een keuze die je moet maken. Er zullen nu wat starters moeten lijden voor een betere toekomst, nou fijn hoor. Laten ze het woningbezit nog eens toejuichen met al die hoge huurprijzen.... grrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:52

Ach ja, Wouter hoeft zelf daaronder niet te lijden Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:53

De PvdA wil juist meer en goedkopere huur- en koopwoningen voor starters op de woningmarkt.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:54

Daarom is het ook zo'n kwal die Bos Misselijk Misselijk

Vue

chevax schreef:
De PvdA wil juist meer en goedkopere huur- en koopwoningen voor starters op de woningmarkt.

Voor starters ja.
En de rest dan ?

chevax

Even inhaken op het feit dat Wouter zelf nergens last van heeft. Niet dat ik zo'n Wouter-fan ben, maar als je een heel erg goed betaalde baan in het bedrijfsleven opgeeft om iin de politiek te stappen, vind ik dat toch erg goed.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:55

Ja en daarvoor moeten de starters die nu een huisje hebben gekocht er 1/4 verlies op gaan maken als ze straks hun huisje weer willen verkopen :S... vind het een vreemde methode... Met een beetje pech kan ik dan mijn starterswoning niet eens meer verkopen omdat ik er dan teveel verlies op maak...

Vue

mariekie schreef:
Daarom is het ook zo'n kwal die Bos Misselijk Misselijk

We delen dezelfde mening maar dat heeft even weinig nut in de discussie Clown

Vue

Sansje schreef:
Ja en daarvoor moeten de starters die nu een huisje hebben gekocht er 1/4 verlies op gaan maken als ze straks hun huisje weer willen verkopen :S... vind het een vreemde methode... Met een beetje pech kan ik dan mijn starterswoning niet eens meer verkopen omdat ik er dan teveel verlies op maak...

Handig, Handig.

Waar is tita trouwens gebleven ???

chevax

De tendens is steeds dat iedereen roept dat het onmogelijk wordt voor starters om een woning te kopen. Nu wordt 't voor die groep makkelijker en begint iedereen te roepen "en de rest dan?" Het is doorgerekend door het CPB en vrijwel alleen de hoogste inkomens krijgen hier "last" van.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:56

chevax schreef:
Even inhaken op het feit dat Wouter zelf nergens last van heeft. Niet dat ik zo'n Wouter-fan ben, maar als je een heel erg goed betaalde baan in het bedrijfsleven opgeeft om iin de politiek te stappen, vind ik dat toch erg goed.

Tsja, maar dat heeft weinig met zijn hypotheek te maken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:57

Wouter Bos is aandachtsgeil, dus ik snap die keuze wel. Bovendien zal hij eerst een leuk kapitaal hebben opgebouwd Knipoog

De hoogste inkomens en de gemiddelde woning. Want hier is een rijtjeshuis al drie ton of meer.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:01

Ik zit in een apartement en heb er een hypotheek van twee ton voor... alles is hier duur. het is mijn eerste huisje en ik en mijn vriend werken er hard voor. Wil mijn huis echt straks niet voor 150.000 euro moeten verkopen en er een schuld bovenop een evt nieuwe hypotheek van 50.000 euro aan overhouden.

Van het feit dat je je maandelijkse bedrag niet meer terug krijgt heeft alleen de bovenlaag last. Van het feit dat de huizenprijzen fors gaan dalen als gevolg van deze maatregel heeft iedereen last dus ook de starters zoals ik de sprong voor een eigen huis al hebben gewaagd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:02

En dat is iets wat over het hoofd wordt gezien en door de partijien vooral niet benadrukt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:03

Reactie op het laatste bericht van Sammie.

In het debat zijn genoeg onderwerpen besproken die zeer van belang zijn voor onze maatschappij dus ons leventje in dit land.
Ik heb maar 1 zinvolle reactie gehoord van de PvdD mijn inziens nl. dat als er meer respect voor dieren zou zijn dat er dan ook meer respect voor mensen zou komen.

Verder geen nuttige reacties meegekregen vanuit de hoek van de PvdD

Jammer dat je het debat niet hebt gevolgd.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:03

faye schreef:
Wouter Bos is aandachtsgeil, dus ik snap die keuze wel. Bovendien zal hij eerst een leuk kapitaal hebben opgebouwd Knipoog

De hoogste inkomens en de gemiddelde woning. Want hier is een rijtjeshuis al drie ton of meer.

Jemig wat een onzin zie ik toch voorbij komen als er iemand aandachtsgeil in deze afgelopen tijd geweest is was het ons aller MP wel die was overal voor te porren als hij maar op TV was

En over dat aanvallen van Bos ik wil even terug naar het allereerste debat Bos / Balkenende toen Balk direkt op de man begon te spelen (wat Verhagen al in aanloop naar de verkiezingen meer dan een half jaar aan het doen was)
Toen Bos vroeg of het over de inhoud kon gaan bleef het CDA aanvallen en vervolgens was de trend gezet.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:04

Precies,.. daar houden ze allemaal link der mond over... en kan ik toch zoooo pissig van worden,... haha

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:05

x_Katja_x schreef:
freespirit schreef:
Hmmm...ik weet het nog niet....mijn overweging in het kort:

PVDA....nee, omdat ik een eigen huis heb en graag wil dat ze met hun tengels van de HYPOTHEEKRENTE-AFTREK afblijven !!!!!

CDA....is dan een betere optie, ik ben echter totaal niet Christelijk.

VVD...de beste optie...doet echter voor mij niet mee....de strijd zal gaan tussen pvda/cda.

Partij voor de Dieren....aantrekkelijk...in dit geval puur een TEGENSTEM.

Als je nu al een hypotheek hebt veranderd er niks, geld alleen voor mensen die een huis kopen nadat deze regel is ingegaan, dus je hebt niks te vrezen Knipoog Het word zo wel makkelijker voor jonge mensen om een eerste huisje te kopen Lachen

Wel gek dat iedereen hier zo tegen de pvda is, maar wel voor de sp.. terwijl die bijna op alle standpunten overeenkomen..

Precies, er zijn jammer genoeg weinig mensen die dit hebben meegekregen en alleen het 1e gedeelte horen
(Ok echt duidelijk uitgelegd is het blijkbaar, ben bang dat ze hierdoor veel stemmen mislopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:06

Sarabande, het gaat om de inhoud, niet om de voorman. Vind het alleen altijd zo leuk dat jij je zo laat stangen als je wat over Bos zegt Haha! Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:07

Precies.

Balkje is zo uit op aandacht dat hij zelf zo zot is om op een skatebord te klimmen en direct daarna op de grond te gaan liggen ach ja weet je wat hij heeft het in ieder geval geprobeert misschien moeten we hem in deze actie ook maar volgen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:10

faye schreef:
Sarabande, het gaat om de inhoud, niet om de voorman. Vind het alleen altijd zo leuk dat jij je zo laat stangen als je wat over Bos zegt Haha! Haha!

O dus de inhoud heeft een te duur huis, is aandachtsgeil, gos leg me dat even uit.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:11

chevax schreef:

Die politici in Den Haag hebben geen van allen te klagen hoor...Als het daar zo slecht zou verdienen, stappen ze echt niet uit het bedrijfsleven....om dat te voorkomen, zorgen ze er gewoon voor dat ze een best salaris KRIJGEN, want lang niet alle kamerleden verdienen het ook daadwerkelijk....