Sansje schreef:Ik vind belasten naar inkomen zoiets lastigs... als ik het even betrek op de situatie van mijn ouders.
Mijn vader heeft een eigen bedrijf, een groothandel in vleeswaren. Het is een eenmanszaak en hij doet dan ook alles zelf van voorwerken, schoonmaken, administratie tot bestellingen rondbrengen. Hierdoor werkt hij 7 dagen in de week. In het weekeind ongeveer 5 uur en op de doordeweekse dagen tussen de 10 en de 12 uur per dag. Hij werkt zich dus letterlijk drie slagen in de rondte.
Hierdoor hebben zij het bovengemiddeld goed. Ze wonen in een mooi huis, lekker vrijstaand, hebben de paarden aan huis (in de randstad) en kunnen een heel goed leven leiden. Dit is precies wat hij wilde, ons geven wat hij vroeger niet heeft gehad.
Hij heeft zijn bedrijf al bijna 40 jaar en heeft al flink wat tegenslagen gehad, een eigen bedriijf is toch een risico en dat hebben we dan ook een aantal keer aan den lijve moeten ondervinden. Toch vind ik het dan gemeen als mijn pa zoveel af moet dragen aan de belasting. Hij heeft er immers belachelijk hard voor gewerkt. Het is niet zo dat het hem met een druk op de knop aan komt vliegen. Het werk is zwaar lichamelijk en vergt heel veel van hem.
Zou er niet iets moeten worden opgenomen in het belastingsstelsel dat het aantal arbeidsuren meeneemt in het totale inkomen? Weet niet goed hoe je dit vorm zou moeten geven hoor, maar dat het aantal uren dat je moet werken voor je geld ook meetelt aan hoeveel je moet afdragen?
dus... VVD!